Log in

View Full Version : Детонационно горене



Коки
06-12-2008, 17:28
...детонация как ще скапе мотор, нали такъв е принципът:
впръскване -> сгъстяване -> запалване -> детонация, която задвижва буталата :unsure:

Под "детонация" се разбира самозапалване на гориво-въздушната смес преди да е подадена искра от свещта. Това прежедевременно запалване е вредно, защото предизвиква разширяване на изгорелите газове докато буталото още не е достигнало ГМТ и съответно не само не насочва енергията правилно (откъдето пада мощността), но и натоварва буталото (а оттам и целия коляно-мотовилков механизъм) и води до износването/повреждането му.

Появата на детеноция зависи най-вече от октановото число на бензина, степента на сгъстяване на двигателя и ъгъла на изпреварване на запалването. Не съм сигурен какво влияние оказва бедната/богатата смес. Затова, колкото е по-висока степента на сгъстяване на даден двигател, толкова по-високо октаново число на горивото се изисква. Това е причината старите москвичи да карат без проблем с бензин 83 и 86 - те просто имат ниска степен на сгъстяване.

Детонацията много лесно се разпознава - тя предизвиква едно характерно тракане в двигателя при режими на повишено натоварване - обикновено при ускоряване на по-висока предавка. В случая с ТС обаче мисля, че става въпрос за други проблеми, а не за детонация.

qpwo
06-12-2008, 17:44
Всичко е вярно, освен че под детонация се разбира - самозапалване...

Коки
06-12-2008, 17:57
Всичко е вярно, освен че под детонация се разбира - самозапалване...

Ами точно това "се разбира под" тази дума. Не говоря за етимологията на думата, нито за буквалното й значение, а за това какво се разбира в случая под тази дума. Затова казах, че "под .. се разбира", а не ".... означава" - има малка разлика. Иначе му викат и "аванса ти чука", ама ако ми кажеш, че тоя термин е по-точен ... :)

qpwo
06-12-2008, 18:14
Това за аванса става въпрос за предварението на запалването но то е ддруга тема... В науките за ДВГ се използва точно този термин - детонационно горене - вредно е и представлява детонационно/мигновено/рязко изгаряне като бомба или как да се изразя. Няма общо с самозапалването поне при бензините....:clapping:

didod
06-12-2008, 19:18
Детонационното горене си е точно следствие от самозапалване на горивната смес (в случая бензин- въздух). И е много бързо и неуправляемо горене. А причините могат да бъдат различни. :) Но не вярвам точно туин спарк да има проблем с такова горене.

qpwo
06-12-2008, 20:57
Хаиде бе няма ли някои да ме подкрепи и да каже че самозапалване или както е известно-калиново горене се получава при нажежен нагар които изиграва ролята на свеща или неотговарящо топлинно число на свеща, която неотвежда топлината достатъчно и тя се задържа в цилиндъра и може да възпламени горивото и да се получикалиновото горене... Детонационното горене е друго- ударно-изгаряне което неизбутва буталото, а го ,,плясва ,, изведнаж... -Аиде и само сливова....8-)

JJJ
06-12-2008, 21:31
Подкрепям, самовъзпламеняването и детонационното горене са съвсем различни явления!
Скоростта на фронта на пламъка при нормален горивен процес е около 20-40 м/с, а при детонационно горене е 1000-1500 м/с.

qpwo
06-12-2008, 21:45
JJJ - :clap:

trustworthy
06-12-2008, 23:19
Ето малко фийдбек по темата:

Contrary to popular belief, detonation is not a phenomenon that occurs when an air/fuel mixture is compressed to the point of thermo-self-ignition. The point of self-ignition is a highly irregular and non-homogeneous condition where ignition does not occur uniformly, but rather by patches. As pressure increases, the mixture reaches first the thermo-self-ignition, where the following combustion is still governed by conventional slow thermal waves between the patches (alike the sparkplug ignition). With additional pressure, the ignition patch can develop a shock wave, which can then drive a detonation (common detonation source).

