PDA

View Full Version : Как да си сменим сами предни накладки и дискове



ФЕРАРИСТ
13-11-2008, 18:03
Трябват ви поне 2 свободни часа, малко ВеДе40, столче ако не сте на канал, и може да се каже че не е сложно.....
Нужни са ви накладки и дискове.......
http://store2.data.bg/ferrarist/d%20%283%29.jpg
Махате скобата.....
http://ferrarist.data.bg/d%20%2813%29.jpg
След като сте свалили гумата и предварително напръскали това малко болче, го отвивате нежно с 12 гаечен, щото ако го заоблите става кофти.....Добре ще е да се напръска и леглото на диска предварително, излиза много по лесно - при мен нямаше никакво усилие......
http://store2.data.bg/ferrarist/d.jpg
Сваля се стария диск и се слага новия....
http://store2.data.bg/ferrarist/DSCF1264.jpg
http://ferrarist.data.bg/d%20%288%29.jpg
http://ferrarist.data.bg/d%20%289%29.jpg

Отвиват се с 19 двата болта отзад, който държат сп. апарат....добре е още в началото да се напръскат с Ведето, става по лесно......
http://ferrarist.data.bg/d%20%281%29.jpghttp://store2.data.bg/ferrarist/d1.jpg
Подпирате го или го слагате на нещо, ако имате под ръка.....
http://ferrarist.data.bg/d%20%284%29.jpg
Махате старите накладки една по една, - ако имат връзка с датчика за износване го откачате.....
http://ferrarist.data.bg/d%20%285%29.jpg
Подкривявате трите пластини така че да влязат лесно, но пък и да не е прекалено хлабаво.....
http://ferrarist.data.bg/d%20%2810%29.jpghttp://store2.data.bg/ferrarist/d%20%2810%29.jpg
Слагате първо вътрешната накладка, и после външната.....
http://ferrarist.data.bg/d%20%2812%29.jpghttp://store2.data.bg/ferrarist/d%20%2811%29.jpg
http://store2.data.bg/ferrarist/d%20%2812%29.jpg http://store2.data.bg/ferrarist/d%20%2813%29.jpgДобре е преди да слагате челюстите наново да сте отворили максимално сп апарат, влиза много по лесно....

След края на процедурата си снимате старите дискове, и ако стават за нещо, отивате във форум ПРОДАВА, и ги пускате на добра цена.....
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28037

mirchozo
13-11-2008, 18:32
браво колега,ако напишеш цената на дисковете и модела на накладките и впечатления си по късно от тях имаш :big_bow_down: от мен

Ghosta
13-11-2008, 19:09
Много добри снимки и пояснения...задните сменял ли си? Предполагам е същата процедура?

ФЕРАРИСТ
13-11-2008, 19:10
Не съм още, щото са си ОК.....

браво колега,ако напишеш цената на дисковете и модела на накладките и впечатления си по късно от тях имаш :big_bow_down: от мен
Дисковете са същите като тия дето ги продават в ПРОДАВА, накладките са ОМР някакви си, модел точно не мога да ти кажа, в описанието само видях че стават за 156 2.0 и ги взех.....а и хвърлих кутията....

digitalundgrd
13-11-2008, 20:56
Гледам си си пръснал спирачните апарати с червенко...И аз имам такава идея..кажи ми моля те какъв спрей ми е нужен за да ги направя да издържат на високата температура..

ФЕРАРИСТ
13-11-2008, 21:10
Космос......предполагам има и по добри решения обаче.....

TRENDi
13-11-2008, 21:17
Гледам си си пръснал спирачните апарати с червенко...И аз имам такава идея..кажи ми моля те какъв спрей ми е нужен за да ги направя да издържат на високата температура..

Високотемпературен - при бояджиите се продават - в различни цветове (7-9 лв).

П.С. По темата. Преди да се сложат новите дискове се почистват главините (там, където ляга диска). На АТЕ-то ми в листовката, даже, имаха наглостта да ми напишат и че направо се сменяват с нови. Аз естествено ...не ги чистих даже :whistle: и сега пак трябва да свалям заден десен :wallbash:.

nikotm
13-11-2008, 21:31
Браво много добре,ако успея да намеря фото в събота ще Ви пусна тема със снимки смяна на бендикс.

