View Full Version : Разход 10л./100км 1.9ТД ???
Реших да си засека колата колко гори и разбрах ,че колата ми харчи 10л/100км
В градски условия карам с около 80км/ч защото самите ни булеварди са доста широки а и аз карам предимно около 10-12 вечерта и тогава няма трафик.
Извънградско 120-130км/ч и много рядко с 100км/ч.
Но си мисля ,че този разход е прекален за 1.9тд.
Термостата ми май е задържал на отворено и колата не загрява повече от 45-50 градуса.
Казвайте ква е диагнозата. :prescription:
Кое да гледам ,че тя харчи като бензинова не ,че се оплаквам щото аз зареждам по 1.60лв литър-а. Ама вместо с 20 литъра да мина 300км аз минах 200км.
П-О-М-О-Щ!!!
svetlastf
03-11-2008, 21:02
Кое да гледам ,че тя харчи като бензинова не ,че се оплаквам щото аз зареждам по 1.60лв литър-а. Ама вместо с 20 литъра да мина 300км аз минах 200км.
П-О-М-О-Щ!!!
Като за начало що не пробваш да заредиш от бензиностанция...
trustworthy
03-11-2008, 21:25
Малко харчи даже :) Щом я караш на 50 градуса ;)
didkoldihno
03-11-2008, 22:00
нормално е аз в градско горя 8-9 навън 7 :drunk:
С 2.4 съм и имам по-малък разход от теб. За температурата недей да се притесняваш, защото аз 90 градоса вдигам само когато карам в София, а като съм си в Пазарджик лятото не вдигам 80 градоса. Относно нафтата, която взимаш по-тънко,сериозно те съветвам да не го правиш. Не напразно хората са казали, че евтиното излиза скъпо. Разходът на един автомобил зависи от много компоненти. Един от тях е и колко е качествено горивото(не че по бензиностанциите е много добро де ама все пак). Но това само не може да ти вдигне толкова много. Обърни внимание дали иамш промяна в пъргавината на мотора ти. ако всичко е както преди да ти се вдигне разхода, тогава може да е от по ходовата част. Имайки предвид българските пътища, качвал ли си си колата скоро на стенд за да ти видят как са ти ъглите на гумите. Не е задължително да ти носи на ляво и надясно,за да ти са се разместили, едно разтваряне или събиране на предните гуми дига разхода.
Ако ли не ние освен да хвърляме боб тук, не можем да ти помогнем с друго, От сервиз не може да се избяга.
SigSauer
04-11-2008, 07:20
Колега според мен такива животни нема:roll2:
Колата ми си вдига 90 градуса и ги закотвя за 10-на минути каране. А за разхода
Пробвай хубава нафта /има тема за това/
И си оправи колата - НЕ е нормален разхода ти !
Колегата преди мен е описал един два проблема и ти дава много добро мнение - Отиди на сервиз !
Защото "Разходът на един автомобил зависи от много компоненти."
Успех !
Ок. да предположим ,че найстина нафтата която зареждам е с лошо качество при това положение отклонение в разхода е около 1 литър отгоре.
Предницата е добре и аз си мисля ,че колата харчи защото не загрява.
Сменям термостата и ще видя как стоят нещата с разхода.
А сега някой да ми каже РЕАЛНИЯ разход на тоя мотор.???
Абе не съм чувал на някой да му харчи под 9 ...
Абе не съм чувал на някой да му харчи под 9 ...
:roll2: Мерси пич ,поне едно откровенно мнение. :notworthy:
Все пак колегите който карат такива TD не JTD споделят РЕАЛНИЯ РАЗХОД на тоя мотор за да не си пилея парите на вятъра ,колкото харчи толкова....:sheep:
victtorbg
04-11-2008, 20:46
:roll2: Мерси пич ,поне едно откровенно мнение. :notworthy:
Все пак колегите който карат такива TD не JTD споделят РЕАЛНИЯ РАЗХОД на тоя мотор за да не си пилея парите на вятъра ,колкото харчи толкова....:sheep:
Моята харчи 6.5 извънградско и 8.5 градско
trustworthy
04-11-2008, 21:28
:roll2: Мерси пич ,поне едно откровенно мнение. :notworthy:
Все пак колегите който карат такива TD не JTD споделят РЕАЛНИЯ РАЗХОД на тоя мотор за да не си пилея парите на вятъра ,колкото харчи толкова....:sheep:
Парите за термостат в твоя случай ще са си съвсем оправдан разход ;)
Най-общо казано разходът в града на такъв 1.9 дизел може да се движи м/у 6 - 9/100, в зависимост от много фактори, но в тея граници си е. даже 9/100 е доста екстремна цифра
Пазарджик - Варна последно ми направи 6-7 /100??? с около 25 литра минах 430 км извънградско и на градското във Варна ми светна лампата на следващия ден.На връщане беше по същия начин ........ чак ма е страх да са похваля!
