PDA

View Full Version : Дефиниция на "Добър Шофьор"!!!!!



ФЕРАРИСТ
31-10-2008, 17:48
Любопитно ми е да науча какво е според вас добър шофьор, и какви качества той трябва да притежава за да оцелява безпроблемно в днешно време......не е задължително да описвате себе си, без значение смятате ли се за добър или не......а просто какъв според вас трябва да е тоя образ......а ако смятате че се вмествате в него, може и да се опишете.....

Furious 155
31-10-2008, 18:08
Дефиницията добър е доста общо понятие. Може да е добър на волана, да усеща колата и да знае какво прави, ама по улиците да е нахален и опасен :crazy:. Самата дефиниция добър май трябва да включва технически изправен автомобил, който шофьора умее да владее добре и същевременно да не е предпоставка за ПТП и опасност за другите участници в движението, да е толерантен към другите - това пак умерено, защото някои не заслужават :wc:.

code
31-10-2008, 18:18
Определение за добър шофьор - това съм аз когато не гледам точилките по тротоарите, не говоря по телефона, подавам мигач, спазвам ограниченията, не изпреварвам на слалом и не минавам на кръстовището от грешната лента. :go: Т.е. съм аз в някакви лабораторни условия, непостижими в ежедневието . .. . :-)

DerMeister
31-10-2008, 18:36
Добрият шофьор трябва да притежава задължително следното качество. Да устоява на желанието да даде повече газ от колкото трябва, да вдигне едиколкоси, да вземе завоя с повече от нормалното или да покаже на пасажерите или другите в трафика колко е бърз и състезателен докато шофира.

При мен това качество не е от най-силно изразените за съжаление, но се старая да се подобрявам.

pr_00f
31-10-2008, 18:51
Дефиницията е дадена преди много време:
Добър шофьор е не този който може да излезе от опасна ситуация , а този който не попада в такава. А за да не попадаш в опасни ситуации - вие си знаете колко неща трябва да се спазват - и за съжаление пак не е гаранция че някой идиот няма да те утрепе.
А това че е добре всеки да е трениран да кара при всякакви условия и да познава възможностите и поведението на колата в критични ситуации ( писта и полигон при лоши условия) е безспорен факт

ФЕРАРИСТ
31-10-2008, 19:35
По моето скромно мнение добрия шофер е този който успее да предвиди какво е възможно да се случи пред него, и да вземе евентуални мерки, или поне да е подготвен за него. Попадането в опасна ситуация е неизбежно и често независещо от него - но е поносимо, ако той спазва гореописаното.......Добрия шофер гледа дупките пред себе си само с периферното си зрение, а с централното такова наблюдава всички други обекти пред себе си - движещи се, и такива който евентуално биха се задвижили в посока съвпадаща с неговата.....
Да отворя една скоба - замисляли ли сте се някога колко често централното ви зрение - това с което възприемате над 70% от образа пред себе си - е ангажирано на 10 - 20 метра пред колата, там където вие се надявате да видите възможно най - рано поредната дупка, и съотвенто да я избегнете, а не виждате нещо което след още 30-40 метра може да ви създаде реална опасност......това е масов български синдром, и мисля че много малко хора се замислят че несъзнателно те гледат да избегнат дупки по пътя, или следят по навик асфалта пред себе си, а не това което може да им създаде препятствие след време......
Добрия шофьор според мен трябва да успее да реагира адекватно на опасна ситуация, а не винаги панически да натисне спирачки и да закове колата.....това може да е решение, но може и да не е......
Това са мисля че две от най - важните неща който един добър шофер трябва да притежава и спазва, и ако успява да го прави то скороста изобщо не му се явява рисков фактор.......

fred
31-10-2008, 19:39
Навремето шофьора на президента Дьо Гол или Де Гол, както ви е приятно на запитване, как никога не е катастрофирал и не е участвал в произшествие, отговорил:
Никога не смятам, че аз имам предимство:crazy:
В днешно време, когато простащината у нас е в стихияти си, това е много актуално.
Добрият шофьор за мен е този, който никога не застрашава никого, когато пътува и е толерантен с участниците, това е просто, ама не съвсем може би

Kuku
31-10-2008, 21:22
Я!

code
31-10-2008, 22:30
Навремето шофьора на президента Дьо Гол или Де Гол, както ви е приятно на запитване, как никога не е катастрофирал и не е участвал в произшествие, отговорил:
Никога не смятам, че аз имам предимство:crazy:
В днешно време, когато простащината у нас е в стихияти си, това е много актуално.