Novachev
14-11-2008, 08:00
Много добри снимки и пояснения...задните сменял ли си? Предполагам е същата процедура?
Със задните процедурата принципно не се различава коренно от тази с предните, Но ще ви трябва повече време първо при ваденето ако са много вкопани ще се наложи с флекс да направите канал на стария диск за да може да излезе от апарата, този канал представлява изпиляване на "мустаците" на външния диаметър на диска около 12-15 см. Буталата на задните апарати се прибират много трудно въртят се и се натискат навътре и това става адски бавно по около 30 мин. на диск. Иначе всичко друго си е същото.

vsd
14-11-2008, 11:26
А буталото с какво го прибирате, за да може да влезе всичко в новия диск.

Kamen666
14-11-2008, 12:47
има още нещо което трябва да се добави към процедурата
след свалянето на стария диск,челото на главината където ляга новия трябва да е безупречно почистено до блясък,едва тогава се слага новия диск за да няма ядове след време....

Novachev
14-11-2008, 16:25
А буталото с какво го прибирате, за да може да влезе всичко в новия диск.

аз го прибирах на ръка с палеца го притискам а с клещи раздвижни го завъртам надясно но не си чъвствах палците след това. Предполагам че ако разкачиш маркучетата ще стане по лесно но после ще е нужно обезвуздушаване а на мен нямаше кой да ми помага за обезвъздушаването и затова не съм ги разкачал.

digitalundgrd
29-11-2008, 13:28
има още нещо което трябва да се добави към процедурата
след свалянето на стария диск,челото на главината където ляга новия трябва да е безупречно почистено до блясък,едва тогава се слага новия диск за да няма ядове след време....


Какви ядове може да има, ако не са зачистени?

oem
29-11-2008, 14:30
Абе като гледам така що ми се струва, че апаратите на вентилирания диск и обикновения като моя са еднакви?

На моята като не е вентилиран дали няма да влезне и вентилиран в тези апарати?буталцето при мен се прибира много на вътре и мисля, че има място да влезе внтилиран диск.

Но дали е така или на мен смао така ми се струва?

Някой знае ли каква е дебелината на вентилирания диск?

И ФЕРАРИСТ да каже има ли разлика с новите дискове. По-добре ли спира колата?

digitalundgrd
29-11-2008, 15:43
размери 284х22х5

kkkrisss
29-11-2008, 16:44
Благодарско за снимките. Много полезен материал.

oem
29-11-2008, 17:02
размери 284х22х5

22 широчината ли?

Някой може ли да каже дали е възможно безпроблебно поставянето на вентилиран на мястото на обикновения без смяна на апаратите?

ФЕРАРИСТ
30-11-2008, 18:25
И ФЕРАРИСТ да каже има ли разлика с новите дискове. По-добре ли спира колата?
Ми не знам дали е от дисковете, или от накладките който се водят някакви спортни на ОМР, но сега завелязвам че айбиеса ми се включва доста по рано при някой по корави спирания отколкото преди, и определено мисля че има ефект.......иначе със сигурност мисля че са по шумни, издават един фучащ звук който на някой може и да не харесва, но мен определено ме кефи.......не говоря за скърцане или нещо от сорта - просто си фучат някакси - не мога да го опиша.....

digitalundgrd
01-12-2008, 01:17
демек каналите "рендосват" накладките :) хаха

136
18-02-2009, 10:06
За по лесно прибиране на спирачното цилиндърче не е лошо да се отвие капачката на казанчето за спирачната течност .

Mury
18-02-2009, 11:12
22 широчината ли?

Някой може ли да каже дали е възможно безпроблебно поставянето на вентилиран на мястото на обикновения без смяна на апаратите?

Не трябва смяна на апаратите:starwars::starwars:

П.С.Най лесното събиране на апарата е още преди да бъде свален,отвива се капчката на казанчето за спирачна течност,и с една яка отвертка се отваря апарата,като се подпира в диска който ще бъде сменен,и така спетявате после стискането с гарги

tupantekno
18-02-2009, 11:16
Много полезен материал.Мерси колега, ще ми свърши добра работа.

Pepo
18-02-2009, 12:44
Ето и едно малко допълнение. Хората твърдят, че преди да се сложи новият диск, главината трябва да се почисти много добре

JAMAL
18-02-2009, 14:12
Сред цялата тази фотография, виждат ли се някъде датчиците на АБС-то, че нещо светна ламбата?

