View Full Version : Какво мислите за тази скоростна кутия?
http://vbox7.com/play:121f7177 :notify:
Абе колега това въобще възможно ли е :hmm: че тои ако я изреже като хората ще направи минимум 120-130 и то на първа мен ми изглежда като преебан километраж :) незнам бахти колата!!
Интересни са плюсовете и минусите на тази кутия, която е безстепенна за тия които не знаят. Има я вече при доста коли. Даваш газ и другите чакат да ти свърши първата която . . . . не свършва никога
А какво става след 130 щом няма скорости ? :calc:
Това си е класически вариоматик. Едно време не са били много ефективни, но сега си имат електронни модули за управление и нещата са супер. Използват се от скутерите до камионите
ludkanar
01-11-2008, 19:47
та сега тва истина ли е бе колеги
и какво толкова.. тва е 100 години ;)
Информацията която имам е че на старт при евентуална гонка тръгва като умряла ама после ?! Ще търся някой колега с такава да го начупя с моята морално остаряла кутия :tooth:
Нямам мисли...!...но neO, май ще излезе прав!
Furious 155
01-11-2008, 21:06
Това си е класически вариоматик. Едно време не са били много ефективни, но сега си имат електронни модули за управление и нещата са супер. Използват се от скутерите до камионите
точно!!!
намерих още материали по темата
http://www.youtube.com/watch?v=8VYPsrOyIdw
http://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0
http://www.youtube.com/watch?v=4kNtFu9kbEY
http://www.youtube.com/watch?v=5K85k_pDGKY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oTd5cl0IvVQ&feature=related
Във форума на BMW имаше доста подробна статия за различните видиве скоростни кутии включително и за тази - както ne0 каза вариоматик .
голямата риба
02-11-2008, 10:31
даааммм
а ФИАТ са първите поставили такава скоростна кутия
Е добре де ама аз пак не разбрах :gruebel: много ускорение за сметка на максималната скорост ли е тая пущина щото ако е така значи не струва!!!!
Stoyan Georgiev
02-11-2008, 12:15
смисъла на таа пущина е че двиг. си държи оборотите и няма смяна на предавка , при което да се губи време
недостатък е, че не е толквоз здрава , или поне едно време не е била, сега може и да не е така вече
Е тогава какъв е смисълат да си дереш мотора постоянно на обороти.
То май тая скоростна е от някоя електричка! Или е за каране само в града.
http://www.youtube.com/watch?v=MhFK5gfAGpM&feature=related
Ето едно много хубаво обяснение ама в краина сметка пак не може да ме трогне много.
Е тогава какъв е смисълат да си дереш мотора постоянно на обороти.
То май тая скоростна е от някоя електричка! Или е за каране само в града.
Те на тия клипчета е в обороти щото са дали пълна газ иначе това ускорение си го прави и с ниски обороти но по-бавно.
Дамм, тази кутия не е нещо ново, но идеята й наистина е много привлекателна - може да се използва макс. мощност на ДВГ през цялото време на ускорението. Обикновено средната мощност дори при максимално "юркане" и конвенционална СК е 50-60% от максималната!
Но доколкото знам, безстепенните скоростни кутии все още не са достатъчно надеждни.
Иначе такива кутии се монтират също и на Ауди-тата и се казват мултитроник, както и на Форд Ескорт от началото на 90-те, а предполагам и на други марки/ модели.
Ето още едно клипче:
http://www.youtube.com/watch?v=Wvm4QXEEY1o
това е още по-лошо http://www.youtube.com/watch?v=W-Qw_5_EbHs&NR=1
Novachev
02-11-2008, 22:06
Такива кутии има от доста време иам и на Фиат пунто -1 даже такава кутия но кутията не е италианска а японска разработка на субару. Това е голяма работа за каране в града не тръгва свъртене на гуми но какви изпълнения и пергели се правят с това чудо просто скоростите не свършват.Но надежността на кутиите е по ниска от тази на обикновенния автоматик а и при повреда цениет на ремонтите са ужясяващи цените на вариатора с ремъка примерно за Ауди беше към 10000лв а основен ремонт на един автоматик на кола от същия модел с нова ХДП излиза някуде към 3000лв маскимум.