В днешно време такъв шофьор за да отиде от А до Б ще трябва да си вземе храна и вода за 3дни, то това не е шофьорлък а балъщина за мене :disgust:

пп нещо само да допълня - добър шофьор е този който оставя на другите и себе си голям аванс за грешки

nhg
31-10-2008, 22:39
хммм, почти всичко казано е до голяма степен вярно...
аз обаче винаги казвам друго нещо: аз съм добър шофьор просто защото не преча на другите на пътя (или поне се опитвам да не го правя...)
е, все пак е задължително да 'владееш' колата...

vlado_iv
31-10-2008, 23:21
Трябва да вардиш всички участници в пътната обстановка НО и да вардиш и себе си дори и на главен път!:go::busted_cop:

Nasko_77
01-11-2008, 02:26
Добър Шофьор? Този който спазва правилника за движение.
А много добър... горното + стабилно концентриран, с предвидлив поглед над обстановката и ситуациите и с котешки рефлекси.

Stoyan Georgiev
01-11-2008, 03:30
добър шофьор - таквоз къде в България го няма :)

Bonev
01-11-2008, 11:41
Добър шофер е този който оцелява в София без произшествия! Трябва да се пазиш от пияни, луди, неграмотни роми бакшиши, нахални маршрутки, комплексирани газета с мощните автомобили на тате или шефа, неспособни водачи които са си купили книжките, дупки, ненормални колоездачи и мотоциклетиси, долни полицаи и т.н. Е ако си оцелял в таа скапана столица значи си добър шофер!

code
01-11-2008, 12:26
Столичанин - шофьор и негър - скиор такова чудо нема :tooth::hvala: като дойдете в Б-с и само за шамари правите :pokey: :chair:

ФЕРАРИСТ
01-11-2008, 12:38
Добър Шофьор? Този който спазва правилника за движение.
=

ФЕРАРИСТ
01-11-2008, 12:39
Добър Шофьор? Този който спазва правилника за движение.

Опитвал ли си да си се представиш карайки постоянно градско кола ограничена електронно на 50кмч, и такава извънградско на 90??????
Някой може ли да си представи какво ще стане ако само два дена в СФ се кара така?????....Това ще е все едно млекопроизводителите да блокират Орлов мост, тия от Кремиковци околовръстното, а земеделците Сливница да речем.......даже си мисля че тогава движението ще е по приятно.....
Предполагам че сега някой ще каже че евентуално може и да има моменти в който може да се превиши скороста с 5-10-15 кмч, то праволинейно погледнато това е нарушение, и този момент ще даде правото на всеки да си тълкува това "евентуално" както му кефне......

koolio
01-11-2008, 13:14
Добър шофьор е този, който използва максимално възможностите на колата и на пътя, без да създава рискови ситуации. И - според мен - който е толерантен към пешеходци и коли на път без предимство при натоварено движение.

Orm
01-11-2008, 21:20
Аз винаги се ръководя от казаното от баща ми .... Когато пътниците в колата ти почти не усещат кога спираш , кога завиваш и какво правиш. Той казва дори едно време са се състезавали с приятелите си с лади и жигули кой ще искара повече с едни накладки. Демек този който максимално малко е исползвал спирачките . Това нещо сега в това движение естествено е невъзможно . Но аз се стремя максимално да се придържам към това.

Stoyan Georgiev
01-11-2008, 21:29
като дойдете в Б-с и само за шамари правите :pokey: :chair:


виж това си е истина, като не се бях прибирал в бургас почти година и началото на лятото в б-с всичко ми свиреше яко, аз се чудя какво става , а пък чак после се усетих , че яко се престроявам и пререждам неправилно, тръгвам направо от лента примерно само за наляво - все неща, които в софия хората ги имат за едва ли не нормални ...

последните 2-3 месеца съм си поставил за цел да карам колкото мога по-стриктно към правилника, и стигам съвсем малко по-бавно от колкото иначе, че и път давам постоянно... абе хем ти е по-спокойно, че не пре****ш другите участници в движението, хем по-малко гориво отива :tooth:

dido76bg
01-11-2008, 22:10
Ех че ми стана смешно с това в Б-с.... Както и да е...
За мен добър шофьор не е този (тип състезател правещ ластици на градско), а този които може да управлява всеки един автомобил спокойно без нерви и да спира бързо...
Аз лично се разминавам по моите критерии с великолепния шофиор, но....

