PDA

View Full Version : Много ме наплашихте бе колеги!



vincio
12-12-2008, 17:51
Здравейте колеги,първо поздравления за форума и сайта.Карам 164-ка т. спарк 1991 г.и реших да я сменям с 166 същия мотор но като чета отзивите..:Suicide:.Моята 10 години я карам без проблем, имах и 155 -ца. Наистина ли се трошат толкова?Доколкото знам новия мотор не е с верига,така ли е? Има ли нещо общо със стария?Фен съм на марката и не ми се иска да минавам на Каппа но...А и с моята поддръжка меко казано безотговорна не знам как изкара този алфонсо!Ако може колегите с Туин спарк да споделят впечатлениата си!То не ми говореха за сцепени блокове,пукнати глави ,ужасии секви:bangin:Благодаря ви предварително! И FORZA CUORE SPORTIVO!!!

Kuker
12-12-2008, 18:24
Още от сега ще ти кажа че ще има мнения и в двете посоки.Аз лично съм осъзнал факта че съм си купил 10 годишна кола и да чукам на дърво да изкара поне още 5години без основен ремонт което доста ме съмнява.Иначе от самия двигател не съм разочарован по никакъв начин.Преди всичко зависи единствено и само от предишният собственик.Живота на един мотор може да се вземе и за 2-3 години.Между другото смятам за най-правилно когато се купуват такива коли /втора ръка/ да се прави ремонт веднага а не след като блокира мотора.Горе долу излиза на цената на една средна по-хубост музика за колата.Иначе италиянските мотори са много издръжливи, това го казвам от опит.

VFTI
12-12-2008, 18:29
Единственото общо между тия две алфи е само надписа туин спарк!!!!!


Капа като че ли е по разумния избор...Иначе си готви 10-12хил лв. първоначално и се надявай да си попаднал на читава 166ца :)

Kuker
12-12-2008, 18:43
Кои две алфи?

Crusader
12-12-2008, 19:40
164 и 166

qpwo
12-12-2008, 19:41
Здравеи. От половин година карам колата от подписа и мога да ти кажа че не съм имал никакъв проблем. Страхотна е и не съм пипал нищо по нея , освен консумативи- масло, ремъци, свещи, филтри и т.н. Всички тези неща (лоши), които се изписаха за туинспарковете са пълни глупости. Хаиде караи няква друга марка по цял ден в 6000-7000 оборота и да види и там кога какво ще стане. Пак казвам 166 е наи-хубавата кола на света и никва друга марка и модел, независимо от коя година неможе да се сравнява с нея. Късмет - ако попаднеш на читав екземпляр няма какво повече да се желае от една кола. ..:bangin:

Коки
13-12-2008, 11:47
166 е наистина страхотен автомобил. Никой не е казал, че "много се трошат" или нещо такова. Основните тези, които по-запознатите и по-препатилите колеги поддържат са следните:

1. Поддръжката е скъпа, т.е. като я взимаш, трябва да имаш още поне 3К за първоначалните неща (застраховки, обслужване, акумулатор, някой и друг дребен проблем и т.н.) и освен това да се примириш, че годишния ти бюджет за поддръжка докато я имаш пак ще е поне около 3К (само застраховките са ти около 1000 лв);

2. Внимавай с "изгодните" покупки - за да има коли от една и съща година, с еднакви параметри, а цените да варират от 6К до 12К има основателна причина. Кой е луд да продава кола на половин цена, ако всичко й е наред?!? "Изгодната" обикновено ти излиза през носа, че и през други отверстия понякога :). Може не само да ти скъса нервите, но и да хвърлиш толкова пари, че да излезе много скъпа от "скъпата". Колкото и да е парадоксално, повечето хора не спазват и най-елементарните правила при покупка. Всички тези правила се свеждат до това да установиш реалното състояние на колата. 90% от купувачите решават да "спестят" 40 лв за едно прочитане на компютъра и за сметка на това поемат риска утре да покарчат 4000 лв, защото са купили неква морга! Е тва се казва рисков играч - еба си хазарта! Обикновено разликата в цената се дължи на разлика в пробега - ако скъпата е на 200 хил. км, евтината ще е на 500+ хил. км. А немарливостта на предишния собственик може да не успее да скапе колата за 200 хил. км, но за 500+ хил. км със сигурност ще успее. Следователно, шансът кола на 500+ хил. км да е читава, заради добра поддръжка, е много по-малък от шанса кола на до 200 хил. км да е читава, защото собственикът не е успял да я скапе напълно. Не знам как стоят нещата при бензиновите, но аз за 40 лв разбрах реалния пробег на колата, както и кое е наред и кое - не. Това ми даде възможност да сваля цената с 1000+ лв, които точно ми стигнаха за отстраняването на проблемите, както и да я получа с нов горивен филтър за сметка на джамбазина (само филърът ми изби 40-те лв за диагностика);

3. Разумният избор е ЖТД - поради "огромното" разнообразие от двигатели в 166, няма друг разумен избор. Бензиновите шестаци хем са акцизни, хем са лакоми. 2.0 ТС пък не само че е слаб за този параход, но е и много проблемен. Правилно те плашат колегите, защото мнозина от тях са изяли дървото с по един такъв матор и чак тогава са минали на ЖТД. 2.0 ТС е подходящ само за хора, които отговарят на 2 условия: а) карат пенсионерската и никога не вдигат повече от 160 на магистралата; и б) са много педантични по отношение на колата и са готови да я глезят с много добра поддръжка без да "спестяват" от консумативи. 2.0 ТС НЕ е подходящ за хора, които искат динамика. Въпреки всички митове и легенди, 2.4 ЖТД предлага много повече динамика в 166-тицата от 2.0 ТС. Причината е, че 166 е параход - голяма и тежка. За да издърпа тази тежест двигателят трябва да разполага с много повече въртящ момент. В по-малки коли може и да е различно - не знам. Освен това, от споделения от колегите опит става ясно, че поддържането на 200 км/ч с 2.0 ТС за повече от няколко минути увеличава риска от раждане до към 90%, докато 2.4 ЖТД си ги поддържа и за дълго време без проблем. И не на последно място, противно на общоприетото схващане, поддръжката на ЖТД е много по-лесна, отколкото на 2.0 ТС и дори може да се окаже и по-евтина.

И за да не ме оплюват пак, че съм нафтаджия, ще напомня, че съм имал и 3 коли само с бензинови матори и съм карал много километри с тях. Едната още я имам. Ромина ми е първата кола с дизелов матор, защото предварителното ми поучване ме доведе до този избор. Та с това искам да кажа, че имам достатъчно опит и с бензинките, и с дизелярката.

