View Full Version : Детонационно горене
...детонация как ще скапе мотор, нали такъв е принципът:
впръскване -> сгъстяване -> запалване -> детонация, която задвижва буталата :unsure:
Под "детонация" се разбира самозапалване на гориво-въздушната смес преди да е подадена искра от свещта. Това прежедевременно запалване е вредно, защото предизвиква разширяване на изгорелите газове докато буталото още не е достигнало ГМТ и съответно не само не насочва енергията правилно (откъдето пада мощността), но и натоварва буталото (а оттам и целия коляно-мотовилков механизъм) и води до износването/повреждането му.
Появата на детеноция зависи най-вече от октановото число на бензина, степента на сгъстяване на двигателя и ъгъла на изпреварване на запалването. Не съм сигурен какво влияние оказва бедната/богатата смес. Затова, колкото е по-висока степента на сгъстяване на даден двигател, толкова по-високо октаново число на горивото се изисква. Това е причината старите москвичи да карат без проблем с бензин 83 и 86 - те просто имат ниска степен на сгъстяване.
Детонацията много лесно се разпознава - тя предизвиква едно характерно тракане в двигателя при режими на повишено натоварване - обикновено при ускоряване на по-висока предавка. В случая с ТС обаче мисля, че става въпрос за други проблеми, а не за детонация.
Всичко е вярно, освен че под детонация се разбира - самозапалване...
Всичко е вярно, освен че под детонация се разбира - самозапалване...
Ами точно това "се разбира под" тази дума. Не говоря за етимологията на думата, нито за буквалното й значение, а за това какво се разбира в случая под тази дума. Затова казах, че "под .. се разбира", а не ".... означава" - има малка разлика. Иначе му викат и "аванса ти чука", ама ако ми кажеш, че тоя термин е по-точен ... :)
Това за аванса става въпрос за предварението на запалването но то е ддруга тема... В науките за ДВГ се използва точно този термин - детонационно горене - вредно е и представлява детонационно/мигновено/рязко изгаряне като бомба или как да се изразя. Няма общо с самозапалването поне при бензините....:clapping:
Детонационното горене си е точно следствие от самозапалване на горивната смес (в случая бензин- въздух). И е много бързо и неуправляемо горене. А причините могат да бъдат различни. :) Но не вярвам точно туин спарк да има проблем с такова горене.
Хаиде бе няма ли някои да ме подкрепи и да каже че самозапалване или както е известно-калиново горене се получава при нажежен нагар които изиграва ролята на свеща или неотговарящо топлинно число на свеща, която неотвежда топлината достатъчно и тя се задържа в цилиндъра и може да възпламени горивото и да се получикалиновото горене... Детонационното горене е друго- ударно-изгаряне което неизбутва буталото, а го ,,плясва ,, изведнаж... -Аиде и само сливова....8-)
Подкрепям, самовъзпламеняването и детонационното горене са съвсем различни явления!
Скоростта на фронта на пламъка при нормален горивен процес е около 20-40 м/с, а при детонационно горене е 1000-1500 м/с.
trustworthy
06-12-2008, 23:19
Ето малко фийдбек по темата:
Contrary to popular belief, detonation is not a phenomenon that occurs when an air/fuel mixture is compressed to the point of thermo-self-ignition. The point of self-ignition is a highly irregular and non-homogeneous condition where ignition does not occur uniformly, but rather by patches. As pressure increases, the mixture reaches first the thermo-self-ignition, where the following combustion is still governed by conventional slow thermal waves between the patches (alike the sparkplug ignition). With additional pressure, the ignition patch can develop a shock wave, which can then drive a detonation (common detonation source).
