View Full Version : лампата на щеката не гасне
Rider_alfa155
06-11-2008, 11:10
колеги, миналата седмица ми светна лампичката дето е като щека, със една капка в долния краи, значи долях около 1л. масло и тази лампа не спира да свети, т.е. лампата дето е на таблото под километража угасва след около 3-4 минути а тази на индикациите над пепелника изобщо не изгасва, някой има ли си представа къде да търся проблема?? Да не би да е индикация за маслото на скоростната кутия, това ме притеснява най много:prescription:
Най-вероятно е от датчикът, който Furious 155 търси от около 2-3 месеца. А, ако това, вярно е така:
т.е. лампата дето е на таблото под километража угасва след около 3-4 минути , двигателят отдавна да е свършил курса.
Здрасти колега не се притеснявай няма нищо общо с скоростната кутия тази лампа показва нивото на маслото ако на щеката всичко е ок значи датчика си е заминал много често се случва на този модел .С какво масло караш по принцип.Да не си пропуснал пробега за смяна ?
Rider_alfa155
06-11-2008, 11:41
карам я с тотал 10/40, странното е че това масло дето го долях /1л/ е за няма и 4000 км. колата не го гори и нямам сериозни течове съвсем леко сълзи от капак ана клапаните ама чак пък литър... :wallbash: идея от къде може да е??
а да и този датчик за който говорите от къде мога да го намеря и колко струва
mimouzunov
06-11-2008, 12:43
карам я с тотал 10/40, странното е че това масло дето го долях /1л/ е за няма и 4000 км. колата не го гори и нямам сериозни течове съвсем леко сълзи от капак ана клапаните ама чак пък литър... :wallbash: идея от къде може да е??
а да и този датчик за който говорите от къде мога да го намеря и колко струва
Еее тоя прословут датчик!!!И на моята неработи лошото е ,че неможе да се намери лесно!Представлява биметална пластина и един реотан... ще мисля някак да го излъжа ако стане при мен ще раздуя как е победен!
на щеката какво показва внимавай да не е повече от максимума защото тогава се чуди от къде да го хвърли примерно от семеринга на коляновия вал или през някоя гарнитура
Rider_alfa155
06-11-2008, 13:09
а не маслото си е малко над средата на щеката, ама странното е че едната ламп агасне а другата не ще, нали и двете сса вързани н аедно и също място
И защо вкарваш такава логика, че са вързани на едно място?!? За бога това е италианска кола...НИщо НЕ Е логично:headbang: Всичко трябва да е максимално сложно и оплескано...Само хора с докторски степени имат право да бутат по тези коли:headbang:
П.П Малко съм афектиран защото преди малко разбрах че скоро ме очаква смяна на рейка... Никога не съм имал по скъпа любов...
По темата... Драснете ако намерите решение , че да се знае :):)Иииии успеххххххххх
Rider_alfa155
06-11-2008, 13:34
еххх тази рейка и аз май ще трябва да я сменям ам ада видим кога ще да е, при ляв завоий се осеща едно припукване на всеки половин оборот на волана..... рейка нали??
И защо вкарваш такава логика, че са вързани на едно място?!? За бога това е италианска кола...НИщо НЕ Е логично:headbang: Всичко трябва да е максимално сложно и оплескано...Само хора с докторски степени имат право да бутат по тези коли:headbang:
П.П Малко съм афектиран защото преди малко разбрах че скоро ме очаква смяна на рейка... Никога не съм имал по скъпа любов...
По темата... Драснете ако намерите решение , че да се знае :):)Иииии успеххххххххх
Има голяма логика в италянките...но не му е тук мястото!
За рейката рециклирай, или втора употреба....нова сигурно е скъпичка.
А за скъпата любов!!?....:)...вземи си VW :spell:...то е като грозната жена:..стой си в къщи и никога не изневерява:)
Alexanderbb
06-11-2008, 16:03
Моя свети вече 3 години. Важно е че този на таблото ти гасне така че всичко исвен датчика е наред. нов беше около 100 лева и се чака.
Rider_alfa155
06-11-2008, 16:47
Има голяма логика в италянките...но не му е тук мястото!
За рейката рециклирай, или втора употреба....нова сигурно е скъпичка.
А за скъпата любов!!?....:)...вземи си VW :spell:...то е като грозната жена:..стой си в къщи и никога не изневерява:)
моите наблюдения относно VW е че има едно много важно общо нещо между тях и циганите... и двете не боледуват , направо умират :headbang::headbang: аз поне си имах преди един пасат 2 и знам за какво иде реч от него ми побеляха косите
Моя свети вече 3 години. Важно е че този на таблото ти гасне така че всичко исвен датчика е наред. нов беше около 100 лева и се чака.