DanewRomeo
13-12-2008, 13:28
166 е наистина страхотен автомобил. Никой не е казал, че "много се трошат" или нещо такова. Основните тези, които по-запознатите и по-препатилите колеги поддържат са следните:

1. Поддръжката е скъпа, т.е. като я взимаш, трябва да имаш още поне 3К за първоначалните неща (застраховки, обслужване, акумулатор, някой и друг дребен проблем и т.н.) и освен това да се примириш, че годишния ти бюджет за поддръжка докато я имаш пак ще е поне около 3К (само застраховките са ти около 1000 лв);

2. Внимавай с "изгодните" покупки - за да има коли от една и съща година, с еднакви параметри, а цените да варират от 6К до 12К има основателна причина. Кой е луд да продава кола на половин цена, ако всичко й е наред?!? "Изгодната" обикновено ти излиза през носа, че и през други отверстия понякога :). Може не само да ти скъса нервите, но и да хвърлиш толкова пари, че да излезе много скъпа от "скъпата". Колкото и да е парадоксално, повечето хора не спазват и най-елементарните правила при покупка. Всички тези правила се свеждат до това да установиш реалното състояние на колата. 90% от купувачите решават да "спестят" 40 лв за едно прочитане на компютъра и за сметка на това поемат риска утре да покарчат 4000 лв, защото са купили неква морга! Е тва се казва рисков играч - еба си хазарта! Обикновено разликата в цената се дължи на разлика в пробега - ако скъпата е на 200 хил. км, евтината ще е на 500+ хил. км. А немарливостта на предишния собственик може да не успее да скапе колата за 200 хил. км, но за 500+ хил. км със сигурност ще успее. Следователно, шансът кола на 500+ хил. км да е читава, заради добра поддръжка, е много по-малък от шанса кола на до 200 хил. км да е читава, защото собственикът не е успял да я скапе напълно. Не знам как стоят нещата при бензиновите, но аз за 40 лв разбрах реалния пробег на колата, както и кое е наред и кое - не. Това ми даде възможност да сваля цената с 1000+ лв, които точно ми стигнаха за отстраняването на проблемите, както и да я получа с нов горивен филтър за сметка на джамбазина (само филърът ми изби 40-те лв за диагностика);

3. Разумният избор е ЖТД - поради "огромното" разнообразие от двигатели в 166, няма друг разумен избор. Бензиновите шестаци хем са акцизни, хем са лакоми. 2.0 ТС пък не само че е слаб за този параход, но е и много проблемен. Правилно те плашат колегите, защото мнозина от тях са изяли дървото с по един такъв матор и чак тогава са минали на ЖТД. 2.0 ТС е подходящ само за хора, които отговарят на 2 условия: а) карат пенсионерската и никога не вдигат повече от 160 на магистралата; и б) са много педантични по отношение на колата и са готови да я глезят с много добра поддръжка без да "спестяват" от консумативи. 2.0 ТС НЕ е подходящ за хора, които искат динамика. Въпреки всички митове и легенди, 2.4 ЖТД предлага много повече динамика в 166-тицата от 2.0 ТС. Причината е, че 166 е параход - голяма и тежка. За да издърпа тази тежест двигателят трябва да разполага с много повече въртящ момент. В по-малки коли може и да е различно - не знам. Освен това, от споделения от колегите опит става ясно, че поддържането на 200 км/ч с 2.0 ТС за повече от няколко минути увеличава риска от раждане до към 90%, докато 2.4 ЖТД си ги поддържа и за дълго време без проблем. И не на последно място, противно на общоприетото схващане, поддръжката на ЖТД е много по-лесна, отколкото на 2.0 ТС и дори може да се окаже и по-евтина.

И за да не ме оплюват пак, че съм нафтаджия, ще напомня, че съм имал и 3 коли само с бензинови матори и съм карал много километри с тях. Едната още я имам. Ромина ми е първата кола с дизелов матор, защото предварителното ми поучване ме доведе до този избор. Та с това искам да кажа, че имам достатъчно опит и с бензинките, и с дизелярката.

Евала!

pacho_kardana
13-12-2008, 13:32
Всяла кола се "троши".Това е много относително....Зависи от много фактори а пък и покупката на кола е на късмет.Естествено и начина на каране има значение.....

code
13-12-2008, 13:37
Основния ремонт на TS-а е колко една турбина на JTD. Карам на газ - левче-кефче. Печка няма да си купя Следващата ми кола ще е бензинче с турбо. И автоматик.

qpwo
13-12-2008, 13:54
Колегата е прав. Ако караш всеки ден по магистрала с 200 км/ч , то непременно вземи дизел. Аз карам по магистрала 4-5 пъти в годината, основно лятото,а през другото време на междуградските двулентови пътища много добре ми пасва 2.0 ТС , защото рядко може да се вдигне повече от 150 , а 5-тата има голяма мощност в широк диапазон и не се налага превключване. За мен 2=0 ТС 16в е страхотен двигател , но всеки с мнението си...

abart_
14-12-2008, 02:41
Основния ремонт на TS-а е колко една турбина на JTD. Карам на газ - левче-кефче. Печка няма да си купя Следващата ми кола ще е бензинче с турбо. И автоматик.

И кое му е "кефчето" немога да разбера??на тоя шлеп и без това 2.0 Т.С му идва слаб,представам си на ГАЗ......
2.4 ЖТД е варианта според мен колега,а и да не забравяме 6-степенна кутия :drive:

code
14-12-2008, 07:06
И кое му е "кефчето" немога да разбера??на тоя шлеп и без това 2.0 Т.С му идва слаб,представам си на ГАЗ......
2.4 ЖТД е варианта според мен колега,а и да не забравяме 6-степенна кутия :drive:
На който 155коня бензин му идва слаб да си купи Ферари а не печка - карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара. Ивеко! Направо ме разбивате с тия нафти - силата на самовнушението :bowdown::bowdown:

EMo0o
14-12-2008, 10:53
Следващата ми кола ще е бензинче с турбо. И автоматик.

С нея си купи и бензинджийница :bouncing_smiley:

EMo0o
14-12-2008, 11:00
карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара. Ивеко! Направо ме разбивате с тия нафти - силата на самовнушението :bowdown::bowdown:

Значи толкова си я и карал , не можела да изтегли на светофар? - АБЕ ТИ ЛУД ЛИ СИ ?! о_O Почвате да говорите пълни простотии - никой не е казал че бензина не върви ! Коментира се това , че JTD-то е доста по-разумен избор при покупка , а не това , че 2.0 ТС-а не струва .. мисля , че пак го обърнахме на спор бензин и дизел , което както и да го погледна ми се струва безсмислено , т.к. има различни хора с различен вкус и изисквания към автомобила! И моето лично мнение е , че форума е за това да споделяме и да си помагаме взаимно , а не да хвалим "нашето" и да критикуваме чуждото!

П.С. - А колкото до теб колега - карай си бензина и му се радвай , взел си си хубава кола !! Но ако си се качил на някое умряло JTD купено за 5-6k лева .. нормално да не върви! Мен по светофарите рядко ме дърпат коли с "печката" .

Поздрави!

valjo
14-12-2008, 11:22
На който 155коня бензин му идва слаб да си купи Ферари а не печка - карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара. Ивеко! Направо ме разбивате с тия нафти - силата на самовнушението :bowdown::bowdown:
абе и аз като карах за първи път 166 JTD - на пандо, като дотогава съм карал бензинка, и намен така ми се видя, да не говорим че ударих точно 3 пъти прекъсвача;)

ама то не се кара като бензинка просто, има си друг подход , и тогава ше ме изтеглиш на светофара ама друг път :)

то лошото че си в Бургас, иначе да сме го решили тоя спор много отдавна :))) и да сме го полели :bowdown::bowdown:

RoMAN
14-12-2008, 11:28
На който 155коня бензин му идва слаб да си купи Ферари а не печка - карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара. Ивеко! Направо ме разбивате с тия нафти - силата на самовнушението :bowdown::bowdown:

Говорим за издържливост и мощност на дизеловия мотор, а не ускорение на светофара. И това първото никой не може да го оспори. А ако е чипосан дизел не просто по светофарите ще те дърпа ами и в кръг ще обикаля покрай теб луд да те прави докато се мъчиш да настъпваш.

gigi
14-12-2008, 11:39
абе и аз като карах за първи път 166 JTD - на пандо, като дотогава съм карал бензинка, и намен така ми се видя, да не говорим че ударих точно 3 пъти прекъсвача;)

ама то не се кара като бензинка просто, има си друг подход , и тогава ше ме изтеглиш на светофара ама друг път :)

то лошото че си в Бургас, иначе да сме го решили тоя спор много отдавна :))) и да сме го полели :bowdown::bowdown:

То не пречи отидем до бургас оная наща група.:headbang: и да видим колко бензинови ще ни издържат :drinking:
Да ако се тръгне от място може бензина да е по добре но това е само съвсем от спряло положение, след това всичко свършва. Ся и аз съм си фен на бензина ма таз кола е тежка за 2.0ТС треа си пое 2.5 а тои е акцизен и харчи здраво. Всъщност номера е че на жтд-то се прасва чип и става 180кс със 6 скорости е и над 2000 така върви че бензин треа е в диапазон 6000-7000. От Бургас до София 2,0 бенз неможе да кара зад мене просто или ще гръмне или ще даде разход 20 или на шофера нема му стиска. :drinking:

code
14-12-2008, 12:09
С нея си купи и бензинджийница :bouncing_smiley:
Значи толкова си в час с турбо моторите, не случайно всички бензини почват да ги правят с турбо - много мощност малък разход ;)


! Коментира се това , че JTD-то е доста по-разумен избор при покупка , а не това , че 2.0 ТС-а не струва ..
Като искаш разумен избор си купуваш Опел :headbang:
"а не това , че 2.0 ТС-а не струва .." Ще ме извиняваш ама точно това коментирате. За мен дизела си е селска радост също като газта тъй че да си мислим че сме хванали Господ за ..... със Фиат JTD ми e много интересно . . :drinking:

пп и пак почнахте чипове, мипове и т.н. - те ако вървяха нямаше да им присаждате органи :spam_laser:

TaNo
14-12-2008, 12:38
престанете с тва твин спарка се чупил, естествено че като сипвате ментета масла (включително и Селения) ша се строши. Италиянска кола с немско масло тва е истината!!!

old alfist
14-12-2008, 13:02
Колеги, спорът е безмислен, нека всеки кара това което го кефи. Двата двигателя имат своите предимства и недостатъци. Аз карам две алфи с TS мотори 146 и 166, като голямата е с 6 степенна кутия. Никакви проблеми с вървежа, прекъсване и т.н., но - 100 октанов бевзин, хубаво и навременно сменяно масло, платинени свещи, миещи въздушни филтри. Все още карат с катализаторите си. Усещането за изпълване на двигателите е неописуемо. Нищо освен консумативи по тях не е сменяно. По отношение на вървежа нещата са спорни, пък и къде у нас могат да се развиват продължително тези скорости. Но все пак възникват някои въпроси - защо се чипосват дизелите, защо не го е направил производителя, какви са последствията във времето. На който са му малко 150к.с. да си купи самолет. Нека да не заблуждаваме човека и влияем на неговия избор. Просто трябва добре да си направи сметка дали да притежава тази красива капризна хубавица, защото тя изисква по-голямо внимание, което в последствие се превръща в рутинност.

RoMAN
14-12-2008, 14:16
Нека реша спора:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=26940
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28586

При това във втората тема има писано и за други издали багажа ТС. Я сега ми намерете тема за някое JTD издало багажа ??? А това, че някой тук свързва дизела с газ не видях и грам логика...Дизела е по-скъп от газ и бензин. Говорим и за присаждане на органи? Виждам, че тука хората си нямат и понятие от чип тунинг щом говорим за "органи".

leketo84
14-12-2008, 14:16
Колеги, спорът е безмислен, нека всеки кара това което го кефи. Двата двигателя имат своите предимства и недостатъци. Аз карам две алфи с TS мотори 146 и 166, като голямата е с 6 степенна кутия. Никакви проблеми с вървежа, прекъсване и т.н., но - 100 октанов бевзин, хубаво и навременно сменяно масло, платинени свещи, миещи въздушни филтри. Все още карат с катализаторите си. Усещането за изпълване на двигателите е неописуемо. Нищо освен консумативи по тях не е сменяно. По отношение на вървежа нещата са спорни, пък и къде у нас могат да се развиват продължително тези скорости. Но все пак възникват някои въпроси - защо се чипосват дизелите, защо не го е направил производителя, какви са последствията във времето. На който са му малко 150к.с. да си купи самолет. Нека да не заблуждаваме човека и влияем на неговия избор. Просто трябва добре да си направи сметка дали да притежава тази красива капризна хубавица, защото тя изисква по-голямо внимание, което в последствие се превръща в рутинност.
Леле колега егати доброто изказване ! За 100-те октана твърдо съм с тебе и аз съм така и дори разхода ми е по-малък , 150 коня не са малко в никакъв случай ! А в тази кола или се влюбваш веднага или малко по-късно !!! :respect:

code
14-12-2008, 14:24
Я сега ми намерете тема за някое JTD издало багажа ???
Ми как ще видиш вие се криете тука си търсите турбинки на ЛС да не ви се смеем :spam_laser:
ама то това не го броим за разваляне то си е консуматив - 2000лв :drinking:
на един колега с 156 в сервиза като му казаха му омекнаха капачките ..
Да кажат колегите с GTV-тата какъв тормоз са видяли колите им и как им се отразява от тях поне няма дизели.

RoMAN
14-12-2008, 14:33
Ми нещо не съм видял такава тема, а и както каза един колега по-горе "JTD за 5-6К" Такава 166 здрава дизел няма. Сигурно за тоя тип говориш.
Даже и да има проблем има много други алтернативни и по-евтини начини да се оправи проблема както виждаш. Просто трябва да знае човек...Не знам какви 2000 лв. те подгониха. :screwy:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Detroit-Diesel-Series-60-Garrett-Turbocharger-23507908_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el 1116QQitemZ120322329726QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5 fPartsQ5fAccessories

mochko1
14-12-2008, 15:47
Ми как ще видиш вие се криете тука си търсите турбинки на ЛС да не ви се смеем :spam_laser:
ама то това не го броим за разваляне то си е консуматив - 2000лв :drinking:
на един колега с 156 в сервиза като му казаха му омекнаха капачките ..
Да кажат колегите с GTV-тата какъв тормоз са видяли колите им и как им се отразява от тях поне няма дизели.

Що бе моята е дизелче :bouncing_smiley: така трака хаха :BIGsmile:
Абе хубаво си върви колата не пропускам да я вкарвам в червените стойности ,пък като гръмне мотора слагам един 6 цилиндров да видим и той ли е толко лесен за удушаване. GTV-то не става за ежедневна кола гори много няма багажник ,няма задни седалки ,обаче не си давам ТС-чето за никакъв дизел поне докато той не ме предаде. (Ускорението от 170 нагоре много ме радва :headbang: )Неможе толко годишна кола да се кара постоянно на червено и после да се очаква да е здрава ,почти съм сигурен ,че при такава експлоатация и един дизел ще предаде бого дух може да е два пъти по бавно ,но ще се издъни ,а ако едно подържано ТС-че се кара нормално ще те закара и на край света! А избора на колегата зависи само и единствено от това как ще я използва тая кола. Мисля ,че една газова уредба ще излезе по евтино от дизелчето (някой от феновете на нафтата да сподели разхода си моля) Аз лично си карам колата за удоволствие ,имам друга ,служебна, за работа която гори на половината на мойта ,че и по малко :tongue2: и събира всичко нужно в багажника си.
Това е от мен :drinking: Бензин в кръвта !!!

pacho_kardana
14-12-2008, 16:47
Нека реша спора:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=26940

Извод: Не трябва да се кара с над 200 дори и не трябва да се поддържа 200 с такива автомобили...за любителите на високите скорости си има по мощни автомобили.