Не знам но за мен такъв разход от 10/100 е присъщ за бензинките!
Колеги заредих от Ром Петрол разхода е същия ,никаква промяна.
Колата вече съвсем не загрява стой под най ниското измерване на уреда... :sad:
Замерих компресия - 31-атмосфери центровката си е добре и колата си върви перфектно...
Май остана само термостат ,вземам заплата сменям го и ще пиша ква е станала тя. :sad:
Satanism
07-11-2008, 19:37
Моята Делта почна от 12/100
Смених темростата и падна с 1 и малко на 100 разхода, доколкото помнч
понаучих се да карам
направих основен ремонт на двигателя за 5000лв
ходих на центровка
махнах катализатора
смених съединител
двигателя за разработи 12-13000км
в резултат на което стигнах до разход малко под 8 в София и 4.5-5 извънградско със 100км/ч средно
Мотора е идентичен с този в Алфата...
trustworthy
07-11-2008, 19:57
Пазарджик - Варна последно ми направи 6-7 /100???
Много е това, бе :new_Eyecrazy:
Моята Делта почна от 12/100
Смених темростата и падна с 1 и малко на 100 разхода, доколкото помнч
понаучих се да карам
направих основен ремонт на двигателя за 5000лв
ходих на центровка
махнах катализатора
смених съединител
двигателя за разработи 12-13000км
в резултат на което стигнах до разход малко под 8 в София и 4.5-5 извънградско със 100км/ч средно
Мотора е идентичен с този в Алфата...
Колега колата не е за ремонт ,компресия 31-а атмосфери на цилиндър е префектна за тоя мотор ,центровката си е на белези ,съйдинителя съм го сменил преди два месеца ,катализатор няма. Двигателя е на 194944км .
За това как я карам ,ми не я жаля много но не съм и постоянно залепил педала на газта до пода.
Нормално си я карам до 2000об./мин. и сменям предавка рядко до 2500об.
Термостата ще да е ,ще пиша.
Satanism
07-11-2008, 23:13
Тоя мотор го даваха с компресия около 22 нормално, доколкото помня :)
Ако гледаш в аутодата това не е компресия а compression ratio или компресионно съотношение . Нормалната компресия е 28-32.... :idea:
trustworthy
08-11-2008, 09:03
Ако гледаш в аутодата това не е компресия а compression ratio или компресионно съотношение . ..
По-познато е като 'степен на сгъстяване' ;)
tokata_pz_flex
08-11-2008, 09:12
Моята градско я засякох вчера , с 10 литра от Лукоил , 168 км. До Търново през Шипка я свалям на 5.4-5.6л./100км.
Смених термостата и сега всичко си е ок с температурата.
Сега остана само да я засека колко ще е разхода и ще пиша .
Има и снимка на стария и на новия термостат.
градско не е засичана но извън градско 6л.-110/120км.
колега,за какви пари си взе термостата:roll:
Satanism
14-11-2008, 11:20
градско не е засичана но извън градско 6л.-110/120км.
колега,за какви пари си взе термостата:roll:
Между 50 и 80лв е, в зависимост от модела... :)
Поне 4 са...бройте си датчиците, като сменяте...че аз връщах 3 пъти...
Термостата струва 45лв ,моя е с трите датчика общо са 4 модела за 1.9тд.
Смяната си я извърших аз в сервиза на брат ми ,не е много сложна и не изисква спецялни майсторски умения.
Сваляте акумулатора и става достъпно за работа ,единственото нещо което създава малко затруднения е вакум попмпата но се работи де.
