Log in

View Full Version : датчик за температурата на маслото



lejj155
08-12-2008, 11:12
155 2.0ts 16v SUPER
Някои може ли да ми помогне с намирането на този датчик, че май ще се наложи да го сменям и да не объркам нещо.И другият ми въпрос е защо при по висока скорост температурата на маслото спада почти до нула.Предварително благодаря за мненията

Sunny
08-12-2008, 12:05
155 2.0ts 16v SUPER
И другият ми въпрос е защо при по висока скорост температурата на маслото спада почти до нула.
Да не става дума за налягането ? Как температурата ти на маслото ще пада до 0 ?

lejj155
08-12-2008, 12:25
Точно за температурата става въпрос налягането си е нормално, но на таблото стрелката за температурата спада рязко при извънградско движение което ми се струва не много нормално.

myato
08-12-2008, 18:29
Тя,че спада рязко температурата е проблем,ма не е температура на маслото.Почети в темите за термостати.

lejj155
08-12-2008, 20:27
Тя,че спада рязко температурата е проблем,ма не е температура на маслото.Почети в темите за термостати.
Абе хора става въпрос за 155-ца 2.0ts 16v на таблото ми показва не само температура на охладителната течност но и температурата на маслото та за тази стрелка става на въпрос, че спада почти до нула в извън градтско (виж снимката)http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=6112&stc=1&d=1228760475
а че маслото неможе да е студено при работещ двигател това ми е ясно та затова се интересувам каде точно се намира датчика или каквото е там за тем. на маслото за да го сменя.

myato
08-12-2008, 22:17
Извинявай,грешката е моя.Нямам преки впечатления от конкретния модел,но ще поровя из наличните ми ресурси и ако мога,ще помогна.

hsr
09-12-2008, 12:55
Освен, че таблото на снимката не е от 2.0 16в. и няма "0" , при хладно време и движение извънградско със 100-120 е нормално температурата на маслото да спада.
Особено ако колата има и маслен радиатор...

lejj155
09-12-2008, 13:37
Освен, че таблото на снимката не е от 2.0 16в. и няма "0" , при хладно време и движение извънградско със 100-120 е нормално температурата на маслото да спада.
Особено ако колата има и маслен радиатор...
Колега таблото ако не си разбрал съм го показал само за пример на по горните колеги да видят, че имам такъв уред, и е същото с това на 2.0 16v а разликата в случая е без значение.Да прав си, че няма "0" а е "60" и че да истине малко е нормално.Но при мен стрелката пада до положение под "60" (образно "0")
А и въпроса ми е съвсем друг ако не си забелязал, но ти благодаря за критиката, тя ще ми помогне да си реша проблема

mimouzunov
09-12-2008, 16:31
Несъм 100% сигурен ,но според мен е под изпускателния колектор долу ниско!!

Furious 155
09-12-2008, 16:59
Несъм 100% сигурен ,но според мен е под изпускателния колектор долу ниско!!

датчика за температура на маслото е на планката на масления филтър при 8 клапановите мотори - има си и кабелче :)

lejj155
09-12-2008, 18:31
датчика за температура на маслото е на планката на масления филтър при 8 клапановите мотори - има си и кабелче :)
Приятели много ви благодаря ще погледна.
А тази планка на масления филтър да не би да е т.н. охладител на маслото ако правилно се изразявам при мен масления филтър се завива на него.

Petronii
09-12-2008, 22:22
Поради наличието на радиатор за маслото е възможно температурата му да пада при по-висика скорост.

метъл
09-12-2008, 23:47
Поради наличието на радиатор за маслото е възможно температурата му да пада при по-висика скорост.

Системите за охлаждане на маслото са аналогични (принципно) на тези на антифриза, т.е. имат си малък и голям кръг и термостат, който да ги превключва, така че падане под 60 не е нормално освен ако не е прецакан термостата. Моята и зиме и лете си държи 75-80 гр. при 120-140 км/ч (като казвам "зиме" имам впредвид сега, защото още не съм зимувал с нея).

millko
10-12-2008, 07:36
[QUOTE=Petronii;372582]Поради наличието на радиатор за маслото е възможно температурата му да пада при по-висика скорост.[/QUOT
При мен работи по същият начин и мисля че този модел нямат радиатори за масло.

MUROMAN
10-12-2008, 19:54
при мен този уред едвам помръдва ,няма значение от пробега или времето.никога не съм го виждал да мърда много все си седи там около 60.

Petronii
11-12-2008, 19:29
Метъл, точно това имах пред вид. Възможно е самият термостат да повреден. Този термостат отваря при 83,5 градуса.

lejj155
12-12-2008, 08:45
Е сега вече съвсем се обърках аз си мислех, че проблема може да е в датчика а излиза и друга вероятност.
Може ли да ми кажете 2.0ts 16v има ли маслен радиато,къде е разположен и термостата къде се намира?

Petronii
12-12-2008, 19:07
Моята е 8V и радиатора се намира под десния фар до самия подкалник. Прегледах документацията на 16V но не видях точно къде е.

lejj155
12-12-2008, 20:00
Моята е 8V и радиатора се намира под десния фар до самия подкалник. Прегледах документацията на 16V но не видях точно къде е.
Да ти кажа и аз не съм забелязал маслен радиатор възможно ли е да нямам, а този охладител на маслото (на които се завива масления филтър) да върши тази работа.

Furious 155
12-12-2008, 20:50
на 16 клапановите има едно разделение на картера и там се охлажда маслото.

lejj155
12-12-2008, 21:36
на 16 клапановите има едно разделение на картера и там се охлажда маслото.
Това което е в задния край на картера от към копето и на него е завит един датчик, за него ли става въпрос.

kris11
13-12-2008, 20:24
Освен, че таблото на снимката не е от 2.0 16в. и няма "0" , при хладно време и движение извънградско със 100-120 е нормално температурата на маслото да спада.
Особено ако колата има и маслен радиатор...

И с маслен радиатор лете на магистрала до 180 км/ч масло -90гр и не вдига . Над 190 се покачва и при продължтелно каране с 200 и нагоре подминава 95 гр. Поради малкото челно съпротивление позволява при 225 изключване от скорост и движение по инерция със запален двигател при спадане до 190 отново доускоряване и така дори в жегите през август температурата на маслото не превишава 95 гр.

Grim
16-12-2008, 19:24
Това което е в задния край на картера от към копето и на него е завит един датчик, за него ли става въпрос.

да,там ти е датчика, при нормално каране температурата не мърда,но малко като покараш по рацерски ще мръдне,освен ако не ти е прецакан датчика или кабела му... аз след счупване на картера съм с картер от 145 и там няма такъв датчик... така че CHILL :native: