View Full Version : Температура на маслото
Rider_alfa155
06-11-2008, 11:47
от скоро се загледах в поаказниетона датчика за температура на маслото, когато карам градско температурата на маслото не може да прескочи 60 градуса даже да и скъсам за...ка от ръчка а иначе водата си е нормално на 90 градуса. Когато обаче карам извънградско след около 30- 40 км маслото се качва до към 85 градуса а водата си стои на 90, нормално ли е това, или това е поредния датчик който трябва да сменям(датчик за налягане, датчик за горивото, )
mimouzunov
06-11-2008, 12:32
от скоро се загледах в поаказниетона датчика за температура на маслото, когато карам градско температурата на маслото не може да прескочи 60 градуса даже да и скъсам за...ка от ръчка а иначе водата си е нормално на 90 градуса. Когато обаче карам извънградско след около 30- 40 км маслото се качва до към 85 градуса а водата си стои на 90, нормално ли е това, или това е поредния датчик който трябва да сменям(датчик за налягане, датчик за горивото, )
А ти имаш ли маслен радиатор!?Моята има и рядко виждам маслото ми да загрява много...
Rider_alfa155
06-11-2008, 13:10
честно казано не съм се заглеждал ама мисля че няма такава екстра моята кола, до колкото съм виждал са самодва на климатика и водния радиатор
1.7 нямаше радиатор на малсото , но по-големите двикатели - като 2.0 е почти задължително да имат си мисля аз.
Абе наврете се под колата и вижте :)
mimouzunov
06-11-2008, 13:47
1.7 нямаше радиатор на малсото , но по-големите двикатели - като 2.0 е почти задължително да имат си мисля аз.
Абе наврете се под колата и вижте :)
Аз няма за какво да се навирам щото знам че имам!!Радиатора нее при тея за климатика и тн а седи пред предна дясна гума!
Rider_alfa155
06-11-2008, 14:09
ето на точно там ще погледна днеска като свърша работа, а иначе нормално ли е ако няма радиатор да ми дава такава разлика в температурите??
mimouzunov
06-11-2008, 14:29
ето на точно там ще погледна днеска като свърша работа, а иначе нормално ли е ако няма радиатор да ми дава такава разлика в температурите??
Мисля че да!!
1.7 нямаше радиатор на малсото , но по-големите двикатели - като 2.0 е почти задължително да имат си мисля аз.
Абе наврете се под колата и вижте :)
И...1.8 няма за съжаление:sad:
не трябва продължително време да е на 100 градуса!!!!....защото маслото си губи свойствата, и се получават кофти последици....за лагерите на мотора....:yawn:
Alexanderbb
06-11-2008, 16:07
Маи не си виждал какво може да направи стрелката на температурата на маслото на дозелов мотор. Като я подгониш по магистралата и 120 градуса може да видиш. А червения сектор е доста по нагоре
А моето що пък вообще не загрява? Веднъж я видях докат карах из София в деня на купуването и от там - нъцки... :roll:
mimouzunov
06-11-2008, 16:14
Маи не си виждал какво може да направи стрелката на температурата на маслото на дозелов мотор. Като я подгониш по магистралата и 120 градуса може да видиш. А червения сектор е доста по нагоре
Според мен дизеловия мотор е по-натоварен откъм температура от бензиновия!!Аз лично ако видя на таблото 120 градуса на маслото ще :death::guillotine: АААА и за масления радиатор според моите наблюдения го слагат поне при 155-те като екстра!!!На еднакви двигатели 2.0 8в аз лично съм виждал и със и без радиатор!!
Rider_alfa155
06-11-2008, 16:45
значи със две думи най добре преди да съм я разхвърлял едно хубаво да погледна има ли няма ли за да ен накрая да се чудя тази част от къде беше :D
Alexanderbb
06-11-2008, 20:19
Според мен дизеловия мотор е по-натоварен откъм температура от бензиновия!!Аз лично ако видя на таблото 120 градуса на маслото ще :death::guillotine: АААА и за масления радиатор според моите наблюдения го слагат поне при 155-те като екстра!!!На еднакви двигатели 2.0 8в аз лично съм виждал и със и без радиатор!!
определено дизела е "по-горещ". А и цитираните градуси по никакъв начин не променят температурата на водата която е около 90.
