View Full Version : как бързо и сами да си пооправим дросела
Какво да правим в тези студени дни освен да отидем на гости при познати от сервиз със едно дроселче в ръка :-P Та аз си купих едно за целта, бормашина с накрайник "главина от много шкурки" /ще пусна снимки/ и много внимание към това което се прави. Ако си вземете единдросел ще видите че от страна към колектора гарнитурата оформя допирната част....и от стената на дросела до гарнитурата са 0,8-0,9мм намаляващи отвора. Пускате главинката вътре и с много алуминиев прах летящ навякъде отстранявате внимателно и равномерно до ръба на гарнитурата материала....от там близо 1,6-1,7мм се увеличава диаметъра. Накрая се полира до огледален блясък с почти нулев натиск върху стените. После обърнах отпред....две неща "дразнят" ламинарният въздушен поток : големият дебел грозен ръб още на входа и една немалка гърбица навътре. Като се отвори клапата на дросела и се погледне отдалеч гърбицата направо изкривява до елипса втрешността на дросела. Та гърбицата и отнемането на 0,7-0,8мм от стена си е операция както от другата страна. Но входният ръб след 5 минутна безрезултатна заигравка го изтъних с полуобла пила.....от вътрешна страна разбира се :-P накрая пак си минах до огледален блясък от-до и стана като хромирано! Монтираха ми дросела и цели 5 секунди ми трябваха да реша да шунтирам отоплението му след като ми обясниха за какво служат тръбичките.....всички оптимизиращи решения гледат как да ползват по-студени флуиди в автомобила /кулери, радиатори, water-spray системи/ а защо са пуснали 70-80 градуса вода да минава през дросела и да нагрява входящият въздух не разбирам /прецаква се цялата идея за термощитове и изолирани филтърни кутий/. Шунтирането на водата стана много лесно ....металната тръбичка успоредно на бензиновата шина огъвате в посока към двигателят,за да я стига маркуча за горещата вода нормално и ги свързвате /+метална скоба разбира се/. Накичих всичко и излязох на разходка....само ще ви кажа че отзивчивостта на мотора и развъртането му се подобриха повече отколкото след чипването. G-Teck-а ми не е в мен, но колата се набира като нервна Honda VTEC. Пиша тези редове не за да давам съвети а да споделя, че описаните горе дейности ме впечатлиха повече от чип+JR Filter..... Думите с които мога да я опиша сега са: "....и стана една много нервна италиянска кучка...."
а за какво служи отоплението на дросела.
Какво да правим в тези студени дни освен да отидем на гости при познати от сервиз със едно дроселче в ръка :-P Та аз си купих едно за целта, бормашина с накрайник "главина от много шкурки" /ще пусна снимки/ и много внимание към това което се прави. Ако си вземете единдросел ще видите че от страна към колектора гарнитурата оформя допирната част....и от стената на дросела до гарнитурата са 0,8-0,9мм намаляващи отвора. Пускате главинката вътре и с много алуминиев прах летящ навякъде отстранявате внимателно и равномерно до ръба на гарнитурата материала....от там близо 1,6-1,7мм се увеличава диаметъра. Накрая се полира до огледален блясък с почти нулев натиск върху стените. После обърнах отпред....две неща "дразнят" ламинарният въздушен поток : големият дебел грозен ръб още на входа и една немалка гърбица навътре. Като се отвори клапата на дросела и се погледне отдалеч гърбицата направо изкривява до елипса втрешността на дросела. Та гърбицата и отнемането на 0,7-0,8мм от стена си е операция както от другата страна. Но входният ръб след 5 минутна безрезултатна заигравка го изтъних с полуобла пила.....от вътрешна страна разбира се :-P накрая пак си минах до огледален блясък от-до и стана като хромирано! Монтираха ми дросела и цели 5 секунди ми трябваха да реша да шунтирам отоплението му след като ми обясниха за какво служат тръбичките.....всички оптимизиращи решения гледат как да ползват по-студени флуиди в автомобила /кулери, радиатори, water-spray системи/ а защо са пуснали 70-80 градуса вода да минава през дросела и да нагрява входящият въздух не разбирам /прецаква се цялата идея за термощитове и изолирани филтърни кутий/. Шунтирането на водата стана много лесно ....металната тръбичка успоредно на бензиновата шина огъвате в посока към двигателят,за да я стига маркуча за горещата вода нормално и ги свързвате /+метална скоба разбира се/. Накичих всичко и излязох на разходка....само ще ви кажа че отзивчивостта на мотора и развъртането му се подобриха повече отколкото след чипването. G-Teck-а ми не е в мен, но колата се набира като нервна Honda VTEC. Пиша тези редове не за да давам съвети а да споделя, че описаните горе дейности ме впечатлиха повече от чип+JR Filter..... Думите с които мога да я опиша сега са: "....и стана една много нервна италиянска кучка...."
