Log in

View Full Version : Симптоми на



MrX
29-11-2008, 17:58
умиране илииии..... карам си и светва лампата на маслото, спирам проверявам, маслото на макс, паля с 300 мъки, остава да свети еърбега и присветва маслото, поемам към къщи, турбото май го няма, не ускорява и не я натискам. Спирам пред нас и гася. Опитвам да запаля- неще все едно акумулатора е умрял. След 5-10 мин пали от раз, пак свети маслото, празен ход наред, при форсиране не ми звучи наред. Та, започва ли се голямото вадене на шума?!?

code
29-11-2008, 18:04
Това за JTD ли е? При всички случаи с каране само ще влошиш нещата, измери си налягането на маслото с манометър, компресии, диагностики и накрая разглобяване. Гадна работа:screwy:

pinko
29-11-2008, 19:46
умиране илииии..... карам си и светва лампата на маслото, спирам проверявам, маслото на макс, паля с 300 мъки, остава да свети еърбега и присветва маслото, поемам към къщи, турбото май го няма, не ускорява и не я натискам. Спирам пред нас и гася. Опитвам да запаля- неще все едно акумулатора е умрял. След 5-10 мин пали от раз, пак свети маслото, празен ход наред, при форсиране не ми звучи наред. Та, започва ли се голямото вадене на шума?!?


В съседната тема "Търся 166" съм разказал преживелиците на един приятел с една удивително запазена на външен вид и мнооооого лачена 166 от 2002 г., дето се оказа на 630 000 км и почна да се разпада пред очите ни.

Когато я видях, даже тия 142 000 км, дето ги пишеше на километража, не ми се вярваха - колата изглеждаше на не повече от 60 - 80 000 км

gigi
29-11-2008, 19:58
Може да е от не добър контакт някъде я маса я + :notify:
провери първо клемите на акумолатора, че на един приятел така правеше и се оказа че не са му завити:dunno:

trustworthy
29-11-2008, 20:01
Звучи като да е позатегнал коляновия вал, а щом мазането не е добре и не върви...
Май без отваряне няма се размине :no:

dimo
30-11-2008, 00:45
ако датчиците на колянов и разпр валове са ок то най вероятно е маслена помпа - слабата точка на JTD

Коки
30-11-2008, 01:29
умиране илииии..... карам си и светва лампата на маслото, спирам проверявам, маслото на макс, паля с 300 мъки, остава да свети еърбега и присветва маслото, поемам към къщи, турбото май го няма, не ускорява и не я натискам. Спирам пред нас и гася. Опитвам да запаля- неще все едно акумулатора е умрял. След 5-10 мин пали от раз, пак свети маслото, празен ход наред, при форсиране не ми звучи наред. Та, започва ли се голямото вадене на шума?!?

Това с липсата на турбото съм го преживял. По същия начин се държи и като умре дебиломера - така че може и да не е турбо. И в двата случая се получава това с нормалния звук на празен ход, но не наред при форсиране, защото много по-бавно се развърта. Издърпай буксата на дебиломера и пробвай дали ще върви. Ако върви по-добре, макар и с повече пушек, значи е от него, което е добре, щото цифрата е по-малка от ремонта на турбото.

Това, че свети лампата на маслото е притеснително и най-добре да не я караш много-много, докато установят какво е.

Лампата на еърбега по принцип си мига и предполагам, че няма общо в случая.

Коки
30-11-2008, 01:36
Пинко, на тебе не ти ли светна лампата за маслото като скъса вала на вагона?

digitalundgrd
30-11-2008, 16:47
хора аз като махна буксата на дебитомера, колата се шашка, почва да се дави, да работи неравномерно итн...записва и грешка в компютъра и ми светва една жълта лампа "двигателче"...Така че не разбирам логиката на това да махна буксата и тя да върви добре....

pinko
30-11-2008, 16:59
хора аз като махна буксата на дебитомера, колата се шашка, почва да се дави, да работи неравномерно итн...записва и грешка в компютъра и ми светва една жълта лампа "двигателче"...Така че не разбирам логиката на това да махна буксата и тя да върви добре....


При дизелите е баш така, както е описано. При Свинспарковете не знам.

Коки
02-12-2008, 00:12
...Така че не разбирам логиката на това да махна буксата и тя да върви добре....

Не я разбираш, щото не си карал с умрял дебитомер ;) Не казвам, че върви добре, а че върви по-добре отколкото с умрелия дебитомер.

fnt
02-12-2008, 10:59
След като смени маслото ли почнаха проблемите, защото повечето "добри" търговци сипват добавки да закърпят нещата. Направо са за :sniping:. Дано да е неще дребно.

Коки
05-12-2008, 21:14
умиране илииии....

Иво, какво стана? Разбра ли се какво е? Дай някви новини.

MrX
06-12-2008, 09:43
За момента няма развитие, кисне си пред блока и събира прах.

Коки
06-12-2008, 17:48
За момента няма развитие, кисне си пред блока и събира прах.