Иначе колега като погледнеш отпред отляво под бронята първото което виждаш са двата маркуча до масления радиатор
Furious 155
06-11-2008, 20:41
Маслен радиатор имат 2.0 8в моторите и лимитирано са слагани на 1.8 8в моторите. Към радиатора има и маслен термостат който отваря напълно на 87 градуса мисля. Та реално над 90 не би трябвало да вдига, на който има радиатор.
Моята съм и стигал 100 градуса като вдигнах 200км/ч на магистралата. Но стрелката започна и да я я подминава тази температура и върнах газта. Нормално градско в задръстване стигам 80 градуса в София на тези тепмератури сега. Иначе ако карам кротко е около 60-70 градуса. От повишаването на температурата пък пада налягането на маслото и според мен след 100 градуса не е препоръчително за 10в40 -става твърде рядко. За 10в60 би трябвало да няма проблем ;).
Rider_alfa155
07-11-2008, 18:29
да бе ама ам атя моята е някаква междинна серия дето си е е..ало мамата, и нищо не е като на стандартните 155-ци а всичко е миш маш та в тази връзка мож еи да нямам маслен радиатор нямах време снощи да я гледам щото се прибрах от работа в 10 часа ам аутре сутринта ще хвърля едно око, ха на бас че няма маслен радиатор??
The_Game
11-11-2008, 18:54
нищо не е като на стандартните 155-ци а всичко е миш маш та....
То стандартна 155ца въобще има ли ?
Да те питам свети ли ти кръгчето около контактния ключ? А светят ли ти лостчетата на чистачките :mail2:
mimouzunov
11-11-2008, 20:42
То стандартна 155ца въобще има ли ?
Да те питам свети ли ти кръгчето около контактния ключ? А светят ли ти лостчетата на чистачките :mail2:
При мене светят само лосчетата а кръгчето не!!
Furious 155
11-11-2008, 22:45
При мене светят само лосчетата а кръгчето не!!
и при мен ама моята има чип в ключовете!:coolio:
Темата все пак е за темп. на маслото - не за ламби!
The_Game
13-11-2008, 19:31
Интересно ми е как така нашите мотори работят на толкова ниска темепература на маслото. Това си е хубаво де ама на Голф 2 ка примерно с инсталирани датчици за тем на масло. При нормално каране маслото е 10+ това на водата. И едни колеги с Голфчета ми развиваха теория че датчика ми е развален.
И според мен не е опасно да се кара с тем на маслото от 100 градуса примерно.(Наясно съм че при 80 градуса на мотора му е много по добре ...) При другите коли нормалния режим на работа е този.
Rider_alfa155
14-11-2008, 10:05
и според мен няма логика водата да е на 90 градуса а маслото на 60. нормално е маслото да е с по висока температура според мен защото все пак то се върти из двигателя маже колела зъбчатки е т.н. и съответно има какво да го загрява като изключим факта че самия двигател при работа го топли, освен това водата циркулира в по голям кръг и това също би трябало да спомага за нейната по ниска тремпература.... не знам наречете ме лайк ако щете ама ми се струва не много нормално та за това реших да попитам
Furious 155
14-11-2008, 10:37
и според мен няма логика водата да е на 90 градуса а маслото на 60. нормално е маслото да е с по висока температура според мен защото все пак то се върти из двигателя маже колела зъбчатки е т.н. и съответно има какво да го загрява като изключим факта че самия двигател при работа го топли, освен това водата циркулира в по голям кръг и това също би трябало да спомага за нейната по ниска тремпература.... не знам наречете ме лайк ако щете ама ми се струва не много нормално та за това реших да попитам
нормално е. основната функция на антифриза е да отнема топлината от мотора. Маслото се загрява както от двигателя така и от триенето. Отделно че маслото не минава през толкова горещи части както антифриза!