Alexanderbb
02-11-2008, 08:38
[QUOTE=ФЕРАРИСТ;349519]Опитвал ли си да си се представиш карайки постоянно градско кола ограничена електронно на 50кмч, и такава извънградско на 90??????
Някой може ли да си представи какво ще стане ако само два дена в СФ се кара така?????....Това ще е все едно млекопроизводителите да блокират Орлов мост, тия от Кремиковци околовръстното, а земеделците Сливница да речем.......даже си мисля че тогава движението ще е по приятно.....


Много ама много си в грешка да знаеш. Ако всички се движат със скорост според ограниченията, не спират където им скимне, не навлизат в кръстовища от които няма как да излязат и на 2 зелени и вообще карат по правилата няма да има грам задръстване и ще се пътува поне 2 пъти по-бързо.

А за добрия шофьор споре мен е този който не само че внимава и не прави грешки а и успява да предвиди и компенсира грешките на останалите около себе си

ФЕРАРИСТ
02-11-2008, 09:05
Много ама много си в грешка да знаеш. Ако всички се движат със скорост според ограниченията, не спират където им скимне, не навлизат в кръстовища от които няма как да излязат и на 2 зелени и вообще карат по правилата няма да има грам задръстване и ще се пътува поне 2 пъти по-бързо.
Имаш правото на мнение, а аз да не съм съгласен с него.....Всъщност аз говоря само за скороста, а не за спирането където им скимне, навлизането в кръстовища......това няма нищо общо с момента в който всички се влачат културно с 50......това са други фактори, допълнително усложняващи картината.......според мен това с 50-те кмч е предостатъчно........

Alexanderbb
02-11-2008, 10:24
аз на ден до работа и обратно имам към 50 км. пътуването е 2 - 2,5 часа което си е средна скорост 20 - 25 км/ч. Мислиш ли че има разлика дали се движа с 50 или 100 ако после вися 10 мин на един сфетофар. Освен това в една умно изградена трафик система тактовете на сфетоварите са съгласувани с разрешената скорост. За екология и разход на гориво няма да казвам нищо.
А и в цивилизованите европейски градове хората си се движат с 50 км и нямат никакви проблеми с това

ФЕРАРИСТ
02-11-2008, 10:58
аз на ден до работа и обратно имам към 50 км. пътуването е 2 - 2,5 часа което си е средна скорост 20 - 25 км/ч. Мислиш ли че има разлика дали се движа с 50 или 100 ако после вися 10 мин на един сфетофар. Освен това в една умно изградена трафик система тактовете на сфетоварите са съгласувани с разрешената скорост.
Има естествено, средната ти скорост 20-25 не се формира щото си карал постоянно с 20, а щото на моменти може да си карал и с 70......а когато не вдигаш повече от 50, тая средна ск ще падне още......ако се движиш с 70 в някой момент може да хванеш 1-2-3 зелени светф повече, а това ще ти спести допълнитемно време......
Не говорим за промени в системата на светоф или зелени вълни, говорим сухо и праволинейно САМО за скороста......без другите фактори.....

BaiJedi
02-11-2008, 12:39
Дефиницията е дадена преди много време:
Добър шофьор е не този който може да излезе от опасна ситуация , а този който не попада в такава. А за да не попадаш в опасни ситуации - вие си знаете колко неща трябва да се спазват - и за съжаление пак не е гаранция че някой идиот няма да те утрепе.
А това че е добре всеки да е трениран да кара при всякакви условия и да познава възможностите и поведението на колата в критични ситуации ( писта и полигон при лоши условия) е безспорен факт

Много точно казано. Тук бих добавил и моята дефиниция-да не застрашава с действията си другите участници в движението. По този начин предпазва и тях и себе си.

fred
02-11-2008, 17:28
В днешно време такъв шофьор за да отиде от А до Б ще трябва да си вземе храна и вода за 3дни, то това не е шофьорлък а балъщина за мене :disgust:

пп нещо само да допълня - добър шофьор е този който оставя на другите и себе си голям аванс за грешки