Не те ли човърка отвътре да разбереш поне какво е? Има шанс да се окаже нещо нефатално :)

MrX
06-12-2008, 19:43
човърка ме здраво, другата седмица би трябвало да разберем какво и е:rip:

tokata_pz_flex
06-12-2008, 20:11
Е ти я погреба направо ... Да се надяваме , че е нещо дребно :)

164 td
06-12-2008, 23:10
Преди неколко дни колега доиде едно рено за ремонт уж само със спукан радиатор.Смених радиатора,вартя да паля-нема никои.Зака4их уреда и гледам не подгрява.Подгрях с един кабел директно на све6тите и запали.и тогава се по4на.Светна парво лампа за ербека,след неколко секунди светна генератора 4е не зарейда,и накрая огромна лампа 4е нема масло.Директно угасих и гледам масло има си4ко наред.Дат4ици,налягане си4ко добре.Цел ден проверки за това за онова-вси4ко наред ама колата не иска да подгрява,не се резва на високи обороти и свети на компутара квото си иска.Лаптопа не иска изоб6то да направи вразка с колата да из4истя гре6ките.Накрая ре6их да отка4а буксата на компутара и кво да вида-напалнила се с вода,вси4ко станало в окис и 3-4 крака останаха във буксата изгнили направо.Та провери там ако иска6.Извади буксите и ги напръскаи сас спреи4ето.Може не6то подобно да се е полу4ило и при теб.

MrX
07-12-2008, 17:09
съмнявам се, че от букса ще чука двигателя на помпа или лагери :angry:

164 td
07-12-2008, 18:28
Извиняваи,не про4етох никаде да лопа и да 4ука не6то.Успех с ремонта и да я направят по бързо!

MrX
08-12-2008, 16:29
Мдаааа симптомите се оказаха на умирачка, преди малко официално матора умря, сега поне няма да се чудиме какво му е:lol_sign:

qpwo
08-12-2008, 16:50
Стииига ве. Как тъи ще умре...:-|

Коки
08-12-2008, 17:33
Мдаааа симптомите се оказаха на умирачка, преди малко официално матора умря, сега поне няма да се чудиме какво му е:lol_sign:

Моите съболезнования!

Все пак, ще разясниш ли кво значи "официално умря"? Смъртен акт ли му написаха? Дай подробности, плс.

MrX
08-12-2008, 17:44
Ми блокира 100 метра след като тръгнах към гаража, където щяхме да го отваряме, запали си като хората, тръгна си като хората и умря като хората:evilsmiley:

didod
08-12-2008, 17:56
Това не го пожелавам на никого, честно. :-|

164 td
08-12-2008, 18:07
Бахмааму.Кофти.Успех!

leketo84
08-12-2008, 19:05
Не знам какво да кажа :dunno: много гадна работа е станала ! :frown:

Коки
08-12-2008, 19:09
Ми блокира 100 метра след като тръгнах към гаража, където щяхме да го отваряме, запали си като хората, тръгна си като хората и умря като хората:evilsmiley:

Значи определено е имало проблем с маслото :(

pinko
08-12-2008, 19:30
Значи определено е имало проблем с маслото :(

Имало е, и то най-вероятно е станало, след като Ивайло е сменил маслото, с което я е купил.

Баси, масово се продават закрепени двигатели, и това не бива да ни учудва. Вече няколко мои познати изреваха на умряло от "нов внос". В мобиле.бг има дизелови 166-ци по 6-7 хиляди лева, и то от 2000, даже 2001 г. - в същото време в италианските и немските сайтове почти няма 166-ци под 4-5 хиляди евро, и те са на поне 250 хиляди км и в много лош външен вид.

Е как е възможно тогава тук "перфектни" лачени 166-ци от 2001 г. да струват 6 хиляди лева, и да са на ~140 000 км??? Ми сещайте се:evilsmiley:

Не знам какво сипват в картера джамбазите от Дупница и Горубляне, но моторите работят съвсем прилично, докато не се смени маслото - тогава има изненада - земи тоя блокирал матор...

Lucky
08-12-2008, 22:05
Това мисля дава отговор на всички колеги,които желаят да си купят 166-ца за 6/8к лева.

Пинко я сподели една мисъл:Възможно ли е смяна на мотор от 159 2,4 на 166?

pinko
08-12-2008, 22:18
Това мисля дава отговор на всички колеги,които желаят да си купят 166-ца за 6/8к лева.

Пинко я сподели една мисъл:Възможно ли е смяна на мотор от 159 2,4 на 166?

По-скоро не. Коша на 159 е съвсем различен, скоростната кутия е на GM, абе твърде различни автомобили са.

Напълно възможно е обаче да се сложи 2,4 20V 175 к.с. на 166 - то и без това си го има 166-ци с тоя мотор.

EMo0o
09-12-2008, 10:44
По-скоро не. Коша на 159 е съвсем различен, скоростната кутия е на GM, абе твърде различни автомобили са.

Напълно възможно е обаче да се сложи 2,4 20V 175 к.с. на 166 - то и без това си го има 166-ци с тоя мотор.