мойто рядко минава 60 градуса лятно време предимно по принцип е добре маслото да не е прекалено нагрято тъй като става много рядко и мазането става по малко ефективно
lulin racing
15-11-2008, 10:42
Аз имам наблюдението над мойта,че когато маслото е към 100 градуса в продължително ръчкане,доста доста бързо изчезва! Това ми говори,че изобщо не е на добре да е в тия стойности
Furious 155
15-11-2008, 14:00
Аз имам наблюдението над мойта,че когато маслото е към 100 градуса в продължително ръчкане,доста доста бързо изчезва! Това ми говори,че изобщо не е на добре да е в тия стойности
Ами моята като я жуля по магистралата тия дни ми прави впечатление че мине ли 80 градуса маслото и почва да чезне. До 80 няма грижи. На 90 чезне не малко - явно изпаренията не успяват да биват уловени и направо изгарят в мотора, през входния колектор. 100 Градуса съм докарвал с 200 по магистралата, но за няколко минути, че започна да подминава 100-те градуса :starwars: и се притесних за маторя :).
lulin racing
15-11-2008, 16:09
Ами моята като я жуля по магистралата тия дни ми прави впечатление че мине ли 80 градуса маслото и почва да чезне. До 80 няма грижи. На 90 чезне не малко - явно изпаренията не успяват да биват уловени и направо изгарят в мотора, през входния колектор. 100 Градуса съм докарвал с 200 по магистралата, но за няколко минути, че започна да подминава 100-те градуса :starwars: и се притесних за маторя :).
Тия 100 градуса ги правя градско :super: а по магистрала неминава 80
Furious 155
15-11-2008, 18:18
Тия 100 градуса ги правя градско :super: а по магистрала неминава 80
80 градуса ама с каква скорост???
градско лятото в жегите съм стигал 90 че и отгоре.
Alexanderbb
16-11-2008, 08:46
те хората затова казват не наливайте какво да е масло в колите си. Аз само да попитам като маслото не охлажда защо имам маслен радиатор и ребра по картера. И защо термометъра на маслото е до 140 градуса
mimouzunov
16-11-2008, 20:36
те хората затова казват не наливайте какво да е масло в колите си. Аз само да попитам като маслото не охлажда защо имам маслен радиатор и ребра по картера. И защо термометъра на маслото е до 140 градуса
Абе хора... маслото служи да смазва чарковете в двигателя а не да го охлажда!!!За тази цел има охладителна системе!!!Радиятори за маслото се слагат за да не загрява над определена температура защото тогава не смазва частите като хората и отделно му се намалява срока на служба!!!Дотук нищо ново обаче отдруга страна маслото е много по-близо до наи-топлата част от двигателя така че нее ясно на 100% какво става все пак:gruebel: По скоро маслениа радиатор помага за охлаждането (на двигателя като цяло) нещо като втора охладителна система се явява!Не толкова ефикасна като антифризовата но явно и помага!Нещо такова се получава според мен!
mimouzunov
16-11-2008, 20:52
нормално е. основната функция на антифриза е да отнема топлината от мотора. Маслото се загрява както от двигателя така и от триенето. Отделно че маслото не минава през толкова горещи части както антифриза!
Е как пък маслото да не минава през толкова горещи части като антифриза!?!?!?!Сегментите в масло ли триат или в антифриз!?:hvala:
Furious 155
16-11-2008, 21:45
Е как пък маслото да не минава през толкова горещи части като антифриза!?!?!?!Сегментите в масло ли триат или в антифриз!?:hvala:
То и оттам идва загряването най-много! Но идеята на мнението ми беше друга. Маслото не трябва да минава една температурна стойност и затова има и маслен радиатор, както и ребра на картера. Моделите без маслен радиатор, пак охлаждат маслото, но само през картера. Това че маслото отнема топлина от мотора е бонус към охлаждането, така да се каже.
lulin racing
16-11-2008, 23:25
те хората затова казват не наливайте какво да е масло в колите си. Аз само да попитам като маслото не охлажда защо имам маслен радиатор и ребра по картера. И защо термометъра на маслото е до 140 градуса
Ако МОТУЛ-а 20 кинта литъра не е масло в пълния смисъл на думата....... незнам какво трябва да сипя тогава :)
Бензин и дизел е различно. При дизела (турбодизела) термичното натоварване на буталото е много по- голямо. Затова задължително има пръскачки за масло за буталата (за да охлаждат буталото). Затова и системите имат маслени радиатори, ребра на картера и още нещо- топлообменник. При бензиновите- зависи. И моята има пръскачки. И моята има топлообменник- там, където завивам филтъра. Идеята е маслото да се охлажда от антифриза. Обикновено е нормално температурата да е малко над тази на антифриза. Но нямам уред за тази цел. Колкото за маслото- вискозитета се мери точно при 100 град. А напоследък и при повече.
