PDA

View Full Version : Инсталация Blow Off клапан на JTD



Kamen666
20-11-2008, 13:32
Я споделете,някой правил ли е тази операция и как точно става,разбрах че ставало да се преправи за дизелови автомобили и се чудя дали да сложа на моята.
Къде точно се слага клапана (дали м/у дроселовата клапа и турбото),откъде се взема вакум и т.н.
Мерси предварително

DiStefano
20-11-2008, 13:46
Я споделете,някой правил ли е тази операция и как точно става,разбрах че ставало да се преправи за дизелови автомобили и се чудя дали да сложа на моята.
Къде точно се слага клапана (дали м/у дроселовата клапа и турбото),откъде се взема вакум и т.н.
Мерси предварително

Vegatta_156 слага на неговия кюмур такова
ама после го махна
може да го питаш ...

Nikiboy
20-11-2008, 15:04
То ЖТД няма дросел, къв блоуофф??? МОже на топлата част ама няма да има ссссссссссссссссс.......... каквото искаме:)

търтей
20-11-2008, 15:10
То ЖТД няма дросел

дали? :band:

trustworthy
20-11-2008, 15:20
дали? :band:

Е не всички жтд-та са такива модерни като твоето :) Обясни поне на хората по кои италиански дизели се срещат тези високи технологии :)

Ако не се лъжа, имаше и електронни имитации на звука на блоуофа в и-бей. Аз по-скоро бих дал пари за друг кулер, отколкото за фъщялка, но Камен си знае най-добре ;)

Kamen666
20-11-2008, 16:22
защо да не прави ?
иначе си има дросел ето:

търтей
20-11-2008, 16:34
тоя дросел знаеш ли за кво е сложен?

Kamen666
20-11-2008, 16:37
тоя дросел знаеш ли за кво е сложен?

предполагам поне :)

Kamen666
20-11-2008, 16:38
Е не всички жтд-та са такива модерни като твоето :) Обясни поне на хората по кои италиански дизели се срещат тези високи технологии :)

Ако не се лъжа, имаше и електронни имитации на звука на блоуофа в и-бей. Аз по-скоро бих дал пари за друг кулер, отколкото за фъщялка, но Камен си знае най-добре ;)

друг кулер...после ще трябва и друга турбинка... :)

Speeder
20-11-2008, 17:05
Малко не е по темата, но е интересно. Ето малко на английски :

The Great Blow Off Valve Debate:
First of all to understand the functionality and benefits of a blow off valve you have to have a complete understanding of how a turbocharger works. If you don't understand the basic mechanics of a turbocharger you can forget about trying to understand the benefits of a blow off valve. If you do understand the mechanics of a turbocharger, read on...

An Explanation of Compressor Surge:

The turbine in a turbocharger in its ideal mode is spinning at a very high rate and therefore generating lots of pressurized air that is fed into the OPEN (wide open throttle) intake manifold which translates into more power, but what happens when you take your foot off the gas when shifting between gears? The turbine in the turbo is still spinning at a high rate but now you've taken your foot off the gas and the intake manifold is CLOSED. Now the turbine spinning at a high rate and is trying to push out all this compressed air but since the manifold is closed, that compressed air has nowhere to go. What happens next is that the turbine slows down because of this pressure build-up between the compressor and the intake manifold. Since the pressurized air can't go forward into the engine it heads the wrong way back towards the turbo where it slows the turbine down (compressor surge). After you shift gears and you step on the gas again you want to have the turbine spinning fast so that its producing boost but since you took your foot off the gas and caused compressor surge, it slowed down, so you have to wait for the turbine to "spool up" (spin fast) again. This delay waiting for turbines to spool up is what causes some of the performance degradation that were trying to avoid.

