View Full Version : Казус относно решение на КАТ
milenamr
11-12-2008, 19:25
Случката е с мой приятел, но мисля че това потенциално може да се случи на всеки, докато шофира.Затова ви моля за мнения по въпроса, как да действа от тук на там.
А ето и самия случай :
"В дъждовен ден, привечер около 18.20 ч., 5.10.2008 г. на спускането на прохода Шипка откъм страна на гр. Габрово в средата на остър десен завой, при достигне на почти връхната точка на виража, двигателят на управлявания от мен автомобил при движение с 30 км/ч и на 3-та скорост, загасна. В резултат на това, загубих рязко хидравлично налягане в кормилната и спирачната системи на автомобила и продължих към отсрещния бордюр, където се ударих, въпреки моите опити да променя траекторията на управлявания от мен автомобил. Поради специфичните условия на даденото място, а именно:
- остър завой
- мокро време
- сложен знак преди това, че пътя е хлъзгав (заради което и бях намалил до 30 км/ч при максимално разрешени за прохода 40 км/ч и спускайки се на скорост - в случая 3-та)
- особеностите на виража
- невъзможността да управлявам своя автомобил,
реших да не предприемам резки маневри с волана или да не опитвам спиране, използвайки ръчната спирачка.
Резултатът беше спиране в левия бордюр на пътя.
След идването на КАТ, ми беше написан акт за движение с несъобразена скорост, който аз обжалвах писмено в оставеното за целта място в него, но днес е пристигнало наказателно постановление, издадено от РПУ-Габрово, в което съм признат за виновен за ПТП при движение с несъобразена скорост (нарушил съм според тях чл. 20 ал. 2 предл. 1 от ЗДвП), като наказанието ми на основание чл. 53 от ЗАНН и чл. 179 ал. 2 предвр. 1 от ЗДвП е глоба в размер от 100 лв. и отнемането на 4 контролни точки.
С аргументите на КАТ-Габрово съм крайно несъгласен, защото съм предприел всички изискуеми и предвидими действия, за да намаля всеки възможен риск за възникване на ПТП, но е нямало как да знам, че в завоя ще възникне евентуален технически проблем в моя автомобил и двигателят му ще загасне.
Заради това искам да обжалвам решението на КАТ-Габрово по законовия ред в 7-дневния срок определен за това, който изтича на 17-ти декември този месец.
В случая се интересувам: имам ли основание да извърша това при така описаните от мен обстоятелства и ако да - то какви да са моите аргументи?"
30 км/ч - 3та - спускане - мокър път?
ми несъобразено е
ПП
на угаснал автомобил, но движещ се на скорост, налягане в хидравликата НЕ се губи
Alfamaniak
11-12-2008, 19:35
Не може да си на скорост и колата да се движи и да останеш без хидравлика. Сигурно колата се е спускала по инерция.
Нормално да изгасне :D Но ненормално да изгуби хидравликата аз се слускам винаги на 2ра нзм...:gives[1]:
trustworthy
11-12-2008, 20:25
Дори и да е угаснала, сервото на спирачките има 1-2 натискания преди да се втвърди. Дори и да се е втвърдило сервото, спирачките не спират да работят, а просто е необходимо доста по-голямо усилие върху педала. Сервото УСИЛВА, а не включва/изключва спирачната система ;) Хидравликата и тя е слънце при зацепена предавка.
Спускане на 3-та с 30...отделно причините да угасне двигателят на скорост са толкова малко, а и дори и да угасне, стига да е на скорост, колата по-скоро ще тръгне сама да спира и ще е в пъти по-управляема, отколкото ако се скочи на спирачките при мокър и потенциално хлъзгав участък примерно
Бе като цяло звучи нагласена историята :calc:
milenamr
11-12-2008, 20:29
Дори и да е угаснала, сервото на спирачките има 1-2 натискания преди да се втвърди. Дори и да се е втвърдило сервото, спирачките не спират да работят, а просто е необходимо доста по-голямо усилие върху педала. Сервото УСИЛВА, а не включва/изключва спирачната система ;) Хидравликата и тя е слънце при зацепена предавка.