То не е балъщина, просто има едно наум, че в дадена ситуация, оня остреща може да направи еди какво си и ако го напрви не се юрва през глава само и само да реалириза предимството си :lupe:

RPWWD
02-11-2008, 21:03
Добрият шофьор е този, който осъзнава какво се случва около него във всеки един момент. Това е! Казва ви го човек, който е бил куриер доста години и се е нагледал на дебили вперили поглед в светлото бъдеще с увиснало чене и ръце върху волана на "два без десет", които карайки с 40 км/ч. представляват много по-голяма опасност за движението от тези с малко по-тежък крак. Давам пример с Цариградско шосе в пиковите часове, и който е "добър шофьор" ще ме разбере - позволената скорост там е 80км/ч., с колко карат примерните шофьори в средната лента , доколко тази скорост се доближава до 80 км/ч., и какви са резултатите от тяхното поведение?

StarChild
02-11-2008, 23:17
Определение за добър шофьор - това съм аз когато не гледам точилките по тротоарите, не говоря по телефона, подавам мигач, спазвам ограниченията, не изпреварвам на слалом и не минавам на кръстовището от грешната лента. :go: Т.е. съм аз в някакви лабораторни условия, непостижими в ежедневието . .. . :-)

Донякъде и аз се вписвам тук;) инак всички можем да филосовстваме по темата многоброино, но файда никаква важното е да бъдем разумни във всяка една ситуация (както аз несъм винаги) и да стигнем живи и здрави от точка А до точка Б. Щото като гледам черната статистика лошо ми става....:frown:

Pebles
03-11-2008, 00:07
Добър шофер е този който оцелява в София без произшествия! Трябва да се пазиш от пияни, луди, неграмотни роми бакшиши, нахални маршрутки, комплексирани газета с мощните автомобили на тате или шефа, неспособни водачи които са си купили книжките, дупки, ненормални колоездачи и мотоциклетиси, долни полицаи и т.н. Е ако си оцелял в таа скапана столица значи си добър шофер!

Е по твойте думи значи добрите шофьори се броят на пръсти....Защото дупки много....Газета много...нахални "парашутки" и най вече много некадърни шофЬори,който незнаят за какво са седнали зад волана.....

За да си добър шофьори най вече трябва да не си изнервен,което рядко се случва при такива обстоятелства в които попадаш в трафика.....

SFINKS
03-11-2008, 12:58
има един стар лаф че шофъор се става като минеш 100 000 км :rosso_spider:

georgyg
03-11-2008, 13:11
има един стар лаф че шофъор се става като минеш 100 000 км :rosso_spider:

В това изобщо не е вярно. Има си безнадежни водачи, а да не коментирам, че с възрастта реакциите си отазват влияние. А това, че нямаш проишествия също не е пример.



Дефиницията е дадена преди много време:
Добър шофьор е не този който може да излезе от опасна ситуация , а този който не попада в такава. А за да не попадаш в опасни ситуации - вие си знаете колко неща трябва да се спазват - и за съжаление пак не е гаранция че някой идиот няма да те утрепе.
А това че е добре всеки да е трениран да кара при всякакви условия и да познава възможностите и поведението на колата в критични ситуации ( писта и полигон при лоши условия) е безспорен факт. Това е най правилно като дефиниция. Или поне моето мнение е близко до него.

ФЕРАРИСТ
03-11-2008, 13:34
и ръце върху волана на "два без десет", които карайки с 40 км/ч. представляват много по-голяма опасност за движението от тези с малко по-тежък крак.
Майка ми кара така, спазва абсолютно всички ограничения, знаци и прочее, и когато макар и рядко ми се е налагало да се возя до нея, са ми настръхвали косите от ситуациите в който попада - а аз се самоопределям като някой често попадащ в рискови ситуации и мисля че съм свикнал......но тя е абсолютно спокойна, мислейки си че като спазва всяка буква на правилника, и нищо не може да стане.......Иначе мога да уредя всеки привърженик на ограничението от 90кмч извънградско да направи един круиз с нея от СТЗГ до Нова ЗГ при средно натоварен път, да си повиши адреналина......

