PDA

View Full Version : Помощ!Проблем с АСР на Алфа 147



147_JTD
14-11-2008, 18:05
Значи при 50 километра колата автоматично си включва блокажа и не се изключва, освен ако не го изключа от копчето.До 50 км. няма никакъв проблем и в момента , в който мине 50 се включва.Закачахме колата на няколко компютъра, но не показва нищо:sad2:.Някой ако знае как да помага нека да каже, щото положението не е розово

me4o4ko
14-11-2008, 19:46
За какъв блокаж говориш по-точно?ASR или...?
Дай повече яснота!

oem
14-11-2008, 19:58
Значи при 50 километра колата автоматично си включва блокажа и не се изключва, освен ако не го изключа от копчето.До 50 км. няма никакъв проблем и в момента , в който мине 50 се включва.Закачахме колата на няколко компютъра, но не показва нищо:sad2:.Някой ако знае как да помага нека да каже, щото положението не е розово

Някои от датчиците ти не дава точна информация. Трябва да се види на компютър кой не отчита добре като се вдигне колата на подемник и се пусне да върви на скорост и се наблюдават показанията им /при теб на предните две колела/. Може системата да отчита буксуване на някое от двете колела и да се задейства.

Но може и нещо друго да е. Трябва да ти тестват колата имам пред вид. Не само да я закачат да видят има ли грешки или не.

С ABS-a имаш ли проблеми?

търтей
14-11-2008, 20:21
оем много ми е интересно къде на алфа 147 има блокаж
та дори обясни къде са му датчиците? :punk:

niki-25
14-11-2008, 20:38
Да 147-та има блокаж и той може да се изключи от менюто от което се влиза отстрани на волана,и това е системата проти боксуване.

търтей
14-11-2008, 20:56
и кво блокира системата против приплъзване?

Xtrime7
14-11-2008, 22:34
А по точно стабилизация.
Блокаж,то да не е Лада Нива:-D

oem
15-11-2008, 01:43
Аз не съм писал блокаж. Системата против буксуване взема сигнали от датчиците на ABS. Едно приятелче имаше подобен проблем и се оказа неизправен датчик на ABS на лявото му колело.

Когато някой от датчиците отчете, че едното двигателно колело се върти по бързо от другото или двете двигателни се въртят по бързо от недвигателните или просто загуби синхронизация по друга причина системата посредством ABS действа с подаване на налягане към спирачния механизъм на отклонилото се от допустимото колело за да го спре и въртящия момент да бъде прехвърлен към другото. Може също да прави корекции и в оборотите на двигателя.

И ако наистина има порблем с някой от датчиците, то и ABS ще работи некоректно.

И аз пък не мога да разбера колегата защо иска да го изключва. Тази система е много полезна. Тя действа и против поднасяне. Предпазва гумите от износване. Някой пробвал ли е да задейства ABS в завой? Кола без ASR в завой задейства ли ABS колата просто тръгва на право. Аз ако имам таква система не бих я изключил и за миг!

digitalundgrd
15-11-2008, 14:10
Къде е тая опция в менюто?

revell
15-11-2008, 18:01
Къде е тая опция в менюто?

Трябва да имаш бутон отляво на скоростния лост "ASR". На таблото, когато дадеш на контакт светва една лампичка с оражава/жълта гума, т.е. не е включена системата.
Системата винаги е включена, т.е. екстрата е, че можеш и да я изключиш. По-странното е, че се включва след 50км/ч!
P.S. ASR - блокаж на диференциала, на светофара като продъниш педала на газта, колата тръгва, не се лее каучук :), но освен него има и електронен ограничител на скоростта, ако има някакво отношение по темата...

digitalundgrd
15-11-2008, 18:12
Аз ли се бъркам или..Точно в една друга тема в ОБЩ ТЕХНИЧЕСКИ раздел дискутирахме, че Бензиновите нямат блокиращ диференциал...(Q2)...АСР според мен е тракшън контрол...и не позволява превъртане на гуми примерно като тръгваш от място с много газ..Поправете ме, ако греша

търтей
15-11-2008, 19:01
блокаж на диференциала
с копче?
на алфа?
лелииии
шъ умръ

digitalundgrd
15-11-2008, 19:14
значи съм прав за това, че АСР = Тракшън контрол?

