View Full Version : проблем с парното
Rider_alfa155
21-11-2008, 09:54
значи смених радиатора в купето с чисто нов, ходих на сервиз да обезвъздушат системата клапите са закачени и все пак нямам парно а знаете за какво иде реч този сезон без парно, като прехвърли 2500 оборота се чувства леко затопляне ама само толкова, някои имал ли е подобен проблем и как да се справя с него???? ::hellp::
Маркучите към радиаторчето топли ли са? И двата.
Rider_alfa155
21-11-2008, 10:40
единия е много топъл дтугия малко по хладен
Този хладния къде отива? В термостата или другаде? Защо питам- сменях си термостат. После налях водата, запалих и чакам. Колата загря, а парно няма... Гледах, чудих се и видях, че единия маркуч за парното тръгва от термостата (в посока към купето излизат 2 маркуча- тънък и дебел; дебелия е към парното) и е с пружинна скоба. Другите бяха с винтови. Този с пружинната скоба го извадих, от там излезе въздух и парното си дойде. Вече и двата маркуча за парното са горещи. Ако искаш пробвай този вариант, за да си сигурен, че няма въздух останал, после може да търсиш проблеми по клапите. :)
Rider_alfa155
21-11-2008, 15:25
ще го проверя това, но нали ти казвам когато я настъпя малко повече и идва топлото
Тогава клапата топло/ студено. Поне аз за друго не се сещам в момента. :unsure: Иначе колата си държи градуси?
значи смених радиатора в купето с чисто нов, ходих на сервиз да обезвъздушат системата клапите са закачени и все пак нямам парно а знаете за какво иде реч този сезон без парно, като прехвърли 2500 оборота се чувства леко затопляне ама само толкова, някои имал ли е подобен проблем и как да се справя с него???? ::hellp::
проблема се разрешава като си смениш колата !
проблема се разрешава като си смениш колата !
Я па тоа.
Както каза didod най вероятно системата ти не е обезвъздушена като хората и е останал въздух в радиаторчето за парното и от там целият проблем . При мене беше така защото си сменях антфриза под наклон .
Rider_alfa155
22-11-2008, 09:44
бати шоуто разбираш ли смени ти твоята аз моита не я давам тъкмо си я направих като хората след всички перипетии с нея и сега да я сменям блаааааааа друг път
имаше малко въздух вътре няма да ходя повече по сервизи
Е живна ли ти парното или?
Rider_alfa155
22-11-2008, 11:33
дамм вече мога да карам спокойно........
Е честито! Радвам се :smoke:
Rider_alfa155
22-11-2008, 11:50
няма да ти обяснявам аз колко се радвам
миналата зима я изкарах цялата на въглища от подобен проблем, тъи де не на въглища ам апознаи как отоплявах колата, с една духалка :tank:вързана към запалката.......
mimouzunov
22-11-2008, 12:24
Аз го имах същия проблем с парното след смяна на термостата!!Защо някои по-наясно не направи една важна тема в техническия раздел за обезвъздушаването на тая система или нещо такова!?
Трябва да помолим модератор някой да го направи. :) Щото наистина продължават проблемите на хората с този двигател след смяна на термостат примерно. :spiteful:
Не е нужно да го прави модератор.
Трябва само някой да пусне една тема и да опише
малко по-грамотно какво/как/защо се прави, после някой мод
я прави "важна" и така...
Иначе аз миналата есен като сменях термостат изтекоха към 4 литра
течност. Налях нов антифриз и оставих колата 4-5 мин. да поработи на
празен ход с отворена капачка на казанчето и всичко беше ОК.
