View Full Version : Странен шум - като дизел
Понякога като я запаля и за около 30 sec. се чува странен шум като дизел, дали е от вариатора или...биелни лагери?
Crusader
20-11-2005, 09:54
По скоро са клапани бате /наще са хидравлични/, ако си със синтетика, просто си сложи полусинтетика или минерално масло и мисля че проблема ще ти се реши
Dodo 155
20-11-2005, 12:35
Понякога като я запаля и за около 30 sec. се чува странен шум като дизел, дали е от вариатора или...биелни лагери?
Направо си е вариатор :wink:
Ако бяха биелни, нямаше да спре да бръмчи :wink:
Клапаните тракат, но не звучат толкова като дизел. Те също няма да спрат да чукат :!:
мойта като беше с полусинтетика - Селения 20к за АР - и след там 10к км почнаха да си шракат повдигачите като стой та гледай
сега като сложих мотул пълна синтетика и всичко се укроти и утихна....
е в началото за 5-10 секунди изщраква, докато подкачи маслото да напълни повдигачите но след това разликата е фрапантна ...
бтв след консултация с бате Еньо, ми просветна че за "не-рали" каране 5в-40 маслото е по-добре от 10в-60 - говорим за пълната синтетика :)
е сигурно най добре е е 0в-60 но там вече цифрите са ....
[quote="Милен":2y2s3ugs]Понякога като я запаля и за около 30 sec. се чува странен шум като дизел, дали е от вариатора или...биелни лагери?
Направо си е вариатор :wink:
Ако бяха биелни, нямаше да спре да бръмчи :wink:
Клапаните тракат, но не звучат толкова като дизел. Те също няма да спрат да чукат :!:[/quote:2y2s3ugs]
Имах Uno то тракаше така и бяха биели , та затова реших че може да е пак това. Благодаря на всички за консултацията. :)
ама вариатора трака и след тия 30секунди от запалване бре !
остави загряла кола на празен ход и слушай
ако ти щрака все още - значи е вариатора...
Crusader
20-11-2005, 16:21
Почти съм сигурен че са повдигачите на клапаните, чукането се чува само докато се напълнят с масло, щото ако беше вариатор чукането щеше да продължи и след това. При мен се получаваше следното, когато колата е студена/сутрин/ не изчуква в началото, но ако съм я карал и я оставя за час - два /още топла/ при палене изчукваше за 3-5 секунди. Сложих си минерално масло и край с изчукването. Но това е при мен, при теб може да е нещо друго.
Успех!
И при мен се случва чат пат да изтрака при запалване за неме и три секунди и после си е вече ОК
WhitePower
21-11-2005, 10:54
Аз сам за вариатор и с 2 те ръце
Dzofa_alfa
17-12-2005, 16:21
Az imah sashtia problem. Okaza se che e vodnata pompa, kato zapalia lopashe kato dizel, svalih remaka na vodnata pompa i shuma izchezna. Kupih si nova pompa za 43 leva ot pleven i utre s Vladi shte ia smeniame. Dano da e ot tova pri teb. Kasmet.
При мен не го прави винаги. На 20-30 запалвания да го направи веднъж само , а понякога и по-рядко. :?:
Az imah sashtia problem. Okaza se che e vodnata pompa, kato zapalia lopashe kato dizel, svalih remaka na vodnata pompa i shuma izchezna. Kupih si nova pompa za 43 leva ot pleven i utre s Vladi shte ia smeniame. Dano da e ot tova pri teb. Kasmet.
Колега ти си боксер :wink: немаш вариатор :wink:
Смених кита за вариятора но пак се чува познатото ррррр като загрее колата и форсирам. Абе новата пружинката в кита май не беше много нужна единствено пластмасовата шайба беше малко по-дебела от извадената. Да не би да има проблем по магистралата на маслото до управляващия клапан? Или вариатора си е заминал? или не е добре зацепен ремъка..."градус встрани" и системата вобще действа ли ??? Хелппп
Уредих тука другата седмица в сервиза на Фиат да проверят зацепването, а фиксаторите щели да им ги пратят от София. На първо четене около 60 лв. Като мина ще кажа какво е станало
мойта като беше с полусинтетика - Селения 20к за АР - и след там 10к км почнаха да си шракат повдигачите като стой та гледай
сега като сложих мотул пълна синтетика и всичко се укроти и утихна....
е в началото за 5-10 секунди изщраква, докато подкачи маслото да напълни повдигачите но след това разликата е фрапантна ...
бтв след консултация с бате Еньо, ми просветна че за "не-рали" каране 5в-40 маслото е по-добре от 10в-60 - говорим за пълната синтетика :)
е сигурно най добре е е 0в-60 но там вече цифрите са ....
valjo и аз така направих и вече не чука ама мотул 0W 60!
Та сложихме фиксаторите/на валовете/ и :shock: ето ти отклонение :!: Та значи за всички колеги без фиксаторите трябва да си факир за да стане. Имам даже съмнения че това е прицакало вариятора.
Шума "като дизел" не изчезна, а когато оборотите се задържат малко под 2000 започва даже да прекъсва. Значи "кита" за вариатора е малко афиф работа. Хубавото е че колата се събуди от зимен сън.
Също изключих буксата към управляващия клапан/между 1 и 2 дюза/ и шума изчезна.
Мисля,че мога да карам така докато събера некой лев за нов вариатор :roll:
П.С. Като съм с "изключен" вариятор, сутрин мотора не заглъхва и колата ми работи нормално.. :shock:
Егати експериментите :shock: ако махнете и ангренажния ремък... нищо вече нема да трака :!:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.