търтей
15-11-2008, 20:25
аср не позволява на колелата да приплъзват
нищо повече

Gh0stRider
16-11-2008, 09:24
И аз пък не мога да разбера колегата защо иска да го изключва. Тази система е много полезна. Тя действа и против поднасяне. Предпазва гумите от износване. Някой пробвал ли е да задейства ABS в завой? Кола без ASR в завой задейства ли ABS колата просто тръгва на право. Аз ако имам таква система не бих я изключил и за миг!
бъркаш системата за стабилност (ESP) със системата против приплъзване на колелата... (ASR) Втората няма нищо общо със контролиране на стабилността в завой или въобще

Kuker
16-11-2008, 09:45
Някой пробвал ли е да задейства ABS в завой? Кола без ASR в завой задейства ли ABS колата просто тръгва на право. Много често влизам в завой с активиран ABS и това изобщо не се отразява на стабилноста на колата , даже напротив по-леко взимам завоя.

digitalundgrd
16-11-2008, 10:54
Дайте да обобщим....и да обясним кое за какво служи (аср и абс разбрахме)
Базово 156 имат АСР, АБС,....?
Базово 147 имат АСР, АБС, имам някакво ЕБД това какво е?

търтей
16-11-2008, 11:13
ми четете бе
156 базово има САМО абс
хубавите имат даже и вдц ма тва е друга бира

147_JTD
17-11-2008, 10:32
Така, значи колата е със ASR(копче, което се намира до лоста за ръчната)Проблемът е, че при 50 км този ASR се включва и почва да премига на таблото.Когато изключа ASR системата от копчето, колата си върви перфектно, но ако не съм го изключил, се включва сам.Когато с по голяма скорост пусна колата по енерция и подам газ отново ASRа почва да мига на таблото и да задържа колелата, при което съответно и скоростта намалява (отново да кажа, че и да е на скорост и да не е над 50 км при подаване на газ ASR се включва)ABS системата работи перфектно.Закачахме колата на компютри, ама комуникация със системата няма:frown:
И да поясня пак: Колата е Алфа Ромео 147 JTD - 115 к.с.

търтей
17-11-2008, 10:38
с какви гуми си?

oem
17-11-2008, 11:02
бъркаш системата за стабилност (ESP) със системата против приплъзване на колелата... (ASR) Втората няма нищо общо със контролиране на стабилността в завой или въобще

Не не. Не я бъркам аз. Знам какво е ESP. Но при резки завой ASR също помага за стабилноста на колата.

Особено при хлъзгав участък рязкото ускорение на колела при подаване на газ е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.

АSR следи за промяна в оборотите на колелата и може да предпази от такова занасяне.

Пробвайте в 90 градуса завой да влезете на 2-ра или 1-ва предавка и подайте максималко газ при мокър или хлъзгав асфалт. Колкото и да завивате колата върви на право докато не върнете газта. Това за автомобили без тракшън контрол или ASR.

fiore
17-11-2008, 11:39
Не не. Не я бъркам аз. Знам какво е ESP. Но при резки завой ASR също помага за стабилноста на колата.

Особено при хлъзгав участък рязкото ускорение на колела при подаване на газ е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.

АSR следи за промяна в оборотите на колелата и може да предпази от такова занасяне.

Пробвайте в 90 градуса завой да влезете на 2-ра или 1-ва предавка и подайте максималко газ при мокър или хлъзгав асфалт. Колкото и да завивате колата върви на право докато не върнете газта. Това за автомобили без тракшън контрол или ASR.

хайде сега попрочети още малко и си обясни откъде идва това недозавиване. после се опитай да си дадеш разумно обяснение на твърдението че при задействане на абс в завой, колата не завива. ....... и когато ти го разбереш, тогава го обяснявай на другите.

147_JTD
17-11-2008, 12:07
с какви гуми си?
Гудиар 17ки.Днес ще слагам 15ки зимни, па да видим дали ще се оправи нещо:frown:

pent
17-11-2008, 12:21
добре де, що не отидеш при Бобо :lupe: ?

oem
17-11-2008, 12:38
хайде сега попрочети още малко и си обясни откъде идва това недозавиване. после се опитай да си дадеш разумно обяснение на твърдението че при задействане на абс в завой, колата не завива. ....... и когато ти го разбереш, тогава го обяснявай на другите.