Rider_alfa155
29-11-2008, 11:11
С две думи да разбираме че ако термостата не става няма и парно... мхмм при мене проблема се задълбочи преди поне в движение имаш епарно а сега изобщо го няма, странно за обезвъздушаването иам мноог лесен вариянт при положение че сме с оригиналния воден радиатор, като застанеш отпред пред колата в горния ляв краи има една пропка, палиш колата да загрее и малко по малко развиваш пропката и твъздуха си излиза, в това число и парното трябва да работи щтото иначе не вади въздуха от малкото радиаторче ( ако има такъв) елементарно е ама нали по закона за всеобщата гадост аз вече не съм с оригинален радиатор а със самарски и няма такава пропка та обезвъздушаването става значително по трудно, като например с откачане на маркучите в купето и после....... си имаме мини басейн в колата :bath::rotfl: ама и това се преживява, и в краина сметка сега системата няма въздух а парното пак го няма, и се колебая между два варианта, термостат или прегоряла гарнитура, днес ще проверя дали не е взела пак въздух и ако има въздух се ориентирам към гарнитурата, на прав път ли съм??
mimouzunov
29-11-2008, 20:54
С две думи да разбираме че ако термостата не става няма и парно... мхмм при мене проблема се задълбочи преди поне в движение имаш епарно а сега изобщо го няма, странно за обезвъздушаването иам мноог лесен вариянт при положение че сме с оригиналния воден радиатор, като застанеш отпред пред колата в горния ляв краи има една пропка, палиш колата да загрее и малко по малко развиваш пропката и твъздуха си излиза, в това число и парното трябва да работи щтото иначе не вади въздуха от малкото радиаторче ( ако има такъв) елементарно е ама нали по закона за всеобщата гадост аз вече не съм с оригинален радиатор а със самарски и няма такава пропка та обезвъздушаването става значително по трудно, като например с откачане на маркучите в купето и после....... си имаме мини басейн в колата :bath::rotfl: ама и това се преживява, и в краина сметка сега системата няма въздух а парното пак го няма, и се колебая между два варианта, термостат или прегоряла гарнитура, днес ще проверя дали не е взела пак въздух и ако има въздух се ориентирам към гарнитурата, на прав път ли съм??
А сега топли ли са маркучите които отиват към парното?Газ имаш ли?Крана в купето работи ли?Колата загрява ли нормално?
Rider_alfa155
30-11-2008, 00:45
колата азгрява нормално кранчето е чисто ново, маркуцхадето идва от термостата е топъл другия малко по хладен и (опазил ме господ) нямам газ, това е положение 15 пъти я обезвъздушавах тази пущина и не ще да тръгне да духа топло ......
mimouzunov
30-11-2008, 19:41
Е мен явно неме е опазил господ щото имам газ обаче нямам проблеми!!!А щом и двата мъркуча са топли...
majuna84
30-11-2008, 22:09
На мен пък ми се скъса жилото за топло/студено та сега си превключвам ръчно.... и се завирам под волана за тая цел :screwy:
chenkette
01-12-2008, 20:15
Ебаси и сложнотията честно :bash: Къв е проблема немоа да разбера, развиваш си пробчицата на радиатора, пълниш си разширителният съд с антифриз ,потича си от пробката, стягаш и продължаваш да си наливаш антифриз докато си дойде на мярката(дори малко отгоре, щото като отвори термостата си идва таман) и палиш. Завърта си течността (това си го разбираш още на минутата като стопли маркуча към разширителя), затваряш капачката и загряваш мотора докато отвори термостата и включи перка.После като истине проверяваш нивото и си доливаш течност ако е небходимо. :smartass:
Между другото още на 70 градуса имаш идеално парно (разбира се ако радиаторчето е читаво). Сменял съм десетки термостати и никога не съм имал проблеми с обезвъздушаването (естествено при положение че мотора няма проблеми).А има и вариат когато е на газ и изпарителят не е достатъчно ниско да остане въздух, затова му се развива изходния маркуч, да излезе въздуха и ...тва е. :go:
Ебаси и сложнотията честно :bash: Къв е проблема немоа да разбера, развиваш си пробчицата на радиатора, пълниш си разширителният съд с антифриз ,потича си от пробката, стягаш и продължаваш да си наливаш антифриз докато си дойде на мярката(дори малко отгоре, щото като отвори термостата си идва таман) и палиш. Завърта си течността (това си го разбираш още на минутата като стопли маркуча към разширителя), затваряш капачката и загряваш мотора докато отвори термостата и включи перка.После като истине проверяваш нивото и си доливаш течност ако е небходимо. :smartass:
Между другото още на 70 градуса имаш идеално парно (разбира се ако радиаторчето е читаво). Сменял съм десетки термостати и никога не съм имал проблеми с обезвъздушаването (естествено при положение че мотора няма проблеми).А има и вариат когато е на газ и изпарителят не е достатъчно ниско да остане въздух, затова му се развива изходния маркуч, да излезе въздуха и ...тва е. :go:
В допълнение да добавя - И парното на МАХ и на топло след като запалиш докато загрее и пусне перката , след като загрее , пусне перката и я спре гасиш колата .