RoMAN
14-12-2008, 16:49
Неможе толко годишна кола да се кара постоянно на червено и после да се очаква да е здрава ,почти съм сигурен ,че при такава експлоатация и един дизел ще предаде бого дух може да е два пъти по бавно ,но ще се издъни ,а ако едно подържано ТС-че се кара нормално ще те закара и на край света! Мисля ,че една газова уредба ще излезе по евтино от дизелчето (някой от феновете на нафтата да сподели разхода си моля)
Това е от мен :drinking: Бензин в кръвта !!!

Дизела много трудно ще издаде багажа повярвай ми. А да слагаш уредба на алфа...И то 166 е пълна гавра според мен. Тогава по-добре голф да си купи човека. Да не говорим, че газовите уредби създават проблеми. А лично моя разход извън града е 7. В града от 8 до 10.

pacho_kardana
14-12-2008, 16:57
Дизела много трудно ще издаде багажа повярвай ми.

Колега,много си прав в това отношение.
А пък и дизела е мн добра инвестиция ако става въпрос за Алфа,защото бензиновите алфички харчат доста а едно дизелче с чипче ще прави бензинката на луда... :drool:

mochko1
14-12-2008, 17:02
Дизела много трудно ще издаде багажа повярвай ми. А да слагаш уредба на алфа...И то 166 е пълна гавра според мен. Тогава по-добре голф да си купи човека. Да не говорим, че газовите уредби създават проблеми. А лично моя разход извън града е 7. В града от 8 до 10.

Дизела има повече чарколяк за чупене от бенза и ремонтите са значителнои по скъпи ,не мога да споря за издражливоста ,'щото не съм компетентен. Аз също не съм фен на газта ,но си е евтин вариант за предвижване. А ако се търси разход твоят е големичък в сравнение с други автомобили (на баща ми форда гори 5 нафта ,градско ,е това е разход :tongue2: )

RoMAN
14-12-2008, 17:23
Ми 2.4 180 коня какво искаш ;) И все пак гори по-малко от един ТС нали? Пък за чупене на дизеловия мотор, не мога да ти кажа защото съм ги нямал тия проблеми нито някой друг познат с JTD.

pacho_kardana
14-12-2008, 17:27
Хем върви повече от ТС-а и хем по-малко харчи. :bowdown:

cvetelin
14-12-2008, 17:40
Я сега ми намерете тема за някое JTD издало багажа ??? .


http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28633

веднага ти намирам :bouncing_smiley:

pacho_kardana
14-12-2008, 17:45
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28633

веднага ти намирам :bouncing_smiley:

Но повечето от тия дет дават дефекти са ТС-а...

mochko1
14-12-2008, 17:47
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28633

веднага ти намирам :bouncing_smiley:

Хахх коравите JTD-та ,няма кола която да не се троши ,освен новата ,гаранционна !!! как беше до 3 години или 100 хиляди километра :bouncing_smiley:

П.П. гледания мотор никога няма да изпуши. Като видиш ,че ти хапва масълце сменяш там сегменти ,семерини и проверяваш здарвината на всичко което може да се строши и караш вече като луд :plane:

pacho_kardana
14-12-2008, 18:03
Наистина всички коли и всички мотори дават дефекти...Аз разбрах че 2.0ТС харчи масълце това вярно ли е ?

qpwo
14-12-2008, 18:07
Дизела е муден, шумен, мръсен, тежък, с изнесен в ниските обороти макс. върт. момент, не е пъргав и си е авантюра да купуваш дизел на старо.

mochko1
14-12-2008, 18:12
Ми мойта не ми е пипнала маслото грам за 5000 хиляди километра. Май и има нещо треа да я прегледам :-D.

П.П Я един бърз въпрос към по-знаещите -> тези ТС дето раждат ми прави впечатлени ,че все са от 155 коньовите ??????? или се бъркам ?

pacho_kardana
14-12-2008, 18:19
Дизела е муден, шумен, мръсен, тежък, с изнесен в ниските обороти макс. върт. момент, не е пъргав и си е авантюра да купуваш дизел на старо.

Първо дизела е много пъргав , (ако ти е "муден" слагаш чип) и става кат самолет, не е кой знае колко шумен, нз какво му е по-мръстното от бензина, вярно че е малко по-тежък ама к'во да се прави и е мн пъргав.

А с 2.0 ТС кат спеш на бензиностанцията освен многото литри бензин си купуваш и масло... :hmm:

mochko1
14-12-2008, 18:21
Първо дизела е много пъргав , (ако ти е "муден" слагаш чип) и става кат самолет, не е кой знае колко шумен, нз какво му е по-мръстното от бензина, вярно че е малко по-тежък ама к'во да се прави и е мн пъргав.

А с 2.0 ТС кат спеш на бензиностанцията освен многото литри бензин си купуваш и масло... :hmm:

ЕЕе ти съвсем на трабанче го обърна хахаха :BIGsmile:

pacho_kardana
14-12-2008, 18:28
Че харчи харчи само трябва да си признаете. ;-)
Колата пак няма забележки просто дизела е по добър:bouncing_smiley: има много мнения по този въпрос най-важното е как ще се поддържа и как ще се кара въпросната кола защото не може да я напънеш колкото може да вдигне и да караш така в продължение на 10-15 мин (ако издържи толкова) как няма да се прецака двг.

Моето мнение дизела е №1:headbang::drool:

mochko1
14-12-2008, 18:32
:surrender: Предавам се не ми се спори вече ,то е ясно ,че няма да се стигне до консенсус :surrender:

pacho_kardana
14-12-2008, 18:36
:surrender: Предавам се не ми се спори вече ,то е ясно ,че няма да се стигне до консенсус :surrender:

Много хора не са достигали консенсус макар че е ястно че дизела е по-добър :bouncing_smiley:

qpwo
14-12-2008, 18:37
Е ми тогава предлагам да се направи нещо като таблица - бензин ; дизел , и всеки да има право да гласува по един път, и което събере повече ,, точки,, предлагам на колегата да се насочи към него...:headbang:

mochko1
14-12-2008, 18:41
П.П Я един бърз въпрос към по-знаещите -> тези ТС дето раждат ми прави впечатлени ,че все са от 155 коньовите ??????? или се бъркам ?

Айде дано от толко' мно'о спам някой да ми прочете въпроса !!!

pacho_kardana
14-12-2008, 18:45
Айде дано от толко' мно'о спам някой да ми прочете въпроса !!!

Мисля че не се бъркаш...

mochko1
14-12-2008, 18:52
Ами тогава ако някой може да обясни разликите в двата мотора може да се открие каква е истинската причина за лошите случки .

digitalundgrd
14-12-2008, 18:53
Още една родила дизеларка в тази тема :

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29012

mochko1
14-12-2008, 18:55
:haha: :haha:

DanewRomeo
14-12-2008, 20:38
:surrender: Предавам се не ми се спори вече ,то е ясно ,че няма да се стигне до консенсус :surrender:

И на мен това ми е правило впечатление и сме го коментирали с колеги в Пловдив. Явно последната версия Шит Спарк е хептен мекичка, защото предните мотори (като твоя) с метални колектори, са очевадно по-корави. Иначе дали е 1.8 или 2.0 много родилки дават агрегатите след 97-ма. А и конструктивно имат гадни нововъведения. Сетете се сами.
И аз искам турбо бензин, колеги, но ШС не ща. Много жертви на родилни мъки, много сеч дава това фиатско фиаско. Карам видно е какво и съм НЕИМОВЕРНО доволен. Супер е! И отлепя в ниските, и набира адекватно, без да е с чип, и разходът е мед, и е благонадежден, и и и и и ме кефи. Селско било да се кара дизел. Ами да, те европейците са масово селяни, щото масово карат дизели вече. Не напразно сред най-разпространените фамилии в Холандия е De Boer - в превод Селски (или Сельов, или Селячев - изберете си), или Куман - в превод Краваров. Нещо срамно да има? Да са зле лалетата? Даже напротив.
Колега, code, чел съм ти ферманите с родилните приключения. Тогава май не беше толкова пей сърце, хич даже, нали? За парите - имал си, дал си, имаш - пак ще дадеш. Но нервите, чакането, съмненията, терзанието, въпросите от сорта - не се ли набутах с тази кола... Не, мерси! Шит Спарк, да, ама друг път.

qpwo
14-12-2008, 20:41
Vincio, независимо гтд или тс, 166-това е колата. Аз си взех моята защото точно тази ми хареса. Нямах предпочитание за диз. или бенз. , а имах условие - да е 166...