Развивате всички скоби на маркучите общо три болта държат термостата като за единия се захваща и металбата тръба от интеркулера към двигателя ,много внимателно откачате датчиците от буксите им.
След това сваляте термостата зачиствате мястото ,сваляте датчиците от стария термостат и ги завивате на новия слагате гарнитурата мажите с някакъв силикон който издържа на температура и нареждате всико на ново.
ВНИМАВАЙТЕ!!!!
Внимавайте когато се навиват болтовете който държат термостата за главата да не превъртят ,главата е алуминий а болтовете са метални и често се случва ,тогава се налага навиване на по дълги болтове или да се прави нова резба а това е голямо главоболие...
Между 50 и 80лв е, в зависимост от модела... :)
Поне 4 са...бройте си датчиците, като сменяте...че аз връщах 3 пъти...
питам защото едвам го намерихме (този с многото датчици) и там където го намерихме все казваха 140+:cussing: в крайна сметка БЕХР за...50-80 лв. ;) смяната наистина не е сложна няма какво да се плашат тези които ще го сменят ;) само да си номерират датчиците че :lol_sign:
Satanism
14-11-2008, 20:06
питам защото едвам го намерихме (този с многото датчици) и там където го намерихме все казваха 140+:cussing: в крайна сметка БЕХР за...50-80 лв. ;) смяната наистина не е сложна няма какво да се плашат тези които ще го сменят ;) само да си номерират датчиците че :lol_sign:
:-D:-D
Аз кво да кажа, че като от 4 варианта за Ланча Делта, накрая взех такъв за Алфа 145/6, че да пасне...:-D:-D
И още куп неща по окачването и мотора така...
Имам един въпрос относно тая смотана червена лампа над стрелката за температурата ,една сутрин като тръгвах за работа дадох на контакт и тя светна и от тогава не е изгаснала.
Това беше още преди да сменя термостата и колата не е загрявала повече от 60 градуса.
Та някой дА знае на кой датчик е вързана за да му проверя буксата и ако не е от там да сменя самия датчик.
Закачам една снимка за да видите за кое става дума снимах я днес.
И някой да ми каже там кадето е стрелката ли е 90 градуса ,че бая фантазия трябва да имаш че да разбираш на тая стрелка.
за лампичката не мога да помогна :roll: иначе това според мен е оптималната температурата :) сега по студовете с нормално каране стои на 80+- :)при мен когато се напъне сериозно,пимерно по някоя магистрала с върло стига до делението под120+ ( това предполагам е защото радиатора е за смяна :) ) абе общо взето бая и играе стрелката за тем. :roll: и при вас ли е така?
trustworthy
15-11-2008, 10:45
за лампичката не мога да помогна :roll: иначе това според мен е оптималната температурата :) сега по студовете с нормално каране стои на 80+- :)при мен когато се напъне сериозно,пимерно по някоя магистрала с върло стига до делението под120+ ( това предполагам е защото радиатора е за смяна :) ) абе общо взето бая и играе стрелката за тем. :roll: и при вас ли е така?
Ако ти е мил двигателят, недей я напъва по магистрала, докато не смениш радиатора! Не знам дали си чувал какви могат да са последствията от прегряване при дизел, а също и цените по ремонта
Ако ти е мил двигателят, недей я напъва по магистрала, докато не смениш радиатора! Не знам дали си чувал какви могат да са последствията от прегряване при дизел, а също и цените по ремонта
разбира се че ако температурата се вдигне до там не се напъва ;) какви по-различни от на бензин може да са последствията от прегрят дизел :baby: убедил съм се че двигателят е изключително здрав
а каква е тем. която вдигат при изряден двигател :) имам предвид при по-силни натоварвания :)
Satanism
15-11-2008, 13:38
разбира се че ако температурата се вдигне до там не се напъва ;) какви по-различни от на бензин може да са последствията от прегрят дизел :baby: убедил съм се че двигателят е изключително здрав
а каква е тем. която вдигат при изряден двигател :) имам предвид при по-силни натоварвания :)
Може да си напука тиквата много по-лесно от бензина...а шанса да си прецакаш гарнитурата пък е още по-голям :)
впечатленията ми са други за прегряването,но не това ми е най-същественото :) интересува ме другите ми въпроси,за това какви темп. държат при натоварване,при нормално каране
за лампичката не мога да помогна иначе това според мен е оптималната температурата сега по студовете с нормално каране стои на 80+- при мен когато се напъне сериозно,пимерно по някоя магистрала с върло стига до делението под120+ ( това предполагам е защото радиатора е за смяна ) абе общо взето бая и играе стрелката за тем. и при вас ли е така?