Малко е стара темата, ама имам въпрос за тампературата на маслото.Понеже само в 155 има термометър за температурата на маслото ме интересува на ВМ вдигател колко градуса показва термометъра при нормално каране и при каране по магистралата при 160-180-200км.Т.е. при пълно натоварване на мотора.Преди 2 седмици правих ГТП и ми измериха температура на маслото след 40км градско каране и 10мин работа на място 97*!:shocking:
:hmm:Нито един жив ВМ ли няма в този раздел?
nicola 59
11-03-2012, 09:51
:hmm:Нито един жив ВМ ли няма в този раздел?
Митака пловдив да не се крие ,а да дава инфо ,нали миналата седмица я купи 155 VM 2.5
Колега драсни му едно лично ,митака е грамотно момче и ще ти каже каквото те интересува.
Ето царя на мезето http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=11019
митака-пловдив
11-03-2012, 22:16
Малко е стара темата, ама имам въпрос за тампературата на маслото.Понеже само в 155 има термометър за температурата на маслото ме интересува на ВМ вдигател колко градуса показва термометъра при нормално каране и при каране по магистралата при 160-180-200км.Т.е. при пълно натоварване на мотора.Преди 2 седмици правих ГТП и ми измериха температура на маслото след 40км градско каране и 10мин работа на място 97*!:shocking:
Oй,ято ме и мене :evil:
Четвърта алфа имаме от днес,ама за сега ще запазя тайна,щото ме е срам :brickwall:
Не държи такава голяма температура "тракторчето" между 60 и 80 градуса държи сега в студа маслото.Иначе самия мотор загравя по-бързо от малкия "трактор".Който пак има маслено,ама няма датчик.Бензиновата пък малко над 60 се качва.Лятото между 80 и 100 седи.
Oй,ято ме и мене :evil:
Четвърта алфа имаме от днес,ама за сега ще запазя тайна,щото ме е срам :brickwall:
Не държи такава голяма температура "тракторчето" между 60 и 80 градуса държи сега в студа маслото.Иначе самия мотор загравя по-бързо от малкия "трактор".Който пак има маслено,ама няма датчик.Бензиновата пък малко над 60 се качва.Лятото между 80 и 100 седи.
Б** мама му!:wow: Значи трябва да се притеснявам, че нещо не е наред с мотора или турбото.Щом след градско каране държи 97* по магистралата с 140 сигурно отива на 120*.:Suicide: 155-та ти има ли маслен радиатор?
Ами има 155-цата маслен радиатор, но тя и 164-ката има... Виж дали не е задръстен с боклуци отпред в питата или евентуално дали масленият термостат отваря - дали масленото радиаторче се стопля/пари. :)
Alexanderbb
15-03-2012, 15:18
От Декември до сега само веднъж успя да загрее до към 90 градуса в едно канско задръстване в центъра. Иначе със спокоен ход 80км/час по околовръстното се мотае около 60-65 градуса.
митака-пловдив
15-03-2012, 17:33
Б** мама му!:wow: Значи трябва да се притеснявам, че нещо не е наред с мотора или турбото.Щом след градско каране държи 97* по магистралата с 140 сигурно отива на 120*.:Suicide: 155-та ти има ли маслен радиатор?
На 55-ците радиаторчето се намира като застанеш пред колата в ляво до халогена.Има дупка през която влиза въздух и го охлажда.Понеже си имам водоструйка и всеки път когато ги мия,завирам накрайника в дупката и пръскам докато не вземе да тече чиста вода (същото правя и с радиаторите).Първия път когато го изпръсках,тече поне минута кал!!!
Колегите са прави,ако ти е на чалъм,след като я покараш пипни радиаторчето да видиш дали е топло.Ако е,значи е задръстено и няма как да охлади маслото.Ако е студено .... вадим боба :)
На самите маркучи има едни клапанчета,ама сега не се сещам точно какво се правеше с тях.
:hmm: Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
митака-пловдив
15-03-2012, 23:30
:hmm: Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Добре де,значи маслото циркулира добре!
Картера на същото положение ли е?Напича ли се и той за толкова кратко време?
