PDA

View Full Version : Как се сваля картера?



juro1
31-10-2008, 21:16
Колеги скоро си счупих картера на алфата.
Колата е 156 2.0 ТS selespeed.
Някой може ли да ми каже как се сваля картера?
Слвалих изпускателните тръби, развих абсолютно всички болтове, които държат картера обаче картера не може да се свали.
Като се загледах от дясната задна страна на картера има две уши на него през които минава един болт. Този болт минава през тялото което държи дясната полуоска.
Болта съм го свалили обаче ми се струва, че през ушите които са на картера и през това тяло на полуоската минава втулка, която не виждам абсолютно никакъв начин да сваля и която явно държи картера или поне така ми се струва.
Ако някой знае дали това е проблема да не мога да сваля картера при свалени изцияло болтове моля да ми каже.
А ако някой е свалял такъв картер ще е най-добре.

juro1
01-11-2008, 12:44
Е явно никои не знае как се сваля тоя картер.
Лошо.
Ще трябват по-твърди методи за свалянето май. Само да не се получи :dyrvo_v_kenefa:

Galeano
01-11-2008, 13:01
Огледа ли го добре от всички страни за някой забравен болт?

juro1
01-11-2008, 17:36
Няма забравен болт. Всичките са свалени.
Явно трябва да откача полуоската.

sciiv
01-11-2008, 19:50
колега вчера свалях картера на Алфа и се сблъсках със същия проблем.погледни откъм скоростната кутия,между нея и двигателя има една ламарина,а тя е подгъната така ,че да пъхнеш инстромент,на две места и отгоре има два болта по малки от предните и задните.същите ги има и от другата страна.ако си ги свалил тях също има и болт който държи лагера на полуоската и картера .главата на болта се вижда но гайката е на кофти място отзат и става само с напипване.ако си свалил и него пъхни някоя шанга м/у лагера икартера и натисни по якичко,гнездата на болта са много плътни и задържат.даже и като го отлепих после маслената цетка ми пречеше да го сваля та се наложи да и отвия единия болт .надявам се че съм ти бил полезен

juro1
02-11-2008, 03:40
Да свалил съм всички болтове.
Въпроса беше само за болта на лагера на полуоската. Той също е свален обаче ми се струва, че през ушите на картера и лагера на полуоската минава втулка в която влиза този болт които се отвива с напипване на гайката. Просто кртера не се мърда макар че го поотлепих там се държи на лагера на полуоската.
Ако не една цяла втулка там а са две втулки в ушите на картера, които опират в корпуса на лагера на полуоската ще се радвам защото тогава само с повечко напън ще се реши въпроса.

TRENDi
02-11-2008, 11:08
Не знам, как е при 156. Просто се надявам картинките от е-пер-а, ако може да те ориентират по някакъв начин. Успех.

juro1
02-11-2008, 18:23
Мерси на всички колеги.
Картера вече е свален. Просто искаше зверско напъване с един доста голям лост за да помръдне.

ludkanar
03-11-2008, 18:45
освен болчетата нищо друго неси свалял нали,щот и аз тряя го свалям та да знам как става всепк,благодара предварително

Novachev
04-11-2008, 07:47
ТИ ако нямаш специален инструмент не се впускай в приключения защото има две болчета от страната на съединителя трябва доста дълъг торкс да ги развиеш освен това след като се одлепи картера с около 2-3 сантиметра отново не излиза трябва да се лашне смукателя на маслената помпа, добре е да смениш и гарнитурите на аспуха където пипаш за да нямаш проблем НО ако нямаш такъв дълъг торк или трябва да си купиш или направиш защото иначе не става или става но трябва да сваляш и кутията.

