Log in

View Full Version : как бързо и сами да си пооправим дросела



nesh
28-11-2008, 00:06
Какво да правим в тези студени дни освен да отидем на гости при познати от сервиз със едно дроселче в ръка :-P Та аз си купих едно за целта, бормашина с накрайник "главина от много шкурки" /ще пусна снимки/ и много внимание към това което се прави. Ако си вземете единдросел ще видите че от страна към колектора гарнитурата оформя допирната част....и от стената на дросела до гарнитурата са 0,8-0,9мм намаляващи отвора. Пускате главинката вътре и с много алуминиев прах летящ навякъде отстранявате внимателно и равномерно до ръба на гарнитурата материала....от там близо 1,6-1,7мм се увеличава диаметъра. Накрая се полира до огледален блясък с почти нулев натиск върху стените. После обърнах отпред....две неща "дразнят" ламинарният въздушен поток : големият дебел грозен ръб още на входа и една немалка гърбица навътре. Като се отвори клапата на дросела и се погледне отдалеч гърбицата направо изкривява до елипса втрешността на дросела. Та гърбицата и отнемането на 0,7-0,8мм от стена си е операция както от другата страна. Но входният ръб след 5 минутна безрезултатна заигравка го изтъних с полуобла пила.....от вътрешна страна разбира се :-P накрая пак си минах до огледален блясък от-до и стана като хромирано! Монтираха ми дросела и цели 5 секунди ми трябваха да реша да шунтирам отоплението му след като ми обясниха за какво служат тръбичките.....всички оптимизиращи решения гледат как да ползват по-студени флуиди в автомобила /кулери, радиатори, water-spray системи/ а защо са пуснали 70-80 градуса вода да минава през дросела и да нагрява входящият въздух не разбирам /прецаква се цялата идея за термощитове и изолирани филтърни кутий/. Шунтирането на водата стана много лесно ....металната тръбичка успоредно на бензиновата шина огъвате в посока към двигателят,за да я стига маркуча за горещата вода нормално и ги свързвате /+метална скоба разбира се/. Накичих всичко и излязох на разходка....само ще ви кажа че отзивчивостта на мотора и развъртането му се подобриха повече отколкото след чипването. G-Teck-а ми не е в мен, но колата се набира като нервна Honda VTEC. Пиша тези редове не за да давам съвети а да споделя, че описаните горе дейности ме впечатлиха повече от чип+JR Filter..... Думите с които мога да я опиша сега са: "....и стана една много нервна италиянска кучка...."

kolev
28-11-2008, 10:51
а за какво служи отоплението на дросела.

code
28-11-2008, 12:12
Браво чакаме снимките!

oem
28-11-2008, 12:40
Какво да правим в тези студени дни освен да отидем на гости при познати от сервиз със едно дроселче в ръка :-P Та аз си купих едно за целта, бормашина с накрайник "главина от много шкурки" /ще пусна снимки/ и много внимание към това което се прави. Ако си вземете единдросел ще видите че от страна към колектора гарнитурата оформя допирната част....и от стената на дросела до гарнитурата са 0,8-0,9мм намаляващи отвора. Пускате главинката вътре и с много алуминиев прах летящ навякъде отстранявате внимателно и равномерно до ръба на гарнитурата материала....от там близо 1,6-1,7мм се увеличава диаметъра. Накрая се полира до огледален блясък с почти нулев натиск върху стените. После обърнах отпред....две неща "дразнят" ламинарният въздушен поток : големият дебел грозен ръб още на входа и една немалка гърбица навътре. Като се отвори клапата на дросела и се погледне отдалеч гърбицата направо изкривява до елипса втрешността на дросела. Та гърбицата и отнемането на 0,7-0,8мм от стена си е операция както от другата страна. Но входният ръб след 5 минутна безрезултатна заигравка го изтъних с полуобла пила.....от вътрешна страна разбира се :-P накрая пак си минах до огледален блясък от-до и стана като хромирано! Монтираха ми дросела и цели 5 секунди ми трябваха да реша да шунтирам отоплението му след като ми обясниха за какво служат тръбичките.....всички оптимизиращи решения гледат как да ползват по-студени флуиди в автомобила /кулери, радиатори, water-spray системи/ а защо са пуснали 70-80 градуса вода да минава през дросела и да нагрява входящият въздух не разбирам /прецаква се цялата идея за термощитове и изолирани филтърни кутий/. Шунтирането на водата стана много лесно ....металната тръбичка успоредно на бензиновата шина огъвате в посока към двигателят,за да я стига маркуча за горещата вода нормално и ги свързвате /+метална скоба разбира се/. Накичих всичко и излязох на разходка....само ще ви кажа че отзивчивостта на мотора и развъртането му се подобриха повече отколкото след чипването. G-Teck-а ми не е в мен, но колата се набира като нервна Honda VTEC. Пиша тези редове не за да давам съвети а да споделя, че описаните горе дейности ме впечатлиха повече от чип+JR Filter..... Думите с които мога да я опиша сега са: "....и стана една много нервна италиянска кучка...."