Alexanderbb
16-03-2012, 09:48
:hmm: Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Колега нещо смесваш различни неща. Температурата на водата, масления термостат и налягането на маслото са съвсем отделни неща. Специално масления термостат не би трябвало да ти е отворен докато колата е студена за да може маслото по-бързо да достигне температура и по никакъв начин не влияе на налягането му. Иначе показанията на налягането ти според мен са си съвсем нормални
Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Както на радиатора на колата си има преди него "воден термостат", така преди масления радиатор си има "маслен термостат". И двата термостата нямат нищо общо или някаква връзка.
Не помня точно на каква температура отваря масления термостат, но мисля, че към 70 градуса.
Колкото до това, че като загрее колата ти пада налягането, еми то това е нормално явление :) така, че налягането го гледай в движение, а не на 800-1000 оборота.
Важното да имаш едни 3-4 бара на 3000 оборота при загряло масло, ако е под 3 значи маслото ти вече е към края на живота си.
Твоята кола е турбо дизел, и няма от какво да се шашкаш от страна на температурата на маслото, нормално е да загрява. Моята 145ца макар и да е турбо бензин, но загрява за отрицателно време, като маслото спокойно и за отрицателно време си вдига 120-130 градуса ;) (при каране в обороти)
Така, че щом си знаеш, че си с подходящото масло, и си познаваш и следиш добре колата, няма от какво да се притесняваш :)
nicola 59
16-03-2012, 15:45
:hmm: Радиаторчето съм го мил преди време с кореселин и не е кално или задръстено.Още на около 60* на водата т.е. водния термостат не е отворил масленото радиаторче не се държи с ръка.Напича се яко.Това се вижда и по показанията на манометръра.Изкарвам я на магистралата струдена и карам с 2000 оборота постоянна скорост и 6атм. на маслото.Стигне ли водата около 65-70* налягането бързо пада на 3,5-4атм. което значи, че масленият термостат отваря, но колко е температурата на маслото незнам.
Колега при нормални условия лятото маслото не трее да стига над 80 градуса само при голям трафик и работа на место дълго време или на автострада при висока скорост над 160 километра може да иде около 100 градуса,а зимно време трее да е около 60 градуса,ма то специално на Алфа Ромео всички уреди ,лъжат много а пък тези за налягането и температурата на маслото няма 2 коли кадето да очитат еднакво,та първо си провери датчиците.
Извод - уредите на пункта за ГТП са били грешни
Добре де,значи маслото циркулира добре!
Картера на същото положение ли е?Напича ли се и той за толкова кратко време?
Е картера не съм го пипал.
---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:59 ----------
Извод - уредите на пункта за ГТП са били грешни
Не са грешни показанията.ГТП-то съм го правил при приятел и апаратурата им е хубава и се калибрира редовно.
---------- Post added at 17:03 ---------- Previous post was at 17:00 ----------
Колега нещо смесваш различни неща. Температурата на водата, масления термостат и налягането на маслото са съвсем отделни неща. Специално масления термостат не би трябвало да ти е отворен докато колата е студена за да може маслото по-бързо да достигне температура и по никакъв начин не влияе на налягането му. Иначе показанията на налягането ти според мен са си съвсем нормални
Не си ме разбрал правилно.Казах, че пада налягането на маслото защото масления термостат отваря => термостата работи.
---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:03 ----------
Както на радиатора на колата си има преди него "воден термостат", така преди масления радиатор си има "маслен термостат". И двата термостата нямат нищо общо или някаква връзка.
Не помня точно на каква температура отваря масления термостат, но мисля, че към 70 градуса.
Колкото до това, че като загрее колата ти пада налягането, еми то това е нормално явление :) така, че налягането го гледай в движение, а не на 800-1000 оборота.
Важното да имаш едни 3-4 бара на 3000 оборота при загряло масло, ако е под 3 значи маслото ти вече е към края на живота си.
Твоята кола е турбо дизел, и няма от какво да се шашкаш от страна на температурата на маслото, нормално е да загрява. Моята 145ца макар и да е турбо бензин, но загрява за отрицателно време, като маслото спокойно и за отрицателно време си вдига 120-130 градуса ;) (при каране в обороти)
Така, че щом си знаеш, че си с подходящото масло, и си познаваш и следиш добре колата, няма от какво да се притесняваш :)
Притеснява ме, че при теб маслото загрява на 120-130* при каране в обороти, а при мен при каране градско м/у 1000-1500 оборота.