Shumaher
04-11-2008, 19:19
освен болчетата нищо друго неси свалял нали,щот и аз тряя го свалям та да знам как става всепк,благодара предварително

Щом си се омърсил с Opel братле не трябва да се качваш на Alfa поне един месец или да се търкаш в банята с телената четка 3 часа:rotfl:

ludkanar
05-11-2008, 22:08
какво общо има опела със въпроса ми.и другото което е опела е продаден за мн добри пари-перфектен,всичко му беше проверявано във сервиз на рено и казаха чее мн добре.а и опела него бях карал от 2 месеца :biggrin:

Stefan Caromov
08-11-2008, 19:46
оправи ли картера вече ? Надявам се ,че не си карал така дълго ,щот .......

ludkanar
09-11-2008, 01:01
аз дали съм го оправил питаш колега

Stefan Caromov
09-11-2008, 08:12
за колегата juro1 нали той пуснал темата:))

Uner
26-03-2016, 19:33
ТИ ако нямаш специален инструмент не се впускай в приключения защото има две болчета от страната на съединителя трябва доста дълъг торкс да ги развиеш освен това след като се одлепи картера с около 2-3 сантиметра отново не излиза трябва да се лашне смукателя на маслената помпа, добре е да смениш и гарнитурите на аспуха където пипаш за да нямаш проблем НО ако нямаш такъв дълъг торк или трябва да си купиш или направиш защото иначе не става или става но трябва да сваляш и кутията.

А какъв е точният торкс, че не мога да преценя голямият го набавих но за тези 2-те болчета ударих на камък?
Как се води, че да почна да го търся.
Поздрави, Цанко !!!!!

lordliness
26-03-2016, 19:47
Повечето по Алфите не са торкс , а са райб. Райб може да се развива с шестограм, ако нямаш оригинален бит. Но в никакъв случай не е добре с торкс.

eproHD
26-03-2016, 19:56
Повечето по Алфите не са торкс , а са райб. Райб може да се развива с шестограм, ако нямаш оригинален бит. Но в никакъв случай не е добре с торкс.

За който не знае какво е райб !

Uner
27-03-2016, 11:00
Знам, знам, явно не съм успял да се изразя правилно, просто не мога да преценя 8-ца ли е, 7-ца или 6-ца, та да си поръчам направо удължен накрайник.
Понеже не ми се дават 40 кинта +++ за целият комплект.

Поздрави, Цанко !!!!!

Uner
29-03-2016, 16:25
М 6 е, обаче никъде не намирам такава вложка за 1/4 гидоре, а тези за по големите гидорета, няма как да влезнат там.
Така че моля помогнете, ако на някой му се намира нека се свърже с мен.

Поздрави, Цанко !!!!!

undy
29-03-2016, 16:52
Аз пък точно с торкс си свалях картера,щото това имах...не съм имал проблеми...нито със сваляне,нито със слагане...
Да не го сваляш всеки ден,та чак за 10 болчета да търчиш по железариите.....хубаво е човек да има инструменти...аз съм от тези,но когато ми е припарило,работя с каквото имам...

eproHD
29-03-2016, 16:59
М 6 е, обаче никъде не намирам такава вложка за 1/4 гидоре, а тези за по големите гидорета, няма как да влезнат там.
Така че моля помогнете, ако на някой му се намира нека се свърже с мен.

Поздрави, Цанко !!!!!
Мисля,че 1/4 трудно се намира
Опитай да намериш М6 дълга 1/2

Uner
29-03-2016, 17:08
Мисля,че 1/4 трудно се намира
Опитай да намериш М6 дълга 1/2

Намерих, с дължина 6 сантиметра, и пак не ще да влезне, утре ще я взема пак и ще и заваря тънко удължение и май ще реша дилемата......... ;-)

alfista 96
29-03-2016, 17:14
Намерих, с дължина 6 сантиметра, и пак не ще да влезне, утре ще я взема пак и ще и заваря тънко удължение и май ще реша дилемата......... ;-)

Ето го твоя инструмент , торкс 40 , 170 мм. му е дългата страна.

eproHD
29-03-2016, 17:35
Ето го твоя инструмент , торкс 40 , 170 мм. му е дългата страна.