Е тя със чип ще е като 2.4 м-джета относно кончетата , нали :)

Lucky
09-12-2008, 17:10
Е тя със чип ще е като 2.4 м-джета относно кончетата , нали :)

Да де ама 2,4 на 159 с чип ще е по добре:asthanos:

trustworthy
09-12-2008, 17:42
Колеги, дайте да се придържаме към темата, че работата с тоя двигател явно е дебела :neutral:

MrX
09-12-2008, 19:38
За дебела не знам, ама със сигурност работата е запекла:cussing: тия дни като го отворим ще снимам и ще покажа, някой има ли идея какви пари са лагери, семеринги, гарнитури, да се надяваме, че бутала или биели няма да се налага ма знай ли се

Коки
09-12-2008, 19:43
... някой има ли идея какви пари са лагери, семеринги, гарнитури, да се надяваме, че бутала или биели няма да се налага ма знай ли се

Ми Пинко да каже - не съм чувал друг скоро да е правил ЖТД.

pinko
09-12-2008, 19:55
За дебела не знам, ама със сигурност работата е запекла:cussing: тия дни като го отворим ще снимам и ще покажа, някой има ли идея какви пари са лагери, семеринги, гарнитури, да се надяваме, че бутала или биели няма да се налага ма знай ли се


Ми на мен ремонта на 1,9 JTD-то ми излезе 1800 лева труд (вътре са включени шлайфане на колянов вал, борщанга на блока, 8 нови пула на повдигачите, зъбно агренажно колело на коляновия вал и още разни дреболии).

Отделно - 400 лева колянов вал, пълен комплект гарнитури и семеринги от ТНКар - ~200 лева, комплект основни и биелни лагери (те са по 5 - за 1,9 и 2,4, така че ми останаха лагерни черупки за още един цилиндър) - май 150-200 лева.

Иначе цилиндрите, биелите и буталата бяха в перфектно състояние, сегментите също, по огледалото на цилиндрите хонинга не беше мръднал - според Тони от Ванто размерите били в допуските на нови части.

Проблема при мен беше това - шупла в коляновия вал, която след чипването и яко газиране по магистралата издържа около 500 км - малко след Белград вала се счупи на две парчета, ама ме закара до Милано, при това през Алпите:asthanos:

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Crankshaft/IMG_5216.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Crankshaft/IMG_5199.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Crankshaft/IMG_5197.jpg

Цялата фотосесия тук

http://smg.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Crankshaft/

code
09-12-2008, 20:21
Ми на мен ремонта на 1,9 JTD-то ми излезе 1800 лева труд (вътре са включени шлайфане на колянов вал, борщанга на блока, 8 нови пула на повдигачите, зъбно агренажно колело на коляновия вал и още разни дреболии).
Според мен това са много пари за тоя ремонт :Suicide:

pinko
09-12-2008, 21:09
Според мен това са много пари за тоя ремонт :Suicide:

Що бе, съвсем нормална цена. Все пак е с фактура, ДДС, 6 месеца гаранция и ала-бала, ДДС-то си го опраих, така че реално излезе 1500 лв.

Но който си купи Алфа "нов внос", трябва да е "винаги готов" да се бръкне поне 2500-3000 лева за едно таквоз упражнение.

nikolaaaay
09-12-2008, 23:18
Ето тук една много запазена 147-ца - кандидат за Горубляне. Още няма и половин милион километра. mobile.de (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=90951169&__lp=58&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1)

Sam76
09-12-2008, 23:40
Ето тук една много запазена 147-ца - кандидат за Горубляне. Още няма и половин милион километра. mobile.de (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=90951169&__lp=58&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1)

Лелееее, евала. После Алфите били слаби. Все пак това, че има доста на по 500к км си е доста обнадеждаващо. Иначе и мен ме дразни някой като каже: "те тия коли са по 5-6к лв." Не знам на някой толкова да му е излязла. Може и да има, но определено е по-слабо вероятно. Иначе тотала за 156 е като за А4 същата година, за 166 е като за А6-ца. Всичко друго май е експерименти и хвърляне на чоп...

Коки
10-12-2008, 18:13
Ето тук една много запазена 147-ца - кандидат за Горубляне. Още няма и половин милион километра...

Стига с тва Горубляне де. Като почнете с тия обощения "Горубляне и Дупница ала-бала" ще каже човек, че вашите от Космоса ги взимате!

EMo0o
11-12-2008, 21:27
Да де ама 2,4 на 159 с чип ще е по добре:asthanos:

Подробности :pp:

164 td
12-12-2008, 01:44
Лелееее, евала. После Алфите били слаби. Все пак това, че има доста на по 500к км си е доста обнадеждаващо. Иначе и мен ме дразни някой като каже: "те тия коли са по 5-6к лв." Не знам на някой толкова да му е излязла. Може и да има, но определено е по-слабо вероятно. Иначе тотала за 156 е като за А4 същата година, за 166 е като за А6-ца. Всичко друго май е експерименти и хвърляне на чоп...

Моита 164 тд стана на 509 000 км!!!

fnt
12-12-2008, 14:13
Отворихте ли двигатела?