За каква кола говориш? Къде го това отопление на дросела? Гледам, че 156 караш. А тя няма такова?!?
За каква кола говориш? Къде го това отопление на дросела? Гледам, че 156 караш. А тя няма такова?!?
Карам 156-ца 1,6TS и на самият дросел отгоре минават 2 маркуча по 16-18мм от които единият тръгва от водната помпа ,минава през дросела и се включва в една метална шина /боядисана в черно/ успоредна на бензиновата шина , и влиза в разширителното казанче с антифриза.....само че вече не минава промен през дросела и се случват едно много приятни моменти при пускането на съединителя......а съм със седемнайски 215/50/17 :-P
Карам 156-ца 1,6TS и на самият дросел отгоре минават 2 маркуча по 16-18мм от които единият тръгва от водната помпа ,минава през дросела и се включва в една метална шина /боядисана в черно/ успоредна на бензиновата шина , и влиза в разширителното казанче с антифриза.....само че вече не минава промен през дросела и се случват едно много приятни моменти при пускането на съединителя......а съм със седемнайски 215/50/17 :-P
Мхм. При мен това маркуче отива директно в казанчето.
Брей със тия TS-и 1,6 летите е :notify: ..... 17-ките викаш на телове ги прайш :-P
Брей със тия TS-и 1,6 летите е :notify: ..... 17-ките викаш на телове ги прайш :-P
Само да хвана някои топъл ден /и да си купя малко свободно време/ и ще направя клип с G-TECK-а на 400метра........нека техниката сама говори за себе си:-P
Айде чакаме! От мене имаш браво за клипчето предварително :handshake: И снимките кога ще ги качиш за дросела?
PEPI-2ALFA
29-11-2008, 00:35
а за какво служи отоплението на дросела.
:dunno:
а за какво служи отоплението на дросела.
Не ме питайте мен,защото единствено мога да предполагам :dunno: Едно време на карбураторните и моно-инжекционни системи пускаха зимно време отопление, защото гориво-въздушната смес /бензиновата мъгла/ по-точно част от нея "лепне" по стените на карбуратора/моно-карбуратора . Затова ако се сещате имаше на старите коли преди въздушният филтър клапа "студен въздух/топъл въздух" и топлият се вземаше от металният термощит над колекторите обикновено. Но тук имаме пълен многоточков инжекцион и тези логики не важат...така че и на мен ми е изтересно защо ?!
Защото, може да се обледени през зимата вътре самия дросел и да залепне.
Заради много високата скорост на въздушния поток при каране извънградско с постоянна скорост.
Значи едно рестрикторче на водата ще му подейства положително...
Значи едно рестрикторче на водата ще му подейства положително...
Ти поне караш БМВ-та /другата ми страст/ и знаеш голяма част от моторите им колко са изпомпани ....не съм видял Бумер или Ауди с подгряване на дросела,а и влагата се поема от въздушният филтър до голяма степен. Дори тези коли които са правени за екстремни условия /Волво и Сааб/ нямат.......