The Blow off Valve:

What if we could figure out a way of eliminating compressor surge? Then the turbine in our turbo would have a much easier time keeping its speed up and we wouldn't get the lag in power waiting for the turbine to spool up between shifts. Enter the Blow off valve. At that moment in time between shifts when compressor surge is slowing the turbine down we'll just poke a hole in the tube running between the turbo and the intake manifold and let all that air leak out somewhere. The turbine can keep spinning fast & we'll have lots of boost when we step on the gas again. We'll also want to plug up that hole we made because we have a purpose for that pressurized air now, where as when we let off the gas we did not. The blow off valve is a gizmo that's constantly opening and closing giving you that cool sneeze sound when it "pokes" that hole in the intake manifold tube to keep the turbine spinning fast. We've eliminated compressor surge but we did confuse the engine just a bit since the ECU already told the injectors to issue fuel to be used for the air that we've now thrown out. Other than that sounds like a good idea right? so what if were running a bit rich for a moment, no big deal. Before you place your order read on...

The Re-circulating Valve... a better idea:

How about instead of poking a hole in the turbo to intake manifold tube and just letting the air leak out wherever it wants to, we could direct that pressurized air somewhere else where we could hold on to it until we need it again? The intake side of the compressor housing (between the intercooler and the turbo) would be a good place wouldn't it? that way we wouldn't slow the turbine down and we would have that pressurized air that would have otherwise been thrown out, ready in a really good place when we need it. On top of that we´ve got still got the correct air/fuel ratio going since we're not throwing and air out, just moving it from one place to another within the intake system. Instead of having to suck in air for the turbo to pressurize, we've got some pressurized air with the correct fuel amount already waiting. Now we've got all the benefits of a blow off valve and then some. That's a re-circulating valve.

Courtesy of zxttsteve(a friend:D)
If you read this far i really hope you learned something. Glad to be of help:D

JJJ
20-11-2008, 19:42
Аз съм чувал от баджанака, че са намесени понятия, като екология, рециркулация на отработили газове, подналягане и т.н.т! :grandpa:

WhitePower
20-11-2008, 20:10
Аз съм чувал от баджанака, че са намесени понятия, като екология, рециркулация на отработили газове, подналягане и т.н.т! :grandpa:

еее заеби
това да не е EGR че да има изгорели газове ;))

didod
20-11-2008, 20:20
На мен клапата от картинката на предната страница много ми прилича на нещо, свързано точно с EGR системата. :coolio:


Иначе на класически турбодизел Blow Off няма да му върши никаква работа.

RoMAN
20-11-2008, 20:25
Е то е ясно, че ефект няма да има, ама съскането ще е там ;) Ще се плашат другите коли, които не знаят за какво става въпрос.

didod
20-11-2008, 20:29
По- нагоре има описано защо се слага тоя клапан- за да не се получава налягане в системата след турбото при отнемане на 'газта' при бензинов мотор.

Lqnkata
20-11-2008, 21:53
И все пак може ли някой, който е достатъчно компетентен:info:, не му пречи да сподели знанията си и няма нищо против да ни обясни на тези, които са заинтересовани, но не са запознати:gruebel: с BLOW OFF клапана, още повече с монтирането му. Благодарен ще съм както аз, така и другите като мен.:notworthy:

DiabL0
21-11-2008, 08:40
в Е-бей има цели инсталаций на блоу офф за дизели....
и аз доста се чудех как ще стане цялата операция... ама непосмят да си поръчам, че са си пари, а ако нестане...

дано все пак някои просветли непросветените :)

MBlaST
21-11-2008, 09:12
:flex:http://www.youtube.com/watch?v=UtY-m5nwXJw:big_whoops:

Kamen666
21-11-2008, 09:35
:flex:http://www.youtube.com/watch?v=UtY-m5nwXJw:big_whoops:

а такааааа....
хайде сега обяснете как е станало

Kamen666
21-11-2008, 09:48
то може да е станало ама ефект от цялата работа има ли ? ясно е за какво служи тази клапа ама за какво ти е на дизелака

остави ефекта и предназначението му при бензинките...тук говорим за самото съскане :)

Nikiboy
21-11-2008, 10:06
Ако връща след дебитомера и преди турбото, ОК.

Но тука като излиза извън системата - компа ще набрули едни грешки!

