Log in

View Full Version : Проблем със спирачките



SIS
21-11-2005, 11:27
Вчера като слагах зимните гуми, реших да проверя накладките. Оказа се, че на предната дясна гума, външната накладка е 2 пъти по-износена от всички останали! На какво може да се дължи това? Блокирало цилиндърче?

alf
21-11-2005, 11:31
ако е блокирало цилиндърче и накладката е по-износена от останалите значи би трябвало да ти влече колата - демек задържа спирачката. ако не е от това значи е недобросъвестна смяна предния път - или не са я сменили или са сложили някаква друга накладка - дали по стара или с по-меко феродо. има евентуално и някакъв трети вариант да ти се е паднала дефектна накладка в комплекта :roll:

SIS
21-11-2005, 12:32
Ами не съм забелязал да ми дърпа колата на някоя страна, не съм забелязал да има задържане, но то ако е леко......Смяната си я направих аз и всичко си беше ОК. На старите накладки май пак тази беше по-износена, но не чак толкова фрапиращо. Тогава не обърнах голямо внимание, защото не знаех кой, как и какво е слагал, но сега...Та ако все пак е блокирало цилиндърчето, как се оправя това?! И не би ли следвало и двете накладки да са еднакво (много) износени? Всъщност само на движението ли се разчита, за да се върне цилиндърчето, или и на още нещо?

alf
21-11-2005, 14:06
ммм незнам тогава ако има някакво задържане все трябва да тегли. абе сваляш челюстта махаш накладките и пръскаш с ВД докато започне на ръка да се връща. а като натискаш спирачка да тресе нещо... казваш и предишните накладки така да не е от диска нещо :?:

търтей
21-11-2005, 14:09
накладките винаги се износват различно
ако колата не носи при спиране начи няма проблем
все пак ако се притеснавяш иди да ти замерат спирачното усилие дали е в нормите

gigi
21-11-2005, 14:52
Провери да не са клеясали водачите обикновенно при тях е проблема. А това че се износват различно е верно не с не чак такава фрапираща разлика

SIS
21-11-2005, 15:09
С новите накладки сложих и нови дискове. С WD40 дали ще стане? При слагането на новите накладки, водачите ги свалях, почистих и слжих грес. Спирачното усилие го мериха на ГТП-то, казаха, че всичко е в норми (беше нещо от сорта 17ХХ). Проблем има, защото 1.ако наистина едната накладка трие нон-стоп, тя загрява и колата не спира добре; 2.трябва на 10-15 хил. км. да сменям накладки :(. Дали е възможно водачите да са криви (въпреки, че като ги свалях, не се забелязваше нещо необикновено), или нещо от сорта и да задържат...???

alf
21-11-2005, 15:20
а колата да е удряна нещо???

SIS
21-11-2005, 15:41
Ами не - поне аз не знам :). Защо?

Милен
21-11-2005, 17:28
С новите накладки сложих и нови дискове. С WD40 дали ще стане? При слагането на новите накладки, водачите ги свалях, почистих и слжих грес. Спирачното усилие го мериха на ГТП-то, казаха, че всичко е в норми (беше нещо от сорта 17ХХ). Проблем има, защото 1.ако наистина едната накладка трие нон-стоп, тя загрява и колата не спира добре; 2.трябва на 10-15 хил. км. да сменям накладки :(. Дали е възможно водачите да са криви (въпреки, че като ги свалях, не се забелязваше нещо необикновено), или нещо от сорта и да задържат...???
Сложил си грес .... а няма ли да се лепи по греста прахи да се трупа там по водачите и от това да задържа?Мисля че е по-лошо с греста

Alfamaniak
21-11-2005, 17:41
Свали целия апарат и почисти всичко внимателно да няма по цилиндарчето разни буклуци които се наслояват с течение на времето, мини водачите с финна шкурка да ги почистиш и тях и ако са прави не би следвало да имаш проблем, а провери и дали нямаш запушен спирачен маркуч и да остава налягането в апарата, при мен го имаше този проблем. Това е всичко за което се сещам :wink:

gigi
21-11-2005, 20:22
Най добре вдигни колата и виж дали апарата задържа ако е така Алфаманяка е описал какво може да е ако е запушен спирачен маркуч докато апарата не е отпуснал развии леко пробката за обезвъздушаване и като потече течност ако апарата отпусне значи е маркуч. Иначе виж пак водачите

SIS
22-11-2005, 08:50
Благодаря за съветите. За запушен спирачен маркуч, чичо ми ми го каза доста убедено, но аз не повярвах. Ще пробвам това, което gigi предложи и ще пиша какви са резултатите.
@Милен - на водачите си има маншони (здрави) и не би трябвало да се лепи прах.

П.П. Ако се окаже запушен маркуч, трябва ли да го сменям. Обезвъздушаването след това като на Москвичите ли е, или си има някакви особености?!