Trojaneca
30-11-2008, 11:08
Колега, пусни малко снимки на този дросел, да видя какви си ги вършил...че и на мен ми е мерак да си поиграя малко с него. А за рестриктора на вода - не може ли да се ползва обикновено кранче, което да стои в отворено положение през зимата?
Колега, пусни малко снимки на този дросел, да видя какви си ги вършил...че и на мен ми е мерак да си поиграя малко с него. А за рестриктора на вода - не може ли да се ползва обикновено кранче, което да стои в отворено положение през зимата?
Днес си мислех за рестриктор и мисля че ще работи, но имам само едно опасение.....в моят вариант водната помпа на входа и изхода е еднакво количество вода ,а с рестриктор ще й се наложи да изкарва доста по голямо количество...не знам дали това натоварване няма да я прецака? Да не се окаже че за някои и друго конче ще преебем водна помпа недай си боже да се прегрее някои мотор! :dunno:
и кво време даваш по г-тек ? относно процедурата по всмукателя :добра е но до време
Бързо нарисувана снимката на шината къде е преместена. С жълт пунктир е къде беше шината, а стрелката е посоката в която я изместих, за да се включи в нея маркуча с горещата вода от водната помпа. Изходите на дросела още са отворени.
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228135918x.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228135918x.JPG)
Инструментите са нормални, като главината е с 120 шкурка така че да сваля и полира,иначе трябваше да взема 2 накрайника с различни размери което също е решение.
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/cqs1228136030a.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/cqs1228136030a.JPG)
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228136055t.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228136055t.JPG)
ФЕРАРИСТ
01-12-2008, 17:42
Само да хвана някои топъл ден /и да си купя малко свободно време/ и ще направя клип с G-TECK-а на 400метра........нека техниката сама говори за себе си:-P
Верно добре ще е да направиш, аз също отдавна се каня да си го закача тоя Джитек и да видя резултати, така поне ще имам някаква база за сравнение......
Иначе поздравления за гимнастиката която си направил, и която така любезно си споделил с нас......не знам дали дросела на 1.6 се отличава от тоя на 2.0, но мисля аз да пробвам същото при първото ми свободно време......колко време ти отне пиленето......
Там където е 1мм се сваля по целият диаметър на дросела и се изравнява с гарнитурата /където е контакта с колектора/ ,а там където е 2мм е голямата грозна гърбица с някакъв ръб от матрицата.....тя просто се отнема до добиване на пълна окръжност вътре!
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228149159d.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/opt1228149159d.JPG)
На входа положението е същото,само че е по дълбоко и се обработва повече време :grin: .....вътрешната страна на входа /последните 20-25мм/ се изпиляват на макс така че челният ръб почти да изчезне,като материалът се отнема само от вътрешна страна !!! После се полира до блясък!
http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/viu1228149336r.JPG (http://torrents.bbccable.net/imagestorage/images/viu1228149336r.JPG)
ФЕРАРИСТ
01-12-2008, 19:08
Добре де не съществува ли риск да повредиш пеперудата...
Добре де не съществува ли риск да повредиш пеперудата...
Чесно казано така смело я натисках пеперудата че се лъсна като злато и изчезнаха всякакви грапавини от нея! Вся пак накрайника е с залепени шкурки и не завършва с метал....мааалко се огъва и само полира отпред. НО....много важно там където ляга пеперудата не се докосва с шкурките.....ако се отвори дори и малък процеп между "затворена" пеперуда и алумина на дросела ще си прецакате свободните обороти....направо може дросела за боклука да стане! Така че се работи само на затворено положение !!!
ФЕРАРИСТ
01-12-2008, 21:52
Колко време ти отне, че ми се чини че е деликатна операция.....
И между другото преди малко се видях с едни дето мисля че доста чуват петела по двигателите, и те коментираха че специално на входящите колектори е добре да има леки грапавини, за да се получело по добро смесване на бенза с въздуха.......завихрял се повече и прочее......което на теория обезмисля полирането на колекторите при портването, или поне аз така си го обяснявам......