А на пунтото кутията също имаше пробелм и мисля че там беше от съединителя който преди 3 години струваше 1300лв (съединителя е прахов електрически пулен с феромагнитен прах)
А на фордовете се драскаха двете шайби на вариатора и ремъка заминаваше ама те иамт и други проблеми предния и задния ход там е с многодискови съединители както при обикновенния автоматик и тези съединители заминаваха но там ремонта (на съединителите е доста по лесен и евтин.
BlackElf
02-11-2008, 23:26
смисъла на таа пущина е че двиг. си държи оборотите и няма смяна на предавка , при което да се губи време
недостатък е, че не е толквоз здрава , или поне едно време не е била, сега може и да не е така вече
И сега е така колега!Справка с някои дето кара А-Kласa варио!
Тази модификация скоростни кутии са за ненатоварени двигатели и са изключително ефективни при тях,но само при тях...Е все пак както каза Нео-100 години са тoва-развиваме се:)
При такава ск.кутия не се ли преебава по бързо двигателя........????
Абе не е ли първа , втора ......................................
http://www.justgottascoot.com/images/variatoranimation.gif
http://www.upsolute.ru/flash/cvt7.gif
http://www.ecurie-aix.rwth-aachen.de/images/vehicles/eac02_krg5.jpg
голямата риба
03-11-2008, 13:51
нещо май всеки е чул недочул
единственият проблем на този тип скоростна кутия, е че не може да предава голям въртящ момент
за това се и ползва при малки двигатели
всичко друго са митове и легенди
нещо май всеки е чул недочул
единственият проблем на този тип скоростна кутия, е че не може да предава голям въртящ момент
за това се и ползва при малки двигатели
всичко друго са митове и легенди
Не знам дали вида А4-ката от предния ми пост ама не ми се струва да е с двг 1.3 :calc:
Stoyan Georgiev
03-11-2008, 18:13
е че 2.0 голям двиг. ли е ? пък и въртящия му момент да има 200-250 НМ
Колата вдига 215 за 27сек, нещо са ви объркани представите за голямо и малко. Засечете си колите за колко вдигат 215 ще излезе че вашите са малолитражки:calc: айде да не си говорим глупости :blah::blah:
Stoyan Georgiev
03-11-2008, 20:36
Колата вдига 215 за 27сек, нещо са ви объркани представите за голямо и малко. Засечете си колите за колко вдигат 215 ще излезе че вашите са малолитражки:calc: айде да не си говорим глупости :blah::blah:
извинявай, не го казвам с лошо чуство ама май нищо не каза... :(
2.0 от където и да го погледнеш каквото и да го правиш повече от 400-450 НМ МНОООООООООООГОООООО трудно ще изкопчиш камо ли да направят такава стокова :) .. тези скоростни кутии държат до 400-500 ... т.е 2.0 пък и с турбо си е малолитражка, която няма да издаяни подобна скоростна кутия, която наистина ограничението и е въртящия момент на двиг.
извинявай, не го казвам с лошо чуство ама май нищо не каза... :(
2.0 от където и да го погледнеш каквото и да го правиш повече от 400-450 НМ МНОООООООООООГОООООО трудно ще изкопчиш камо ли да направят такава стокова :) .. тези скоростни кутии държат до 400-500 ... т.е 2.0 пък и с турбо си е малолитражка, която няма да издаяни подобна скоростна кутия, която наистина ограничението и е въртящия момент на двиг.
То па все едно нашите "здрави" кутии ще издържат на 400 нм :D
Малко за четене:
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
Stoyan Georgiev
04-11-2008, 13:35
То па все едно нашите "здрави" кутии ще издържат на 400 нм :D
Малко за четене:
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
е една 159 2.4 дизел примерно колко мислиш и е въртящия момент ?
дори на 1.9 е 300 и кусур
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.