koolio
03-11-2008, 13:41
Майка ми кара така, спазва абсолютно всички ограничения, знаци и прочее, и когато макар и рядко ми се е налагало да се возя до нея, са ми настръхвали косите от ситуациите в който попада - а аз се самоопределям като някой често попадащ в рискови ситуации и мисля че съм свикнал......но тя е абсолютно спокойна, мислейки си че като спазва всяка буква на правилника, и нищо не може да стане.......Иначе мога да уредя всеки привърженик на ограничението от 90кмч извънградско да направи един круиз с нея от СТЗГ до Нова ЗГ при средно натоварен път, да си повиши адреналина......
В добавка, този тип шофьори, които описваш, не държат особено на техническата изправност на колата - "За кво са ми хубави гуми и спирачки, аз да няам да се състезавам!" Освен това карат най-често малолитражка на газ, но са убедени, че могат да изпреварят безопасно всеки камион, движещ се с 20-тина км/ч по-бавно от тях, защото "закъде бързат тия идиоти отсреща".

didod
03-11-2008, 13:42
Има за съжаление много фактори, които пречат на шофьора да е добър. Дупки, липса на маркировка и табели, 'леко' нетолерантни и доста неадекватни колеги и пр. Излиза, че ти вместо да караш, в 90 % от времето следиш за възможни проблеми, непряко свързани със самото управление на колата. Ти не караш- ти оцеляваш. Спазването на закона за движение е балъщина, не задължение. Пълна липса на контрол по пътя. Липсата на мисъл при шофиране- как човек, който е спрял и запушил 20 коли на паркинг може да е добър иначе шофьор? Карах в Италия (не са много известни като примерни)- не съм се товарил психически и на 50% спрямо София. За Австрия да не говорим- първо ходене в непознат град- там може човек да кара кола за да си почине едва ли не... Не се броя за добър шофьор, опитвам се максимално да спазвам правилата и да съм колегиален. Мечтая си за подредена държава с правила и хора, които ги спазват. Може би тогава ще стана добър шофьор...

SFINKS
03-11-2008, 14:13
[QUOTE=georgyg;350516]В това изобщо не е вярно. Има си безнадежни водачи, а да не коментирам, че с възрастта реакциите си отазват влияние. А това, че нямаш проишествия също не е пример.



бе ти мини 100 000 км и пак ще си говорим ....

fred
03-11-2008, 14:30
[QUOTE=georgyg;350516]В това изобщо не е вярно. Има си безнадежни водачи, а да не коментирам, че с възрастта реакциите си отазват влияние. А това, че нямаш проишествия също не е пример.



бе ти мини 100 000 км и пак ще си говорим ....

Но в крайна сметкка, около 30% от всички катастрофи са точно с млади шофьори, със стаж по книжка, от 0-3 години, защото възрастните са по внимателни и карат съответно по внимателно.

georgyg
03-11-2008, 14:42
[QUOTE=georgyg;350516]В това изобщо не е вярно. Има си безнадежни водачи, а да не коментирам, че с възрастта реакциите си отазват влияние. А това, че нямаш проишествия също не е пример.



бе ти мини 100 000 км и пак ще си говорим ....

Само за сведение имам 80-90 000 на предишната кола, а тази я имам вече 4 години и към 80 000 :spell:
Сметките ти ги оставям на теб. Отделно с други коли поне още 10-12 000 и така, значи съм добър водач :bounce8: КЕФИШ.

Само ще напиша, че преди 1 месец, адна петък вечер без да искам на пътя за Банкя ми излезе едно куче на 10-20 метра, аз карах с 90 км/ч и какво.....
В момента колата ми е в бокса за смяна на броня, решетка и боя. Ето ти пример, който ти давам - карах с позволената скорост, с изправен автомобил и следях движението и пак се ударих (това ми е първата катастрофа с тази кола). Извода, е малко по нагоре подчертан. А и понякога просто се случва.

п.с. Спри с писането на неща, които са полу верни. Винаги има различни обстоятелства, които ги знаят само отбран брой врачки :shutup:

SFINKS
03-11-2008, 16:00
и какъв е твоя извод , помага ли ти това че си минал толкова километри или не а ? тъпо е да твърдиш че натрупания опит вследствие на изминатите хиляди километри няма значение нали ;)

ACEHOB
03-11-2008, 16:10
Не че няма значение... определено разбираш че имаш какво още да учиш...

georgyg
03-11-2008, 16:57
и какъв е твоя извод , помага ли ти това че си минал толкова километри или не а ? тъпо е да твърдиш че натрупания опит вследствие на изминатите хиляди километри няма значение нали ;)

Не ми се спори, но винаги има обстоятелства, от които не можеш да си перфектен. А километрите си имат значение винаги, но от много каране не се става перфектен водач. Просто някои хора могат повече и това може да е талант, не само опит.

