View Full Version : хора, помагайте!!
sexy_lady_666
05-12-2008, 19:01
Колеги имам два въпроса като запаля колата и карам в София Алфата ми загрява малко преди пред последната чертичка и чувам как се включва перката на радиатора питането ми е нормално ли е да се включи на толкова високи градуси и ми направи впечатление катоотворих капака и погледнах радиатора че има 2 перки но се включва само 1-(дясна) а на нея също пише номер 1 а втората перка (2) изобщо не се включва...Как съвет ще ми дадете нормално ли е това ако не -какво да направя имам алфа ромео 146 1.6 боксер 95 г
моля, поставяй по-смислени заглавия
Така,както го обясняваш,си ОК.Така трябва да бъде.Не се притеснявай!Втората се включва при по-голяма температура.
sexy_lady_666
05-12-2008, 19:28
А горе-долу стрелката като ми показва 1мм преди пред последната стрелка колко градуса е??При положение че последната е 120 пред последната колко е?
100. Нормално е в града да ти е 90-95 градуса.
sexy_lady_666
05-12-2008, 20:14
А втората перка на колко градуса горе долу се включва...?И казвате ,че според вас няма място за притеснение:calc:
А горе-долу стрелката като ми показва 1мм преди пред последната стрелка колко градуса е??При положение че последната е 120 пред последната колко е?
Това със стрелката,от опит го знам,е индивидуално за всяка кола.При едно и също положение може да дава разлика от 5-10 градуса.Фиксираш,кое положение е нормално за тебе и се ориентираш от там.И колегата ти каза,че нямаш повод за притеснение
victtorbg
05-12-2008, 20:43
А втората перка на колко градуса горе долу се включва...?И казвате ,че според вас няма място за притеснение:calc:
Имаш ли климатик?
sexy_lady_666
05-12-2008, 21:00
да но не го използвам защото не е зареден с фреон и чак лятото ще го използвам и ще го зареждам
victtorbg
05-12-2008, 21:41
да но не го използвам защото не е зареден с фреон и чак лятото ще го използвам и ще го зареждам
Втората перка може да е за климата.Между другото не е добра идея да оставяш системата на климатика празна-влиза влага(ако има пробив) и после става олеле майко.
Стига сте писали глупости! :angry1:
Няма първа/втора перка! Двете перки се въртят ЕДНОВРЕМЕННО. НЕЗАВИСИМО от това дали климатика работи или не!
Ако едната не върти ИМА ПРОБЛЕМ!
Перките са на два ОТДЕЛНИ БУШОНА, първо там се проверява.
Потърсете с търсачката и "първа степен" Има тонове изписано по въпроса. Това е една от най-вероятните причини за прегряването.
victtorbg
05-12-2008, 22:13
Стига сте писали глупости! :angry1:
Няма първа/втора перка! Двете перки се въртят ЕДНОВРЕМЕННО. НЕЗАВИСИМО от това дали климатика работи или не!
Ако едната не върти ИМА ПРОБЛЕМ!
Перките са на два ОТДЕЛНИ БУШОНА, първо там се проверява.
Потърсете с търсачката и "първа степен" Има тонове изписано по въпроса. Това е една от най-вероятните причини за прегряването.
Ама верно ли?Ти и специалист по климатиците ли стана?
Ама верно ли?Ти и специалист по климатиците ли стана?
Специалист по климатици не съм, но не виждам какво общо има това с перките???
А ти специалист по боксери ли си????
И колко перки си оправил?
victtorbg
05-12-2008, 22:22
Специалист по климатици не съм, но не виждам какво общо има това с перките???
А ти специалист по боксери ли си????
И колко перки си оправил?
Много.И вземи се поинтересувай какво общо имат перките с климатика,първа и втора скорост,кога сработват и т.н.Преди да пишеш,че някой пише глупости,погледни ти какви ги пишеш.
Много.И вземи се поинтересувай какво общо имат перките с климатика,първа и втора скорост,кога сработват и т.н.Преди да пишеш,че някой пише глупости,погледни ти какви ги пишеш.
Повярвай ми, преди да пиша нещо винаги проверявам.
За климатика НИЩО не ти оспорвам.
Знам и какво общо имат перките с климатика.
НО не искам да се заблуждават хора които четат тази тема.
ДВЕТЕ ПЕРКИ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪРТЯТ ЕДНОВРЕМЕННО! С климатик, без, на първа степен, на втора - все тая.
Айде стига сме спамили, ако мислиш че има да доизясняваме нещо - на лични.
victtorbg
05-12-2008, 22:36
Повярвай ми, преди да пиша нещо винаги проверявам.
За климатика НИЩО не ти оспорвам.
Знам и какво общо имат перките с климатика.
НО не искам да се заблуждават хора които четат тази тема.
ДВЕТЕ ПЕРКИ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪРТЯТ ЕДНОВРЕМЕННО! С климатик, без, на първа степен, на втора - все тая.
Айде стига сме спамили, ако мислиш че има да доизясняваме нещо - на лични.
Не е съвсем така.Имал съм случаи при които едни и същи марки и модели коли им сработват по различен начин перките.Понякога има разлика.
Не че съм голям специалист ама и мойта кола така загряваше почти до 100 градуса и от изчетеното из форума приех, че е нормално. Но си спуках радиатора и сега колата ми държи малко над 80 и стига до малко под 90 (тия цифри са на око). Това според мен си е нормалната температура, ако отива към 100 явно има проблем.