Това е несериозно като си има и такъв точно М6 Ribe да ползва торкс
Това е точния инструмент другото няма да коментирам..струва не повече от 3-5 лева

eproHD
29-03-2016, 17:41
Намерих, с дължина 6 сантиметра, и пак не ще да влезне, утре ще я взема пак и ще и заваря тънко удължение и май ще реша дилемата......... ;-)

Има и с дължина 10 см

alfista 96
29-03-2016, 20:12
Това е несериозно като си има и такъв точно М6 Ribe да ползва торкс
Това е точния инструмент другото няма да коментирам..струва не повече от 3-5 лева


Има и с дължина 10 см

Напротив , много съм сериозен даже.Предложил съм на колегата решение ,при положение че не може да си намери инструмент. А с този който ти му предлагаш 10 см. Г-образен..... може да си бърка в носа но не и да отвие болтовете на картера зад маховика.

radiboy
29-03-2016, 21:12
Темата започва да става много интересна,моля да не я изтривате.:prescription:

eproHD
29-03-2016, 21:59
Напротив , много съм сериозен даже.Предложил съм на колегата решение ,при положение че не може да си намери инструмент. А с този който ти му предлагаш 10 см. Г-образен..... може да си бърка в носа но не и да отвие болтовете на картера зад маховика.

Що ти какъв си му предложил Т- образен ли
Гледам и твоя е Г-образен
Ама са ти повече ракиите

nblagoev
29-03-2016, 22:04
Що ти какъв си му предложил Т- образен ли
Гледам и твоя е Г-образен
Ама са ти повече ракиите

'Щото 10 см е къс!!! :rtfm:
И 'щото с точно такъв Г-образен, който е предложил колегата, съм си свалял картера на 156-цата!!! :prescription:
Пък на кой какво му е в повече или по-малко, не знам!!! :dunno:

eproHD
29-03-2016, 22:13
'Щото 10 см е къс!!! :rtfm:
И 'щото с точно такъв Г-образен, който е предложил колегата, съм си свалял картера на 156-цата!!! :prescription:
Пък на кой какво му е в повече или по-малко, не знам!!! :dunno:

Моето предложение на Г-Образния е точно за болтовете М6 Ribe
А ти с какво си ги свалил не ме бърка.Предлагам на човека точния инструмент не заместител ! Иначе то и с секача и чука пак може да се отвият ама това е по БГ начина
P.S
Иначе питащия какъв ще ползва си е негов избор.Я торкс, я райб

nblagoev
29-03-2016, 22:19
Моето предложение на Г-Образния е точно за болтовете М6 Ribe
А ти с какво си ги свалил не ме бърка.Предлагам на човека точния инструмент не заместител ! Иначе то и с секача и чука пак може да се отвият ама това е по БГ начина

След като се бъркаш, трябва и теб да те бърка! Свалял ли си картер лично? Може главата да е райб, но не му предлагаш точния инструмент, защото с това, което предлагаш, няма да може да отвие болтовете откъм скоростите, защото 10 см. не стигат!!!

P.S. Пробвай с чук и секач, интересно ми е как ще ги свалиш!

eproHD
29-03-2016, 22:26
След като се бъркаш, трябва и теб да те бърка! Свалял ли си картер лично? Може главата да е райб, но не му предлагаш точния инструмент, защото с това, което предлагаш, няма да може да отвие болтовете откъм скоростите, защото 10 см. не стигат!!!

P.S. Пробвай с чук и секач, интересно ми е как ще ги свалиш!