Спускане на 3-та с 30...отделно причините да угасне двигателят на скорост са толкова малко, а и дори и да угасне, стига да е на скорост, колата по-скоро ще тръгне сама да спира и ще е в пъти по-управляема, отколкото ако се скочи на спирачките при мокър и потенциално хлъзгав участък примерно
Бе като цяло звучи нагласена историята :calc:
Ама не е нагласена история, точно самата ситуация е описана.
Само забравих да спомена ,че става въпрос за Рено 19 (двигател 1.7) ,а не за Алфа.
Нямам причини да ви представям нагласени ситуации,савсем автентично е всичко.Незнам защо се нахвърлихте срещу човека , че си ги фантазира нещата като това не е така.
хуу де
не е награсена
но дриваре з анищо не става
скоростта 30 на тре Е несъобразена
демек като никога са му писали смислен акт
абе той като не знае как да си пази хидравликата ръчни ше дърпа ...
изобщо добре че няма жертви
Може да обжалва пред районния съд по местосъставяне на акта. Но доказването вече е доста трудно. Всичко зависи от това колко убедителен пред съда ще бъде. Ако не му е прекалено далече, по-добре да отиде лично или с адвокат, да не разчита само на писмена защита.
П.С. Може да даде акта на адвокат да провери за формални нарушения.
веднъж (дваж-триж) имах и аз таквиз казуси..ама 200 лева адвокат-питбул...даже КаТ не ми дадоха протокол. Оправят се нещата. Написаха го с избягал втори участник...застрахователя плати 100% ремонт... Българиюооо...
vaklinator
11-12-2008, 21:21
И как при спускане на скорос някой може да разбере, че двигателя е изгаснал???
Веднага се разбира и хидравликата се вдървява, само ако колата е АВТОМАТИК, и си на положение D, ако си на 3 пак си действат нещата нормално, както и при ръчните на 3-та
голямата риба
11-12-2008, 21:32
разбира се, че може да обжалва
но за да спечели, ще трябва да докаже, че се е движил със съобразена скорост
а как ще стане това, може да му каже според мен само адвокат, който е тясно специализиран в тези дела
и накрая съда ще прецени дали се е движил със съобразена или не скорост
За лека кола няма докзаване. Едва ли са му мерили спирачния път. Най-важна в случая е убедителността.
milenamr
11-12-2008, 22:12
Колеги , вие май забравяте ,че това не е високооборотна кола като Алфата,(рено 19 е ) така че за нея е доста нормално на 3та да кара с 30 ;)
Недейте да сравнявате с ваште коли, защото аз ако гледам по себе си ,карам по схема
1-ва -40
2-ра -60
3-та -90
и така :gayfight:
Но случая е различен ;)
голямата риба
11-12-2008, 22:16
Миленче, нас няма смисъл да ни убеждаваш
за да спечели твоят човек трябва да убеди съда и толкова
а за целта си трябва адвокат, който да знае как да тълкува закона в негова полза
DarkKnight
11-12-2008, 23:30
Аз на голфа съм имал проблеми ама ако не е автоматик няма как да изгасне двигателя, а ако изгасне колата забива муцуна и спира, независимо че е наклон и не изпуска сервото защото двигателя прави някакви обороти и е почти като запален ако е на скорост. И всяка кола (освен едни глупави ситроени дето всичко им е на едно) може да се върти кормилото и просто е по тегаво иначе си работи нормално ;)
Добре де, какъв е този съд, в който трябва да доказваш, че си невинен. Не трябва ли те да докажат, че е виновен :Suicide:
detelazurno
12-12-2008, 00:23
Колеги , вие май забравяте ,че това не е високооборотна кола като Алфата,(рено 19 е ) така че за нея е доста нормално на 3та да кара с 30 ;)
Недейте да сравнявате с ваште коли, защото аз ако гледам по себе си ,карам по схема
1-ва -40
2-ра -60
3-та -90
и така :gayfight:
Но случая е различен ;)
Айде колежката дето толкова ни пее песнички за разни ниски и високи обороти да дойде да я повозя на ниско оборотното Рено дето с 30 задължително трябва да е на 3-та и после ще си говорим кой по каква схема кара, защото аз по мойта на 1-ва 300 дигам. А тоя твоя приятел нали не е помлял никой? Кой го е бил през устата да се обади на КАТ тогава?! Ако се е надявал да му дадат протоколче да съди общината заради щета по колата си не е познал. Нито доводите са му основателни, нито може да претендира за липса на предупредителни знаци. А ако колата не е била в състояние да се движи на собствен ход след инцидента да ги е дал тия 100 лева по-добре на пътна помощ да го издърпат, а и 4 точки щеше да си спести. Акта вече са му го написали и толкова. Да е мислил на време. Всеизвестно е, че с КАТ трудно се спори. Нито ни е работа нито виждам с какво ще му помогнем ако му мислим проблема тук във форума още повече, че не го чете лично той. Ако все пак се чувства толкова потърпевш от постъпката си, защото той сам се е набутал между шамарите, да потърси професионална помощ! Тук всички сме високооборотни фанатици без актове, защото за 50 акт не могат да ти пишат, а от 50 нагоре не могат да ни хванат. Така че сори ама не можем да ти помогнем!