Колеги мисля, че и двамата пропускате ей този факт....
...ама нали по закона за всеобщата гадост аз вече не съм с оригинален радиатор а със самарски и няма такава пропка та обезвъздушаването става значително по трудно, като например с откачане на маркучите в купето и после....... си имаме мини басейн в колата :bath::rotfl: ...
Райдер, виж дали бълбука в разширителния като и дадеш газ??? Ако прави балони като аератор на аквариум - честито :wallbash::hehehm::crybaby:
Понеже не съм изчел всичко, моля да ме извините! Миналата седмица като тъп газаджия реших да сменя антифриз сато източих от където каквото може, както си трябва. Налях отново около 5л. ,паля и чакам, да -ама не -парно няма. Викам си - размих всички боклуци и ги вкарах в радиаторчето. Сменявам радиаторче с кранче, и без това е на 220х.км., и пак няма .Изолирам изпарител- не .Сетих се за нещо което ми се е случвало/нали като монтирам газови винаги обезвъздушавам!/ пипам тънкия маркуч който връща в казанчето/защото това е само-обезвъждушаваща се система/ студено. Викам-как ще се обезвъздуши като не може да върне? Свалям маркучето и отпушвам с една бургийка 3 мм.- тръгва да върти!!!- да ама парно само на високи и то мижаво. След всичките операций просто я оставих да истине, запалих и в момента в които тръгна да загрява маркучите на парното пипнах и дебелия след термостата- и той със същата температура! Смених го и сега и 5 часа да работи на място всичко е ОК. Само на следващия ден долях течност защото както казах тя си гони сама въздуха и се обезвъздушава ако всичко е на ред.
Колеги мисля, че и двамата пропускате ей този факт....
Този факт не е критерий. Аз от 2 години и 3-та зима вече ще карам с такъв радиатор. Драми с обезвъздушаването нямам.
Ето, как протече и при мен последната смяна на антифриза:
Откачих маркуча, който влиза в дебелата тръба под радиатора, от към хидравличната помпа. Изтече, каквото имаше да изтича, стегнах си скобата и налях 3 л концентрат. Парното на топло - мах отворено и запалих. Докато загрее и отвори термостата се лигави и прелива, та 0.5 л от налятото отидоха фира. Като отвори термостата събра още литър без малко и парно нямаше. Изгасих я и я оставих. На следващия ден, преди потегляне долях ~ 200 мл, за да си дойде до нормалното ниво течността в казанчето и след 3-4 км вече парното се появи. Това е...
rumenti77
23-12-2008, 18:14
ще се мре... пет пъти ми се пука кранчето на радиатра за парното.сега пак го смених.направо полудях.имате ли представа за кво става въпрос
PEPI-2ALFA
25-12-2008, 17:33
ще се мре...
Няма , споко. Най-много глава да правиш. Писах ти в темата на "Клубния сервиз". Проблема ти може да е от 1-2 неща.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.