Текстa съм го копирал от тук (http://quasiturbine.promci.qc.ca/ETheoryDetonationEngine.htm)
И в крайна сметка пак не се разбра защо е ''родил'' моторът на dakata :disgust: Очевидно причината не ще да е т.нар детонация.
trustworthy
07-12-2008, 12:13
Кое е очевидното? На високи обороти обеднява сместа, което е предпоставка за детонации и в крайна сметка ражда двг-то. Това го разправят специалисти във форума от години, че е 'дефект' на тези двигатели. Последно беше дискутирано в темата на колегата с QV-то от Бургас, дето му гръмна двигателят по пътя за феста
Кое е очевидното? На високи обороти обеднява сместа, което е предпоставка за детонации и в крайна сметка ражда двг-то. Това го разправят специалисти във форума от години, че е 'дефект' на тези двигатели. Последно беше дискутирано в темата на колегата с QV-то от Бургас, дето му гръмна двигателят по пътя за феста
И как точно ''ражда'' ДВГ-то, в смисъл какви са пораженията? Нямам претенциите да съм специалист, но ако е детонация, дали ще се ''заварят'' лагерите? Защото при него точно това се е получило http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=370766#post370766
Аз пък искам да заявя, че съм направил едно много тъпо изказване! :sheep: Благодаря за просветлението. :) И все пак обаче не мисля, че проблема с тоз двигател (последния счупен) е от детонации. По- скоро лошо мазане.
trustworthy
07-12-2008, 19:13
И как точно ''ражда'' ДВГ-то, в смисъл какви са пораженията? Нямам претенциите да съм специалист, но ако е детонация, дали ще се ''заварят'' лагерите? Защото при него точно това се е получило http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=370766#post370766
Аз също не твърдя със сигурност, че е от детонации, но при тея обороти и натоварване на двигателя, ако гръмне бутало, всичко става на салата, а купата за салата е картерът, ако и той не се разпращи от хвърчащите осколки. Снимките от Бургаското куве най-добре онагледяват.
И как точно ''ражда'' ДВГ-то, в смисъл какви са пораженията? Нямам претенциите да съм специалист, но ако е детонация, дали ще се ''заварят'' лагерите? Защото при него точно това се е получило http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=370766#post370766
Може да,когато е бедна сместа,мотора грее,а при висока температура,обикновенно некачественото масло става на водица-което води до заваряване на лагерите и тем подобни салати :sleep: :sleep: :sleep:
Октановото число на бензина определя и неговата детонационна устойчивост, сиреч, колкото по високо е октановото число, толкова е по голяма тази устойчивост. В процеса на смесообразуването, в някои отдалечени части на горивната камера от запалителната свещ, образуваните тъй наречени "прекиси" започват да детонират преди фронта на пламъка създаден от запалителната свещ да е достигнал до тези места (тея пък талянц защо ли кичат по две свещи на цилиндър в двигателите си ???).В този случай се наблюдава явлението ДЕТОНАЦИЯ. Понятието САМОВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ се наблюдава в двигателите които използват ''течни въглища" .
Относно конкретния случай на счупване на двигателя, според мен най-вероятната причина не са детонациите, а липсата на добро мазане.
WhitePower
07-12-2008, 22:05
Може да,когато е бедна сместа,мотора грее,а при висока температура,обикновенно некачественото масло става на водица-което води до заваряване на лагерите и тем подобни салати :sleep: :sleep: :sleep:
О.К.
а дупките по буталата как ще обясниш, там мазане няма за да е виновно маслото , просто буталото се цепи или почващ да виждаш вала през него ;) ?
и защо пунтото върви повече на 13 афр , а на 10.5 върви по малко
трети въпрос ?
Как се прави лънч контрол при турбо моторите ???
а дупките по буталата как ще обясниш, там мазане няма за да е виновно маслото , просто буталото се цепи или почващ да виждаш вала през него ?
Къде виде дупки бря,аз видех само остатъци от бутала :jumping: :jumping: :jumping:
WhitePower
07-12-2008, 22:27
Къде виде дупки бря,аз видех само остатъци от бутала :jumping: :jumping: :jumping:
сега нямам снимки на бутало с дупка или сцепено
ама що се получава
въпроса е теоретичен
:jumping:
примерно аз карам с реисингово масло , значи мазане има , както и всички тунинговани мотори , ама защо много често се прибират с дупки в буталата
е добре де какъв е този автомобил тогава питам аз :angry:
утре като карам Т.С. със 200 ще ми гръмне двигателя ли :angry:
не се интересувам особено от други марки автомобили и за това ще ви попитам вас-само нашите ли ги правят тези мизерий или...