Абе ти малоумен ли си кво ли ?Виж 26 пост какво съм му предложил.
Е дай му точния инструмент.....
И що да не се бъркам тая тема само за такива като теб ли е ? Нещо резервирана ли е какво

nblagoev
29-03-2016, 22:31
Това е несериозно като си има и такъв точно М6 Ribe да ползва торкс
Това е точния инструмент другото няма да коментирам..струва не повече от 3-5 лева


Абе ти малоумен ли си кво ли ?Виж 26 пост какво съм му предложил.
И що да не се бъркам тая тема само за такива като теб ли е ? Нещо резервирана ли е какво

Не знам аз дали съм малоумен, ама след като от всичко разбираш предполагам, че ще можеш да ми кажеш?
Ама преди това ми кажи, написал ли си колко е дълъг този, който предлагаш? Сигурно и недовиждам, защото не видях? :prescription:
И не, темата не е резервирана, никъде не съм казал да не се бъркаш (ако не ме лъже паметта, защото може би съм малоумен), но след като искаш да се съобразяват хората с твоето мнение, би трябвало да се съобразяваш и с това, което другите пишат. Аз пиша от опит, ти ако имаш опит, и си пробвал с точно този инструмент, който предлагаш, ще се съглася с теб!
И се поуспокой малко, пий една ракийка, защото май нервите ти идват в повечко. ;)

eproHD
29-03-2016, 22:33
Не знам аз дали съм малоумен, ама след като от всичко разбираш предполагам, че ще можеш да ми кажеш?
Ама преди това ми кажи, написал ли си колко е дълъг този, който предлагаш? Сигурно и недовиждам, защото не видях? :prescription:

Този ще стане ли 188 мм
P.S
Повече не ме занимавайте ! Който му трябва ключ си купува има ги навсякъде
Седнал съм да споря с хора който се мислят,че те най-знаят !Винаги има някой който по знае,не казвам за мен но някой

nblagoev
29-03-2016, 22:39
Този ще стане ли 188 мм

Да, тук вече съм съгласен! :handshake:
Виж, че не е сложно, ама защо трябва да спориш не знам! Казаха ти и преди мен, че е къс този който първоначално предложи.

P.S. Така и не каза, свалял ли си ти лично картера?

marian2784
29-03-2016, 23:13
картера може да се свали само с камъните от гедорията +отверка+11 гаечен+фенер+18 гаечен
4 пъти съм свалял картера,след 2рия сложих болтове м6 с шестограм

alfista 96
30-03-2016, 09:19
Ето го твоя инструмент , торкс 40 , 170 мм. му е дългата страна.


Що ти какъв си му предложил Т- образен ли
Гледам и твоя е Г-образен
Ама са ти повече ракиите

Надявам се така да се вижда по-добре.Пък за ракийката,никога не ми е в повече.:pimp:

Uner
30-03-2016, 23:30
Тъй като в България такива на 1/4 не се предлагат никъде (от седмица търся "под дърво и камък") - се принудих да взема такъв на 1/2, да избия самият камък да отида стугар да ми свали 4-5 мм. от самият шестостен, заварване на камък 7мм., и другото е ясно: човъркане, бъркане с ралични удължения, и някак станаха нещата.
Живи и здрави !!!!!

alfaromeo16vVarna
30-03-2016, 23:38
Абе човек защо караш хората да развиват теории от хиляда и една нощ. Взимаш си една теория всичко което ти трябва го има в комплекта. Днес сваляхме един картер отнема около 20 мин,няма нищо страшно ти като ,че ли мотора ще сменяш по спокойно я карайте. Успех

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:37 ----------

Извинявам се за грешката под теория искам да кажа гедория

Uner
02-04-2016, 12:32
Абе човек защо караш хората да развиват теории от хиляда и една нощ. Взимаш си една теория всичко което ти трябва го има в комплекта. Днес сваляхме един картер отнема около 20 мин,няма нищо страшно ти като ,че ли мотора ще сменяш по спокойно я карайте. Успех

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:37 ----------

Извинявам се за грешката под теория искам да кажа гедория

Абе ако бях първият свалял именно този картер, може би щях да постъпя така, да обаче всякакви "майстори", го бяха сваляли заварвали и прочие. Така че Рибето си беше задължително, понеже главите на болчетата не бяха никак нови и при евентуално превъртане се сещате какво щеше да следва.
За това съм на мнение че винаги е хубаво първо да се помисли/консултира с някой и тогава да се действа.
Живи и здрави !!!!!