View Full Version : След смяна на ламбда зловещо забива нос
Преди няколко седмици махнах катализатора на колата (от подписа). Впоследствие се оказа, че при махането (по-точно избушването) е повредена ламбда сондата. От сервиза я смениха за тяхна сметка, но сега пък се появи още по-голям проблем- като е студена, колата забива нос до такава степен, че като натисна газта, все едно натискам спирачката:furious:.
Възможно ли е това да стане от неподходяща сонда, която да бута по-богата смес и да задавя колата?
spe4elist
16-11-2008, 20:28
...Възможно ли е това да стане от неподходяща сонда, която ... ?
Възможно е, иди на диагностика - да ти проверят 1. вярната сонда ли са ти сложили
и 2. дали отчита показанията в нормите
mimouzunov
16-11-2008, 21:03
Възможно е, иди на диагностика - да ти проверят 1. вярната сонда ли са ти сложили
и 2. дали отчита показанията в нормите
На мен ми се струва че щом само студена не работи нещо реотана на сондата нее в час!!!До колко трябва да загрее че да заработи като хората!?И вообще като загрее работи ли на 100%!?
На мен ми се струва че щом само студена не работи нещо реотана на сондата нее в час!!!До колко трябва да загрее че да заработи като хората!?И вообще като загрее работи ли на 100%!?
Ами не, и като загрее не работи съвсем както трябва. А подгряването го оправиха - беше изгнил един бушон. Вчера, като смениха сондата, колата работеше нормално. Днес сутринта обаче едвам потегляше, все едно някой я е хванал за гушата. Като загря изведнъж се оправи - не се давеше, ускоряваше равномерно. Вечерта обаче като запалих правеше сутрешните номера и не се оправи напълно и след като загря добре - като тръгна от ниски обороти същото чувство, че някой я е хванал за гушата, при по-рязко настъпване направо забива нос.
Че явно ламбдата е нещо сбъркана е ясно, притеснява ме дали около 100 км каране в този режим може да доведе до по-тежки последствия?
mimouzunov
16-11-2008, 21:34
Ами не, и като загрее не работи съвсем както трябва. А подгряването го оправиха - беше изгнил един бушон. Вчера, като смениха сондата, колата работеше нормално. Днес сутринта обаче едвам потегляше, все едно някой я е хванал за гушата. Като загря изведнъж се оправи - не се давеше, ускоряваше равномерно. Вечерта обаче като запалих правеше сутрешните номера и не се оправи напълно и след като загря добре - като тръгна от ниски обороти същото чувство, че някой я е хванал за гушата, при по-рязко настъпване направо забива нос.
Че явно ламбдата е нещо сбъркана е ясно, притеснява ме дали около 100 км каране в този режим може да доведе до по-тежки последствия?
Ако сондата е наред в случая лошото е ,че тоя проблем може да го прави от какво ли не!!Като за начало трябва да се провери ланда сондата дали е работеща и след като се установи какво и е положението да се търси проблема!!Наи-вероятно нещо тя нее наред но нее изключено да има и някои друк проблем които просто да се е появил в лош момент съвпадаики със смяната на сондата!А за тия 100 км мисля ако наистина се дави както казваш да посабере малко повечко сажди по свещи клапани и тн което нее много препоръчително!
Ако сондата е наред в случая лошото е ,че тоя проблем може да го прави от какво ли не!!Като за начало трябва да се провери ланда сондата дали е работеща и след като се установи какво и е положението да се търси проблема!!Наи-вероятно нещо тя нее наред но нее изключено да има и някои друк проблем които просто да се е появил в лош момент съвпадаики със смяната на сондата!
Миналата седмица бях на диагностика - дебитомерът си работеше, само старата сонда беше заминала. Няма логика да е от друго...
Furious 155
16-11-2008, 21:49
Миналата седмица бях на диагностика - дебитомерът си работеше, само старата сонда беше заминала. Няма логика да е от друго...
Бе той си работи ама аз сега с това се боря - показва на моменти каквото си иска тоя дебитомер - износват се графитните им писти на наще дебитомер-и.
И все пак тия дето ти махнаха катализатора - каква сонда да сложили - вероятно е такава без подгрев и е по-евтина. И точка 2 е дали не са омазали нещо с гърнето на мястото на катализатора.
С подгрев е, даже смениха бушона. Според майстора в него е била причината да не работи преди това. А че са омазали нещо с гърнето е ясно.
mimouzunov
17-11-2008, 18:16
С подгрев е, даже смениха бушона. Според майстора в него е била причината да не работи преди това. А че са омазали нещо с гърнето е ясно.
Виж си пак бушончето
Решението на загадката: всмукателните колектори са били извадени и е смучело въздух. Поне така казва Бобо. Ама как така стана точно след смяната на ламбдата...
pesho ot vraca
18-11-2008, 18:47
Колеги и при мен се появи същият проблем. Нищо не съм правил по колата. Тръгнах за университета сутринта и колата започна по едно време да придръпва и забива, не беше още загряла. Като загря ми се стори че се пооправи и на следващата сутрин сичко се повтори.
Каде се намира този бушон за подгряването на ландата, че аз вобще не знаех че съществува.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Колеги и при мен се появи същият проблем. Нищо не съм правил по колата. Тръгнах за университета сутринта и колата започна по едно време да придръпва и забива, не беше още загряла. Като загря ми се стори че се пооправи и на следващата сутрин сичко се повтори.
Каде се намира този бушон за подгряването на ландата, че аз вобще не знаех че съществува.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
И аз не знам точно, някъде около самата ламбда. Но при мен се оказа друго.
Колеги и при мен се появи същият проблем. Нищо не съм правил по колата. Тръгнах за университета сутринта и колата започна по едно време да придръпва и забива, не беше още загряла. Като загря ми се стори че се пооправи и на следващата сутрин сичко се повтори.
Каде се намира този бушон за подгряването на ландата, че аз вобще не знаех че съществува.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=4000&page=2
pesho ot vraca
18-11-2008, 20:47
Благодаря колеги утре ще ги проверя и ще пиша какво е пологението:p
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Здравей те и моята алфа има саштия проблем при 20-25 оборота забива муцуната.Няма значение дали е топла или студена.
Според моите скромни познания, добити от скорошния горчив опит, или обеднява, или обогатява сместа рязко. Но вече от какво става така... най-добре отиди на сервиз :wierdo:
pesho ot vraca
24-11-2008, 20:03
Знае ли някой каде се намира горивния филтер че никога не е сменян и може от него да ми прави тази мизерия.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Знае ли някой каде се намира горивния филтер че никога не е сменян и може от него да ми прави тази мизерия.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Мисля, че е в резервоара.
kavalista
24-11-2008, 20:22
под резервоара е.моя го смениха за около 30 мин.на канал трябва да се качи колата.Мисля че имаше някаква кора
Знае ли някой каде се намира горивния филтер че никога не е сменян и може от него да ми прави тази мизерия.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Пада се пред задна дясна гума. Сваля се предпазната пластмасова кора (3 болта с №13, би трябвало да са) и действаш. Може и без канал, но естествено е по-изчекнато и отнема повече време ~ 50 мин - 1 час на Типото, при което е идентично положението с филтъра.
pesho ot vraca
25-11-2008, 12:20
Благодаря много колеги, сетих се за тази кора. Ще го сменя да видя дали ще се промени нещо.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Благодаря много колеги, сетих се за тази кора. Ще го сменя да видя дали ще се промени нещо.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
Ако се промени нещо кажи.За да знам дали да смена и моя, че моята прави засечки някакви :crybaby:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.