Log in

View Full Version : Късно включва перката



kavalista
03-12-2008, 20:33
Днес в града ми направи впечатление че малко късно се включва перката.За 1 път като се включи е малко след 90 градуса и със следващите пъти се дига малко малко границата на включване и не се връща на 90 докато не тръгна по някои булевард тогава закова 90 и не мърда.Сменил съм датчика.Да не е от датчика на перката или радиатора да е малко запушен и да не стига горещата вода до долу където е датчика

spe4elist
03-12-2008, 20:44
Перката не се ли включва на 92 градуса?

kavalista
03-12-2008, 21:14
Първият път да ама после почва малко по късно и стрелката стои след нулата от 90 и отива някаде около 100 малко под 100

alfetko
03-12-2008, 22:52
По принцип 1-ва степен както казва колегата, се включва на 92 градуса.
А втората степен се вкл. някъде на 115 според деленията като го смятам, която я водят аварийна например при по тежък режим на работа на двигателя.

alfetko
03-12-2008, 23:05
Днес в града ми направи впечатление че малко късно се включва перката.За 1 път като се включи е малко след 90 градуса и със следващите пъти се дига малко малко границата на включване и не се връща на 90 докато не тръгна по някои булевард тогава закова 90 и не мърда.Сменил съм датчика.Да не е от датчика на перката или радиатора да е малко запушен и да не стига горещата вода до долу където е датчика

Значи колега моята като я вземах беше нещо подобно.
Първата ми степен изобщо не работеше и се оказа че термостата ми беше се прецакал(стоеше в някво средно положени нито затваря единия кръг, нито отваря другия т.е беше заседнал) и резистора на вентилатора и държеше някви странни температури. Например в града все към 90 градуса и 4ак на първата 4ерта след 90 гр. се включваше перката. Така че по на кратко виж първо резистора на вентилатора ако се е прицакъл го смени а ко е наред, след това е термостата.

kavalista
03-12-2008, 23:11
Термостата съм го сменил и моята няма 2 степени на перката.само една е поне така ми казаха от сервиза а и къде се намира тоя резистор

ALFA CORSE
03-12-2008, 23:17
По принцип 1-ва степен както казва колегата, се включва на 92 градуса.
А втората степен се вкл. някъде на 115 според деленията като го смятам, която я водят аварийна например при по тежък режим на работа на двигателя.

Колега какви са тея 115 градуса дето ти включва перката? Да не говориш за лампата?


Първа степен на перката - 92 градуса (+/-2 градуса)
Втора степен на перката - 97 градуса (+/-2 градуса)

Това е по manual.

kavalista
04-12-2008, 00:25
Да ама моята няма 2 степен

PEPI-2ALFA
04-12-2008, 03:55
Да ама моята няма 2 степен
Трябва да има. Може някой преди теб да е "направил" да няма , иначе си има. Резисторът е на радиатора - 2 кабелчета влизат в него. Ако е махнат или шунтиран (така май му викат електрикаджите) може да ти се включва направо втора степен на перката.

Alexanderbb
04-12-2008, 09:28
колега извинявай но не разбрах каква ти е колата. А иначе откачаш куплунга от датчика и с едно кабелче даваш на късо крачетата (черното ако не се лъжа е масата). При едното положение трябва да се включи 1 скорост а при другото 2. ако не стане провери релетата и резисторите (при мене са 2). А да и колата да е на контакт като проверяваш

kavalista
05-12-2008, 16:31
колата е 155 1,7

alfetko
09-12-2008, 08:25
Термостата съм го сменил и моята няма 2 степени на перката.само една е поне така ми казаха от сервиза а и къде се намира тоя резистор

Значи резистора на вентилатора се намира в горния ляв ъгъл, в него влизат две кабелчета с две букси.
Значи при мен с един колега го понаправихме поработи известно време и пак се прецака, защото според мен самата ми основа на резистора не става и най-лесния начин слагаш една жичка между двете букси т.е. свързваж ги малко изолирбанд и караш яко.
Така на 92 градуса ти се вкл. направо втората степен духа яко към минута някъде не сам го засичал, градусите падат и гас.

Alexanderbb
09-12-2008, 12:33
абе стига с тези лададжийски приоми. ако е от резистора ще го смени човека и това е. Не е някаква страшна сума. Не са ги сложили за кеф тези 2 степени в колата

Z:)m
09-12-2008, 20:41
Термостата съм го сменил и моята няма 2 степени на перката.само една е поне така ми казаха от сервиза а и къде се намира тоя резистор
...тези момчета в сервиза са те подвели.
Трябва да имаш 2 степени.
Та вероятния проблем при теб, според мен е, че ако ти е изгоряло резисторчето за 1-ва степен на перката, тя ти се включва направо на 2-ра, а както вече всички разбрахме - 2-ра степен се включва при по-висока температура. Така, че моят съвет е - прочети съветите на колегите, как да си провериш изправността на терморезистора и ако е дефектирал - смени го... не е скъп.
Успех! ;)

kavalista
09-12-2008, 22:20
Мерси утре взимам колата от София и ще се опитам да отстраня проблема

kavalista
07-01-2009, 18:45
голям проблем.неска ходих да ми сменят резистора обаче като вкарахме буксите и перката се пусна без да съм дал на контакт и не спира след 5 мин махнах едното кабелче и спря.оказа се датчика бил термодвоика и се оказа че цялата инсталация била преправяна заради климатика защото при мене го няма.махнах кабелчетата от резистора и си карах само със 2-ра степен.Но се оказа че и втора степен не се пуска за малко да замине мотора на кино а пък преди се пускаше.кабелчето е на датчика мислих че не са го сложили като проверяваха.има 2 релета които са маи за степените щото като пусна резистора перката се върти като махна едното реле независимо кое перката спира и незнам сега какво да правя оня ми говори за някаква 3 цифрена сума викам ти нормален ли си.Ако някои може да помогне ще съм благодарен

Alexanderbb
08-01-2009, 09:09
чакай сега спокойно. тази систем макар и сложно изглеждаща всъщност си е проста за ремонт. това че е преправяна от климатик към климатроник не би трябвало да бърка много нещата. При климатроника просто управлението пуска маса към релето за 1 скорост за да задейства перката без да е включил датчика на радиатора.
затова първо кажи с колко крачета ти е датчика на радиатора и колко кабела отиват към него.
Довечера ако мога ще ти пратя и ел.схемата на свързването.

kavalista
08-01-2009, 13:06
смених днес датчика на радиатора с друга термодвоика реших да го направя на 92 да включва направо 2 степен.И стана,явно предния датчик е сдал багажа съвсем като го свалихме се оказа че е същия като новия.Само ми е интересно че включва в средата на нулата от 90 не е ли малко късно предния и тои там включваше или просто така трябва да е

Furious 155
08-01-2009, 16:07
смених днес датчика на радиатора с друга термодвоика реших да го направя на 92 да включва направо 2 степен.И стана,явно предния датчик е сдал багажа съвсем като го свалихме се оказа че е същия като новия.Само ми е интересно че включва в средата на нулата от 90 не е ли малко късно предния и тои там включваше или просто така трябва да е

ми на показанията на тоя уред моята там пуска първа степен - точно около нулата на 90 - т.е малко след вертикалното положение на стрелката. Втора степен по мануал се пуска на 98 градуса!

kavalista
08-01-2009, 16:36
Значи така трябва да е всичко е нормално

kavalista
08-01-2009, 19:18
някои може ли да ми даде схемите на 2-те степени