Спирам до тук, защото няма смисъл просто.

code
03-11-2008, 18:03
Като навъртиш 100000 тъкмо ти идва силата и увереността нужни за по-сериозната първа катастрофа:prescription:

monimsl
04-11-2008, 13:44
Като навъртиш 100000 тъкмо ти идва силата и увереността нужни за по-сериозната първа катастрофа:prescription:
Мойта първа катастрофа и то яка стана на около 40000, и какво от това като не бях виновен аз а ме натресоха.Иначе заради моята увереност се случи на около 65000,и на без участието на 2 бири,е от тогава карам съвсем по различно,но пак не спазвам много правилника.

Stoyan Georgiev
04-11-2008, 20:02
моята първа катастрофа стана на няма и 10 000

от тогава досега - навъртял съм към 30 - 40 хил. (все пак книжка имам само от по-малко от 2 години) и съм имал само една по-инфарктна ситуация, в която не бях аз виновен, но пък реагирах доста добре, благодарение, на което нямаше инцидент ;)

http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=4464&stc=1&d=1225821590

mordohy
04-11-2008, 20:09
Добър е този,който след като се е съобразил,дал е предимство и тн,но все пак поразията е станала,първо проверява как е колегата и другите пасажери,постарава се как да оправи ситуацията и после , след като се запознаят и въздъхнат облекчено,че са живи,седнат на чаша бира или нещо друго да обсъждат,как и какво се случи.

Mury
04-11-2008, 20:28
Според много потребители в този форум,някои от които,доскоро са били непълнолетни,трябва да си добър на драг,и си страшен шофьор :locked: :locked: :locked:

Stoyan Georgiev
04-11-2008, 21:29
Според много потребители в този форум,някои от които,доскоро са били непълнолетни,трябва да си добър на драг,и си страшен шофьор :locked: :locked: :locked:

тъжно, но факт... не само на форума потребители, но голяма част от нашите връстници са така..

Mury
06-11-2008, 20:40
тъжно, но факт... не само на форума потребители, но голяма част от нашите връстници са така..

Баце,не се знае кой ти е връстник и кой не,но фактите са такива,което е плашещо :locked: :locked: :locked:

Stoyan Georgiev
06-11-2008, 21:04
Баце,не се знае кой ти е връстник и кой не,но фактите са такива,което е плашещо :locked: :locked: :locked:

е тея около току що навършилите пълнолетие ;)

nhg
07-11-2008, 18:23
колеги, не искам да пускам нова тема, но преди 2-3 часа се случи нещо, което ме накара отново да понапиша нещо:
мой колега от офиса катастрофира, обърна по таван едно типо; слава богу на момчето нищо му няма; ходих да прибираме колата - ще може да ползва двете задни гуми, газовата бутилка и акумулатора (който намерих на около 30 м), евентуално някоя крушка-волан-седалка...всичко друго е за скрап
та по темата: бързичко е карал (не знам колко), тръгва да изпреварва 2 коли и някаква жигулка също 'предприема маневра за изпреварване' БЕЗ да погледне, че някой я изпреварва в този момент, в резултат на което колегата 'бяга' наляво за да избегне удара с жигулката и една мантинела го обръща; и така: кой е виновен - колегата, че е карал бързо или жигулката, че не поглежда където трябва?

пак да кажа мнението си за 'добрия шофер': който не пречи на другите на пътя!

