View Full Version : Честит първи сняг
Здравейте колеги, да ни е честит първия сняг и безаварийна зима....
Днес към 10 часа тръгнах от кв Лагера и поради задръстванията и хората с все още летни гуми стигнах до Горубляне след час и 40 минути... направи ми впечатление че за това време колата не загря до 90 градуса.... а стрелката мръдна от най долно положение след около 30 - 40 минути..... нормално ли е това? съжалявам че питам но това ми е първа зима с колата... също така съм разочарован от недомислицата с чистачките... много гадно набиват снега там до лявата лайсна на прозореца кадето има прекалено голям ръб и в един момент престават да чистят хубаво.... но здраве да е ... те в Италия зима нямат :D
Ivo Mitkowsky
22-11-2008, 19:39
пролема с температурата е почти сигурно че е термостат
Честит първи сняг и на теб :) И на мен ще ми е първата зима с Алфичката и се подготвих с 4ри нови зимни гуми, но относно температурата ти на двигателя, и аз съм със същия проблем, че ми вдига много бавно температура. Допитах се и ми отговориха същото (трябва да си провера термостата). Непредвидим разход, но няма начин.
пролема с температурата е почти сигурно че е термостат
Да, най-вероятно. Иди при някой, който рабира от охладителни системи, да ти направи цялостен преглед. Освен смяната на термостата (ако това е проблема) е добре системата да се почисти и да се смени охладителната течност. Сложи си червен антифриз.
Ivo Mitkowsky
23-11-2008, 13:21
цялата система се прочистваше най-лесно със киселина но забравих каква точно беше, пък може и със спирт
Абе по принцип маи всички загряват по бавно а също и парното започва да духа топло малко по късно... затова загреи я на място до 90 градуса и тръгни до някъде със сравнително бърза постоянна скорост. ако термостата не е добре няма да МОЖЕ ДА Я УДЪРЖИ И ТЕМПЕРАТУРАТА ЩЕ ПОДНЕ ДРАСТИЧНО...
Да, най-вероятно. Иди при някой, който рабира от охладителни системи, да ти направи цялостен преглед. Освен смяната на термостата (ако това е проблема) е добре системата да се почисти и да се смени охладителната течност. Сложи си червен антифриз.
Незнам защо точно червен антифриз да си слагам?.... аз си взех парафлу ... оригиналния препоръчан за наще алфи.... в магазина имаше и от червения и беше по-скъп но продавача ме убеди да си зема препоръчания за двигателя... + тва каза нещо от сорта че червения бил за алуминиеви двигатели което незнам какво значение има? За загряването.... онзи ден съм седял по задръстванията и не искаше да загрее.... днеска я изкарах от нас и за 8 мин каране по цариградско си дигна температура до 75С и повече не съм обръщал внимание.
leketo84
23-11-2008, 18:30
:director:Честит да ни е снега на всички ! Само че моята алфета още не е омачкала снега защото е в гаража но утре излиза и то с зимните гумета кеф дано да валне пак !!!:tank:
Бях писал подобна тема за това за колко време трябва да загрее колата ако е на място за да установя дали има проблем или си е така.
И пак пиша - за 10 мин трябва да ли да е почнала да вдига градусите или не. С червен антифриз съм на -40 градуса.
Относно снега - днес взех нови гуми и мога да кажа че нашите коли са невероятни возила.
Няма да поднесе, държи се супер адекватно на завои. Тествах и спиране на лед със около 40км. Спира веднага без да бяга наляво или надясно.
Не знам дали си въобразявам, Вие ще кажете но колата се държи в пъти по-добре със 16-ки от колкото със 17-ките.
Ivo Mitkowsky
24-11-2008, 10:47
Бях писал подобна тема за това за колко време трябва да загрее колата ако е на място за да установя дали има проблем или си е така.
И пак пиша - за 10 мин трябва да ли да е почнала да вдига градусите или не. С червен антифриз съм на -40 градуса.
Относно снега - днес взех нови гуми и мога да кажа че нашите коли са невероятни возила.
Няма да поднесе, държи се супер адекватно на завои. Тествах и спиране на лед със около 40км. Спира веднага без да бяга наляво или надясно.
Не знам дали си въобразявам, Вие ще кажете но колата се държи в пъти по-добре със 16-ки от колкото със 17-ките.
а дебелината на гумите каква е
и аз имах саштия проблем колата бавно загряваше и изван градско температурата падаше под 70градуса смених термостата и положението е много по добре сега, по барзо вдига температура и като загрее до 90 градуса и стрелката не марда независимо дали е в града или изван града, оказа се че при мен проблема е термостата
цялата система се прочистваше най-лесно със киселина но забравих каква точно беше, пък може и със спирт
Тези, които се занимават с радиатори и охладителни системи знаят. Има специални добавки. Източва се старата течност и системата се пълни с вода + такава добавка. Остава се да работи 10-20 мин. и се източва пак. Тогава се слага новия антифриз (ако всичко е ок и не са се появили течове).