благодаря :)
trustworthy
15-11-2008, 19:37
впечатленията ми са други за прегряването,но не това ми е най-същественото :) ...
Освен че по-лесно се кривят главите на дизелите, цените им са по-височки от тези на бензиновите, но не това е най-същественото ;)
интересува ме другите ми въпроси,за това какви темп. държат при натоварване,при нормално каране
ПОСТОЯННА ;) Най-много в някое задръстване или при яко товарене да тръгне да дига над 90-100 и тогава вентилаторът би трябвало да я свали веднага.
ок мерси много ;)
след смяната на радиатора се надявам всичко да си дойде на мястот:grin:
само още едно въпросче,колко гооре долу струва нов радиатор за ТД-то и от друг автомобил може ли да стане :)
А някой да знае каква е работната температура на тоя двигател защото когато е нормално времето онавън 15-20 градуса колата загрява на близо 98 градуса и там застава и не мърда.
Чувал съм ,че дизелите работят на по висока температура но се съмнявам да е чак толкова по висока.
???????????????????????:|
Отдоло съм показал каде отива стрелката.
моят пък градско си загрява добре ама като карам извън градско не вдига пожече от 45-50 градоса това нормално ли е?
Satanism
23-11-2008, 13:41
Абе....може ли да е нормално да ти седи на 50 градуса ДВГ-то....що задавате такива въпроси?
Нормалната температура е 88-92гр.....всичко друго е ненормално.
victtorbg
23-11-2008, 13:56
от какво може да е
Смени си термостата.Моята не можеше да загрее на дълго на повече от 40-50 градуса.Свалих го и се оказа,че е блокирал на отворено.Струва около 50 лв.
victtorbg
23-11-2008, 14:03
А някой да знае каква е работната температура на тоя двигател защото когато е нормално времето онавън 15-20 градуса колата загрява на близо 98 градуса и там застава и не мърда.
Чувал съм ,че дизелите работят на по висока температура но се съмнявам да е чак толкова по висока.
???????????????????????:|
Отдоло съм показал каде отива стрелката.
Моята загрява по същия начин-не се притеснявай.
Satanism
23-11-2008, 14:35
Напротив...притеснявай се....ходи да ти промият радиатора и да ти прегледат охладителната с-ма (вкл. датчиците)
mihalev79
23-11-2008, 22:47
много зависи от карането мои моита дава разход в града 7 и изван него пак толкова 1.9 тд е свалял сам я на 6 в града ама я милвам не се издаржа така че сичко зависи от това как се кара дали ти е тежак крака или не
а в какви условия ти стига до там стрелката колега :)
Ми по принцип при спринт до 180км/ч ,но преди няколко дни без да я настъпвам си залепи там и не мръдна.
Интересното е обаче че системата не е надула маркучите и капачката се отваря без да хвърля вода само исъсква което е нормално.
Мисля ,че самата стрелка се побърква защото съм сменил онзи ден датчик за температурата 32лв :heavy_cry:
А и ако загрее на 98 100градуса мисля ,че перката щеше да реагира.
ами при спринтове и нашата вдига до там ;)
това че не хвърля вода и не се държи като бензин също е нормално...поне по мой наблюдения ;)
искаш да кажеш че перката не е работила ли...имаш идентични симптоми като при нащта кукла :shocking:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=9272&page=2
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=8409
при мен вече всичко е наред само радиатора е за смяна ;)
victtorbg
24-11-2008, 12:55
Напротив...притеснявай се....ходи да ти промият радиатора и да ти прегледат охладителната с-ма (вкл. датчиците)
Нямам никакво намерение.Колата си загрява абсолютно нормално.
Satanism
24-11-2008, 13:14
Нямам никакво намерение.Колата си загрява абсолютно нормално.
Ако щеш....да не ти плащам аз ремонтите... :clap::clap:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.