RoMAN
21-11-2008, 12:50
в Е-бей има цели инсталаций на блоу офф за дизели....
и аз доста се чудех как ще стане цялата операция... ама непосмят да си поръчам, че са си пари, а ако нестане...

дано все пак някои просветли непросветените :)


Да бе, ама те някакви специално за дизел и цената им е ненормална...Дали може да се вземе някой обикновен клапан и да се сложи.

didod
21-11-2008, 12:52
Може би е по- добре да търсите такива инсталации, които само имитират звука. Някой беше споменал за тях май тука...

MBlaST
21-11-2008, 16:33
:flex:http://www.youtube.com/watch?v=UtY-m5nwXJw:big_whoops:


а такааааа....
хайде сега обяснете как е станало


На дизелЯка макса на налягането идва ,като настъпиш педала на макс. За това аз си мисля ,че тоя клапан по-горе няма нищо общо с налягането в смукателя , а ми се управлява електрически - например при пускане на педала на газта.Обаче тази кола сигурно ще работи с по-богата смес и ще трупа грешки ,заради отчетения вече от дебитомера , но изпуснат навън въздух.Както каза и колегата Nikiboy.

Speeder
21-11-2008, 17:09
Throttle butterfly, having stated in 3 that diesels don’t have throttle butterflies here we have one but it isn’t here as a throttle. It is a flap that works in conjunction with the exhaust gas recirculation (EGR) valve to "seal" the engine on over run so no new air is pumped through the engine thus reducing pollutants. Those of you with diesels especially m jets may have noticed a slight "pop" when you turn your engine off that is this valve closing.

RoMAN
21-11-2008, 17:20
На дизелЯка макса на налягането идва ,като настъпиш педала на макс. За това аз си мисля ,че тоя клапан по-горе няма нищо общо с налягането в смукателя , а ми се управлява електрически - например при пускане на педала на газта.Обаче тази кола сигурно ще работи с по-богата смес и ще трупа грешки ,заради отчетения вече от дебитомера , но изпуснат навън въздух.Както каза и колегата Nikiboy.


Да се управлява тоя клапан blow off електрически? Хммм...не се бях замислял...Може ли по принцип така да се направи.

Speeder
21-11-2008, 17:21
Като пуснеш колата на скорост и по наклон тая клапа частично се затваря и през двигателя циркулират изгорели газове.
Това е моето предположение.

MBlaST
21-11-2008, 22:11
Да се управлява тоя клапан blow off електрически? Хммм...не се бях замислял...Може ли по принцип така да се направи.

Ми що да не може? Трябва малко въображение ;)

hsr
22-11-2008, 08:23
Прави сте за съжаление :?
Но по тая логика пък трябва да махнем всички
технически раздели :roll:
И все пак ви моля да се придържате към темата :grandpa:

MBlaST
22-11-2008, 11:48
Какво ме нападате бе хора. С това дето съм казал, че се иска малко въображение имам в предвид,че трябва да се помисли , да се почете малко и конкретно да се пробва туй-онуй... Аз нито карам дизел, нито съм карал някога. Просто разсъждавам на глас.
Колкото до отваряне на BOV , може да се пробва с един соленоиден клапан и ключе,което да се върже например с педала на газта.Като пуснеш газта да прави контакт и да отвори клапана.Той пък от своя страна трябва да отбие от някъде вакуум за bov-a…..... от ЕГР-то може би.. :roll:

За последно ще кажа, че аз не бих си губил време и средства за подобна интервенция по колата ми, чиито ефект клони към нула или даже още по-зле...:sad:

DiabL0
22-11-2008, 14:34
оооооооооооооооооооФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФ !!!!

Неможе ли просто ако някой знае да каже, а не да се пише излишен СПАМ !?!? А?
Щом някой е решил да го прави (а и в случая техничести грамотен човек) е преценил че така ще му е по-гот да душата!
Дали е добре или не.... е отделен въпрос... идеята е ДАЛИ СТАВА И КАК !
Ако го интересуваше дали има ефект и какъв, заглавието и въпросът щяха да са други.

