View Full Version : Къде се намира релето....
Колеги някой знае ли къде се намира релето на вентилаторите на радиатора? или са 2 за 1 и 2 степен? и въобще някой има ли схема на релета и бушони за 145 1.6 бохер?
Колеги някой знае ли къде се намира релето на вентилаторите на радиатора? или са 2 за 1 и 2 степен? и въобще някой има ли схема на релета и бушони за 145 1.6 бохер?
Колега,при мен релетата са в една черна кутийка пред акумулатора. Търси има доста теми във форума!
Виж тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=25735&highlight=%F0%E5%EB%E5+%EF%E5%F0%EA%E8%F2%E5)
Какъв ти е точно проблема колега?
Не ти включва 1-вата степен на перката ли?
При мене се беше скапал резистора на вентилатора.
Намира се в горния ляв ъгъл на вентилатора там където се включват буксите на вентилатора.
Това е най честия проблем този резистор 4есто се скапва.При теб може да е евтин, за моята 156-ца ми искаха 180лв, но проблема се решава с една жичка на двете букси и готово.
:go: На самия резистор е написано колко ома е.
Значи Колега ти си дизел, при мен тази кутийка не е там първо, второ вътре има други релета и бушони.
Резисторът ми е нов, питам къде е релето на 1.6 боксер? или релетата?
сега ще изчета цялата тема, но при бензин дизел, боксер, твин спарк, различни кубатури, тези джаджи са на абсолютно различни места:)
Мерси:)
значи има около 4 варианта - друга черна кутия около акумулатора или вътре в купето, като вътре има 3 варианта, тъй като има 3 вида кутий с бушони релета. За съжаление не пише кое кое е.....
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=22368&highlight=%F0%E5%EB%E5+%EF%E5%F0%EA%E8
ПП
alfetko, твоя проблем с резистора се оправя за 2лв в оригиналното си състояние.
Колега колев, да разбирам ли, че и ддвете релета за 1 и 2 степен са в няква друга кутия под акумулатора? защо се маха акумулатора?
Значи при мен има една черна кутия с 2 релета и 3 бушона м/у акумулатора и спирачната течност. тези релета са за нещо друго - не знам за какво.
Вътре в купето дясно долу под волана е кутията с бушони и релета, където уж трябва да е 99 и 100 реле и бушон за вентилаторите.
ПОМОЩ:))) Къде са и какъв цвят, крачета?
Благодаря предварително:)
да, акумулатора го махаш за да ти се отвори място за работа. кутийката е долу в дясно. това обаче е само ако имаш климатик. какъв точно ти е проблема.
да, имам климатик. Значи горе вдясно до акумулатора е черна кутийка с други релета, а като го махна, долу вдясно е правилната. И там кое е за 1ва, кое за 2ра? черни ли са?
В момента не ми работи 1 степен, всичко съм проверил, водна помпа, термостат, датчик, реостатът го мерих, градуси, абе всико е ок, просто релето пуска 2 степен и не пуска първа
еййййй, глупости приказвам,на таблото до акумулатора са релето за 2-ра степен и за принудително включване на 1-ва степен при работещ климатик.
за 1-ва степен е вътре на таблото с бушоните.тук на 53-та страница
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Air%20Conditioner.PDF
l99a е релето
а термо бушона на резистора провери ли го дали не е прекъснал. ей това в кръгчето е
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=24909&page=2
А именно, мерси много колега Колев:)
релето за 2-ра степен и за принудително включване на 1-ва степен при работещ климатик - тва работи;
резисторът работи, термобушонЧЕТО му също.
Аз затова пускам такава тема, щото търся конкретно нещо:)
Сега остава да разгадая разликата между табло А, Б и Ц.......... Мерси:)
Колеги, схемата на бушоните и релетата се оказа А. Смених релето на вентилатора с това на шинедаха(едно до друго и двете по 30А) и никакъв ефект, пак няма първа степен, колата пак прегря... шибедаха си работи, значи съм заменил две работещи релета, нали?
Сега въпросите са:
Със сигурност ли релето в купето е за 1 степен, а не това до акумулатора? Кое от всичките до акумулатора е това за вентилатора?
Резисторът за всеки случай го вързах на късо - моята логика е, че така трябва непрекъснато да работи 1 степен, ама не....Вдига около 100 градуса, завърта 2 степен за малко и тва е.. съответно в задръстване прегрява, тъй като 2 степен завърта за малко. Какъв е този термоключ с климатика, не мога ли просто да си изкарам един ключ, който принудително да пуска първа степен, сиреч да си я пускам ръчно?????