А бе гаснела....:roll:(ама след 3-4минути) така обевснява колегата!!!!!...ако найстина е така и през това време няма налягане в маслената магистрала!!?...интересно ми е какво се получава:yawn:..
Показанията на таблото са от два датчика!
...единия командва стрелката за налягането...аз му викам "камбана" и е горе на главата, а другия е за лампата и е при масления филтър!
Rider_alfa155
06-11-2008, 17:38
ооооо за тоя първия датчик изобщо не говорим, тои не е работил от както съм купил колата и ха днес ха утре......
Furious 155
06-11-2008, 17:58
Моя свети вече 3 години. Важно е че този на таблото ти гасне така че всичко исвен датчика е наред. нов беше около 100 лева и се чака.
над 100 лева е тоя датчик - да, но иначе по мануал е с 12 ома съпротивление, но аз не бих рискувал да сложа такова въпротивление там, че кой знае какво ще стане....
ооооо за тоя първия датчик изобщо не говорим, тои не е работил от както съм купил колата и ха днес ха утре......
.. лампата казваш:..гасне след 3-4 минути...:roll:
..много късно, бе братле!!!!.....нормално: не, повече от секунда и гасне!!!!..но явно проблема е в датчика, иначе до сега мотора да е леш!
Furious 155
06-11-2008, 20:46
Ако е лампата с лейката за маслото - той мери ниско долу маслото което стига до колянови вал и се качва нагоре. Тази лампа трябва да гасне веднага след запалване на мотора. Започва да свети постоянно когато налягането падне под 0.5 бара, но тогава е вече късно за мотора. Датчика за минимално ниво на маслото мери кога нивото на маслото стига под минимума необходим на мотора да работи безопасно. Тази лампа е с лого на маслената щека и на чек панела свети посотянно - този до часовника. На таблото гасне след 20-30 секунди - поне при мен.
Датчика за налягане на маслото, който е на таблото и има манометър е отзад откъм шофьорското място и мери маслото стигащо до главата на мотора.
mimouzunov
06-11-2008, 20:53
Ако е лампата с лейката за маслото - той мери ниско долу маслото което стига до колянови вал и се качва нагоре. Тази лампа трябва да гасне веднага след запалване на мотора. Започва да свети постоянно когато налягането падне под 0.5 бара, но тогава е вече късно за мотора. Датчика за минимално ниво на маслото мери кога нивото на маслото стига под минимума необходим на мотора да работи безопасно. Тази лампа е с лого на маслената щека и на чек панела свети посотянно - този до часовника. На таблото гасне след 20-30 секунди - поне при мен.
Датчика за налягане на маслото, който е на таблото и има манометър е отзад откъм шофьорското място и мери маслото стигащо до главата на мотора.
Коя лампа ти гасне след 20-30сек?!?! че нещо неразбрах!!!А на човека сътворил темата искам да му кажа първо са си сложи датчик за налягането на маслото (стрелката) щото от там се почва според мен!!!Ладов се слага струва 10-15лв и поне виждаш какво налягане има ,а не да се чудиш -аааа тая лампа свети 33 секунди значи налягането е х+12/878*(56-112)!!Само един преходник се прави за тая операция нее сложно!!
Furious 155
06-11-2008, 21:52
Коя лампа ти гасне след 20-30сек?!?! че нещо неразбрах!!!
гасне ми лампата за минимално ниво на маслото - със щека е символа и е между километража и оборотомера. Остава да свети пак тази, само че на чек панела до часовника!:prescription:
Alexanderbb
07-11-2008, 09:13
гасне ми лампата за минимално ниво на маслото - със щека е символа и е между километража и оборотомера. Остава да свети пак тази, само че на чек панела до часовника!:prescription:
Присъединявам се към горното. Моята гасне малко по-бързо обаче някъде за 5 - 6 секунди
Савсем я оплескахте...свети, не свети!!!...стана кто вица за блондинката и мигача:)
Rider_alfa155
07-11-2008, 18:22
абе просто е лампата със щеката която е на таблото гасне, а другат ана чек панеля не, това е целия проблем, тази на таблото при мен гасне след около 2, 3 до 4 минути работа на колата
а иначе лейката изобщо не ми е светвала тя си гасне нормално когато запаля
Furious 155
07-11-2008, 19:54
абе просто е лампата със щеката която е на таблото гасне, а другат ана чек панеля не, това е целия проблем, тази на таблото при мен гасне след около 2, 3 до 4 минути работа на колата
а иначе лейката изобщо не ми е светвала тя си гасне нормално когато запаля
значи и ти си като мен с изгорял датчик дето струва над 100 лева нов...