Айде колежката дето толкова ни пее песнички за разни ниски и високи обороти да дойде да я повозя на ниско оборотното Рено дето с 30 задължително трябва да е на 3-та и после ще си говорим кой по каква схема кара, защото аз по мойта на 1-ва 300 дигам. А тоя твоя приятел нали не е помлял никой? Кой го е бил през устата да се обади на КАТ тогава?! Ако се е надявал да му дадат протоколче да съди общината заради щета по колата си не е познал. Нито доводите са му основателни, нито може да претендира за липса на предупредителни знаци. А ако колата не е била в състояние да се движи на собствен ход след инцидента да ги е дал тия 100 лева по-добре на пътна помощ да го издърпат, а и 4 точки щеше да си спести. Акта вече са му го написали и толкова. Да е мислил на време. Всеизвестно е, че с КАТ трудно се спори. Нито ни е работа нито виждам с какво ще му помогнем ако му мислим проблема тук във форума още повече, че не го чете лично той. Ако все пак се чувства толкова потърпевш от постъпката си, защото той сам се е набутал между шамарите, да потърси професионална помощ! Тук всички сме високооборотни фанатици без актове, защото за 50 акт не могат да ти пишат, а от 50 нагоре не могат да ни хванат. Така че сори ама не можем да ти помогнем!
Айде няма нужда от толкоз злоба, а? Човекът има право да се защити пред съда и няма нищо лошо в това да си упражни правото. Ако е виновен ще оставят в сила наказателното постановление и толкоз.
Alexanderbb
12-12-2008, 09:33
Без да обиждам колежката историята найстина си звучи неправдоподобно. 30 км на трета, колата хем угаснала хем продължила, изчезнали спирачките (те на ладите едно време спираха до 3 пъти на загасен двигател), управлението по никакъв начин пък не може да се блокира (моя локомотив като скъса ремъка и загуби хидравликата пак си се управляваше сносно при тази скорост а е кола много по-тежка и с гуми 205).
аз предложил на пича вместо да си губи времето със съда (понеже според мен наказането е нарлъно правомерно), да инвестира в курс по шофиране
щото му трябва
detelazurno
12-12-2008, 11:48
Айде няма нужда от толкоз злоба, а? Човекът има право да се защити пред съда и няма нищо лошо в това да си упражни правото. Ако е виновен ще оставят в сила наказателното постановление и толкоз.
Каква злоба бе човек? Не виждаш ли че 100 души са обяснили, че това просто нямя как да се случи, а и защо не може да се случи са и казаи, обаче не. Обясненията не спряха. Е по католик от папата няма да стане та каквото ще да е. Аз подкрепям търтей като му препоръчвам на пича още някой друг допълнителен час зад волана на учебната кола!
DerMeister
12-12-2008, 12:06
Какво съдите човека като може поради някаква повреда да е изгаснал двигателя, съответно нищо не пречи повредата да е била в сервото в хидравликата и т.н. и т.н. Звучите все едно сме форума на бившите състезатели от WRC и всички са богове зад волана.