Абе по принцип маи всички загряват по бавно а също и парното започва да духа топло малко по късно... затова загреи я на място до 90 градуса и тръгни до някъде със сравнително бърза постоянна скорост. ако термостата не е добре няма да МОЖЕ ДА Я УДЪРЖИ И ТЕМПЕРАТУРАТА ЩЕ ПОДНЕ ДРАСТИЧНО...
ЖТДто посмъртно не можеш да го загрееш до 90 градуса на място. Внимавайте като давате съвети за други мотори. Нека отиде в сервиз, в който разбират.
Незнам защо точно червен антифриз да си слагам?.....
Има тема във форума по този въпрос. Не си спомням какви бяха аргументите, но като четох темата ме убедиха. Ползвай бутона "Search". Не съм спец, затова съветвам да се ходи в сервиз.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14448&highlight=%E0%ED%F2%E8%F4%F0%E8%E7
:tongue2:
ЖТДто посмъртно не можеш да го загрееш до 90 градуса на място. Внимавайте като давате съвети за други мотори. Нека отиде в сервиз, в който разбират.
Само да те допълня по скоро ша ти замръзнат топките преди на място да загрее таз пущина.
А това с промивката не е лошо ма обикновенно после се сдобиваш с гевгир:laughing1::tongue2:
Правих си няколко експеримента и открих следното....
на място колата ми не загрява.... тоест много бавно става.... за около 30 мин се мръдва стрелката от най долно положение.... в движение загрява доста по бързо... като загрее подържа температурата на 80 градуса без значение как я карам... ако давам мн зор отива към 90 градуса и пак се връща на 80.... тва от мен ... казаха ми че ми работи термостата.....
...А това с промивката не е лошо ма обикновенно после се сдобиваш с гевгир:laughing1::tongue2:
По-добре гевгир днес, отколкото родилка - утре :)
Е какво пък толкова правят тия добавки за прочистване, че да се появят течове? Някак не ми се струва логично.
Преди няколко дни си мих двигателя и после нарочно я оставих да работи на място за точно 46 минути, но стрелката показваше около 65-70 градуса.
Бах мааму, аз сутрин за 15км каране трябва да я подгрявам поне 10мин. предварително, като станат яките студове.
Е какво пък толкова правят тия добавки за прочистване, че да се появят течове? Някак не ми се струва логично...
Не ти се струва логично щото не си виждал кви парцали плуват в некои мотори ;) Тоя ефект го видях с очите си при Ланчата от подписа. Още като я взех, отидох при един радиаторджия да я види. Като я източи, излязоха някакви водорасли, тиня и други гадости :) След промивката като шурна една струя от водната помпа ...
Просто боклуците запушват отворите, от които е възможен теч и затова не ги виждаш. А след промивката се изправяш лице в лице с истината ;)
Каква е цената на услугата?
Каква е цената на услугата?
Това беше преди 3 години и не помня точно. Човекът беше голям евтинджия и ми взе ми пари само за добавката - ако не се лъжа около 15 лв.
Уууу :) вземам те да ме водиш ;)
Уууу :) вземам те да ме водиш ;)
Нямаш грижи ;) Ела в неделя на срещата и направо ще се обадим на човека.
JTD-то при минус 10 градуса на място даже почва да изтива. Не го ли жулиш да бачка турбото няма загряване:hmm:
pacho_kardana
26-11-2008, 17:25
също така съм разочарован от недомислицата с чистачките... много гадно набиват снега там до лявата лайсна на прозореца кадето има прекалено голям ръб и в един момент престават да чистят хубаво.... но здраве да е ... те в Италия зима нямат :D
Колега аз си купих чистачки "валео" от Метро много съм доволен чистат доста добрел.
и аз имах саштия проблем колата бавно загряваше и изван градско температурата падаше под 70градуса смених термостата и положението е много по добре сега, по барзо вдига температура и като загрее до 90 градуса и стрелката не марда независимо дали е в града или изван града, оказа се че при мен проблема е термостата
:))
Относно чистачките и това че събират сняг в ъгъла до колоната - чистачките могат да се регулират и този проблем да изчезне.
Каква е цената на услугата?
Промивката със подобен продукт е ефективна и препоръчителна според мен! Аз си купих една такава добавка от Дружба 1 (новия голям магзин за части СТАНИМР КД до тухления блок) за около 7-8лв ако не се лъжа! Преди да я употребя бях направил няколко промивки с вода и малко по малко водата се избистряше, но когато сипах добавката и колата поработи 25-30мин и източих течността течността беше тъмно кафява отвратителна мръсотия, след това сипах пак вода, покарах 1ч., за да се оберат остатъчните отайки и си налях новото червено антифризче, като сега всичко е ОК!