Rider_alfa155
07-11-2008, 22:07
бреееееееееее колега ти много ме зарадва..... направо ме разби
Alexanderbb
07-11-2008, 22:26
и аз съм така и вообще не му се връзвай стига от време на време да не те мързи да си проверяваш нивото на щеката. И ако мислиш че 100 лева са разход за нашите коли си в голяма грешка
над 100 лева е тоя датчик - да, но иначе по мануал е с 12 ома съпротивление, но аз не бих рискувал да сложа такова съпротивление там, че кой знае какво ще стане....
Най много да спре да свети на таблото , иначе пак няма да си работи но поне няма да свети и да дразни , аз сложих 11 Ома съпротивление на 1 Ват и няма проблем (такова имах ) . На 155 2.0 T.S. датчика за налягането не е ли както на 164 > Ако да сменя с такъв от Лада - цена 9 лв , преправя се на стругар и готово а третият датчик който е за контролната лампа на таблото цената му е около 10лв . И остава само да си проверяваш нивото от време на време .
П.С. В раздела за 164 има доста изписано по въпроса ;)
mimouzunov
08-11-2008, 09:34
Най много да спре да свети на таблото , иначе пак няма да си работи но поне няма да свети и да дразни , аз сложих 11 Ома съпротивление на 1 Ват и няма проблем (такова имах ) . На 155 2.0 T.S. датчика за налягането не е ли както на 164 > Ако да сменя с такъв от Лада - цена 9 лв , преправя се на стругар и готово а третият датчик който е за контролната лампа на таблото цената му е около 10лв . И остава само да си проверяваш нивото от време на време .
П.С. В раздела за 164 има доста изписано по въпроса ;)
Аз съм с ладов и според ман пасна на 99.99% по показания!!!Колкото го дават по книга толкова е и отчитането!Един преходник се прави от 10х1 на 14х нещо си не помня колко беше точно и така!!
Rider_alfa155
08-11-2008, 11:27
оооооооооо аз знам колко са ни "евтини " частите погледнете колко работи съм сменил само и ще ви стане ясно ама за един смотан датчик......... ша му резна кабела на диода да не свети и толкова........ :dunno:
оооооооооо аз знам колко са ни "евтини " частите погледнете колко работи съм сменил само и ще ви стане ясно ама за един смотан датчик......... ша му резна кабела на диода да не свети и толкова........ :dunno:
Е не е ли по добре да си се смени датчика ? 9лв за датчик от Лада и 2 лв за стругар могат да са мноооого по ефтин вариант от основен ремонт . Да не говорим че Ладовия датчик е и по-точен от Веглиа-та който е оригиналния и струва 10 пъти по малко , само датчика за нивото на маслото не сме му намерили заместител засега ама резистора върши работа поне да не свети на таблото . Лошото е че не става от друг мотор а само от 2.0 T.S. които ги има на 155 , 164 , 90 и 75 като за 90 и 75 не е сигурно дали става датчика - поне аз не съм пробвал до сега с такъв .
Rider_alfa155
08-11-2008, 16:37
е на мен именно този датчик ми е най проблемен тои ме дразни за нивото на маслото, за ладовия знам че е 9 лева а стругар не ми трябва щото баща ми е такъв ама значи другия си е стотачка......... мам...у и прасе
:S :sad:
PEPI-2ALFA
08-11-2008, 21:44
П.С. В раздела за 164 има доста изписано по въпроса ;)
Е, вече и тук има :new_Eyecrazy:
3 страници за една лампа ...
DJ Vladic
12-11-2008, 13:39
абе просто е лампата със щеката която е на таблото гасне, а другат ана чек панеля не, това е целия проблем, тази на таблото при мен гасне след около 2, 3 до 4 минути работа на колата
а иначе лейката изобщо не ми е светвала тя си гасне нормално когато запаля
Колега Rider_alfa155 все едно .. гледам себе си.Почти същите проблеми са и при мен (във всички теми, не само в тази)с някои малки разлики :;-)
Rider_alfa155
12-11-2008, 15:22
еми колега да си плачем взаимно на рамо и да споделяме кой какво и така
E тя диагнозата е поставена и лечението е ясно :grandpa:
lulin racing
15-11-2008, 10:49
Най-вероятно е от датчикът, който Furious 155 търси от около 2-3 месеца. А, ако това, вярно е така:, двигателят отдавна да е свършил курса.