Ми когато задействаш ABS той се стреми да приложи еднакво усилие към всички колела и от там идва недозавиването. Нали така? При завой вътрешното колело се върти по бавно от външното. ABS като реазпредели еднакво усилието към всички колела тогава се изравняват тяхната скорост и завиването отива подяволите. Ако не е така то моля те да дадеш твоето обяснение.

Аз съм го изпитвал това в една много конфузна ситуация. Карам по прав участък и наближавам кръстовише. Точно преди десния завой на кръстовището спрели коли. И друга кола излиза от от дясно обаче няма видимост и не ме вижда. И излиза. Аз скачам на спирачките и за да не го ударя тръгвам да свивам в дясно на кръстовището. С около 80 км се движех. Но колата една зави. Приктрака ми ABS-а през цялото време и добре, че ми тръгна задницата за една страна, че колата се плъзна към завоя, а и аз вече отпуснах педала на спирачката и се шмугнах в кръстовището.

pinko
17-11-2008, 13:14
Ми когато задействаш ABS той се стреми да приложи еднакво усилие към всички колела и от там идва недозавиването. Нали така? При завой вътрешното колело се върти по бавно от външното. ABS като реазпредели еднакво усилието към всички колела тогава се изравняват тяхната скорост и завиването отива подяволите. Ако не е така то моля те да дадеш твоето обяснение.

Аз съм го изпитвал това в една много конфузна ситуация. Карам по прав участък и наближавам кръстовише. Точно преди десния завой на кръстовището спрели коли. И друга кола излиза от от дясно обаче няма видимост и не ме вижда. И излиза. Аз скачам на спирачките и за да не го ударя тръгвам да свивам в дясно на кръстовището. С около 80 км се движех. Но колата една зави. Приктрака ми ABS-а през цялото време и добре, че ми тръгна задницата за една страна, че колата се плъзна към завоя, а и аз вече отпуснах педала на спирачката и се шмугнах в кръстовището.

Тия работи, дето си ги написал, важат само ако имаш ABS от първо поколение. Повечето 156 и всички 166 имат EBD (Electronic brakeforce distribution) и там нещата изглеждат по съвсем различен начин.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_brakeforce_distribution

Чети, това намерих набързо, ма не знам доколко коректно е написано.

търтей
17-11-2008, 13:16
а не съм съгласен
доста малко 156ци имат ебд

revell
17-11-2008, 13:20
Ми когато задействаш ABS той се стреми да приложи еднакво усилие към всички колела и от там идва недозавиването. Нали така? При завой вътрешното колело се върти по бавно от външното. ABS като реазпредели еднакво усилието към всички колела тогава се изравняват тяхната скорост и завиването отива подяволите. Ако не е така то моля те да дадеш твоето обяснение.

Аз съм го изпитвал това в една много конфузна ситуация. Карам по прав участък и наближавам кръстовише. Точно преди десния завой на кръстовището спрели коли. И друга кола излиза от от дясно обаче няма видимост и не ме вижда. И излиза. Аз скачам на спирачките и за да не го ударя тръгвам да свивам в дясно на кръстовището. С около 80 км се движех. Но колата една зави. Приктрака ми ABS-а през цялото време и добре, че ми тръгна задницата за една страна, че колата се плъзна към завоя, а и аз вече отпуснах педала на спирачката и се шмугнах в кръстовището.

Колеги, като най-прост и неразбиращ, чисто и просто, си превеждам ABS като Анти - блокираща система. Колелата не блокират, за да можеш при ситуация като извъртиш волана, колата да завие. И по темата - за да не се шашка колегата, който има проблем, цялата система АСР струва около 200лв. :native:

търтей
17-11-2008, 13:20
абс викаш натиска спирачката
винаги съм си мислел че абс отпуска спирачка на блокирало колело
явно требва да чета още
или?

oem
17-11-2008, 14:40
Тия работи, дето си ги написал, важат само ако имаш ABS от първо поколение. Повечето 156 и всички 166 имат EBD (Electronic brakeforce distribution) и там нещата изглеждат по съвсем различен начин.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_brakeforce_distribution

Чети, това намерих набързо, ма не знам доколко коректно е написано.

Мда.