Текстa съм го копирал от тук (http://quasiturbine.promci.qc.ca/ETheoryDetonationEngine.htm)

Pepo
07-12-2008, 11:20
И в крайна сметка пак не се разбра защо е ''родил'' моторът на dakata :disgust: Очевидно причината не ще да е т.нар детонация.

trustworthy
07-12-2008, 12:13
Кое е очевидното? На високи обороти обеднява сместа, което е предпоставка за детонации и в крайна сметка ражда двг-то. Това го разправят специалисти във форума от години, че е 'дефект' на тези двигатели. Последно беше дискутирано в темата на колегата с QV-то от Бургас, дето му гръмна двигателят по пътя за феста

Pepo
07-12-2008, 12:24
Кое е очевидното? На високи обороти обеднява сместа, което е предпоставка за детонации и в крайна сметка ражда двг-то. Това го разправят специалисти във форума от години, че е 'дефект' на тези двигатели. Последно беше дискутирано в темата на колегата с QV-то от Бургас, дето му гръмна двигателят по пътя за феста
И как точно ''ражда'' ДВГ-то, в смисъл какви са пораженията? Нямам претенциите да съм специалист, но ако е детонация, дали ще се ''заварят'' лагерите? Защото при него точно това се е получило http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=370766#post370766

didod
07-12-2008, 17:57
Аз пък искам да заявя, че съм направил едно много тъпо изказване! :sheep: Благодаря за просветлението. :) И все пак обаче не мисля, че проблема с тоз двигател (последния счупен) е от детонации. По- скоро лошо мазане.

trustworthy
07-12-2008, 19:13
И как точно ''ражда'' ДВГ-то, в смисъл какви са пораженията? Нямам претенциите да съм специалист, но ако е детонация, дали ще се ''заварят'' лагерите? Защото при него точно това се е получило http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=370766#post370766

Аз също не твърдя със сигурност, че е от детонации, но при тея обороти и натоварване на двигателя, ако гръмне бутало, всичко става на салата, а купата за салата е картерът, ако и той не се разпращи от хвърчащите осколки. Снимките от Бургаското куве най-добре онагледяват.

Mury
07-12-2008, 21:24
И как точно ''ражда'' ДВГ-то, в смисъл какви са пораженията? Нямам претенциите да съм специалист, но ако е детонация, дали ще се ''заварят'' лагерите? Защото при него точно това се е получило http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=370766#post370766

Може да,когато е бедна сместа,мотора грее,а при висока температура,обикновенно некачественото масло става на водица-което води до заваряване на лагерите и тем подобни салати :sleep: :sleep: :sleep:

stelt
07-12-2008, 21:35
Октановото число на бензина определя и неговата детонационна устойчивост, сиреч, колкото по високо е октановото число, толкова е по голяма тази устойчивост. В процеса на смесообразуването, в някои отдалечени части на горивната камера от запалителната свещ, образуваните тъй наречени "прекиси" започват да детонират преди фронта на пламъка създаден от запалителната свещ да е достигнал до тези места (тея пък талянц защо ли кичат по две свещи на цилиндър в двигателите си ???).В този случай се наблюдава явлението ДЕТОНАЦИЯ. Понятието САМОВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ се наблюдава в двигателите които използват ''течни въглища" .
Относно конкретния случай на счупване на двигателя, според мен най-вероятната причина не са детонациите, а липсата на добро мазане.

WhitePower
07-12-2008, 22:05
Може да,когато е бедна сместа,мотора грее,а при висока температура,обикновенно некачественото масло става на водица-което води до заваряване на лагерите и тем подобни салати :sleep: :sleep: :sleep:


О.К.

а дупките по буталата как ще обясниш, там мазане няма за да е виновно маслото , просто буталото се цепи или почващ да виждаш вала през него ;) ?

и защо пунтото върви повече на 13 афр , а на 10.5 върви по малко

трети въпрос ?

Как се прави лънч контрол при турбо моторите ???

Mury
07-12-2008, 22:21
а дупките по буталата как ще обясниш, там мазане няма за да е виновно маслото , просто буталото се цепи или почващ да виждаш вала през него ?

Къде виде дупки бря,аз видех само остатъци от бутала :jumping: :jumping: :jumping:

WhitePower
07-12-2008, 22:27
Къде виде дупки бря,аз видех само остатъци от бутала :jumping: :jumping: :jumping:

сега нямам снимки на бутало с дупка или сцепено
ама що се получава
въпроса е теоретичен
:jumping:

примерно аз карам с реисингово масло , значи мазане има , както и всички тунинговани мотори , ама защо много често се прибират с дупки в буталата

reptli
08-12-2008, 00:20
е добре де какъв е този автомобил тогава питам аз :angry:

утре като карам Т.С. със 200 ще ми гръмне двигателя ли :angry:

не се интересувам особено от други марки автомобили и за това ще ви попитам вас-само нашите ли ги правят тези мизерий или...