Колко време ти отне......
......не повече от 30-40 мин,без демонтирането и монтирането :smoke:
Novachev
02-12-2008, 07:47
Колко време ти отне, че ми се чини че е деликатна операция.....
И между другото преди малко се видях с едни дето мисля че доста чуват петела по двигателите, и те коментираха че специално на входящите колектори е добре да има леки грапавини, за да се получело по добро смесване на бенза с въздуха.......завихрял се повече и прочее......което на теория обезмисля полирането на колекторите при портването, или поне аз така си го обяснявам......
Ферарист при нас клапата не е както при него, а аз мисля премахването на острите ръбове влияе благоприятно на запълването на цилиндрите със въздух ( но подобрението е минимално). А и при карбураторите не е добре да са идеално лъснати колекторите защото има едни такива явления при които бензина започва кондензира по колектора и понеже е много гладък когото въздуха минава не може да го "увлече" със себе си в цилиндъра.
Но при инжекциона впръскването на горивото става зад смукателния клапан където и температурата е подходяща и вихрите които се получават от постъпването на въздуха в цилиндрите са подходящи.
ФЕРАРИСТ
02-12-2008, 10:00
Ферарист при нас клапата не е както при него, а аз мисля премахването на острите ръбове влияе благоприятно на запълването на цилиндрите със въздух ( но подобрението е минимално). А и при карбураторите не е добре да са идеално лъснати колекторите защото има едни такива явления при които бензина започва кондензира по колектора и понеже е много гладък когото въздуха минава не може да го "увлече" със себе си в цилиндъра.
Но при инжекциона впръскването на горивото става зад смукателния клапан където и температурата е подходяща и вихрите които се получават от постъпването на въздуха в цилиндрите са подходящи.
Да де, но при нас има един метален преходник към вх колектори, където до началото на дюзите линеино има поне 7-8 сантиметра.....за тоя участък????
Novachev
02-12-2008, 16:43
Е то там може да изгладиш ръба щото има ръб но е добре е да се премехне презастъпването на колектора и главата и стърчащите части от гарнитурата между колектора и главата от вътрешна страна тогава има ефект гарантирам макар и малък.
Е то там може да изгладиш ръба щото има ръб но е добре е да се премехне презастъпването на колектора и главата и стърчащите части от гарнитурата между колектора и главата от вътрешна страна тогава има ефект гарантирам макар и малък.
И според мен е добре да се обработи и колектора ама свалянето е малко по трудоемко. Иначе съм силно "ЗА" и той да мине процедурата !
ФЕРАРИСТ
02-12-2008, 20:15
E аз на резервната глава това направих, преди да я дам да и отвеят някоя десета, другата седмица ще я взимам и като я сложа ще видя дали има ефект.....
Novachev
03-12-2008, 07:36
И според мен е добре да се обработи и колектора ама свалянето е малко по трудоемко. Иначе съм силно "ЗА" и той да мине процедурата !
Ам той е пластмасов при 156 1,8 и 2,0 а и при 1,6-1998) и с променлива дължина та не е много добре да се бара че ще вземе да запече нещо вътре клапата която сменя пътя на потока и става по сле
Ам той е пластмасов при 156 1,8 и 2,0 а и при 1,6-1998) и с променлива дължина та не е много добре да се бара че ще вземе да запече нещо вътре клапата която сменя пътя на потока и става по сле
Хм...при мен е алуминиев...за пласмасовите не говоря те идват толкова гладки че са супер ....кои 1,6 са с пласмасов да си купя такъв ако става де !?
Novachev
03-12-2008, 16:43
Хм...при мен е алуминиев...за пласмасовите не говоря те идват толкова гладки че са супер ....кои 1,6 са с пласмасов да си купя такъв ако става де !?
Ти ще си го купиш но кой ще ти управлява промяната на дължината на колектора тярвба да сменяш ЕКУ-то което мисля е доста трудно и не съм сигурен дали става.
А иначе от морга не е проблем да се намери.