Това е електронно разпределение на спирачките. То разпределя колко от усилието да отива към предните и колко към задните колела. По принцип на предните винаги услието е по-голямо. Тази система точно това коригира. Усилието когато колата е празна и когато е натоварена. Както и услието м/у левите и десните когато се изполват спирачките в завой.

Но аз не знам дали моя ABS има EBD.

Хммм... как да разбера?

didod
17-11-2008, 14:55
ASR си е функция на ABS електрониката. Първата реакция на системата при сработване е да отнеме 'газта'. Ако това не е достатъчно, прилага спирачно усилие към някое колело (не съм сигурен дали всички го могат това). За да се 'включи' в случая ASR означава големи разлики в скоростите на колелата. Или пък грешни показания на датчиците. Или теоретично голяма разлика в размерите на гумите (т. е. да не са 4 еднакви).

EBD също е функция на ABS, както и т. н. Hill Holder (ако го има).

oem
17-11-2008, 15:11
EBD системите май само след 2002-ра година се вгражда на 156. Или поне аз не намерих друга информация.

pent
17-11-2008, 15:16
http://www.italiaspeed.com/new_models/new_models_2004/147/safety.html


The new Alfa 147 complements its high-performing brake system with an ABS antilock brake system as standard over the range complete with an EBD (Electronic Brake Distributor). The New Alfa 147 also assures absolute mastery of the car under all conditions, however extreme, due to its VDC (Vehicle Dynamic Control) and ASR (Anti Slip Regulation) systems. The VDC is Alfa Romeo's version of the ESP (Electronic Stability Program), a system that cuts in under extreme conditions when car stability is at risk and also helps the driver to control the car.


The VDC is Alfa Romeo's version of the ESP (Electronic Stability Program), a system that cuts in under extreme conditions when car stability is at risk and also helps the driver to control the car. As befits a true Alfa, the VDC is a sporting device that allows outstanding roadholding. It allows the driver the full satisfaction of controlling the car as long as conditions are normal but cuts in just before things become critical. The VDC is permanently engaged.


The ASR (Anti Slip Regulation) system, an integral part of the VDC, optimises traction at any speed with the aid of the brakes and engine control. The device computes degree of slip on the basis of wheel rpm calculated by the ABS sensors and activates two different control systems to restore grip: when an excessive power demand causes both drive wheels to slip (e.g. in the case of aquaplaning or when accelerating over an unsurfaced, snowy or icy road), it reduces engine torque by reducing the throttle opening angle and thus air flow; if only one wheel slips (e.g. the inside wheel following acceleration or dynamic load changes), this is automatically braked without the driver touching the brake pedal. The resulting effect is similar to that of a self-locking differential.

147_JTD
17-11-2008, 16:28
Гумите са еднакви.Сега е с 4 зимни вече и е малко по-добре.Тука таме се включва и си мисля че е преден десен датчик на АБС прблема, щото при по рязък десен завой се вклч АСРа

didod
17-11-2008, 16:32
Трябва да се види в движение в ABS какви скорости показват колелата.

oem
17-11-2008, 16:38
Трябва да се види в движение в ABS какви скорости показват колелата.

Няма кво друго да е. Вдига се предницата на колата. Пуске се на скорост да си върти и се гледа на компютра какво показват датчиците.

търтей
17-11-2008, 16:38
как се включва
светка светка и спира? или?

vladu
17-11-2008, 16:46
колега oem,
ще те замоля да спреш да заливаш хората с технически и/или фактически невярна информация. няма да е първия път, в който пишеш пълни глупости и подвеждаш хората във форума.

vladu
17-11-2008, 16:47
колега търтей,
ще те замоля да бъдеш по-конкертен и ясен, за да можеш колегите да се почерпят от информацията, която имаш и знаеш.

147_JTD
17-11-2008, 17:02
как се включва
светка светка и спира? или?
еми как: светка, светка, светка................... и по некое време спре за секунда и пак светка, светка и тн...........

pent
17-11-2008, 17:03
oem и търтей... издърпаха ли ви ушите :) пари ли :dance::dance::dance:

търтей
17-11-2008, 17:03
абе трябва да се види
щото както го описваш може и нищо да й няма на колата

147_JTD
17-11-2008, 17:55
абе трябва да се види
щото както го описваш може и нищо да й няма на колата
Определено и има нещо.До сега не съм виждал кола да се джижи по енерция и като натиснеш педала на газта да се вклчючва ASR докато си е по енерция

pinko
17-11-2008, 19:11
колега oem,
ще те замоля да спреш да заливаш хората с технически и/или фактически невярна информация. няма да е първия път, в който пишеш пълни глупости и подвеждаш хората във форума.