1. Колкото е по-високо октановото число на бензина си е по добре за изгарянето и няма детонации . Да не забравяме че живеем в България и бензина си е доста прекръстен преди да стигне до пистолета на колонката , за дизела да не говорим .
2. Личните ми наблюдения са че двигателите с вариатори са си капризни на ниво на маслото . При по ниско ниво на маслото се случва да не отвори вариатора и тогава сещате се какво се получава във високите обори :lol_sign:
Колегата с QV-то си е спортист човека, не му е за пръв път да кара колата в обороти. Поне моите впечатления са такива 8-) Тоя двг е бил "тръгнал" още преди да го попържи на магистралата това не е нова кола :calc: И аз не е било да искам да счупя нещо и да не успея :lol_sign:
WhitePower
08-12-2008, 17:39
я тука кажете отговорите на мойте въпроси , всички те са свързани с тетонаци и запалване не на време
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD
пълното изгаряне на бензина се нуждае 14,7-1
а за най голяма мощност на двигател с вътрешно горене(бензинов) е 13,5-1
всичко друго под 14,7-1,примерно 15-1 и т.н. се води бедни смеси,а те горят стихиомтрично а от там води до неконтролируемо горене и детонации
а над 13,5,т.е 13-1 се водят богати смеси,те пък горят много бавно а от там и загуба на мощност
а що се отнася до запалването-аванса се определя от хода ,степента на згъстяване,динамичната степен(а тя се определя от презаступването на разпр. валове и степента на сгъстяване),горивната камера и прочие
пример-ако карате турбо кола и фулбуста ви е 0,8 бара и предварението ви е 20 градуса при този буст и решите да покачите фулбуста на 1 бар ,трябва и аванса да се НАМАЛИ,примерно на 15 градуса
не ми се рови да ви покажа турбо карти за запалване
още няма отговор на въпросите ми.Всички показвате колко много знаете но никой не дава ясен отговор:-(
някои казват че при високите им била бедна сместа:| е добре де тоя производител нали прави тестова на тоя двигател или те тъпите жабари не разбират:angry:
е добре де какъв е този автомобил тогава питам аз :angry:
утре като карам Т.С. със 200 ще ми гръмне двигателя ли :angry:
не се интересувам особено от други марки автомобили и за това ще ви попитам вас-само нашите ли ги правят тези мизерий или...
единственото нещо за което се сещам е че просто не уважавате автомобилите си и ги тормозите постоянно с даване на газ до дупка:disgust: и накрая им се пръсва сърцето:angry:
WhitePower
04-01-2009, 00:45
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD
пълното изгаряне на бензина се нуждае 14,7-1
а за най голяма мощност на двигател с вътрешно горене(бензинов) е 13,5-1
всичко друго под 14,7-1,примерно 15-1 и т.н. се води бедни смеси,а те горят стихиомтрично а от там води до неконтролируемо горене и детонации
а над 13,5,т.е 13-1 се водят богати смеси,те пък горят много бавно а от там и загуба на мощност
а що се отнася до запалването-аванса се определя от хода ,степента на згъстяване,динамичната степен(а тя се определя от презаступването на разпр. валове и степента на сгъстяване),горивната камера и прочие
пример-ако карате турбо кола и фулбуста ви е 0,8 бара и предварението ви е 20 градуса при този буст и решите да покачите фулбуста на 1 бар ,трябва и аванса да се НАМАЛИ,примерно на 15 градуса
не ми се рови да ви покажа турбо карти за запалване
а ние що караме на 11.5 ;)
:director:Стехиометрична смес - не е нито богата , нито бедна смес, а е смес с такова количество въздух каквото е нужно за да изгори даденото гориво.
Аз пък се си мислех, че при номинални режими бензиновия двигател работи със доста обогатяване... И ми е странно таз бедна смес откъде ще дойде.
WhitePower
04-01-2009, 18:41
Аз пък се си мислех, че при номинални режими бензиновия двигател работи със доста обогатяване... И ми е странно таз бедна смес откъде ще дойде.
от не правилно премерен въздух , инжектори, филтър, бензинова помпа и .....................................
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.