Trojaneca
04-12-2008, 10:38
Обработването на колектора може да намали мощността . Грапавините по вътрешната повърхност допринасят за някакво завихряне и по-бързото пълнене на двигателя с въздух.
Колеги, да ви попитам нещо - като сваляте дросела, после налага ли ви се да обезвъздушавате охладителната система(все пак, дросела е свързан с маркучи за въпросната...).
Колеги, да ви попитам нещо - като сваляте дросела, после налага ли ви се да обезвъздушавате охладителната система(все пак, дросела е свързан с маркучи за въпросната...).
Охлаждането на дросела е в посока водна помпа към разширително казанче и не се вкарва въздух в охладителната система....естествено не трябва маркуча от водната помпа да се оставя да виси надолу защото и това може стане.
Trojaneca
04-12-2008, 11:32
Охлаждането на дросела е в посока водна помпа към разширително казанче и не се вкарва въздух в охладителната система....естествено не трябва маркуча от водната помпа да се оставя да виси надолу защото и това може стане.
Мерси колега, днеска ще го подхвана тоя дросел...само да намеря някакви скобички, да хвана маркучите след монтажа, че стоковите скоби са отврат.
Вече от двайсетина дни наблюдение мога да кажа, че премахването на водното отопление на дросела дори в сутрините с отрицателни температури не е повлияло на студеният старт или на карането до нормална работна температура.Дори за джиткането само в града почти винаги с незагряла кола смея да твърдя че бавно ми се смъква резервоара, но докато не го засека не смея да го кажа смело :stumm:
Novachev
09-12-2008, 16:31
[QUOTE=Trojaneca;369537]Обработването на колектора може да намали мощността . Грапавините по вътрешната повърхност допринасят за някакво завихряне и по-бързото пълнене на двигателя с въздух.
Дабе толкова вреди че на 156 2,0 им вземам по половин кола това не е карбуратор а пълна инжекция с циклично действие която пръска в доста затоплена среда (зад смукателния калпан)
ФЕРАРИСТ
09-12-2008, 16:44
[QUOTE=Trojaneca;369537]Обработването на колектора може да намали мощността . Грапавините по вътрешната повърхност допринасят за някакво завихряне и по-бързото пълнене на двигателя с въздух.
Дабе толкова вреди че на 156 2,0 им вземам по половин кола това не е карбуратор а пълна инжекция с циклично действие която пръска в доста затоплена среда (зад смукателния калпан)
Тъкмо ми беше на чалъм като се видяхме, трябваше да направим тая гимнастика, че ми е любопитно....днеска взех пилнатата глава, портнаха ми и колекторите, ще ръчна малко и дросела, но това едно по едно, щото мисля че ако направя всичко накуп и трудно ще хвана разликата, кое какво, и колко....
и кво време даваш по г-тек ?
Днес си замерих колата в 3 старта: най-добро от 3300 оборота до към 7500 /без цедак на 8000 дори на първа/
даде 9,16 сек до 100 и 16,86 сек на 1/4 миля с терминална скорост 86 мили в час /изходна на 400м 137-138км/ч /.....за 1,6 атмосверка доста прилично ! Имаше малко багажи ама най-големият бях аз .....100+ оки живо тегло :drunk:
DJ_STIVAN
13-12-2008, 20:32
Днес си замерих колата в 3 старта: най-добро от 3300 оборота до към 7500 /без цедак на 8000 дори на първа/
даде 9,16 сек до 100 и 16,86 сек на 1/4 миля с терминална скорост 86 мили в час /изходна на 400м 137-138км/ч /.....за 1,6 атмосверка доста прилично ! Имаше малко багажи ама най-големият бях аз .....100+ оки живо тегло :drunk:
Доста добро време, като се има в предвид килограмите на колата и двигателя
P.S Последно направих абсолютно същите резултати с моято кола, но тогава скъсах болтове на маховиха и бях с ужасен старт и незнам доколко колата е била на 100%.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.