RoMAN
14-12-2008, 21:46
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28633

веднага ти намирам :bouncing_smiley:


"Баси, масово се продават закрепени двигатели, и това не бива да ни учудва. Вече няколко мои познати изреваха на умряло от "нов внос". В мобиле.бг има дизелови 166-ци по 6-7 хиляди лева, и то от 2000, даже 2001 г. - в същото време в италианските и немските сайтове почти няма 166-ци под 4-5 хиляди евро, и те са на поне 250 хиляди км и в много лош външен вид."

Еми прочетете малко защо издават багажа такива дизели :) Но за читав дизел надали нещо да се чуе. С това със 147-ата е нормално...Много много не вярвам на продавачите на коли в БГ...Кои знае за каква нищожна сума я е взел и от кого...И тука гледам се заражда спор за бързината и пъргавината. Никой не е казал, че ТС-а е по-тромав, бавен или т.н. Напротив може и по-бърз да е и всичко, но дизела е по надежден, по-здрав и по-практичен ако ти е за работа. Били тракали, тромави и тн. Еми дизела не е направен за състезание и красота. Въпреки, че може да се направи и да върви, това е.

mochko1
14-12-2008, 21:47
Хахаа с тес прост'ии дето са изписаха тука бас хващам ,че отказахме човека от Алфа Ромео хахааха :bouncing_smiley:

Хайде някой просветен да ми каже разликите между 155 коня мотора и по стария и кой от двата е по голяма родилка ??? Май ,че все 155 коньовите раждат ???

qpwo
14-12-2008, 21:53
"Баси, масово се продават закрепени двигатели, и това не бива да ни учудва. Вече няколко мои познати изреваха на умряло от "нов внос". В мобиле.бг има дизелови 166-ци по 6-7 хиляди лева, и то от 2000, даже 2001 г. - в същото време в италианските и немските сайтове почти няма 166-ци под 4-5 хиляди евро, и те са на поне 250 хиляди км и в много лош външен вид."

Еми прочетете малко защо издават багажа такива дизели :) Но за читав дизел надали нещо да се чуе. С това със 147-ата е нормално...Много много не вярвам на продавачите на коли в БГ...Кои знае за каква нищожна сума я е взел и от кого...И тука гледам се заражда спор за бързината и пъргавината. Никой не е казал, че ТС-а е по-тромав, бавен или т.н. Напротив може и по-бърз да е и всичко, но дизела е по надежден, по-здрав и по-практичен ако ти е за работа. Били тракали, тромави и тн. Еми дизела не е направен за състезание и красота. Въпреки, че може да се направи и да върви, това е.
Е, това вече е приказка...:wow:

EMo0o
14-12-2008, 22:54
...Много много не вярвам на продавачите на коли в БГ...Кои знае за каква нищожна сума я е взел и от кого...

Мойта затова си я взех от Италия :)

RoMAN
14-12-2008, 23:40
Знам 2 правила. Не купувай от България или от Италианец :) Много са немърливи и карат до скъсване. Първия път направих грешката с българина когато се сдобих със 156-а и се разминах с дебитомер, термостат и дясно ел. огледало. Втората грешка с италианец чрез българин посредник. Тогава беше по-трагично, цяло ново окачване, задни ел. стъкла, изпъване на джанти, смяна на гуми и поправка централното заключване, но поне знам на колко километра е колата и двигателя беше идеален и още е. Нищо лично EMo0o, но предпочитам да избягвам италиански коли вече :)

П.С. Говоря така все едно аз съм си ги купил..Държа да се знае, че са ми подарък и просто съм си ги намирал, не съм дал пари за тях както и много други хора тук. Просто трябваше да го сваля от сърцето си защото имам познати които четат форума и не искам после да ме бъзикат, колко съм "самостоятелен" :)

EMo0o
14-12-2008, 23:41
Знам 2 правила. Не купувай от България или от Италианец :) Много са немърливи и карат до скъсване. Първия път направих грешката с българина когато се сдобих със 156-а и се разминах с дебитомер, термостат и дясно ел. огледало. Втората грешка с италианец чрез българин посредник. Тогава беше по-трагично, цяло ново окачване, задни ел. стъкла, изпъване на джанти, смяна на гуми и поправка централното заключване, но поне знам на колко километра е колата и двигателя беше идеален и още е. Нищо лично EMo0o, но предпочитам да избягвам италиански коли вече :)

То вече сигурна покупка на здрава и хубава кола - само нова .. :/

ACEHOB
14-12-2008, 23:46
Кажете нещо и за немските или австрийските 166-ци като сте почнали.
Моята е от там не за друго.

EMo0o
14-12-2008, 23:48
Кажете нещо и за немските или австрийските 166-ци като сте почнали.
Моята е от там не за друго.

Твоята е първата която виждам от тоя "район" , поне аз нямам забележки по колата , не знам какво си правил по нея , но когато я видях изглеждаше супер и като се има впредвид вложените в нея пари за допълнителни екстри .. коментара става излишен ;)

ACEHOB
14-12-2008, 23:50
Почти не съм я пипвал:
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=365063&postcount=43

digitalundgrd
14-12-2008, 23:54
и моята 147 идва от Австрия...В България беше карана 4 месеца и то от хора, които не са я глезили ама хич....И въпреки това, няма забележки по салона и външния вид. Двигателя да чукна на дърво е добре за сега :)

RoMAN
14-12-2008, 23:57
Почти не съм я пипвал:
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=365063&postcount=43



Абе чувал съм не 1 път, че австрийските били уж гледани...Мисля, че от цяла торба с путки, хуя си хванал.

millko
15-12-2008, 08:46
Февруари месец 2007 год. си купих 155-ца с мотор 2.0 16 V TS от Германия на 120 000 км.по километраж.Сега е на 190 000 км.,карана е само с така оплюваната Селения 20 К,сменям го на 15 000 км.и досега съм сменил:
1.Мека връзка.
2.Капак на клапаните.
3.Носачи,макферсони,накладки и корм.накрайници.
4.Свещи - Denso Iridium.
Колата е с газов инжекцион и почти всички километри е навъртяла в Европа-Испания,Франция,Италия,Германия,Гърция и Швейцария.Никога не ми е правила проблем,с изключение на 1 кабел,който Бобо оправи за 20 мин.Лятото в Италия навъртях 7000 км.за 15 дни.:shocking:като си карах между 170 и 200 км.ч.Ако иска някой може да дойде с мен да пробваме да счупим прословутият TS,който се плашил от високи обороти!!!:headbang:

thepsycho
15-12-2008, 09:59
извода е като старата пословица: "Колите са като жените." Има читави и има и зли :) ... На външен вид не се разбира, а трябва да я покараш малко и ако не ти хареса сменяш :bouncing_smiley:
... Аз моята няма да я сменям :P

vincio
15-12-2008, 10:13
Незнам...Момчетата от въпрос за туин спарка го обърнаха във спор бензин-дизел.Обърках се още повече! А и чух някакви четирицифрени суми за ходовата част!Поне разбрах че читава 166ца за 6-7к ще се намери мнооооооого трудно!Иначе мерака е голям! Не можел т. спарка да тегли този шлеп... Ами това не е бегачка за светофарни гонки все пак а лимузина според мен с достатъчно мощност. За спортистите има 3.0 ,3.2 ! А бензиновата Каппа вървяла повече от туин спарка???Не ми се иска да правя този компромис защото дизаина и все едно са се събрали да го правят едни веселяци в час по трудово :-))))))) Но е далеч по широка, а за мен това е важно защото съм над двата метра!В Алфата се сгъвам на ер малък ,ама нали който се влюби и малко оглупява :))

ACEHOB
15-12-2008, 10:33
Вземай 166 каквато и да е. Пари че ще вкарваш в нея ще вкарваш но поне има смисъл защото колата си заслужава.
А иначе мнения ... хиляди.