Тука несъм много съгласен!!! И при мене лампата за маслото на чек панела свети постоянно и тази на таблото гасне след 1 минута! Имам наблюденията,че двигателя още не е "свършил курса" ;)
Rider_alfa155
15-11-2008, 12:26
Тука несъм много съгласен!!! И при мене лампата за маслото на чек панела свети постоянно и тази на таблото гасне след 1 минута! Имам наблюденията,че двигателя още не е "свършил курса" ;)
странно и моите наблюдения са същите :super:
Сменете си тогава датчика, който е за тази лампа (или каквото е необходимо), защото не е нормално 1 мин да не гасне.
mimouzunov
17-11-2008, 23:57
Сменете си тогава датчика, който е за тази лампа (или каквото е необходимо), защото не е нормално 1 мин да не гасне.
Нормално е!!!При повреден датчик за ниво на маслото така се държи лампата на таблото.
Той много скьп(5-10лв.):heavy_cry:
И са сменя за цели 5 минути с цигарата и кафето ;)
Rider_alfa155
18-11-2008, 09:51
еииииииииии вии луди ли сте бе толкоз много пари (5-10лв) и толкова много време за смяна..... хихихи това ми напомня за един виц за мутрата дето му се напулнил пепелника и си сменял колата........... :rosso_spider::rotfl:
mimouzunov
18-11-2008, 10:49
Той много скьп(5-10лв.):heavy_cry:
Ако наистина беше толкова пари тоя датчик щях да изкупя всичките аз!!Става въпрос за МИНИМАЛНО КОЛИЧЕСТВО А НЕ МИНИМАЛНО НАЛЯГАНЕ!!!Датчиците са различни и въпросния е над 70лв маи!!Хора без чек панели в колите да не пишат защото при другите (които го имат) има по 3 лампи за маслото (пазположени по таблото и чек панела) и стават неразбирателства на кои какво му свети и какво не!!:dance::tooth::whistle:
Колега знам за какьв датчик става вьпрос.А този за,който ти говоря е за налягането на маслото и когато запалиш двигатела лампата на таблото трябва да огасне веднага.За панелите сьщо знам разликите.Извинява ако сьм те обидил но мисля,че ако си смениш датчика поне лампата на таблото ще ти гасне веднага.
mimouzunov
18-11-2008, 12:19
Колега знам за какьв датчик става вьпрос.А този за,който ти говоря е за налягането на маслото и когато запалиш двигатела лампата на таблото трябва да огасне веднага.За панелите сьщо знам разликите.Извинява ако сьм те обидил но мисля,че ако си смениш датчика поне лампата на таблото ще ти гасне веднага.
Ако има повреден датчик за ниво на маслото на чек панела си свети постоянно индикацията за това ОБАЧЕ на таблото след даване на контакт известно време свети друга лампа и тя НЕЕ онази малката до стрелката за налягане на маслото (минимално малягане)!!
DJ Vladic
18-11-2008, 12:23
Офф и аз имам такъв проблем.Смених маслото и след смяната лампата не угасна.Мноо ме дразни.
Rider_alfa155
18-11-2008, 15:38
това явно се оказва проблем на няколко поколения алфисти ... и да ням арационално решение.... срамота :not-fair:
mimouzunov
18-11-2008, 16:09
това явно се оказва проблем на няколко поколения алфисти ... и да ням арационално решение.... срамота :not-fair:
Няма решение защото датчика е малко по... различен примерно:gayfight:
Rider_alfa155
19-11-2008, 10:12
явно та в такъв случаи май решението е просто....... малко хартиика под диодчето дето свети и.........
lulin racing
22-11-2008, 09:46
явно та в такъв случаи май решението е просто....... малко хартиика под диодчето дето свети и.........
Колега не се коси за дребни неща бе! И на мен ми свети почти целия чек панел..... Масло,Антифриз,преден изгорял габарит и още една лампичка...... Карай си колата и си свиркай ;)
Rider_alfa155
22-11-2008, 10:16
аз така и правя ама ме дразни тая щуротия
ще си търся датчик при това положение
Rider_alfa155
29-11-2008, 11:14
май май дължа едно голямо извинение на всички колеги дето писаха тук, оказа се ...........................че просто ми е откачен кабела на датчика....... благодаря все пак за всички отговори следващия път като светне и кабела е закачен поне ще знам къде точно е проблема
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.