Boschman
07-11-2009, 13:41
Относно загряването, когато съм в задръстване, някаде из София, колата си загрява почти до 90 градуса малко под тях, и в момента в който тръгна и започвам да се движа веднага стрелката пада и стига малко над 70 градуса. Горе долу си права сметка 75-80 градуса макс, когато съм в движение и като спра на сфетофар пак си се качва температурата до нормалното. А за чистачките аз нямам такъв проблем незнам. Купих Бош аеро туин и съм доста доволен, чистят всичко. При мен не се събира сняг така както си описъл.
...колата си загрява почти до 90 градуса малко под тях, и в момента в който тръгна и започвам да се движа веднага стрелката пада и стига малко над 70 градуса...
Май си за термостат. Трябва да като загрее, стрелката да стои като закована на 90 без никакво значение дали е на място или с каква скорост се движи.
При мен миналата зима беше така. Смених термостта и вече като загрее на 90 и не мърда. Внимавайте при смянта на термостата. Ако се намокри датчика и светва чека.
Boschman
10-11-2009, 21:35
Хм.... Ще го проверя тоя термостат. Мерси за инфото, колеги. То задължително трябва да се свали термостата, за да се провери дали му има нещо. Ако се е развалил, ще трябва нов да си купя. А между другото значи перките на радятора до сега не съм усетил да са се включвали, за да охладят, ма то колата не е и загрявала над 90 градуса. Ще проверя и тях дали работят. Незнам те на колко градуса трябва да включът. По спомен и кадето съм чул от майстори, колеги и т.н. мисля, че на 92-93 градуса би трябвало да заработят перките, незнам де, ще излъжа тук :D. Но на тях не съм обръщал внимание, като знам, че колата не ми загрява и изобщо не съм ги проверявал :D :D. Да попитaм горе долу каква е цаната на термостата?
axm-auto.com просто за справка
Linkestis
12-11-2009, 19:11
Цената варира много сериозно според това какъв модел Алфа ще произнесеш!!!!
Или примерно какъв модел Ланча :))
Цената варира много сериозно според това какъв модел Алфа ще произнесеш!!!!
Или примерно какъв модел Ланча :))
А от какъв друг модел става?
Преди 2 седмици смених моя - 67лв. Behr от ТиН. И наистина заковава 90 и ги държи без значение режима на каране. Открих, че това чудо загрявало, бря :baby:
Linkestis
13-11-2009, 12:08
А от какъв друг модел става?
Значи...влизаш в магазина и казваш за 166-136к.с. казват ти 120лв./грубо!!!
Питаш за 156-136к.с. казват ти 58.80лв?!?!?!?!?!
Абсолютно едни и същи!!!
На 136 к.с. в момента на термостата има щампа Ланча Либра!
Както и на стария на 140 к.с. които смених преди месец.
Разликата е само и единствено в това че:
на 166-136к.с има един изход които е фабрично запушен,а на 156-136к.с. не е!Обаче на 166-136к.с. изхода е направен с оригинална тапа на винт.
33795 33796
Цена на продукта:58,80 лв. Цена на продукта: 124,50 лв.
(Цената е с включен ДДС) (Цената е с включен ДДС)
Значи...влизаш в магазина и казваш за 166-136к.с. казват ти 120лв./грубо!!!
Питаш за 156-136к.с. казват ти 58.80лв?!?!?!?!?!
Абсолютно едни и същи!!!
На 136 к.с. в момента на термостата има щампа Ланча Либра!
Както и на стария на 140 к.с. които смених преди месец.
Разликата е само и единствено в това че:
на 166-136к.с има един изход които е фабрично запушен,а на 156-136к.с. не е!Обаче на 166-136к.с. изхода е направен с оригинална тапа на винт.
33795 33796
Цена на продукта:58,80 лв. Цена на продукта: 124,50 лв.
(Цената е с включен ДДС) (Цената е с включен ДДС)
124лв е със датчика за температурата използвай парт номерата не снимките ;)
Когато аз вземах ми казаха същите цени грубо но и че единият е с датчик а другият не.
Furious 155
18-12-2009, 11:22
Хайде да ни е честит, първият истински сняг в Столицата, който за няколко часа валеж успя да я блокира успешно!!! Отново няма кой да чисти, закъсали автобуси, една страхотна зима ни чака пак... :laser:
vodolaz1
20-12-2009, 09:48
Честит първи сняг и от мен :) ,но на мен ми го честитиха преди 2 дена . Поне щетите не са много големи ,утре отивам да огледат щетите
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.