Абе тая тема така се задръсти със свободни съчинения и откровена дезинформация, че мисля да я заключа.

Просто не подлежи на подреждане и разчистване баси:spoko:

търтей
17-11-2008, 19:38
ти па
забавна е
остави хората да си пишат глупостите :)
още не сме измъдрили наказание за писане на тъпотии
ма май му иде времето

oem
18-11-2008, 00:11
колега oem,
ще те замоля да спреш да заливаш хората с технически и/или фактически невярна информация. няма да е първия път, в който пишеш пълни глупости и подвеждаш хората във форума.

Я кажи пати кое беше невярно, че нещо не мога зацепя?

Шот ти па си много отворен нещо!?! Я обесни на колегата що не му е добре колата като много зееш! И аз мога да чета сам и на края да напиша коментар.

Я по-полека

vladu
18-11-2008, 08:37
не зея много, просто искам да намекна да не ти чете глупостите. и не казвам, че само ти си писал такива, но просто се оливаш.

наистина ли искаш аз дати кажа кои от нещата написани от теб са неверни?

vladu
18-11-2008, 08:53
що е то ASR?
Anti-Slip Regulation - не позволява на колелетата да въртят повече от колкото би следвало за скоростта, с която се движи колата или иначе казано - пречи да буксуваш.
Как го постига?
ASR включва 2 системи:
– Намеса на спирачките с цел спиране на превъртането на колелетата - служи ако вече си забуксувал да спре свободното въртене на колелетата. Как го прави - ми бие спирачка на въртящото се в повече колело.
– Контрол на въртящия момент към колелетата или иначе казано контрол на "подаването на газ" - служи да намали подадената газ, за да предотврати забуксуване.

ASR не прехвърля никакви въртящи моменти към други колелета(поне не пряко) - за това си има специален диференциал LSD, не е никакъв блокаж и е т. нар. тракшън контрол(при други производители му викат TCS). В завои не допринася за никаква стабилност(за това служи VDC (ESP e по-познатото название на системата)) и не помага за никакви недозавивания и презавивания(поне не пряко)

oem
18-11-2008, 09:22
що е то ASR?
Anti-Slip Regulation - не позволява на колелетата да въртят повече от колкото би следвало за скоростта, с която се движи колата или иначе казано - пречи да буксуваш.
Как го постига?
ASR включва 2 системи:
– Намеса на спирачките с цел спиране на превъртането на колелетата - служи ако вече си забуксувал да спре свободното въртене на колелетата. Как го прави - ми бие спирачка на въртящото се в повече колело.
– Контрол на въртящия момент към колелетата или иначе казано контрол на "подаването на газ" - служи да намали подадената газ, за да предотврати забуксуване.

ASR не прехвърля никакви въртящи моменти към други колелета(поне не пряко) - за това си има специален диференциал LSD, не е никакъв блокаж и не е никакъв тракшън контрол(това се изпълнява от друга програма). В завои не допринася за никаква стабилност(за това служи VDC (ESP e по-познатото название на системата)) и не помага за никакви недозавивания и презавивания(поне не пряко)

Ти вземи прочети аз как съм го написал. Не съм казал че АСР прехвърля. А се прехвърля. Просто е и логично.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%88%D1%8A%D0%BD-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB

В интернет има много статии за това как работят всички електронни системи по автомобилите и всяка е написана по различен начин. Ти си чел едно друг друго. Дефакто говорим за едно и също нещо, но написано по различен начин.

vladu
18-11-2008, 10:06
така е като пиша афектиран.
ASR e тракшън контрол - извинEвам се.
И докато тракшън контрола следи само за разлика в скоростта на въртенето на колелетата и "взема мерки", за да няма големи такива, VDC следи за доста повече неща, като ъгъла на завиване, скоростта на всяко от колелетата и взема мерки колата да е стабилна в завои и при лоши пътни условия, като ползва комбинации от контрол над спирачките и тротъла.