P.S. знаете ли кое е най-тъпото: спрели няколко коли, НИКОЙ не помогнал на колегата да излезе от колата, дори след като той е помолил за това... а момчето винаги спира, като види някой с проблем на пътя... айде сега да познаем дали ще продължава да го прави?...
съжалявам, че се отклоних, ама не се сдържах

ФЕРАРИСТ
07-11-2008, 19:20
бързичко е карал (не знам колко), тръгва да изпреварва 2 коли и някаква жигулка също 'предприема маневра за изпреварване' БЕЗ да погледне, че някой я изпреварва в този момент, в резултат на което колегата 'бяга' наляво за да избегне удара с жигулката и една мантинела го обръща; и така: кой е виновен - колегата, че е карал бързо или жигулката, че не поглежда където трябва?
Не знам кой е виновен, но със сигурност това е била неподходящата скорост.......не искам да влизам в някакъв спор по бързо ли е трябвало да кара за да мине(говоря чисто теоретично без да познавам ситуацията, просто си я представям), или по бавно за да може да спре.....

rijko
08-11-2008, 01:08
Добър ама каде ?
На пистата ?!?!?!?!
На улицата ?Ако не спазваш правилата си без книжка,ако не владееш колата си на тенекеджия .Ако не те е страх убиваш някои .Ако си самонадеен убиваш някой които обичаш.
Човека приятеля Марйян който ме научи да карам и който ме качи за пръв път на алфа 75 карабинерска загина оправляваикия.
Такава дефениция за добър водач българин няма .На улицата се мислим за ВРЦ пилоти с право пред всички .Пред КАТ вадим дваисетуни и пак скачаш на газта .
Някой по-нагоре бе написал да си представим кола с електронен ограничител в града с 50 км и по магистралата с 90 км и питаше какво ще стане ами В останалия свят нали така карат и никой не стигаш нкой не те стига няма патрулки но всеки просто спазва правилата за движение и има 90% по малко катастрофи и жертви.
И каква е дефиниция за "Добър Шофьор"
ТОЗИ КОЙТО НЕ Е С БЪЛГАСКИ МАНТАЛИТЕТ

georgyg
08-11-2008, 16:53
Не знам кой е виновен, но със сигурност това е била неподходящата скорост.......не искам да влизам в някакъв спор по бързо ли е трябвало да кара за да мине(говоря чисто теоретично без да познавам ситуацията, просто си я представям), или по бавно за да може да спре.....


И двамата са виновни.
Единя няма право да кара по бързо, а другия няма право да изпреварва без да гледа.


Мисля, че е врема да се качи закона и правилника във форума, а може и електронни листовки, защото съм обеден, че 90% от колегите във форума не могат да изкарат листовките (включително и аз).

nhg
09-11-2008, 22:07
Мисля, че е врема да се качи закона и правилника във форума, а може и електронни листовки ....

бе май си прав...
подкрепям

J_I_V_K_O
11-11-2008, 21:12
Добър шофьор ще дойде да е този който умее да преценява ситуацията и да си предвиди намеренията и опасностите за поне 10 секунди напред, а първата катастрофа винаги помага...

преди 3 години
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1189/1136389311.JPG

pacho_kardana
22-11-2008, 17:43
Според мен това означава добър шофьор: http://video.kenblockracing.com/flash/small_player/preloader.swf?vendor_id=204&media_id=9183&bgcolor=FFFFFF&autoplay=0

code
22-11-2008, 18:03
Добър шофьор ще дойде да е този който умее да преценява ситуацията и да си предвиди намеренията и опасностите за поне 10 секунди напред

Че аз предвиждам 2минути напред и направо минавам по друга улица :smoke:

pacho_kardana
23-11-2008, 17:44
Колеги и колежки има огромна разлика между примерен и добър шофьор

Absente_
27-11-2008, 23:11
Че аз предвиждам 2минути напред и направо минавам по друга улица :smoke:

хахаха това ми хареса :D
Добър шофер всички казаха какво е и всички са прави , само ще добавя , 90% от нас са фенове на Драг-а,Дрифта, и като цяло състезанията,НО колеги трябва да се състезаваме на определените за това места , а не по пътищата!
КОлкото и да ми е неприятно да го кажа има ГОЛЕМИ СЕЛЯНИ АЛФИСТИ! не малко пъти ми се е случвало да срещам такива по пътя и се ядосвам не че сме били на косъм от удар , а от това че кара АЛФА а се държи на пътя се едно кара Голф.Кво ми показваш колко ти върви алфата ли бе ? ми пиши във форума да се дръпнеме някъде където няма коли и ще видиме.Дано някой се познае в тоя пост и се позамисли!
Не казвам да спазваме на 100% ограничения и знаци , щото има случай където подобни са супер излишни , ама да спазваме някакво колегиално отношение един към друг и изобщо към всички участници в движението, пък от там нататък квот е писано.....