PDA

View Full Version : Проблем с перката за охлаждане



kamikadze155
23-11-2008, 02:00
Имам проблем с перката работи постоянно и не само на запалена кола имам 2 успоредни системи за климатик и парно не е от релета сменях ги, не е от датчик сменях го, странно ми е че вадя всички релета а перката не спира единственото което оспях да направя за сега е да изкубна бушона на перката за сега е добре не е топло наван. Приемам всякакви савети и БЛАГОДАРЯ предварително

Alexanderbb
23-11-2008, 18:15
няма начин да извадиш релето и тя да не спре. И те са 2 едното за първа второто за втора скорост. Най-вероятно едното е залепнало,

kris11
23-11-2008, 20:55
[QUOTE=kamikadze155;363059]Имам проблем с перката работи постоянно и не само на запалена кола имам 2 успоредни системи за климатик и парно не е от релета сменях ги, QUOTE]

Двигател, година ?? На 2л има една кутия на радиатора -там е релето на климатроника -най-голямото и вътре има изненада - платка с SMD монтаж.Инфото от датчика на радиатора и на климата минава през диоди.

kamikadze155
23-11-2008, 22:12
Двигателя е 1.7 ТС 1993 година. Има 4 релета в една кутия точно до перката и още 3 в друга до акомулатора и всичките ги вадя и пак работи

Alexanderbb
24-11-2008, 08:34
От ляво на волана над бушоните цялата пластмаса се сваля. Държи се на едно винтче което се вижда при отворена врата. И о изненада инжинер Тоци Бегали е сметнал за оригинална идея да сложи няколко релета отдолу. Едното е за перката

kris11
26-11-2008, 21:51
Двигателя е 1.7 ТС 1993 година. Има 4 релета в една кутия точно до перката и още 3 в друга до акомулатора и всичките ги вадя и пак работи

Писах ти, че в тази кутия най-голямото реле е с платка вътре Тя е проблемна.

Z:)m
27-11-2008, 16:56
Здравей, колега!
Преди години и аз имах същия проблем - перката на радиатора не спираше. За щастие, преди да се появи този проблем вече имах някаква бегла представа от менуалите - къде, какви релета има в алфата. Там (в менуалите) бе посочено, кое точно е релето за перката на радиатора. Намира се, както колегата Александър е посочил - вляво под волана. Оказа се, че съответното реле е залепнало. Тогава проблема се реши с ново/старо реле от автоморга за сумата от 5лв.
Успех!

П.П.
провери дали работи и 1-ва степен на перката, защото моите разсъждения са, че ако перката включва направо на 2-ра степен от застой, това може да е причина за претоварване на ел.веригата, минаваащ през релето и да предизвиква "заварка" на пластинките...

TRENDi
27-11-2008, 19:04
С този шиб@н проблем, днес го изядох с Тъпото. Тръгвам си от бачкане и нещо алармата не ебава да отключва. Отключих с клуча - писна - хвана, колкото да изключи. Тръгвам да паля - ...мне- едва мъждукат лампите. Та бутане, та въртележки на акумулатори - бе игра на студа и едвам се прибрах с Тъпагьоса. И к`во се оказа. Сутринта като съм я оставил - перката си се вкл. и забравила да изключи и източила батерията. Сега до пролетта ще трябва след всяко спиране да вадя бушона и да го слагам при тръгване, за да не го издухам пак в някоя студена и тъмна вечер или сутрин. Няма шанс да се занимавам с отстраняване на причинителя (който, поради "перфектно" измисленото от жабара разположение на разширителното казанче и датчика на радиатора при Тъпо ми е ясен къде е) в тия сибирски дни. Напролет като зачуруликат птичките ще го "фиксна".

Alexanderbb
27-11-2008, 22:36
в следствие на моя скромен опит мога да кажа че самото залепване се дължи на разтапяне на пластмасата около контактните пластини на релето. Тоест ако се отвори и се зачисти добре с шкурка и макетен нож после си работи безпроблемно (при мен около 3 години вече)

kamikadze155
28-11-2008, 22:11
Много благодаря за всички отговори и се извинявам че чак сега пиша ама проблеми какво да се прави.Утре сам свободен и със сигурност ще опитам да го оправя благодаря на всички. Дано го оправя че немога да спя спокойно вече :)

Vesko84
11-09-2010, 22:35
Аз имам същият проблем от седмица с 155цата от подписа. Днес проверихме и двете релета и не са залепнали. Като сваля това до радиатора с платката и перката спира, но то не е залепнало - проверено е. А и платката изглежда като нова. Датчика , дето подава сигнал за пускане на перката и се намира на радиатора и като е откачен пак се включва втора степан още като дам на контакт и след 3 секунди щракне реленцето в купето.

Има ли други варианти освен тези, които изброих за тъпия проблем. Ясно е, че ще я водя на майстор явно, но съм в командировка и не знам кога ще е.

Благодаря за мненията предварително.

Furious 155
12-09-2010, 11:17
Аз имам същият проблем от седмица с 155цата от подписа. Днес проверихме и двете релета и не са залепнали. Като сваля това до радиатора с платката и перката спира, но то не е залепнало - проверено е. А и платката изглежда като нова. Датчика , дето подава сигнал за пускане на перката и се намира на радиатора и като е откачен пак се включва втора степан още като дам на контакт и след 3 секунди щракне реленцето в купето.

Има ли други варианти освен тези, които изброих за тъпия проблем. Ясно е, че ще я водя на майстор явно, но съм в командировка и не знам кога ще е.

Благодаря за мненията предварително.Релето за втората степен е под кората вляво от волана! Обикновенно то залепва!

Vesko84
12-09-2010, 13:11
Релето за втората степен е под кората вляво от волана! Обикновенно то залепва!

Така де, проверихме и двете, включително и него и не е залепнало. 3-4 секунди след контакт се задейства с ясно и шумно цък, отваряхме гои е като ново. Друго ще е ...

Alexanderbb
12-09-2010, 13:55
С климатроник ли ти е колата. Защото освен датчика на радиатора перките се пускат и от него. Сега не ми е на лесно схемата но мисля че може да пробваш как е с откачен пресостат и след това и самите релета на климатроника

don_pepone
12-09-2010, 16:34
Пробваи да откачиш датчика на радиатора за да видиш дали нее от него (ако са му пуснали директен + защото и това е възможно ако е имало проблем с тоците).

Vesko84
12-09-2010, 22:11
С климатроник ли ти е колата. Защото освен датчика на радиатора перките се пускат и от него. Сега не ми е на лесно схемата но мисля че може да пробваш как е с откачен пресостат и след това и самите релета на климатроника

И аз достигнах до този извод, ама не ги знам къде са тези релета на климатроника. Ще я водя на някой инж. Тоций Бегалий, не съм достатъчно навътре.

А иначе горе в първия ми пост съм описал, че датчика е пробван.

Каквото и да е, ще пиша, за да се знае.

Alexanderbb
12-09-2010, 22:16
при мен черната кутия е зад десния фар. при теб къде са я сложили да помогне някой колега

Vesko84
16-09-2010, 01:23
Оказа се все пак релето в черната кутия зад десния фар с платката. Въпреки, че механично изглежда добре и като нова, нещо по платката ще да е било!