Alexanderbb
16-03-2012, 17:49
A aз пак ти казвам че отварянето на термостата не влияе на налягането на маслото ама хич. Пада на налягането се дължи само на загряването. Което е съвсем нормално.
A aз пак ти казвам че отварянето на термостата не влияе на налягането на маслото ама хич. Пада на налягането се дължи само на загряването. Което е съвсем нормално.
Пада на налягането идва освен от загряването на маслото и от това, че маслената магистрала се увеличава с близо 2 метра от маркучи и отделно площта на радиаторчето.
Alexanderbb
17-03-2012, 09:33
Пада на налягането идва освен от загряването на маслото и от това, че маслената магистрала се увеличава с близо 2 метра от маркучи и отделно площта на радиаторчето.
Колега не смятам да водя спорове с теб. Няма да оборвам и идеята ти че имаш пад 2 бара заради маркуч и радиатор за който твърдиш че не е запушен. Чудя се само при това положение колко ти е налягането на празен ход с отворен термостат. Няма да питам и как кола с и кола без радиатор имат едно и също налягане при една и съща температура на маслото. Вероятно конструкторите ползват два типа помпи.
При измерване с механичен манометър на мястото на датчика за налягане при разен ход:
1.Студен двигател показания на манометъра 5,5бара
2.Топъл двигател на около 60-70* преди да отвори термостата -4,5 бара
3.В момента на отваряне на термостата налягането падна на 3 бара
4.Загрял двигател на 85* след 2-3 пускания на перката - 2,2 бара.
5.Загрял двигател на 2000 оборота - 4,5 бара.
Преди известно време си правих експеримент колко и е максималната скорост.При експеримента супер Германското масло(да не споменавам марката) явно стана на пикня защото при 4000 оборота и 200км/ч налягането по табло беше под 1бар! След този експеримент сменях бутало,сегменти и риза.Искам да разбера дали по някаква причина не прегрява маслото или е нормално при нормално градско каране да ми държи 100* на маслото.
митака-пловдив
17-03-2012, 14:49
Кажи в момента с какво масло си в мотора.Ако до така степен маслото се загрява,мисля че одавна щеше да се обади "нагревателя" :)
И на каква температура ти работи мотора? (моя е между 90 и 100,което естествено води и до по-голямата температура на маслото)
don_pepone
17-03-2012, 23:45
При измерване с механичен манометър на мястото на датчика за налягане при разен ход:
1.Студен двигател показания на манометъра 5,5бара
2.Топъл двигател на около 60-70* преди да отвори термостата -4,5 бара
3.В момента на отваряне на термостата налягането падна на 3 бара
4.Загрял двигател на 85* след 2-3 пускания на перката - 2,2 бара.
5.Загрял двигател на 2000 оборота - 4,5 бара.
Преди известно време си правих експеримент колко и е максималната скорост.При експеримента супер Германското масло(да не споменавам марката) явно стана на пикня защото при 4000 оборота и 200км/ч налягането по табло беше под 1бар! След този експеримент сменях бутало,сегменти и риза.Искам да разбера дали по някаква причина не прегрява маслото или е нормално при нормално градско каране да ми държи 100* на маслото.
Ся да попитам за кой термостат говорим, дали за този на антифриза или за този на маслото. Защото при отваряне на термостата на антифриза, неби трябвало да ти се променя налягането на маслото или поне не към по-ниски стойности ( предвид че като отвори термостата и малко пада температурата на мотора)
don_pepone
Водния термостат го зарежи.Него не го гледам въобще.Знам, че си отваря на 83*.
митака-пловдив
Маслото е 10В40 Мобил наливно. Температурата на мотора стои точно на 82-3*.Малко преди 90* пуска перката и сваля до 80*.Мерена е температурата и с живачен термометър.Проблема не е в маслото.
don_pepone
18-03-2012, 00:21
В такъв случай, според мен откъм налягане нямаш проблем да ти кажа честно. само незнам защо ти държи такава висока температура на маслото. Чисто предположение от моя страна е че или термостата на маслото не ти отваря докрай или наистина както каза един от колегите по-горе- запушен радиатор ( или питата на радиатора)
Furious 155
18-03-2012, 18:28
Да отбележа само че масленият термостат трябва да отваря на 87 градуса на маслото. След това трябва да е топъл и масления радиатор.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.