DanewRomeo
15-12-2008, 11:16
Колега, внимателно избирай. Това е разковничето. Ако искаш изрично бензинка, то взимай такава, но се увери, че изборът ти е добър - води я на диагностика, покарай малко, изчакай да загрее, за да видиш как ще се държи, понатисни я и пр. и пр. Хубави коли са, спор да няма. Важното е да ти дава кеф предимно, а не неприятности.

Коки
15-12-2008, 13:33
На който 155коня бензин му идва слаб да си купи Ферари а не печка - карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара...

Колега, вървежа на колата не се измерва в конски сили. Ако се измерваше само в конски сили нямаше да се чертаят графики и нямаше по книжките да пишат някакви излишни характеристики, които се измерват в нютонметри. "Издърпването на светофара" зависи много повече от нютонметрите, отколкото от конските сили. Вальо е прав - така говориш, щото си в Бургас. Да се видим някой ден, на който искаш светофар да видиш как "печката не отлепя". С тоя газов бойлер ще ми видиш само задния номер за кратко :) Както казах, ЖТД предлага повече динамика от 2.0ТС и ако ще целия форум да оспамиш, няма да промениш този факт.

Нещата се променят, технологиите напредват и трябва отвреме навреме човек да се ъпдейтва, а не да излиза с твърдения, валидни за миналия век.

И дай да се върнем към темата - никой не ти оспорва твоя собствен избор - карай си каквото си искаш. Темата беше за хора, които тепърва трябва да правят избор и мисля, че съвсем коректно съм описал кой мотор за какво става. Без да плюя и без да налагам само моето, за разлика от теб. Та в тоя ред на мисли, престани да подскачаш всеки път, щом някой каже, че ЖТД е по-разумен избор от останалите моторизации.

Коки
15-12-2008, 16:49
Извод: Не трябва да се кара с над 200 дори и не трябва да се поддържа 200 с такива автомобили...за любителите на високите скорости си има по мощни автомобили.

Не, изводът е това, което казах още в началото:


...2.0 ТС е подходящ само за хора, които отговарят на 2 условия: а) карат пенсионерската и никога не вдигат повече от 160 на магистралата; и б) са много педантични по отношение на колата и са готови да я глезят с много добра поддръжка без да "спестяват" от консумативи. 2.0 ТС НЕ е подходящ за хора, които искат динамика. Въпреки всички митове и легенди, 2.4 ЖТД предлага много повече динамика в 166-тицата от 2.0 ТС. Причината е, че 166 е параход - голяма и тежка. За да издърпа тази тежест двигателят трябва да разполага с много повече въртящ момент. В по-малки коли може и да е различно - не знам. Освен това, от споделения от колегите опит става ясно, че поддържането на 200 км/ч с 2.0 ТС за повече от няколко минути увеличава риска от раждане до към 90%, докато 2.4 ЖТД си ги поддържа и за дълго време без проблем. И не на последно място, противно на общоприетото схващане, поддръжката на ЖТД е много по-лесна, отколкото на 2.0 ТС и дори може да се окаже и по-евтина...

Коки
15-12-2008, 16:55
Дизела има повече чарколяк за чупене от бенза и ремонтите са значителнои по скъпи ,не мога да споря за издражливоста ,'щото не съм компетентен. Аз също не съм фен на газта ,но си е евтин вариант за предвижване. А ако се търси разход твоят е големичък в сравнение с други автомобили (на баща ми форда гори 5 нафта ,градско ,е това е разход :tongue2: )

Поименно колега - какъв е повечето чарколяк?

1. Нямаш запалителна система;
2. Елементите на горивната система са много по-надеждни и рядко опираш до тях;
3. Повечето датчици ги има и в двата случая, даже в бензиновите са повече;
4. Като сложиш газ - те ти още една система за поддържане и чарколяк, който да го мислиш.

Айде стига глупости. Времената се променят и технологиите напредват. Съвременните дизелови матори са даже по-лесни за поддръжка от бензиновите, особено пък от твинспарците.

Коки
15-12-2008, 16:57
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28633

веднага ти намирам :bouncing_smiley:

Да, това е единствената.

mochko1
15-12-2008, 17:09
Февруари месец 2007 год. си купих 155-ца с мотор 2.0 16 V TS от Германия на 120 000 км.по километраж.Сега е на 190 000 км.,карана е само с така оплюваната Селения 20 К,сменям го на 15 000 км.и досега съм сменил:
1.Мека връзка.
2.Капак на клапаните.
3.Носачи,макферсони,накладки и корм.накрайници.
4.Свещи - Denso Iridium.
Колата е с газов инжекцион и почти всички километри е навъртяла в Европа-Испания,Франция,Италия,Германия,Гърция и Швейцария.Никога не ми е правила проблем,с изключение на 1 кабел,който Бобо оправи за 20 мин.Лятото в Италия навъртях 7000 км.за 15 дни.:shocking:като си карах между 170 и 200 км.ч.Ако иска някой може да дойде с мен да пробваме да счупим прословутият TS,който се плашил от високи обороти!!!:headbang:

Твоят мотор е от 150 коня като моят ,а не 155 прави ми впечатление ,че родилките са само от вторият модел !!!

Коки
15-12-2008, 17:10
Дизела е муден, шумен, мръсен, тежък, с изнесен в ниските обороти макс. върт. момент, не е пъргав ...

Това отчасти е вярно за германските дизели от 90-те години, но темата не е вечния спор бензин дизел, а за 166 2.4ЖТД и 166 2.0 ТС. И както споменах по-рано, който не е карал 166 2.4 ЖТД няма представа за какво говори. И бих добавил: да я кара активно поне 1 месец и градско, и извънградско. Защото на мен ми трябваше около месец да свикна с тая огромна мощ и да я овладея.

Коки
15-12-2008, 17:21
:surrender: Предавам се не ми се спори вече ,то е ясно ,че няма да се стигне до консенсус :surrender:

Ами как ще се стигне до консенсус като срещу ЖТДто скачате хора, които не сте карали такава кола? За сметка на това, съм карал достатъчно бензинови автомобили, с газ, без газ и т.н. И не казвам, че са лоши, но след опита с тях мога да кажа, че ЖТДто не само не им отстъпва, ами дори ги и превъзхожда по много показатели.

И освен това, не забравяй, че говорим конкретно за 166, а не за ГТВ или нещо друго. За тая кола, 2.0ТС е слаб, а 2.4ЖТД осигурява много повече динамика. А повервай ми, аз знам какво е динамика. Няма да обяснявам как карам, щото веднага ще гракнат срещу мен. Само ще ти кажа, че със 166 2.4 ЖТД изпреварването е лесно, безопасно и доставя истинско удоволствие. Повервай ми също, че и Вальо и Гиги също са на "ти" с динамиката. Така че не питай старило, а питай патило.