Sunny
08-12-2008, 12:16
1. Колкото е по-високо октановото число на бензина си е по добре за изгарянето и няма детонации . Да не забравяме че живеем в България и бензина си е доста прекръстен преди да стигне до пистолета на колонката , за дизела да не говорим .
2. Личните ми наблюдения са че двигателите с вариатори са си капризни на ниво на маслото . При по ниско ниво на маслото се случва да не отвори вариатора и тогава сещате се какво се получава във високите обори :lol_sign:

code
08-12-2008, 16:07
Колегата с QV-то си е спортист човека, не му е за пръв път да кара колата в обороти. Поне моите впечатления са такива 8-) Тоя двг е бил "тръгнал" още преди да го попържи на магистралата това не е нова кола :calc: И аз не е било да искам да счупя нещо и да не успея :lol_sign:

WhitePower
08-12-2008, 17:39
я тука кажете отговорите на мойте въпроси , всички те са свързани с тетонаци и запалване не на време

drigata
09-12-2008, 10:22
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD

пълното изгаряне на бензина се нуждае 14,7-1

а за най голяма мощност на двигател с вътрешно горене(бензинов) е 13,5-1

всичко друго под 14,7-1,примерно 15-1 и т.н. се води бедни смеси,а те горят стихиомтрично а от там води до неконтролируемо горене и детонации

а над 13,5,т.е 13-1 се водят богати смеси,те пък горят много бавно а от там и загуба на мощност

а що се отнася до запалването-аванса се определя от хода ,степента на згъстяване,динамичната степен(а тя се определя от презаступването на разпр. валове и степента на сгъстяване),горивната камера и прочие

пример-ако карате турбо кола и фулбуста ви е 0,8 бара и предварението ви е 20 градуса при този буст и решите да покачите фулбуста на 1 бар ,трябва и аванса да се НАМАЛИ,примерно на 15 градуса

не ми се рови да ви покажа турбо карти за запалване

reptli
03-01-2009, 17:10
още няма отговор на въпросите ми.Всички показвате колко много знаете но никой не дава ясен отговор:-(
някои казват че при високите им била бедна сместа:| е добре де тоя производител нали прави тестова на тоя двигател или те тъпите жабари не разбират:angry:



е добре де какъв е този автомобил тогава питам аз :angry:

утре като карам Т.С. със 200 ще ми гръмне двигателя ли :angry:

не се интересувам особено от други марки автомобили и за това ще ви попитам вас-само нашите ли ги правят тези мизерий или...

единственото нещо за което се сещам е че просто не уважавате автомобилите си и ги тормозите постоянно с даване на газ до дупка:disgust: и накрая им се пръсва сърцето:angry:

WhitePower
04-01-2009, 00:45
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD

пълното изгаряне на бензина се нуждае 14,7-1

а за най голяма мощност на двигател с вътрешно горене(бензинов) е 13,5-1

всичко друго под 14,7-1,примерно 15-1 и т.н. се води бедни смеси,а те горят стихиомтрично а от там води до неконтролируемо горене и детонации

а над 13,5,т.е 13-1 се водят богати смеси,те пък горят много бавно а от там и загуба на мощност

а що се отнася до запалването-аванса се определя от хода ,степента на згъстяване,динамичната степен(а тя се определя от презаступването на разпр. валове и степента на сгъстяване),горивната камера и прочие

пример-ако карате турбо кола и фулбуста ви е 0,8 бара и предварението ви е 20 градуса при този буст и решите да покачите фулбуста на 1 бар ,трябва и аванса да се НАМАЛИ,примерно на 15 градуса

не ми се рови да ви покажа турбо карти за запалване

а ние що караме на 11.5 ;)

qpwo
04-01-2009, 10:33
:director:Стехиометрична смес - не е нито богата , нито бедна смес, а е смес с такова количество въздух каквото е нужно за да изгори даденото гориво.

didod
04-01-2009, 11:13
Аз пък се си мислех, че при номинални режими бензиновия двигател работи със доста обогатяване... И ми е странно таз бедна смес откъде ще дойде.

WhitePower
04-01-2009, 18:41
Аз пък се си мислех, че при номинални режими бензиновия двигател работи със доста обогатяване... И ми е странно таз бедна смес откъде ще дойде.

от не правилно премерен въздух , инжектори, филтър, бензинова помпа и .....................................