PDA

View Full Version : проблем с температурата на колата



beast_east
03-11-2008, 21:26
Здарвейте на всички.Отдавна не съм писал, а и по добре , защото съм немал проблеми,но сега имам един. Колата ми взе да загрява според мен малко повече от необходимото.Преди перката се включваше малко след 80 градуса а сега почва да охлажда като отиде към 100.Ще съм благодарен за помощ по проблема ми.Колата е АЛФА 33 87г 1.5 двукарбораторна.

hristo58
03-11-2008, 22:25
трябва дасмениш терморелето,което се намира на радиатора.вероятната причина е това термореле.

vikoalfa
03-11-2008, 23:46
Мда и си вземи от Лада,че отваря по-рано като градуси.Имаш късмет,че въобще ти се включва перката.Бъди внимателен,че тия коли са много капризни и чуствителни на тема прегряване.

mordohy
04-11-2008, 20:32
шибни и едно реле,та да не се товари датчика

beast_east
05-11-2008, 10:15
интересното е че днес премерих температурата с термометър и какво стана- на таблото показва 80, термометъра показва 90 а перката не се включва. Дали е датчикът само?

RaIDeR
05-11-2008, 17:21
Здравей колега ,това на радиатора не е датчик а един тап клуч с биметална пластина който при определена температура затваря веригата няма датчици нито сензори нито релята струва 10-12 лева ! Имах подобен проблем само ,че при мен изобщо невключваше оказаха се нагоряли кабели ! Какво е твоето решение ?
(1) Откачаш буксата от термо ключа и окасяваш двета крачета на буксата (с кабел тел или квот имаш там) при това положение вентилаторат трябва да се включи , ако се включи значи терно ключа небачка и трябва да го смениш , (2) а ако невключи неиде из кабелите става мизерия която зор ще оправиш ако искаш всяко кабелче да минава откадето е минавало и преди , по лесният вариянт е да пуснеш един кабел от +са на акумолатора към буксата на термо ключа с отделен бошон на нея !
Та това са двата ти вариянта за проблем пробвай не е сложно и пиши какво е станало !
ПС. предполагам ,че са се окислили пластините на термо ключа (Вариянт (1) )

beast_east
06-11-2008, 14:43
смених това което е на радиатора с такова от лада както ме посъветва по горе колегата и стана работата поне за ся

JORDANGT
06-11-2008, 23:26
смених това което е на радиатора с такова от лада както ме посъветва по горе колегата и стана работата поне за ся

Тук сме за да си помагаме,а не да се лъжем я:roll:

beast_east
22-11-2008, 10:41
обаче колеги проблема продалжава, даже ся става по зле , защото като вдигне повече температура почва да губи обороти и не иска да върви

mitaka_cs
22-11-2008, 21:38
Ами не иска да върви, защото ключови компоненти от двигателя се разширяват при прегряване и това води до силно триене и бързо износване:sad:.
Съветът ми е да си видиш водната помпа, водните съединения и най вече почти сигурно запушилият се радиатор.
Аз имах проблеми точно като твоите и докато не смених радиатора ефект нямаше. Както теб и аз започнах с дребните работи като това, което си сменил. Преминах през многократни промивки...смених термостата...водната помпа, 2-3 маркуча и се усетих че само радиатора прави проблемите. Моя беше до половина задръстен с ръжда и боклуци и след 3 яки промивки с всякакви бъркочи без ефект, го изхвърлих и купих нов! Тогава спря да прегрява!!!
Спирам до тук защото по-добре засега да не знаеш как е затапен блока с ръжда и как това поражда повторната смяна на всички изброени неща по-горе след известно време:roll:

vikoalfa
22-11-2008, 23:55
Конструктивно на боксера си е малък радиатора и за тва като се напълни с ръжда си е... мамата.Я си направи една яка промивка на системата като цяло и радиатора отделно.А парно имаш ли?То на твойта е слабо ама.
Или има вариант да не ти отваря термостата,може и помпата да е.Но почни с най-лесния вариант с промивка, но със оцет.

crazysex6008
23-11-2008, 08:51
извинявам се че пишя тук но как се източва водата на тоя автомобил не открих пробка :(

Stoian_wolf
23-11-2008, 09:10
водата колега се източва от две пробки или по-точно казано 2 болта които са от долу на блоковете,близо са до колекторите но не на главите а на блоковета мисля че бяха с 17 ключ.:Tease:








alfa romeo 33 1.4ie '92

beast_east
23-11-2008, 15:36
както е споменал един от колегите горе и аз не успях да намеря пробката на радиатора за да източа водата и я източих по друг начин макар че и не цялата според мен де.как става това прочистване с оцета не ми е ясно и ще съм благодарен ако някой ми каже.парно имам но е слабо да, той винаги е такова даже и като го пусна на студено.ако не отваря термостата няма да ми е топъл радиатора(а той е приятно топъл не много)нали така или греша.