Коки
15-12-2008, 17:25
Е ми тогава предлагам да се направи нещо като таблица - бензин ; дизел , и всеки да има право да гласува по един път, и което събере повече ,, точки,, предлагам на колегата да се насочи към него...:headbang:

Това изобщо не е нужно, защото човекът може сам да си прецени какво му трябва. Ако иска да натиска педала, му трябва 6-так. Ако нема пари за 6-так - взима ЖТД. Ако не вдига скорости и обича да си глези колата може да си вземе 2.0ТС.

RoMAN
15-12-2008, 17:32
Това изобщо не е нужно, защото човекът може сам да си прецени какво му трябва. Ако иска да натиска педала, му трябва 6-так. Ако нема пари за 6-так - взима ЖТД. Ако не вдига скорости и обича да си глези колата може да си вземе 2.0ТС.

Демек с 2.0ТС на 166, ще си бавен и ще ти харчи много :roll: Тоя двигател е добър за по-малките модели. 145 примерно със 2.0 ТС е нещо страшно. Върви на едно със БМВ 200 коня. Но с килограмите на една 166-а направо зор му е според мен...

mochko1
15-12-2008, 17:38
Е колко кила е 166 мойто GTV е 1450 кила и пак си съдира гумите ?

Коки
15-12-2008, 17:39
...Тогава беше по-трагично, цяло ново окачване, задни ел. стъкла, изпъване на джанти, смяна на гуми и поправка централното заключване...

Колега, извинявай, но тук не виждам абсолютно нищо трагично. Няма тампон по окачването, който да издържи 200 хил.км (не знам на колко е твоята). Нормално е като купуваме коли на по над 100 хил.км да е дошло време за смяна на елементи по окачването. Нали точно затова струват 10-15% от цената на нова кола ;) Може ли да вземеш 7-8-10 годишна кола на 100-200-300 хил.км и да е като нова? Гумите пък за какво въобще ги споменаваш? Това си е консуматив - само новите коли ги продават с нови гуми. Същото важи и за акумулаторите. А проблемите с ел.нещата пък са бял кахър - случват се при всички марки, във всички държави и дори и при нови автомобили.

RoMAN
15-12-2008, 17:46
Да де, но цената на всичко това излезе много солена и затова си е трагично, говорим си в рамките на почти 2 хилки.( КАЗВАМ ПОЧТИ). А предната 156-а гумите и бяха идеални, имах зимни и летни в перфектно състояние.

Коки
15-12-2008, 17:47
Демек с 2.0ТС на 166, ще си бавен и ще ти харчи много :roll:

Абе няма да си чак бавен, ама няма да си толкова динамичен - за ускорение ти трябва повече въртящ момент. По-скоро не трябва да си много бърз, защото рискуваш да скапеш мотора.


Тоя двигател е добър за по-малките модели. 145 примерно със 2.0 ТС е нещо страшно. Върви на едно със БМВ 200 коня....

Това е вярно само отчасти. Гиги е успял да скапе тоя мотор точно на 145. Колегата от Бургас, дето му е изтропал мотора на път за Италфеста също е със 145. Има нещо с тоя мотор, което го прави не много надежден и затова или го караш спокойно и го поддържаш добре, или рискуваш да отвориш поредната тема за изпушил мотор.


Но с килограмите на една 166-а направо зор му е според мен...

Не му е толкова зор - има хора, които карат спокойно, не вдигат повече от 130-140, не се чувстват длъжни да изпреварят всичко, което е пред тях и ако полагат нормалната грижа този мотор ще е добър за тях. Но за тези, които обичат да натискат педала, да вдигат скорости и да изпреварват, този мотор не е подходящ.

Затова като тръгне някой да купува 166, следва да прецени от кой тип шофьори е, какво иска от колата и това е. Ей затова се дразня от такива спорове - защото ако имаше само 1 идеално нещо, което да е най-най- за всичко, хората щяха да произвеждат само него и нямаше да има смисъл всеки модел да се предлага с цяла гама от двигатели.

Коки
15-12-2008, 17:49
Да де, но цената на всичко това излезе много солена и затова си е трагично, говорим си в рамките на почти 2 хилки.( КАЗВАМ ПОЧТИ). А предната 156-а гумите и бяха идеални, имах зимни и летни в перфектно състояние.

Човек трябва да е реалист и да иска възможни неща. 2 хилки са нищо за кола от високия клас, чието каско само струва 1000 лв.

RoMAN
15-12-2008, 17:51
Прави си, но просто беше изненада и не се очакваше :)

mochko1
15-12-2008, 17:52
Хахх коравите JTD-та ,няма кола която да не се троши ,освен новата ,гаранционна !!! как беше до 3 години или 100 хиляди километра :bouncing_smiley:

П.П. гледания мотор никога няма да изпуши. Като видиш ,че ти хапва масълце сменяш там сегменти ,семерини и проверяваш здарвината на всичко което може да се строши и караш вече като луд :plane:

:drinking:

RoMAN
15-12-2008, 17:54
Е колко кила е 166 мойто GTV е 1450 кила и пак си съдира гумите ?

Абе към 1500 кг и нещо трябва да е... Лично моята е по тежка, защото имам много глупости по нея. Но ГТВ-то ти определено според мен е по-леко. Виж си в документите какво пише.

code
15-12-2008, 17:56
Е колко кила е 166 мойто GTV е 1450 кила и пак си съдира гумите ?
1500! Ще ме уморят от смях. :rotfl: Аз jtd досега пред себе си не съм гледал и нямам намерение :headbang: айде с дизеловите совалки отзад!

mochko1
15-12-2008, 17:58
Абе към 1500 кг и нещо трябва да е... Лично моята е по тежка, защото имам много глупости по нея. Но ГТВ-то ти определено според мен е по-леко. Виж си в документите какво пише.

Нямам време да ти ги сканирам :tongue2: колата си е доста тежка и доста стабилна !!
по документ я водят 1440 килца :flirt:

RoMAN
15-12-2008, 17:58
Ми ако искаш ела в Русе да гледаш. Ако стане така, че аз да те гледам ще пиеш на моя сметка вечерта и ще има къде да спиш. И не разбрах какво беше смешното за 1500-е кг?

digitalundgrd
15-12-2008, 17:58
Connor, ГТВ-то е точно колкото ти каза колегата към 1450кг...

Коки
15-12-2008, 18:08
Незнам...Момчетата от въпрос за туин спарка го обърнаха във спор бензин-дизел.Обърках се още повече! ... Ами това не е бегачка за светофарни гонки все пак а лимузина според мен с достатъчно мощност. За спортистите има 3.0 ,3.2 ! ..

Точно това обяснявам и аз, ама някои четат само себе си ;) Ти си преценяваш какъв тип си и какво очакваш от колата. Ако караш спокойно и не я държиш постоянно в обороти, 2.0ТС няма да изтропа. Но не се лъжи, че поддръжката му е нещо по-евтина от на ЖТДто - не е вярно. Разходът също е по-голям, а ако ще слагаш газ, пак ще се изръсиш с 4-цифрена сума, ще си затулиш багажника, а и още едно гайле ще береш. Така че сравни цени, едно, друго и прецени.

p3shku
15-12-2008, 19:03
Ти си преценяваш какъв тип си и какво очакваш от колата.