Не е съвсем така.Имал съм случаи при които едни и същи марки и модели коли им сработват по различен начин перките.Понякога има разлика.
Възможно е, няма да споря. Но конкретно за боксер 1,6 двете перки трябва да въртят заедно. Едната няма да върти, ако примерно е изгорял бушона на климатика.
victtorbg
05-12-2008, 22:42
Не че съм голям специалист ама и мойта кола така загряваше почти до 100 градуса и от изчетеното из форума приех, че е нормално. Но си спуках радиатора и сега колата ми държи малко над 80 и стига до малко под 90 (тия цифри са на око). Това според мен си е нормалната температура, ако отива към 100 явно има проблем.
Според мен има нещо гнило в тия градуси-аз лично не съм сигурен,че индикатора ми показва точно(може би само приблизително).Мисля си,че най-сигурно е едно сравнение с показанията на ECU-то.
victtorbg
05-12-2008, 22:45
Възможно е, няма да споря. Но конкретно за боксер 1,6 двете перки трябва да въртят заедно. Едната няма да върти, ако примерно е изгорял бушона на климатика.
Пак зависи.В италянките вграждат клими на Diavia,а те са с отделна ел.инсталация и не се бъркат в основната-т.е. може да изгори бушона на перката на климата,но по вода да сработва.
Възможно е, няма да споря. Но конкретно за боксер 1,6 двете перки трябва да въртят заедно. Едната няма да върти, ако примерно е изгорял бушона на климатика.
Пак зависи.В италянките вграждат клими на Diavia,а те са с отделна ел.инсталация и не се бъркат в основната-т.е. може да изгори бушона на перката на климата,но по вода да сработва.
Имах предвид главния бушон, той е за "климатичната система" (свободен превод :) ) На него е едната перка и управлението на климатика, което от своя страна си има и собствен бушон. Обикновено гори главния.
Трябва да работят и двата вентилатора заедно! Ако левият не върти най вероятно му е отишъл предпазителя. 30 амперов зелен. Намира се до шалтерчето в което влиза плюсовия кабел от акумулатора.
victtorbg
05-12-2008, 23:04
Имах предвид главния бушон, той е за "климатичната система" (свободен превод :) ) На него е едната перка и управлението на климатика, което от своя страна си има и собствен бушон. Обикновено гори главния.
Това е при стандартна с-ма.
sexy_lady_666
06-12-2008, 11:33
Хора проверих бушоните и не са изгоряли:calc: Какво друго може да е??????
ivan dimitrov
06-12-2008, 14:59
---
sexy_lady_666
06-12-2008, 17:15
колеги цял ден с приятеля ми ровихме из колата и не открих нищо съществено но изключих дясната перка от буксата и при пред последната чертичка която е 100 градуса и ми се включи и лявата перка после звъннах на сервиз който се занимава само с алфа ромео -няма да му споменавам името и ми казаха че перка номер 1 ми се включва да охлажда на 90-92 градуса а перка номер 2 се включва инцидентно ако перка номер 1 не успее да охлади на 100 градуса
victtorbg
06-12-2008, 19:59
Измъкнат щекер,прекъснат кабел,дефектен вентилатор.Ако някой не си е правил експерименти с колата 2-та вентилатора трябва да се въртят заедно. Верно че при някой марки двата вентилатора са независими и ако колата е ходила на майстор с подобно оплакване..... - нищо не се знае.Както беше отбелязано вече - предпазителите са отделни.Аз бих ги проверил отново.Да не се окаже че климатика не работи не защото е празна системата.
Добра идея.
ivan dimitrov
06-12-2008, 21:24
---
има къде да си мериме пишките!Човека иска помош и нека да не даваме грешни съвети,При недоразумения,нека ги подчертаваме.не че ми пука за вашия спор,но човека може да си развали колата
При мен беше изгорял този бушон и не работеше левият вентилатор.
Не че съм голям специалист ама и мойта кола така загряваше почти до 100 градуса и от изчетеното из форума приех, че е нормално. Но си спуках радиатора и сега колата ми държи малко над 80 и стига до малко под 90 (тия цифри са на око). Това според мен си е нормалната температура, ако отива към 100 явно има проблем.
Не е вярно,мойта старата дори с чисто нова охладителна система/воден радиатор,радиатор парно,термостат,сменени всички датчици,промиване/пак държеше 95-100 гр. в града в задръстванията :balloon: :balloon: :balloon:
П.С.Стига сте спорили за глупости,изписано е един том поне за перките на боксера,моля ползвайте търсачката :Topic-is-closed-bg: :Topic-is-closed-bg:
ivan dimitrov
07-12-2008, 23:54
---
Верно има много изписано по темата.Конкретният случай обаче е странен.Разгледах всички(налични) варияции на тема охладителна система на боксер.Навсякъде освен че гледах ел схемите и четох описания.Такъв вариянт нийде не видях.С никого не ща да си меря нищо,просто искам да си изясня ситуацията.Изглежда има екземпляри със нестандартна инсталация и е добре това да се знае - може и друг да изпищи.Другият вариянт е да са правени "подобрения" по колата.
И аз тва се опитах да кажа, ама на...
НА боксера имах такива "подобрения"- бяха изпоразменили буксите. И перките въртяха коя как й дойде, нещо по спомени, едната въртеше на първа степен, а другата на втора. Съответно прегряваше.
Тръгнах по схемата и нещата си дойдоха на мястото.
Колега, от какво се оказа проблема?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.