Mury
18-02-2009, 14:33
Датчиците са ти отзад на шенкела,има гривна на лагера,където чете датчика:grin::grin:

oem
19-02-2009, 16:45
Не трябва смяна на апаратите:starwars::starwars:

П.С.Най лесното събиране на апарата е още преди да бъде свален,отвива се капчката на казанчето за спирачна течност,и с една яка отвертка се отваря апарата,като се подпира в диска който ще бъде сменен,и така спетявате после стискането с гарги

Сигурен ли си? Те и сега буталцата са ми прибрани почти максимално. Когато не е натиснат педала буталцата са излезе с по-малко от 5 мм. Това с чисто нови накладки! Вентилирания диск ми се вижда доста по-дебел! Страх ме е да не да взема вентилирани и да не паснат после и да си ги бия в главата.

Novachev
20-02-2009, 07:36
Вентилирания диск е доста по дебел от невентилирания просто няма да влезе в апарата премери колко е самата широчина на апарата със шублер и после я сравни с тази на диска.

oem
20-02-2009, 09:33
Вентилирания диск е доста по дебел от невентилирания просто няма да влезе в апарата премери колко е самата широчина на апарата със шублер и после я сравни с тази на диска.

Снощи гледах моите апарати и тези тука на снимките. Различни си мамка им. И наистина вентилирания е 2 пъти по-дебел от моя. Няма да стане. Трябва и други апарати.

ФЕРАРИСТ
20-02-2009, 10:51
Ся като се замисля, дали на предните и задните апарани дупките за болтовете са едни и същи, щото ако са, не ми пречи да си бодна едни предни спирачни отзад и да се вентилирам и там......

Pepo
25-02-2009, 10:50
В заключение - ако колата ви е с плътни (solid) дискове и искате да сложите вентилирани (ventilated), сменяте и апаратите. Снощи направих точно това. Захващането и на двата вида апарати е абсолютно еднакво, не е нужно никакво пригаждане. Няма разлика в главини, шенкели и т.н. както беше писано някъде. С две думи - сваляте старите дискове и апарати, качвате новите и карате. Не забравяйте да си купите и накладки за по-големите апарати, защото са различни (най-добре да се търсят по шаси или по ОЕ, защото са 2 вида).
Успех на всички,

Dodo 155
25-02-2009, 11:06
...иначе със сигурност мисля че са по шумни, издават един фучащ звук който на някой може и да не харесва, но мен определено ме кефи.......не говоря за скърцане или нещо от сорта - просто си фучат някакси - не мога да го опиша.....
И моите са така, но докато са студени.
Стоплят ли се, не се усеща.
Иначе съскането е яко :thumbup:

ФЕРАРИСТ
25-02-2009, 12:05
Друг минус на мойте е че като са студени и мокри, или съм карал примерно 100 км по магистралата без да ги натисна, първото натискане е кошмарно, нищо не фащат.......обаче на градско са велики......

Dodo 155
25-02-2009, 13:09
Друг минус на мойте е че като са студени и мокри, или съм карал примерно 100 км по магистралата без да ги натисна, първото натискане е кошмарно, нищо не фащат.......обаче на градско са велики......
Нямам такъв проблем, да не идва от накладките, които си сложил?
Аз монтитрах обикновени, дори ги избирах да са доста меки, за да ги сменям тях, а не дисковете :-P

ФЕРАРИСТ
25-02-2009, 15:56
Сигурно....

digitalundgrd
25-02-2009, 20:00
Dodo 155 какви накладки сложи??? Марка, цена?

Dodo 155
25-02-2009, 21:25
Dodo 155 какви накладки сложи??? Марка, цена?
Накладките ги взех от "Манимпекс", някакви испански.
Предупредиха ме, че били меки, а аз точно за това ги купувах :) Цената беше към 65 лв.
Доколкото знам, ЕВС - английските, са хубави.
Гледах, че зелените са около 60 лири, което не е зле.

Pepo
25-02-2009, 21:27
Май оцапахме темата на човека :shutup:

oem
04-06-2009, 19:48
Последно накладките на единичния диск и за вентилирания еднакви ли са или не?

didod
04-06-2009, 20:00
Накладките ги взех от "Манимпекс", някакви испански.

СПАМ: ICER най-вероятно.

oem
04-06-2009, 21:04
Може ли някой да ми каже защо вентилирания диск не влиза в обикновените апарати? Като аз меря с шублера и разстоянието е еднакво.

didod
04-06-2009, 22:30
Т.е. диаметър и дебелина са еднакви?