Kris
23-11-2008, 15:39
Абе не би трябвало да е приятно топъл радиатора. Иначе кво разбирате под пробка на радиатор? Направо вадя гумения маркуч и то си изтича.

vikoalfa
24-11-2008, 00:18
Радиатора е без пробка.Дигаш колата на крик от дясно.Лягаш под нея въоръжен с 17 лула или гедоре.Там където е границата на главата и блока гледаш,на два пръста от главата на блока има стабилизиращ двигателя тампон хванат с два болта за блока.Между тези два болта е пробката.Респективно от ляво е на същото място,нека тампона ти служи за ориантир.Колкото за оцета купуваш 4 шишета обикновен оцет.Сваляш радиатора и го пълниш с едното шише и го оставаш поне една нощ вътре с оцет да кисне.Монтираш го,източваш цялата система и пълниш с другите 3 шишета.Караш така цял ден или оставаш да работи,като внимаваш да не я прегрееш естествено.В никакъв случай не трябва да ти е приятно топъл радиатора,а трябва да ти е еднакво топло навсякъде.Така и така ще отвиваш маркучи виж си термостата,сваляш го и го накисваш в топла вода дали отваря и съответно затваря.


А и личен съвет смени си скобите на маркучите,че след няколко отвивания дават фира и после протичат.
Успех.

RaIDeR
24-11-2008, 02:09
Той колегата Stoian_wolf обясни доста отдавна ама коъ да слуша !?
Ихъче колега vikoalfa с всичко казано от теб съм сагласен освен ,че лявата и дясната пробка неса симетрично разположени (незнам защо и аз днес забелязах) !
А това с оцета е много хубаво ама малко рисковано и аз лично небих съветвъл никой да прави тази операция ! Оцетната киселина има свойството да разгражда мазнината и варовика ! Възможни проблеми са :
- Преебаване на водната помпа поради липса на смазка или откъснати налепи варовик !
- Задръстване на радиатора пак заради тези люспи от варовик съборен от оцета !
Сами си преценете неказвам ,че ще стане на 100 % така но на 55 % може !
Ко искате да чистите сипвайте концентрат !

mordohy
24-11-2008, 12:58
като искате хем да почистите,хем да не задръстите радиаторите и да счупите помпата,наливате си в системата минерална вода от Кюстендил и карате с нея два дена.гарантирано не остава нито ръжда нито варовик.Действа по добре от хромпика.:Tease:

beast_east
25-11-2008, 10:55
ще направя това с оцета но само на радиатора да видим какво ще излезе от него.и отделно ще пробвам термостата.ще ви пиша какво е станало но малко по късно защото кадето ми е сега колата немам нет.

Sunny
25-11-2008, 16:23
А и след интервенцията с оцета си заминава и термостата - заминава си му парафиновата смазка , много често и водната помпа . Слушайте колегата RaIDeR верно казва човека :hvala:

mordohy
25-11-2008, 17:47
абе той хубаво си приказва,ама кой ти слуша.Не само термостата,а и алуминиевите щуцери протичат.:paddle:

vikoalfa
25-11-2008, 22:50
Добре,не искам да споря три 33ки ги направих с оцет и нямаха никакъв проблем.Пак повтарям не искам да споря.:hvala:

Lisan
25-11-2008, 23:27
Добре,не искам да споря три 33ки ги направих с оцет и нямаха никакъв проблем.Пак повтарям не искам да споря.:hvala::drool:Спори,що се отказваш?

търтей
26-11-2008, 15:31
абе с цвик май става доста по-добре от оцет :coolio:

beast_east
02-12-2008, 16:30
пичове май ще се окаже термостата, защото сега пък дига температурата но пък радиатора е студен, само кадето е термодатчика тая пласмаса е топла .оттам на татък нема никой.

RaIDeR
02-12-2008, 18:32
Няма логика да е термостата , ако беще термостат радиатора щеше да е горещт а след него студено ! Според мен е водна помпа (виж дали циркулира водата) ,или запушен радиатор ! Може и термостат да е несъм сигурен !

mordohy
02-12-2008, 19:11
Ако си му сипал оцета , така става!Радиатора си изчистил,но е хванал запек термостата.Промий идеално системата,смени термостата и налей антифриз.Разреди го с дестилирана вода,но го остави на -30.Над тая стойност не маже водната помпа.Намажи от вътре съединенията с грес и запали мотора.Когато отвори термостата и вдигне 90-95 градуса,трябва да включи перката на радиатора.Ако не включи е ТЕРМОКЛЮЧА(Райдер,тия камъни са в твоята градина.Ти го въведе термина-яж си го!).Търси там.След,като всичко това е наред и пак загрява и вентилатора не смогва-лошооооооооооо.За ремонт си или мазането се е омазало.Пак прочети,какво са ти написали колегите!Ако ако има нещо свиркай!:doctor:

beast_east
03-12-2008, 16:10
добре де първо не върти ли малкия кръг докато да дигне температурата и после да отвори термостата за да мине водата към радиатора,където от своя страна вече перката охлажда топлата вода.водата не може да не циркулира защото маркучите топли и твърди.

Sunny
03-12-2008, 22:17
защото маркучите топли и твърди.
Твърди казваш а ?
Защо ли си мисля че проблема ти е по голям ?

RaIDeR
03-12-2008, 22:35
Тей няма да стане иди намясто при някой който разбира !
Кажи откаде си и някой колега мойе да ти помогне !

beast_east
04-12-2008, 14:31
аз съм от хасково но в момента съм във Варна знам един човек но той има прекалено много работа и не може да ми обърне внимание за момента