МОЛЯ ПРИДЪРЖАЙТЕ СЕ КЪМ ТЕМАТА И ВЪПРОСА ! БЛАГОДАРЯ !

Kamen666
22-11-2008, 15:58
абе нека някой заключи,изтрие или там квот реши да направи с темата....съжелявам затова че я пуснах,иначе по другите теми се карате на новите съфорумници колко глупости са изписали а тук едни от най старите какво правят? нищо по различно,като не помагаш,поне не пречи!
Нищо лично към никой ама....темата се осра тотално...а уж сме тук да си помогаме кой с какво може.... мечти...

Mury
22-11-2008, 19:44
оооооооооооооооооооФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФФ !!!!

Неможе ли просто ако някой знае да каже, а не да се пише излишен СПАМ !?!? А?
Щом някой е решил да го прави (а и в случая техничести грамотен човек) е преценил че така ще му е по-гот да душата!
Дали е добре или не.... е отделен въпрос... идеята е ДАЛИ СТАВА И КАК !
Ако го интересуваше дали има ефект и какъв, заглавието и въпросът щяха да са други.

МОЛЯ ПРИДЪРЖАЙТЕ СЕ КЪМ ТЕМАТА И ВЪПРОСА ! БЛАГОДАРЯ !

Като сте толкова технически грамотни,ми направете го бре,що питате как става :sad: :sad: :sad:Аз нямам представа как ще стане,само знам че няма да стане :smoke: :smoke:,ма вие опитайте,може пък да стане :tank:

trustworthy
22-11-2008, 21:51
Поразчистих малко. нека темата да продължи с мнения по същество.
Е тука има прости схеми как е при бензините - цък (http://paultan.org/archives/2006/03/16/what-are-blow-off-valves-and-can-i-put-them-on-my-normally-aspirated-car/). При дизелите в общия случай няма дросел, защото не е задължителен

Bobi_33
22-11-2008, 23:43
Ся, обикновенно при нормалните хора, когато им кажеш: Спри, не си удряй главата в тоя ръб, щото боли, те спират. При глупавите ситуацията е друга - Удар, болка и учудване, след това размисли и молби за помощ.
Е и тук така ще стане. После да няма нови глупави теми от по 10 страници. А тия дето много чистят, знаят ли точно какво да чистят, и помагат ли с триенето по някакъв начин.

За тунингиста с блоуофа: Инсталирай, но не питай когато ти светне инжекциона или ти спре вървежа, защо стана така::boxed:

Kamen666
23-11-2008, 09:35
Ся, обикновенно при нормалните хора, когато им кажеш: Спри, не си удряй главата в тоя ръб, щото боли, те спират. При глупавите ситуацията е друга - Удар, болка и учудване, след това размисли и молби за помощ.
Е и тук така ще стане. После да няма нови глупави теми от по 10 страници. А тия дето много чистят, знаят ли точно какво да чистят, и помагат ли с триенето по някакъв начин.

За тунингиста с блоуофа: Инсталирай, но не питай когато ти светне инжекциона или ти спре вървежа, защо стана така::boxed:

Точно заради такива като теб сме на това дередже и затова се налага някой да разчиства!
Ти някъде видя ли въпрос - какво ще се случи ако си сложа такъв клапан ? .....
Другото което е,аз ако бях " тунингист" макар,че незная точното значение на думата,едва ли щях да се допитвам до тук,нали се сещаш.....и някой да ми разправя за инжекциони,спиране на вървежа,можеби и съединителя ще замине от блуоффа и най-вероятно лявото каре...
Изкажи си коментарите наум и не пречи.

Nikiboy
23-11-2008, 11:16
Абе темата си стана класическа за форума - някой пита и му дават 2-3 торби локум. След това що целия форум бил за раздел общи приказки...

Mury
23-11-2008, 12:29
Точно заради такива като теб сме на това дередже и затова се налага някой да разчиства!
Ти някъде видя ли въпрос - какво ще се случи ако си сложа такъв клапан ? .....
Другото което е,аз ако бях " тунингист" макар,че незная точното значение на думата,едва ли щях да се допитвам до тук,нали се сещаш.....и някой да ми разправя за инжекциони,спиране на вървежа,можеби и съединителя ще замине от блуоффа и най-вероятно лявото каре...
Изкажи си коментарите наум и не пречи.

