View Full Version : датчик за температурата на маслото
155 2.0ts 16v SUPER
Някои може ли да ми помогне с намирането на този датчик, че май ще се наложи да го сменям и да не объркам нещо.И другият ми въпрос е защо при по висока скорост температурата на маслото спада почти до нула.Предварително благодаря за мненията
155 2.0ts 16v SUPER
И другият ми въпрос е защо при по висока скорост температурата на маслото спада почти до нула.
Да не става дума за налягането ? Как температурата ти на маслото ще пада до 0 ?
Точно за температурата става въпрос налягането си е нормално, но на таблото стрелката за температурата спада рязко при извънградско движение което ми се струва не много нормално.
Тя,че спада рязко температурата е проблем,ма не е температура на маслото.Почети в темите за термостати.
Тя,че спада рязко температурата е проблем,ма не е температура на маслото.Почети в темите за термостати.
Абе хора става въпрос за 155-ца 2.0ts 16v на таблото ми показва не само температура на охладителната течност но и температурата на маслото та за тази стрелка става на въпрос, че спада почти до нула в извън градтско (виж снимката)http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=6112&stc=1&d=1228760475
а че маслото неможе да е студено при работещ двигател това ми е ясно та затова се интересувам каде точно се намира датчика или каквото е там за тем. на маслото за да го сменя.
Извинявай,грешката е моя.Нямам преки впечатления от конкретния модел,но ще поровя из наличните ми ресурси и ако мога,ще помогна.
Освен, че таблото на снимката не е от 2.0 16в. и няма "0" , при хладно време и движение извънградско със 100-120 е нормално температурата на маслото да спада.
Особено ако колата има и маслен радиатор...
Освен, че таблото на снимката не е от 2.0 16в. и няма "0" , при хладно време и движение извънградско със 100-120 е нормално температурата на маслото да спада.
Особено ако колата има и маслен радиатор...
Колега таблото ако не си разбрал съм го показал само за пример на по горните колеги да видят, че имам такъв уред, и е същото с това на 2.0 16v а разликата в случая е без значение.Да прав си, че няма "0" а е "60" и че да истине малко е нормално.Но при мен стрелката пада до положение под "60" (образно "0")
А и въпроса ми е съвсем друг ако не си забелязал, но ти благодаря за критиката, тя ще ми помогне да си реша проблема
mimouzunov
09-12-2008, 16:31
Несъм 100% сигурен ,но според мен е под изпускателния колектор долу ниско!!
Furious 155
09-12-2008, 16:59
Несъм 100% сигурен ,но според мен е под изпускателния колектор долу ниско!!
датчика за температура на маслото е на планката на масления филтър при 8 клапановите мотори - има си и кабелче :)
датчика за температура на маслото е на планката на масления филтър при 8 клапановите мотори - има си и кабелче :)
Приятели много ви благодаря ще погледна.
А тази планка на масления филтър да не би да е т.н. охладител на маслото ако правилно се изразявам при мен масления филтър се завива на него.
Petronii
09-12-2008, 22:22
Поради наличието на радиатор за маслото е възможно температурата му да пада при по-висика скорост.
Поради наличието на радиатор за маслото е възможно температурата му да пада при по-висика скорост.
Системите за охлаждане на маслото са аналогични (принципно) на тези на антифриза, т.е. имат си малък и голям кръг и термостат, който да ги превключва, така че падане под 60 не е нормално освен ако не е прецакан термостата. Моята и зиме и лете си държи 75-80 гр. при 120-140 км/ч (като казвам "зиме" имам впредвид сега, защото още не съм зимувал с нея).
[QUOTE=Petronii;372582]Поради наличието на радиатор за маслото е възможно температурата му да пада при по-висика скорост.[/QUOT
При мен работи по същият начин и мисля че този модел нямат радиатори за масло.
при мен този уред едвам помръдва ,няма значение от пробега или времето.никога не съм го виждал да мърда много все си седи там около 60.
Petronii
11-12-2008, 19:29
Метъл, точно това имах пред вид. Възможно е самият термостат да повреден. Този термостат отваря при 83,5 градуса.
Е сега вече съвсем се обърках аз си мислех, че проблема може да е в датчика а излиза и друга вероятност.
Може ли да ми кажете 2.0ts 16v има ли маслен радиато,къде е разположен и термостата къде се намира?
Petronii
12-12-2008, 19:07
Моята е 8V и радиатора се намира под десния фар до самия подкалник. Прегледах документацията на 16V но не видях точно къде е.
Моята е 8V и радиатора се намира под десния фар до самия подкалник. Прегледах документацията на 16V но не видях точно къде е.
Да ти кажа и аз не съм забелязал маслен радиатор възможно ли е да нямам, а този охладител на маслото (на които се завива масления филтър) да върши тази работа.
Furious 155
12-12-2008, 20:50
на 16 клапановите има едно разделение на картера и там се охлажда маслото.
на 16 клапановите има едно разделение на картера и там се охлажда маслото.
Това което е в задния край на картера от към копето и на него е завит един датчик, за него ли става въпрос.
Освен, че таблото на снимката не е от 2.0 16в. и няма "0" , при хладно време и движение извънградско със 100-120 е нормално температурата на маслото да спада.
Особено ако колата има и маслен радиатор...
И с маслен радиатор лете на магистрала до 180 км/ч масло -90гр и не вдига . Над 190 се покачва и при продължтелно каране с 200 и нагоре подминава 95 гр. Поради малкото челно съпротивление позволява при 225 изключване от скорост и движение по инерция със запален двигател при спадане до 190 отново доускоряване и така дори в жегите през август температурата на маслото не превишава 95 гр.
Това което е в задния край на картера от към копето и на него е завит един датчик, за него ли става въпрос.
да,там ти е датчика, при нормално каране температурата не мърда,но малко като покараш по рацерски ще мръдне,освен ако не ти е прецакан датчика или кабела му... аз след счупване на картера съм с картер от 145 и там няма такъв датчик... така че CHILL :native:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.