За каква кола говориш? Къде го това отопление на дросела? Гледам, че 156 караш. А тя няма такова?!?

nesh
28-11-2008, 16:26
За каква кола говориш? Къде го това отопление на дросела? Гледам, че 156 караш. А тя няма такова?!?

Карам 156-ца 1,6TS и на самият дросел отгоре минават 2 маркуча по 16-18мм от които единият тръгва от водната помпа ,минава през дросела и се включва в една метална шина /боядисана в черно/ успоредна на бензиновата шина , и влиза в разширителното казанче с антифриза.....само че вече не минава промен през дросела и се случват едно много приятни моменти при пускането на съединителя......а съм със седемнайски 215/50/17 :-P

oem
28-11-2008, 16:51
Карам 156-ца 1,6TS и на самият дросел отгоре минават 2 маркуча по 16-18мм от които единият тръгва от водната помпа ,минава през дросела и се включва в една метална шина /боядисана в черно/ успоредна на бензиновата шина , и влиза в разширителното казанче с антифриза.....само че вече не минава промен през дросела и се случват едно много приятни моменти при пускането на съединителя......а съм със седемнайски 215/50/17 :-P

Мхм. При мен това маркуче отива директно в казанчето.

code
28-11-2008, 17:17
Брей със тия TS-и 1,6 летите е :notify: ..... 17-ките викаш на телове ги прайш :-P

nesh
28-11-2008, 18:26
Брей със тия TS-и 1,6 летите е :notify: ..... 17-ките викаш на телове ги прайш :-P

Само да хвана някои топъл ден /и да си купя малко свободно време/ и ще направя клип с G-TECK-а на 400метра........нека техниката сама говори за себе си:-P

code
28-11-2008, 18:32
Айде чакаме! От мене имаш браво за клипчето предварително :handshake: И снимките кога ще ги качиш за дросела?

PEPI-2ALFA
29-11-2008, 00:35
а за какво служи отоплението на дросела.
:dunno:

gogo23
29-11-2008, 03:19
да бе верно,?

nesh
29-11-2008, 11:07
а за какво служи отоплението на дросела.

Не ме питайте мен,защото единствено мога да предполагам :dunno: Едно време на карбураторните и моно-инжекционни системи пускаха зимно време отопление, защото гориво-въздушната смес /бензиновата мъгла/ по-точно част от нея "лепне" по стените на карбуратора/моно-карбуратора . Затова ако се сещате имаше на старите коли преди въздушният филтър клапа "студен въздух/топъл въздух" и топлият се вземаше от металният термощит над колекторите обикновено. Но тук имаме пълен многоточков инжекцион и тези логики не важат...така че и на мен ми е изтересно защо ?!

ICI
30-11-2008, 00:08
Защото, може да се обледени през зимата вътре самия дросел и да залепне.
Заради много високата скорост на въздушния поток при каране извънградско с постоянна скорост.

kocta
30-11-2008, 00:11
Значи едно рестрикторче на водата ще му подейства положително...

nesh
30-11-2008, 10:59
Значи едно рестрикторче на водата ще му подейства положително...

Ти поне караш БМВ-та /другата ми страст/ и знаеш голяма част от моторите им колко са изпомпани ....не съм видял Бумер или Ауди с подгряване на дросела,а и влагата се поема от въздушният филтър до голяма степен. Дори тези коли които са правени за екстремни условия /Волво и Сааб/ нямат.......

Trojaneca
30-11-2008, 11:08
Колега, пусни малко снимки на този дросел, да видя какви си ги вършил...че и на мен ми е мерак да си поиграя малко с него. А за рестриктора на вода - не може ли да се ползва обикновено кранче, което да стои в отворено положение през зимата?

nesh
30-11-2008, 19:29
Колега, пусни малко снимки на този дросел, да видя какви си ги вършил...че и на мен ми е мерак да си поиграя малко с него. А за рестриктора на вода - не може ли да се ползва обикновено кранче, което да стои в отворено положение през зимата?

Днес си мислех за рестриктор и мисля че ще работи, но имам само едно опасение.....в моят вариант водната помпа на входа и изхода е еднакво количество вода ,а с рестриктор ще й се наложи да изкарва доста по голямо количество...не знам дали това натоварване няма да я прецака? Да не се окаже че за някои и друго конче ще преебем водна помпа недай си боже да се прегрее някои мотор! :dunno:

1912
01-12-2008, 11:23
и кво време даваш по г-тек ? относно процедурата по всмукателя :добра е но до време

nesh
01-12-2008, 14:54
Бързо нарисувана снимката на шината къде е преместена. С жълт пунктир е къде беше шината, а стрелката е посоката в която я изместих, за да се включи в нея маркуча с горещата вода от водната помпа. Изходите на дросела още са отворени.
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228135918x.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228135918x.JPG)
Инструментите са нормални, като главината е с 120 шкурка така че да сваля и полира,иначе трябваше да взема 2 накрайника с различни размери което също е решение.
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/cqs1228136030a.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/cqs1228136030a.JPG)
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228136055t.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228136055t.JPG)

ФЕРАРИСТ
01-12-2008, 17:42
Само да хвана някои топъл ден /и да си купя малко свободно време/ и ще направя клип с G-TECK-а на 400метра........нека техниката сама говори за себе си:-P
Верно добре ще е да направиш, аз също отдавна се каня да си го закача тоя Джитек и да видя резултати, така поне ще имам някаква база за сравнение......
Иначе поздравления за гимнастиката която си направил, и която така любезно си споделил с нас......не знам дали дросела на 1.6 се отличава от тоя на 2.0, но мисля аз да пробвам същото при първото ми свободно време......колко време ти отне пиленето......

nesh
01-12-2008, 18:40
Там където е 1мм се сваля по целият диаметър на дросела и се изравнява с гарнитурата /където е контакта с колектора/ ,а там където е 2мм е голямата грозна гърбица с някакъв ръб от матрицата.....тя просто се отнема до добиване на пълна окръжност вътре!
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228149159d.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228149159d.JPG)

На входа положението е същото,само че е по дълбоко и се обработва повече време :grin: .....вътрешната страна на входа /последните 20-25мм/ се изпиляват на макс така че челният ръб почти да изчезне,като материалът се отнема само от вътрешна страна !!! После се полира до блясък!
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/viu1228149336r.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/viu1228149336r.JPG)

ФЕРАРИСТ
01-12-2008, 19:08
Добре де не съществува ли риск да повредиш пеперудата...

nesh
01-12-2008, 21:08
Добре де не съществува ли риск да повредиш пеперудата...

Чесно казано така смело я натисках пеперудата че се лъсна като злато и изчезнаха всякакви грапавини от нея! Вся пак накрайника е с залепени шкурки и не завършва с метал....мааалко се огъва и само полира отпред. НО....много важно там където ляга пеперудата не се докосва с шкурките.....ако се отвори дори и малък процеп между "затворена" пеперуда и алумина на дросела ще си прецакате свободните обороти....направо може дросела за боклука да стане! Така че се работи само на затворено положение !!!

ФЕРАРИСТ
01-12-2008, 21:52
Колко време ти отне, че ми се чини че е деликатна операция.....
И между другото преди малко се видях с едни дето мисля че доста чуват петела по двигателите, и те коментираха че специално на входящите колектори е добре да има леки грапавини, за да се получело по добро смесване на бенза с въздуха.......завихрял се повече и прочее......което на теория обезмисля полирането на колекторите при портването, или поне аз така си го обяснявам......

nesh
02-12-2008, 00:13
Колко време ти отне......