А дори и просто да се е ошашкал и да не е успял да овладее колата, то акт за несъобразена скорост е пълна тъпотия с 100лв. глоба и 4 точки. Има си други актове като несъобразяване с обстановка, недостатъчен контрол и т.н., които звучат по адекватно и са с по-малки глоби и точки.
шанса е да обжалва наказателното постановление като си наеме сносен адвокат и изкарат акта недействителен, тъй като не отговаря на всички критерии. те са около 13 и съм 99.99% сигурен че поне на един не отговаря! тогава може да си спести точките, но глобата не ми се вярва. а и винаги могат да кажат, че ако се е джижел с 20 е можело да се избегне ПТП-то така че скоростта му е нсъобразена! общо взето му препоръчвам да пие една вода и да не се занимава с глупости за 4 точки и 100 лв.
detelazurno
12-12-2008, 12:16
Добре де....все за това се хващате, че бил тъп акта, че не сме знаели повредата.... Питам аз за пореден път. Защо се е обадил на КАТ при тези обстоятелства? Постъпката е неоспоримо тъпа. Още повече, че тия актове за несъобразена скорост ги пишат със затворени очи за щяло и нещяло
Alfa User
12-12-2008, 12:23
Какво точно е станало (ама наистина...) може да каже само потърпевшия. Такива споделяния и оплаквания между познати никога не са напълно достоверни - аз също мисля че има нещо скрито в цялата история, но това няма значение.
Идеята на тази тема беше някой от нас да помогне ако е имал подобни разправии с КАТ. Иначе защо наистина е викан КАТ като няма ПТП и пострадали, е съвсем отделен въпрос в предвид на това че всички знаем колко обичат катаджиите такива случки ... Ама нейсе.
Благодарско на всички отзовали се с някакъв съвет или акъл - дано на никой не се случват подобни неща занапред! :cheers:
да кажа и аз: тази ситуация може да стане само при повреда в колата и/или ошашкване на ЗКУ... едно по-здраво въртене на волана надясно и (почти) всичко би било ОК - едва ли реното е с 205 гуми.... (БТВ: случвало ми се е на 190-ката подобно нещо при движение по инерция, ляв завой и скорост ок.60-65 км/ч, гуми 195/55/15; супер неприятно е, но според мен е по-опасно когато сервото сработи по време на маневрата (запалих колата, завоя беше достатъчно дълъг), и пак не си напуснах лентата, само дето имах най-невероятната траектория...)
за 'нашите' катаджии: пишат всевъзможни (полу)истини по актовете, но мисля, че в този случай логиката им е желязна: 'като не си спрял си се движил с несъобразена скорост, може и 5 км/ч да е... ами ако там имаше човек, недай си боже дете?...'
същото като удар в предната кола - 'бързо спрял'; ми да си спазвал дистанция, ти сам си знаеш как ти спира колата при съответната скорост, време, настилка и пр.
успех на колегата с обжалването, ама нещо не го виждам... май търтея ше требе да послуша...
detelazurno
12-12-2008, 12:59
да кажа и аз: тази ситуация може да стане само при повреда в колата и/или ошашкване на ЗКУ... едно по-здраво въртене на волана надясно и (почти) всичко би било ОК - едва ли реното е с 205 гуми.... (БТВ: случвало ми се е на 190-ката подобно нещо при движение по инерция, ляв завой и скорост ок.60-65 км/ч, гуми 195/55/15; супер неприятно е, но според мен е по-опасно когато сервото сработи по време на маневрата (запалих колата, завоя беше достатъчно дълъг), и пак не си напуснах лентата, само дето имах най-невероятната траектория...)
за 'нашите' катаджии: пишат всевъзможни (полу)истини по актовете, но мисля, че в този случай логиката им е желязна: 'като не си спрял си се движил с несъобразена скорост, може и 5 км/ч да е... ами ако там имаше човек, недай си боже дете?...'