Ами и аз да се включа по темата :)... Подчертавам че карам ЖТДто.... ама го карам спокойно и равномерно... и точно това ми харесва в колата.... не ме разбирайте погрешно примерно на където и да тръгна извънградско много рядко ме изпреварва някоя кола. харесва ми че не трябва да и изкараш душата на колата за да тръгне като на бензиновата. ( бензин сум карал фиеста 1.8 131коня... тойота 1.6 115 коня и С40 2.4 2006 140 коня). Примерно с на баща ми колата (волвото) за да карам по същия начин просто му разказвам играта (с условието че то е автоматик). За мен ако искаш звук тръпка обороти зимай си бензина... ако искаш спокойно каране но въпреки това да знаеш че разполагаш с мощноста на колата си по всяко време вземи си дизела. аз лично просто го обичам тоя дизел може на моменти да трака ... да е тромав при тръгване и да харчи повечко градско ама не го сменям.
П.П. За градска кола изобщо не мога да ти препоръчам 166цата въпреки че аз друга не бих си взел :) Истинския кеф е на дълъг път.... :headbang:

code
15-12-2008, 20:05
Ми ако искаш ела в Русе да гледаш. Ако стане така, че аз да те гледам ще пиеш на моя сметка вечерта и ще има къде да спиш. И не разбрах какво беше смешното за 1500-е кг?
Смешното е, че 166 е 50кг по тежка от GTV що не говорите, че на GTV му е слаб мотора. А от тях има и 1,8 :info: Абе говорят някои без да мислят, не е слаб TS-а просто кутията му при 166 не е за скорости над 210! Което не е болка за умиране щото и дизела издъхва там някъде, а TS-а ако го напъна ще вдигне над 230 в което съм убеден. Някои сменят зъбчатката на 5-та, и оборотите си падат но вече не можеш да ги правиш смешни на доускоряване извънградско на 5-та. Което е основното предимство на късите предавки.

RoMAN
15-12-2008, 20:07
Има някакво несъответствие, трябва да си погледна книжката, но помня че имаше нещо от сорта на 1500 и нещо си кг. Но иначе според мен 166-ата е доста по тежка от ГТВ и се чудя дали гтв-то е въобще 1400 кг. Гледам му килограмите в Уикипедиа и показва, че е максимум 1370кг и издържа до 1400 и нещо натоварване .

Kuker
15-12-2008, 20:13
Може би това ще помогне за приключване на този безмислен спор.166 2.0 TS - 187nm/2800rpm , 0/100 -9.6 , 1420kg. , 213 km/h , 155hp/6400rpm. 166 2.4 JTD - 304nm/2000rpm , 0/100 - 9.9 , 1490kg. , 202km/h , 136hp/4000rpm.

code
15-12-2008, 20:16
Сега ги гледах по книжка
2,0TS - 1420кг
2,4JTD - 1490кг

Кой сега е номер едноооо:drinking: ?
Кой сега е кораба? :headbang:

пп Бензинова 166-ца тежи почти колкото GTV! Дерзайте.

Kuker
15-12-2008, 20:16
Има някакво несъответствие, трябва да си погледна книжката, но помня че имаше нещо от сорта на 1500 и нещо си кг. Но иначе според мен 166-ата е доста по тежка от ГТВ и се чудя дали гтв-то е въобще 1400 кг. Гледам му килограмите в Уикипедиа и показва, че е максимум 1370кг и издържа до 1400 и нещо натоварване .
GTV - 1370kg. 156 2.0 TS - 1285kg. 156 2.4 JTD - 1355kg.

RoMAN
15-12-2008, 20:18
Сега ги гледах по книжка
2,0TS - 1420кг
2,4JTD - 1490кг

Кой сега е номер едноооо:drinking: ?
Кой сега е кораба? :headbang:

пп Бензинова 166-ца тежи почти колкото GTV! Дерзайте.

И въпреки това си оставаш тежък за тоя мотор. TS го признавам само на 156 и 145, защото съм го виждал там какво прави. ЗА ГТВ не мога да говоря, защото тях не съм ги виждал в действие.

code
15-12-2008, 20:25
То моето си е прасенце, ама ваште са свине :tooth: а GTV даже и 1,8 ще ти прави ластици от всякаква скорост, само ще му гледаш ритнатото дупе.

RoMAN
15-12-2008, 20:34
Ами виж 136 к.с. 2.4 JTD наистина не мисля, че може да се мери със 2.0 ТС ГТВ, но аз лично имам някои подобрения и може да се сдърпаме с такова ГТВ :) А колкото до това, че сме свине.... Свине сме 166-е ама гледай как свинята гази сичко наред и пак продължава :) TS-a след такова приключение ще има да се дави :)

leketo84
15-12-2008, 20:34
То моето си е прасенце, ама ваште са свине :tooth: а GTV даже и 1,8 ще ти прави ластици от всякаква скорост, само ще му гледаш ритнатото дупе.
В това съм сигурен ! Аз съм се возил само в 2.0 v6 turbo и удоволствието е много яко !!! :go:

RoMAN
15-12-2008, 20:38
В това съм сигурен ! Аз съм се возил само в 2.0 v6 turbo и удоволствието е много яко !!! :go:

Опа много дигаме летвата...След малко ще минем сигурно на 3.0 и накрая на 3.2

leketo84
15-12-2008, 20:45
Опа много дигаме летвата...След малко ще минем сигурно на 3.0 и накрая на 3.2
:bouncing_smiley:

JJJ
15-12-2008, 20:59
Колега, вървежа на колата не се измерва в конски сили. Ако се измерваше само в конски сили нямаше да се чертаят графики и нямаше по книжките да пишат някакви излишни характеристики, които се измерват в нютонметри. "Издърпването на светофара" зависи много повече от нютонметрите, отколкото от конските сили...Аз пък забелязвам, че навсякъде където едновременно се споменават бензинови и дизелови двигатели винаги се размахват едни мощности, едни нютони...:???:
Физиката е еднаква и за двата типа двигатели, а именно мощността е произведение от въртящия момент и честотата на въртене!!!
Ако взема двигател от Трабант, с подходящ редуктор мога да постигна 100000 Nm – Факт.

Истината е именно в Мощността!

Пример: Алфа 156 2.4JTD 136 hp и Алфа 156 2.0TS 155 hp и двете се движат на втора скорост с 30км/ч, и натиснат педал на газта до долу => в този момент двигателя 2.0 TS генерира мощност около 64 hp, а 2.4JTD около 93 hp.:drive:

koolio
15-12-2008, 21:38
О, спят ли модераторите, о, модераторите не видят ли?:spam_laser:

pinko
15-12-2008, 21:47
О, спят ли модераторите, о, модераторите не видят ли?:spam_laser:


Гледам, гледааам, и им се чудя на акъла, като малки деца си мерят пишките...

Ма си прав, я да я заключа тая тема:bouncing_smiley:

qpwo
15-12-2008, 21:52
ЕЕЕ моля недеи - ако не друго поне е интересна:drool:

koolio
15-12-2008, 22:54
Мда, интересна е, чух, че Биг Брадър бил свършил...

Kuker
15-12-2008, 23:21
Пример: Алфа 156 2.4JTD 136 hp и Алфа 156 2.0TS 155 hp и двете се движат на втора скорост с 30км/ч, и натиснат педал на газта до долу => в този момент двигателя 2.0 TS генерира мощност около 64 hp, а 2.4JTD около 93 hp.:drive:Какво значение има това при положение че крайният резултат от 0/100 е в полза на TS-а?А иначе GTV 2.0 TS 150hp 0/100 = 8.4 сек.

qpwo
15-12-2008, 23:31
тия данни отде ги взе щот според мен на 2-ра с 30 тс-а по-добре ще се набере.В смисъл при тая ситуация моята ще излети.

mochko1
15-12-2008, 23:36
Азз пак не разбрах за к'о спорим бе който иска бърза кола ейй тука http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=79445825&__lp=105&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORcustomerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=105 има един ТС за около 33 хиляди ЕВРО ,който иска градска таратайка да си купи ЖТД макар ,че 166 е голяма кола за к'вото и градско да е !!!