......не повече от 30-40 мин,без демонтирането и монтирането :smoke:

Novachev
02-12-2008, 07:47
Колко време ти отне, че ми се чини че е деликатна операция.....
И между другото преди малко се видях с едни дето мисля че доста чуват петела по двигателите, и те коментираха че специално на входящите колектори е добре да има леки грапавини, за да се получело по добро смесване на бенза с въздуха.......завихрял се повече и прочее......което на теория обезмисля полирането на колекторите при портването, или поне аз така си го обяснявам......
Ферарист при нас клапата не е както при него, а аз мисля премахването на острите ръбове влияе благоприятно на запълването на цилиндрите със въздух ( но подобрението е минимално). А и при карбураторите не е добре да са идеално лъснати колекторите защото има едни такива явления при които бензина започва кондензира по колектора и понеже е много гладък когото въздуха минава не може да го "увлече" със себе си в цилиндъра.
Но при инжекциона впръскването на горивото става зад смукателния клапан където и температурата е подходяща и вихрите които се получават от постъпването на въздуха в цилиндрите са подходящи.

ФЕРАРИСТ
02-12-2008, 10:00
Ферарист при нас клапата не е както при него, а аз мисля премахването на острите ръбове влияе благоприятно на запълването на цилиндрите със въздух ( но подобрението е минимално). А и при карбураторите не е добре да са идеално лъснати колекторите защото има едни такива явления при които бензина започва кондензира по колектора и понеже е много гладък когото въздуха минава не може да го "увлече" със себе си в цилиндъра.
Но при инжекциона впръскването на горивото става зад смукателния клапан където и температурата е подходяща и вихрите които се получават от постъпването на въздуха в цилиндрите са подходящи.
Да де, но при нас има един метален преходник към вх колектори, където до началото на дюзите линеино има поне 7-8 сантиметра.....за тоя участък????

Novachev
02-12-2008, 16:43
Е то там може да изгладиш ръба щото има ръб но е добре е да се премехне презастъпването на колектора и главата и стърчащите части от гарнитурата между колектора и главата от вътрешна страна тогава има ефект гарантирам макар и малък.

nesh
02-12-2008, 18:46
Е то там може да изгладиш ръба щото има ръб но е добре е да се премехне презастъпването на колектора и главата и стърчащите части от гарнитурата между колектора и главата от вътрешна страна тогава има ефект гарантирам макар и малък.

И според мен е добре да се обработи и колектора ама свалянето е малко по трудоемко. Иначе съм силно "ЗА" и той да мине процедурата !

ФЕРАРИСТ
02-12-2008, 20:15
E аз на резервната глава това направих, преди да я дам да и отвеят някоя десета, другата седмица ще я взимам и като я сложа ще видя дали има ефект.....

Novachev
03-12-2008, 07:36
И според мен е добре да се обработи и колектора ама свалянето е малко по трудоемко. Иначе съм силно "ЗА" и той да мине процедурата !
Ам той е пластмасов при 156 1,8 и 2,0 а и при 1,6-1998) и с променлива дължина та не е много добре да се бара че ще вземе да запече нещо вътре клапата която сменя пътя на потока и става по сле

nesh
03-12-2008, 13:04
Ам той е пластмасов при 156 1,8 и 2,0 а и при 1,6-1998) и с променлива дължина та не е много добре да се бара че ще вземе да запече нещо вътре клапата която сменя пътя на потока и става по сле

Хм...при мен е алуминиев...за пласмасовите не говоря те идват толкова гладки че са супер ....кои 1,6 са с пласмасов да си купя такъв ако става де !?

Novachev
03-12-2008, 16:43
Хм...при мен е алуминиев...за пласмасовите не говоря те идват толкова гладки че са супер ....кои 1,6 са с пласмасов да си купя такъв ако става де !?
Ти ще си го купиш но кой ще ти управлява промяната на дължината на колектора тярвба да сменяш ЕКУ-то което мисля е доста трудно и не съм сигурен дали става.
А иначе от морга не е проблем да се намери.

