View Full Version : Малко помощ (напътствия) за смяна на г-ра глава
Предимно ме притеснява свалянето на инжекциона и зацепването на веригата при събирането.
Ще се отблагодаря с линк към ALFA Compact 98 ver 8.0 ed 48 до няколко дена, че търсих разни manual-и и други полезни благинки във форума, но не намерих и предполагам, ще е полезно.
Предимно ме притеснява свалянето на инжекциона и зацепването на веригата при събирането.
Ще се отблагодаря с линк към ALFA Compact 98 ver 8.0 ed 48 до няколко дена, че търсих разни manual-и и други полезни благинки във форума, но не намерих и предполагам, ще е полезно.
това няма ли го в АутоДата дето го търсиш ?
мога да погледна ако мислиш че го има ?
Утре вечер ще я погледна, ако успея да я подкарам 2005 и ще пиша. 10х за отговора.
аз имам 2004 работеща, за 2005 съм чувал само проблеми с краковете
ако я подкараш кажи как плз :)
Пробвай с това - http://trendi.hit.bg/Autodata5.5(2.12).rar :wink:
Бтв въпреки, че пак няма 1.7 мотора предполагам, че е като на 1.8 и поне с веригата ще се оправя, но въпросът с инжекциона още стои. Смисъл, че ще я рачаркосам е ясно, ама ако има някое капанче - та да не строша нещо, че допълнителна игра не ми се играе :?:
Edit: Главата вече е свалена и утре е на шлайфане :Yeeeehaaa: Даже нищо не успях да съсипя или счупя :) . Утре е на шлайф и следващия ми почивен ден ще започна борбата с поставянето. Най-радостното е, че мотора е на 220 хил. и няма грам ръб на ризите или луфт на буталата.
А това -> Alfa.Romeo.EPC.Compact.98.v8.0.ed.48 до ден 2 ще го кача на linkos като торент и ще пусна линк.
Утре са надявам сагата с пустата смяна да приключи. Та за колегите да спомена за няколкото тънки момента при свалянете и разкостването на главата.
1. Веригата - понеже е разглобяема (със звено) след като се паркират валовете на белезите и се разкопчае (много внимавайте със средното елементче на звеното да не отпътува към картера - не ми се мисли каква веселба ще е с изваждането му) двата и края ги вържете с нещо (тел, жица) и внимавайте при свалянето на главата да не ги изпуснете към картера - иначе се повтаря веселбата в скобите по-горе;
2. Пуловете на клапаните - адски малки са и са като шапчици върху клапаните и поради това, че са под повдигачите и малкият им размер е възможно, ако не се внимава - да отидат по дяволите (т.е. да загубите някой от тях);
3. Контрата за обтегача на веригата (тук се издъних и аз, ама като за 1-и път пак само това е добре) - ако сваляте обтегача (защото се оказа, че за шлайфането е можело и да не се сваля) свалете и контричката която го застопорява със законтрящия винт. Направих грешката, че не си я бях прибрал (останала на главата с винта) и при шлайфането някъде и са се загубили дирите. Ако все пак стане така - без паника - правите като мен - парченце винкел (13х15 мм) пробивате му дупка 4 мм в средата и с флексче скосявате 15 мм-овата страна. Вече имате нова контричка - почти като от завода в Милано :lol:
За точки 1 и 2 - не ми се наложи за мисля евентуалните контрамерки в случай на издънка.
П.С. Това е инфо само за мазохисти, които решат да си сменяват г-рата на главата сами :wink:
Болида вече е в движение :punk: , само да добавя и 2 неща за поставянето:
1. Не забравяйте преди да качите главата да завиете долният болт на тампона, който е хванат на главата;
2. + болта на алтернатора, за планките му, който е на главата - ако го забравите (като мен :oops: ) повдигането на мотора, за да влезе става кофти ситуация, но не и невъзможна и е за предпочитане пред повторно сваляне на главата заради него.
Сагата завършена :D .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.