същото като удар в предната кола - 'бързо спрял'; ми да си спазвал дистанция, ти сам си знаеш как ти спира колата при съответната скорост, време, настилка и пр.
успех на колегата с обжалването, ама нещо не го виждам... май търтея ше требе да послуша...
Абе малко не съм съгласен. Хич не им е желеязна логиката. То ако вървим на тоя принцип всяко ПТП може да се пише, че е възникнало поради несъобразена скорост пък после ходи доказвай, че нямаш сестра
DerMeister
12-12-2008, 13:07
Абе малко не съм съгласен. Хич не им е желеязна логиката. То ако вървим на тоя принцип всяко ПТП може да се пише, че е възникнало поради несъобразена скорост пък после ходи доказвай, че нямаш сестра
Е то си е така. Ходи се метни в някой ров на околовръстното, викни КАТ и ще видиш какъв акт ще ти пишат. :bangin:
Violator
12-12-2008, 13:10
То и той сигурно не може да обясни, преди години с опелчето както си се спуксам на мокър път но с нови гуми с 40 -50 след Вонеща Вода изведнъж колата ми сви рязко в ляво и се изплющях в мантинелата и се завъртях 1 път (добре, ченямаше някой тир насреща) В сервиза ми казаха, че съм скъсал шарнир но бях ги сменял преди няколко месеца и не ми се вярваше. А за това, че на 3та със 30 по надолнище му е изгаснал двигателя и е загубил управление най вероятно се е шашнал нещо, но не вижда как ще обори акта. Асвен ако не си наеме кадърен адвокат и потроши една камара пари и нерви.
един приятелски савет.не си губете времето няма смисал
Винаги има смисъл да си търсиш правата.
Ама не е нагласена история, точно самата ситуация е описана.
Само забравих да спомена ,че става въпрос за Рено 19 (двигател 1.7) ,а не за Алфа.
Нямам причини да ви представям нагласени ситуации,савсем автентично е всичко.Незнам защо се нахвърлихте срещу човека , че си ги фантазира нещата като това не е така.
Много добре са му го написали.Не е важно с колко е карал,а какво е станало.И с 10 да е карал все тая.Не е овладял колата.Колкото до Реното,имам приятелка с Рено 19 1.7.Как само си влиза в обороти!Това не може да е оправдание.Извинявай,ама такъв е смисала на закона и термина "несъобразена скорост".Кофти е случката,нонякой каза,че най-добре е да мине на опреснителен курс.Явно човека се е панирал и е направил и още една грешка.Натиснал е и съединитела.От там му е угаснала колата и е станала неуправляема.Нека не се занимава с излишни глупости.Няма да му се размине.Така , че спокойно!
И как при спускане на скорос някой може да разбере, че двигателя е изгаснал???
Веднага се разбира и хидравликата се вдървява, само ако колата е АВТОМАТИК, и си на положение D, ако си на 3 пак си действат нещата нормално, както и при ръчните на 3-та
Светят разни датчици, според мен на скорост трудно гасне по нанадолнище, ама не съм майстор разбирач, така че само вметвам:biggrin1:
Но не виждам какво пречи да обжалваш, давай смело
голямата риба
13-12-2008, 08:38
Миленче
спускане на Шипка на 3-та скорост?
при това с 30 км/ч
ми при това положение двигателят е сигурно под 1000 оборота и за да го държи в това положение със сигурност е натискал спирачката
в такъв случай двигателя почва да тресе и поради това му е изгаснал
та причината може да не е несъобразена скорост, но определено е грешка на водача
milenamr
13-12-2008, 10:32
Винаги има смисъл да си търсиш правата.
Да,абсолютно съм съгласна с това.Само водача си знае точно какво е станало на момента.Но винаги има смисъл и трябва човек да си търси правата, пък ако има сериозни аргументи , може и да успее.
А по отношения на правата през последните месеци се сблъсках с няколко ситуации, в които се опитаха ударно да ме изцакат.Но след ходене по мъките 8 месеца,успях да се преборя и истината да победи.Ще разкажа с удоволствие за този случай, но нека да излезе черно на бяло, а и е за друга тема.