Колеги, схемата на бушоните и релетата се оказа А. Смених релето на вентилатора с това на шинедаха(едно до друго и двете по 30А) и никакъв ефект, пак няма първа степен, колата пак прегря... шибедаха си работи, значи съм заменил две работещи релета, нали?
Сега въпросите са:
Със сигурност ли релето в купето е за 1 степен, а не това до акумулатора? Кое от всичките до акумулатора е това за вентилатора?
Резисторът за всеки случай го вързах на късо - моята логика е, че така трябва непрекъснато да работи 1 степен, ама не....Вдига около 100 градуса, завърта 2 степен за малко и тва е.. съответно в задръстване прегрява, тъй като 2 степен завърта за малко. Какъв е този термоключ с климатика, не мога ли просто да си изкарам един ключ, който принудително да пуска първа степен, сиреч да си я пускам ръчно?????
Колега, както разбирам си с климатик..? Виж с кой датчик си или дай VIN на едно лс,при мен там беше проблема,като смених датчика всичко се оправи,обаче са няколко вида.Кажи с кой си и ще ти кажа как да го провериш :)
Защо датчик????
ПЪРВА степен се пуска от РЕЗИСТОРА.
Още нещо - намерих релетата вдясно от акумулатора - те са 3 много малки черни и едно голямо бяло. Никъде няма перки нарисувани....
другите релета са независими с това. не е там повредата. пробвай да извадиш буксата на термоключа на радиатора и да дадеш 1 и 2 крак на късо докато си на контакт, да видим ще завърти ли първа степен и да се локализира повредата.
Защо датчик????
ПЪРВА степен се пуска от РЕЗИСТОРА.
Незнам дали говорим за един и същ резистор...ама перка да се включва от резистор за пръв път чувам
(то боксера си е странен автомобил,така че може) При мен има един общ (двоен) датчик който дава сигнал на уреда на таблото и на ЕКУ-то, а то вече според градусите определя кое реле да включи,като на едното реле (преди перката) има резистор който ограничава тока на перките за да въртят по бавно па първата степен!
Но това е при мен,а дизела си е друга бира!При теб може и да си се пуска от резистора!
Пиши като откриеш проблема.
другите релета са независими с това. не е там повредата. пробвай да извадиш буксата на термоключа на радиатора и да дадеш 1 и 2 крак на късо докато си на контакт, да видим ще завърти ли първа степен и да се локализира повредата.
Което като застана с лице към мотора е долу вдясно на радиатора, нали?
да, на много шибано място е и е с 3 крака.
да, долу, тва е***ти мъката да го стигна, ще го мъча обедната и ще пиша:)
Такааамммм.... Значи смених въпросния датчик, после реших, че термостата е умрял в затворено положение, тъй като долната част на радиатора, където е датчика е студена, съответно датчика не се пуска.... никаква промяна, накрая майсторът заключи, че е издухала гарнитура на глава, влиза въздух и прави въздушна възглавница.... за което не съм много сигурен.... водната помпа си е ок, радиатора и да е запушен все ще минава по малко вода, ама в долната част си е сруден, промих го яко с маркуч, антифриза е бистър, няма масло... не знам вече... като временно решение се ядосах и си изкарах кабел с ключе в купето и сега сам си пускам перката като реша.... чудя се обаче дали това с гарнитурата е вярно........:guillotine:
как ще стане тая работа щом антифриза е чист. май по-добре да свалиш водната помпа първо. още в началото трябвало да провериш радиатора. въпроса е как при това полужение се е включвала 2-ра степен. а ремъкът на генератора в какво състояние е.
Vankata85
02-11-2008, 23:22
Ми колега и аз се чудя как и моя антифриз беше чист маслото нямаше вода ,но надуваше маркучите и през капачката на разширителния съд излизаше ваздух . Отворихме главата гарниртурата ок ,водна проба на главата ок и сменихме гарнитури и кво се оказа чудо няма да надуча вече и изчезна проблема на колегата по горе ,кадето има въздушна вазглавница в радиатора.Същите проблеми ги имах и все неисках да е отваряме но няма начин надува ли системата гарнитурка се сменя .Успех на колегата
как ще стане тая работа щом антифриза е чист. май по-добре да свалиш водната помпа първо. още в началото трябвало да провериш радиатора. въпроса е как при това полужение се е включвала 2-ра степен. а ремъкът на генератора в какво състояние е.
в антифриза няма масло и в маслото няма антифриз- не е боза. Ремъците са ок; радиаторът е топъл горе и студен долу.... и все пак включва втора...НЕ надува маркучите, са като заври антифриза, бълбука нали, ама вече като си пускам сам перката и не завира....
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.