PDA

View Full Version : Много вървят... а как спират ?



kiler_4o
15-11-2008, 04:34
Хайде и аз да пусна една муха :) Тая вечер с пежото на един приятел Cruise-вахме из квартала ей така за кеф, та отидохме на една дооста дълга права отсечка (3 или 4 лентов път, ще излъжа), която е извън републиканската пътна мрежа и там ограниченията и правилата от ЗДП не важат :D
Таа, той искаше хронометър, нямах, но ползвах секундомер...
първо засичахме ускорение 0-100 ... около 7-8 секунди, понеже е баир - около 8 сек. по баира и 7 секунди по надолнището ... някъде там... сигурен съм, че може и по-добре, като взема предвид грешките, които допускаше...
Но по едно време му викам "ае я да видим как спира...", та натисна я до 130 и натисна спирачките, до ръба на ABS-a (на ръба да се включи, даже от време на време изсвирваше по някое колело за части от секундата)... тааа резултатите:
първи опит - 130-0 км/ч - 4 секунди с вкл. на ABS по едно време...
втори опит - 130-0 км/ч - 3 секунди, без да се включи ABS ...
тааа, може да се сметне за какво разстояние спира, но по-добре да се измери, ама не ни се занимаваше :)
Колата е Peugeot 206 GTi -> 2.0 16V 136 hp ~190 nm ... около 1 тон ...
Всички измервания са правени със секундомер (а не хронометър), като пусках брояча преди той да тръгне или преди да натисне спирачката (в последния момент). Измерванията са по километраж, понеже все още нямаме GPS под ръка :)

Между другото пежото мнооого върви... интересно ми е срещу Punto HGT какво ще се случи :) Някой път ако намерим такова може да ги пробваме :)


таааа, сега сте Вие - намирайте безопасно място и засичайте за колко време колите Ви спират от 130 до 0 км/ч ... по принцип хората засичат от 100 или повече, но 130 е добре :)

reptli
15-11-2008, 12:05
то имаше подобна тема ако не се лъжа:gruebel:

dimo
15-11-2008, 12:27
то стакива неточности и условности не може и дума да става за сравнение някакво сравнение може да има ако със същите измервателни уреди същия човек на същото трасе в същите климатични условия и състояние на спирачна система и гуми всичко останало е мижи да те лъжа или казано по на кратко дрън дрън .

kiler_4o
15-11-2008, 15:51
то стакива неточности и условности не може и дума да става за сравнение някакво сравнение може да има ако със същите измервателни уреди същия човек на същото трасе в същите климатични условия и състояние на спирачна система и гуми всичко останало е мижи да те лъжа или казано по на кратко дрън дрън .



Идеята не беше да си сравняваме колите коя е по-бърза в спирането до стотна, а приблизително да се направи извод как спират колите...
ок, вечер към 3 ч. до морето... въздухът със сигурност е бил влажен, но асфалта беше сух...

и какво? състояние на спирачна система, гуми и т н ? Тва са глупости... ми с квито спирачки и гуми ти е колата - така ше спира, нали иманно това трябва да стане ясно тука...


то стакива неточности и условности не може и дума да става за сравнение някакво сравнение може да има ако със същите измервателни уреди същия човек на същото трасе в същите климатични условия и състояние на спирачна система и гуми всичко останало е мижи да те лъжа или казано по на кратко дрън дрън .

дори да правиш измервания със същите уреди, на същото трасе и т н - ако ще говорим по тоя начин, има случайна грешка, относителна грешка и абсолютна грешка при измерванията... сигурно си учил физика и можеш да се сетиш какво имам предвид :)

Така че айде да не спорим за глупости, който иска да си засече колата, който не иска - да не се занимава с глупости като влиза в ненужни спорове...

ShoxXx
15-11-2008, 15:55
1 не е много точно това змерване със секундомер

2 ако Пунтото е сток, Пежото бие

code
15-11-2008, 16:08
Мери се за колко метра спира от 100 до 0, това което сте измерили е много относително и в някаква степен грешно.

Nikiboy
17-11-2008, 09:47
Тея работи се мерят не с окомер, а с техника!

Г-тека има функция за от 100-0, което доста точно в метри.

jblmusic
18-11-2008, 09:37
С ладата спирах от 80 до 0 за 23 метра дори беше по лек наклон надолу. Фиата спира малко по -добре ама само малко. Ладата така и не хваща 130.