НО за мен няма невъзможни неща,никога не се отказвам, когато знам ,че съм права.
Правя каквото трябва и мога, пък каквото ще става , ще става ::)
ФЕРАРИСТ
13-12-2008, 13:49
Баситова аз не мога да възприема - ако е било така както е описано, аз лично ако съм кука и отида там, просто ще ми е съвестно да пиша акт на човек дето не стига че си е потрошил колата, ами и акт да му тресна......ако приемем че е тех дефект, какъвто може да се случи на всеки от възпримерните шофери тука, и инцидента е неизбежен, и е без жертви, мисля че единственото което всяка свястна кука мое да направи е да океже някакъв супорт на потърпевшия, ако не друго поне да му каже колко ще му е ремчонта, или дреболия от сорта.......освен с бащата преди време, имах и такъв случай с едно аверче, дето гръмна предна дясна, и влезе в канавката....караше с 60, на междуградски, верно че ускоряваше и сигурно до секунди шеше да е над 100, но това с толкова стана.....казах му да не вика куки, щото знаех че така ще стане.....но някой минал явно, видял ни и докато чакахме платформа от ЯЛ и довтасаха едни мърсоли.......щеше да последва същото, ако не му казах да си трае, и им наговорих едни сказки че колата я карал някакъв негов познат, дето избягал през полето, и прочее глупости......те знаеха че ги лъжа, всъщност аз направих доста цветисти лъжи за да ги убедя че говоря глупости, опитаха маса заяждания, но не писаха нищо, и се махнаха......
Плюс това на нас зад мониторите ни е лесно, но на всеки може да се случи тех инцидент от сорта, и ако е в ситуация в която ни е трудно да реагираме, ще ни е много терсене да четем критики от сорта, а никой не е застрахован......и да се опитваме да убеждаваме 30кмч съобразена скорост ли е, или не.....и ако следващия път попаднем зад някой на завойте на Шипка дето се влачи с съобразените според него 20 или 10 кмч, а собствените ти умения крещят че съобразената скорост е поне 40-50 кмч, и дали трябва да го псуваме че се влачи като охлюв или не......
голямата риба
13-12-2008, 19:44
добре де точно в този случай не виждам какво са виновни държавните лица
най-вероятно на шофьора му е трябвал протокол за ПТП за пред застраховател
от така описаният случай, е виновен единствено водача
и те са написали, истината
при инцидента не е имало други материални щети, но представете си, че вие сте отсреща и пострадате, заради ниските шофьорски умение на този срещу вас
ФЕРАРИСТ (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=1608) с тази историйка направо изби рибата. Съжалявам за инцидента с колегата, но акта му никога няма да падне и само ще се набута с още пари за съдебни разноски.
ФЕРАРИСТ (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=1608) с тази историйка направо изби рибата. Съжалявам за инцидента с колегата, но акта му никога няма да падне и само ще се набута с още пари за съдебни разноски.
Каква риба той направо утрепа коча с мотиката.:shocked:
Преди доста години и аз бях собственик на Рено 19 1,7 бензин (1721см3). Доста километри имам с него за трите години през които го карах, та единственото, което мога да кажа, е че моторчето си е доста динамично и в никакъв случай не е бавнооборотно, както някои се опитват да го изкарат. 30км/час на 3-та предавка са си доста бавна скорост и не виждам нищо по нормално от това да ти угасне мотора при положение, че е слязал под минималните обороти за нормална работа. В създалата се ситуация водачът най-вероятно се е "панирал" и допълнително е натиснал съединитела. Дори и в така създалата се ситуация (без налягане в хидравличната система) автомобилът макар и с по-голямо усилие на волана и на педала на спирачката може да бъде овладян!
Повярвайте - просто е въпрос на опит и запазване на самообладание!
В случая напълно подкрепям Търтея с неговото предложение за опреснителни курсове и повече тренинг на водача, вместо да му се въртят разни схеми за това как да прекара ремонта по полица на застраховка КАСКО и как да обжалва акта от КАТ.
Всички знаем, че е трудно да си признаваме собствените грешки. Най-хубавото в случая, е че няма пострадали и жертви.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.