ОК бе пич,монтирай и после кажи резултата,за по сигурно отиди в някой сервиз да ти го направят :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Bobi_33
23-11-2008, 12:47
Точно заради такива като теб сме на това дередже и затова се налага някой да разчиства!
Ти някъде видя ли въпрос - какво ще се случи ако си сложа такъв клапан ? .....
Другото което е,аз ако бях " тунингист" макар,че незная точното значение на думата,едва ли щях да се допитвам до тук,нали се сещаш.....и някой да ми разправя за инжекциони,спиране на вървежа,можеби и съединителя ще замине от блуоффа и най-вероятно лявото каре...
Изкажи си коментарите наум и не пречи.

Хубаво бе пич, извинявай че ти зацапах темата, ма аз така и не разбрах какво точно искаш. За да ти помогне някой с нещо трябва първо ясно и точно да ти разбере идеята и после всичко останало. Ти всъщност какво търсиш като ефект? Ако човек не е наясно със себе си е нормално и всички други да са му криви. Прави каквото си искаш с колата, твоя си е, ма след като пускаш тема и искаш съвет, поне обясни какво точно искаш. Каквото и да напишеш, бъди спокоен, повече в тази тема няма да напша нето буква.

DiabL0
23-11-2008, 13:38
Хубаво бе пич, извинявай че ти зацапах темата, ма аз така и не разбрах какво точно искаш. За да ти помогне някой с нещо трябва първо ясно и точно да ти разбере идеята и после всичко останало. Ти всъщност какво търсиш като ефект? Ако човек не е наясно със себе си е нормално и всички други да са му криви. Прави каквото си искаш с колата, твоя си е, ма след като пускаш тема и искаш съвет, поне обясни какво точно искаш. Каквото и да напишеш, бъди спокоен, повече в тази тема няма да напша нето буква.

Ми то точно и ясно е написано още в 1-вия пост !!!
ама то нестава само с ядене.......... нЪл са сещаш !?

Кофи с якъл и предположения, никой не е искал, камо ли съвет......

Въпроса е зададен кратко, точно и ясно !

Ако някой неможе да напише някакво конкретно впечатление, опит по въпроса, ЗА 6-ти (ШЕСТИ) път МОЛЯ ДА НЕ ПЪЛНИ ИНАЧЕ ПРЕПЪЛНЕНАТА ТЕМА С ЛА*НА !


п.п.
Поредната подобаващо за този форум добре ОСР*НА ТЕМА !!
Къв е смисъла да задаваме въпроси, след като неполучаваме адекватни отговори !?
Следователно кЪв е смисъла да влизаме въобще тук ?!

Ок, Може наистина на някой въпроси да няма (да бе да) кой да отговори......
МИ МЪЛЧЕТЕ СИ ТОГАВА ?!?!? Или имате за цел да праите бройки като постове ли кво ??

Човек изглежда по-умен като си мълчи !!

Оооффф искам да изпиша още много ГНЯС ........
както и да е.... ае със здраве....

В крайна сметка е свободен форум, и всеки може да пише каквото си иска, ама непречете поне на другите около вас !

Мир вам !

75 turbodelta
23-11-2008, 17:44
Ми то точно и ясно е написано още в 1-вия пост !!!
ама то нестава само с ядене.......... нЪл са сещаш !?

Кофи с якъл и предположения, никой не е искал, камо ли съвет......

Въпроса е зададен кратко, точно и ясно !

Ако някой неможе да напише някакво конкретно впечатление, опит по въпроса, ЗА 6-ти (ШЕСТИ) път МОЛЯ ДА НЕ ПЪЛНИ ИНАЧЕ ПРЕПЪЛНЕНАТА ТЕМА С ЛА*НА !