Kamen666
18-11-2008, 11:16
малко късно но нека споделя и аз нещо от личен опит.....
пробвай да свалиш корите на волана,те са на две части,като махнеш горната част под нея централно е разположена една буксичка,която е точно за АСР и която играе с ъгъла на преместване на волана.Ако не ти е изключена буксичката,пробвай да я пръснеш с контактен спрей и да я закопчаеш добре,при мен това помогна.Пиши дали има резултат

търтей
18-11-2008, 13:12
тая под волана е за вдц, не за аср

Kuker
21-11-2008, 19:08
Ми когато задействаш ABS той се стреми да приложи еднакво усилие към всички колела и от там идва недозавиването. Нали така? При завой вътрешното колело се върти по бавно от външното. ABS като реазпредели еднакво усилието към всички колела тогава се изравняват тяхната скорост и завиването отива подяволите. Ако не е така то моля те да дадеш твоето обяснение.

Аз съм го изпитвал това в една много конфузна ситуация. Карам по прав участък и наближавам кръстовише. Точно преди десния завой на кръстовището спрели коли. И друга кола излиза от от дясно обаче няма видимост и не ме вижда. И излиза. Аз скачам на спирачките и за да не го ударя тръгвам да свивам в дясно на кръстовището. С около 80 км се движех. Но колата една зави. Приктрака ми ABS-а през цялото време и добре, че ми тръгна задницата за една страна, че колата се плъзна към завоя, а и аз вече отпуснах педала на спирачката и се шмугнах в кръстовището.Колега не си прав, ако ABS работеше така досега да сме се изтрепали всички.ABS не напразно има датчик във всяко едно колело като по този начин следи оборотите на всяко едно отделно.ABS може да контролира дори само едно колело ако да речем то е в локва и поради намаленото сцепление то може да блокира по-рано.

oem
21-11-2008, 20:07
Колега не си прав, ако ABS работеше така досега да сме се изтрепали всички.ABS не напразно има датчик във всяко едно колело като по този начин следи оборотите на всяко едно отделно.ABS може да контролира дори само едно колело ако да речем то е в локва и поради намаленото сцепление то може да блокира по-рано.

Добре. Какво да ти обеснявам сега. Засилисе с над 80 км. влез в завой и натисни спирачките до дупка да видиш кво става. Волана тръгва да се изправя

Kuker
21-11-2008, 20:28
Добре. Какво да ти обеснявам сега. Засилисе с над 80 км. влез в завой и натисни спирачките до дупка да видиш кво става. Волана тръгва да се изправя
Тук може би си прав но аз никога не бих постъпил толкова тъпо.

oem
21-11-2008, 23:55
Тук може би си прав но аз никога не бих постъпил толкова тъпо.

Съшото става когато караш на дъжд. Даже на дъжд и на право да караш и като спираш и волана почва да дърпа ту на ляво ту на дясно. Аз за това от страта кола без ABS имам изграден навик никога да не натискам до долу. Усещам кога е границата м/у блокирането на колелата и доброто спиране.

ЗМЕЯ!
22-11-2008, 21:44
1.
но освен него има и електронен ограничител на скоростта, ако има някакво отношение по темата...

2.
значи съм прав за това, че АСР = Тракшън контрол?

1.Яяяя ме светни за този ограничител на скоростта, ако обичаш, че до сега не съм чел за такъв и ми стана любопитничко :)

2.Е поздравления бе колега, и ти току що откри топлата вода....:bravo:

Gh0stRider
22-11-2008, 22:06
на Стилото имам ограничител на скоростта.... безмислена история, нагласяш го на някви километри и като ги превишиш ти светва 1 огромна удивителна и пищи ;)

голямата риба
23-11-2008, 10:33
колега какво разбираш под "включва" и "изключва" при АСР-а И ВДЦ-то

принципно при стартиране на двигателя, ако няма проблем по системите на ВДЦ-то и АСР-а, то оранжевите лампи изгасват

след което при движение ако се наложи да се задейства една от системите, то тя предупреждава за това с премигване на съответната контролна лампа

ако вече има авария в някоя от тези системи, системата го сигнализира с постоянно светене на съответната контролна лампа, и изписване на информациония дисплей за авария в тази система
и съответно те приканва да посетиш дилъра(сервиза)

та да не се окаже, че нямаш проблем?