Trojaneca
04-12-2008, 10:38
Обработването на колектора може да намали мощността . Грапавините по вътрешната повърхност допринасят за някакво завихряне и по-бързото пълнене на двигателя с въздух.

Колеги, да ви попитам нещо - като сваляте дросела, после налага ли ви се да обезвъздушавате охладителната система(все пак, дросела е свързан с маркучи за въпросната...).

nesh
04-12-2008, 11:23
Колеги, да ви попитам нещо - като сваляте дросела, после налага ли ви се да обезвъздушавате охладителната система(все пак, дросела е свързан с маркучи за въпросната...).

Охлаждането на дросела е в посока водна помпа към разширително казанче и не се вкарва въздух в охладителната система....естествено не трябва маркуча от водната помпа да се оставя да виси надолу защото и това може стане.

Trojaneca
04-12-2008, 11:32
Охлаждането на дросела е в посока водна помпа към разширително казанче и не се вкарва въздух в охладителната система....естествено не трябва маркуча от водната помпа да се оставя да виси надолу защото и това може стане.


Мерси колега, днеска ще го подхвана тоя дросел...само да намеря някакви скобички, да хвана маркучите след монтажа, че стоковите скоби са отврат.

nesh
09-12-2008, 12:19
Вече от двайсетина дни наблюдение мога да кажа, че премахването на водното отопление на дросела дори в сутрините с отрицателни температури не е повлияло на студеният старт или на карането до нормална работна температура.Дори за джиткането само в града почти винаги с незагряла кола смея да твърдя че бавно ми се смъква резервоара, но докато не го засека не смея да го кажа смело :stumm:

Novachev
09-12-2008, 16:31
[QUOTE=Trojaneca;369537]Обработването на колектора може да намали мощността . Грапавините по вътрешната повърхност допринасят за някакво завихряне и по-бързото пълнене на двигателя с въздух.

Дабе толкова вреди че на 156 2,0 им вземам по половин кола това не е карбуратор а пълна инжекция с циклично действие която пръска в доста затоплена среда (зад смукателния калпан)

ФЕРАРИСТ
09-12-2008, 16:44
[QUOTE=Trojaneca;369537]Обработването на колектора може да намали мощността . Грапавините по вътрешната повърхност допринасят за някакво завихряне и по-бързото пълнене на двигателя с въздух.

Дабе толкова вреди че на 156 2,0 им вземам по половин кола това не е карбуратор а пълна инжекция с циклично действие която пръска в доста затоплена среда (зад смукателния калпан)

Тъкмо ми беше на чалъм като се видяхме, трябваше да направим тая гимнастика, че ми е любопитно....днеска взех пилнатата глава, портнаха ми и колекторите, ще ръчна малко и дросела, но това едно по едно, щото мисля че ако направя всичко накуп и трудно ще хвана разликата, кое какво, и колко....

nesh
10-12-2008, 17:36
....

nesh
10-12-2008, 17:37
и кво време даваш по г-тек ?

Днес си замерих колата в 3 старта: най-добро от 3300 оборота до към 7500 /без цедак на 8000 дори на първа/
даде 9,16 сек до 100 и 16,86 сек на 1/4 миля с терминална скорост 86 мили в час /изходна на 400м 137-138км/ч /.....за 1,6 атмосверка доста прилично ! Имаше малко багажи ама най-големият бях аз .....100+ оки живо тегло :drunk:

DJ_STIVAN
13-12-2008, 20:32
Днес си замерих колата в 3 старта: най-добро от 3300 оборота до към 7500 /без цедак на 8000 дори на първа/
даде 9,16 сек до 100 и 16,86 сек на 1/4 миля с терминална скорост 86 мили в час /изходна на 400м 137-138км/ч /.....за 1,6 атмосверка доста прилично ! Имаше малко багажи ама най-големият бях аз .....100+ оки живо тегло :drunk:

Доста добро време, като се има в предвид килограмите на колата и двигателя

P.S Последно направих абсолютно същите резултати с моято кола, но тогава скъсах болтове на маховиха и бях с ужасен старт и незнам доколко колата е била на 100%.