п.п.
Поредната подобаващо за този форум добре ОСР*НА ТЕМА !!
Къв е смисъла да задаваме въпроси, след като неполучаваме адекватни отговори !?
Следователно кЪв е смисъла да влизаме въобще тук ?!

Ок, Може наистина на някой въпроси да няма (да бе да) кой да отговори......
МИ МЪЛЧЕТЕ СИ ТОГАВА ?!?!? Или имате за цел да праите бройки като постове ли кво ??

Човек изглежда по-умен като си мълчи !!

Оооффф искам да изпиша още много ГНЯС ........
както и да е.... ае със здраве....

В крайна сметка е свободен форум, и всеки може да пише каквото си иска, ама непречете поне на другите около вас !

Мир вам !

колега тебе жена ти днес да не те е фанала да чистиш и да фърляш боклука че си се вкиснал така на света ве ?
:spell:нормално е да има такива отговори и темата въобще не е осрана ами просто вас ви е кисело от истината а тя е че освен за атака по спирките тоя "тунинг"за друго не служи :thumbup:да не говорим че е в 99% електрониката на автомобила ще засече селския манталитет на собственика и и съвсем лекичко ша са омота кат пиле у кълчища и освен тва аз от доста време имам кола която си има и дросел и кот тряя за да плаша бабите по пеиките в квартала ма е доста досадно верваи ми :biggrin:аи и успех с монтажа на заветното съскащо чуду :crazy: а според мен следващия тунинг е газова горелка в ауспуха у в момента в които съска да мета и огин :lol::lol::lol:

DiabL0
23-11-2008, 19:12
хахахаха......... ае и аз да си посера малко в тая тема.... ХихиХихиххи

Комплекслииииииииииииии - Агреслиииииииииииии

(цитат от една турска комедия... мноо яка нали !?!)

АХхаХАхахХАхаХаххАха

pininfarina
23-11-2008, 19:16
колега тебе жена ти днес да не те е фанала да чистиш и да фърляш боклука че си се вкиснал така на света ве ?
:spell:нормално е да има такива отговори и темата въобще не е осрана ами просто вас ви е кисело от истината а тя е че освен за атака по спирките тоя "тунинг"за друго не служи :thumbup:да не говорим че е в 99% електрониката на автомобила ще засече селския манталитет на собственика и и съвсем лекичко ша са омота кат пиле у кълчища и освен тва аз от доста време имам кола която си има и дросел и кот тряя за да плаша бабите по пеиките в квартала ма е доста досадно верваи ми :biggrin:аи и успех с монтажа на заветното съскащо чуду :crazy: а според мен следващия тунинг е газова горелка в ауспуха у в момента в които съска да мета и огин :lol::lol::lol:



За горелка не сме се сещали колега, явно си ни изпреварил.
А патентовал ли си я, че и ние ако си сложим да ти дадем некой лев за лиценза?
п.с. А горелката на какво трябва да е - на пропан бутан или на метан - как ще излиза повече огън?

Mury
23-11-2008, 19:30
Айде тунинговайте бре,ко се биете само у гърдите па нищо не правите.Павлин е правил стойностни неща с автомобилите,но с тунинга на дизела не е хубаво да се прекалява,все пак това не е спортна кола,ако искате истинска бегачка която да СЪСКА,си вземете по една турбо бензинка :flowers: :flowers: :flowers:Па ако искате да си строшите колите,давайте,после обаче не задавайте глупави въпроси,защо тва,защо онова :locked: :locked: :locked:

75 turbodelta
23-11-2008, 19:56
За горелка не сме се сещали колега, явно си ни изпреварил.
А патентовал ли си я, че и ние ако си сложим да ти дадем некой лев за лиценза?
п.с. А горелката на какво трябва да е - на пропан бутан или на метан - как ще излиза повече огън?
не ве човек просто такива индивиди като вас винаги са ми били интересни и следя с интерес гениалните идеи и за тва съм по наясно от вас как стаало :thumbup: а за патента мое ти дам банковата си сметка и да заделиш някои лев и като преведеш ща осветля с какво гори и де да си го туриш андъстент ми :bounce8: