View Full Version : Проблем при обезвъздушаване на 2.0 8V T.S.
Сменихме термостат и антифриз по учебник. Напълнихме системата с нова течност и запалихме колата. От тук почнаха и проблемите. Колата неще и неще да се самообезвъздуши. След много главоблъскане стигнахме до проблемното място. През връщащия маркуч при дроселовата клапа не минава нито вода нито въздух. Има зверско запушване при дроселовата клапа и цялата система неможе да се обезвъздуши.
Въпроса ми е каква е идеята на това подгряване на дросела. Има ли вътре някаквъв механизам, който да спече и да не пуска водата? Дали на друг се е случвало там да се запуши и как се е преборил с проблема?
Предварително благодаря !
Идеята е да не се обледи дросела при определени режими на двигателя. А дали има нещо вътре, не съм търсил, честно казано. И разгледай темите за термостати тук. Напоследък често го имаше проблема. :)
lulin racing
13-12-2008, 19:46
Само неразбрах нещо ..... Примерно !!! В 1 часа си със стария антифриз и всичко по колата е нормално... В 3 часа си готов с ремонта и смяната и колата вече е ТОТАЛНО запушена.... Нещо немога да хвана смисъла
Само при дросела е запушено. Преди това колата си е била обезвъздушена и не е пречило. Просто не е връщало вода обратно в казанчето. Колата си е работила нормално и не ми е направило впечатление.
Furious 155
14-12-2008, 03:20
Само при дросела е запушено. Преди това колата си е била обезвъздушена и не е пречило. Просто не е връщало вода обратно в казанчето. Колата си е работила нормално и не ми е направило впечатление.
ми то цялата система се затваря през дросела - оттам се върти водата в мотора - щом е запушено може и да прегреете колицата.
chenkette
14-12-2008, 18:30
Нищо не е запушено, чисто и просто не си я обезвъздушил като хората.
Да питам и аз- парното как е?
И аз нямах симптоми при моята кола, но имах запушване на същото място...Всъщност бях отишал за друго в сервиза, но майстора (Румен от клубния сервиз) разбра и оправи това... ЗА съжаление т.к не разбирам незнам как е била процедурата по отпушването :)
Проблема е решен!
Имаше някакъв боклук запушил входната тръбичка на дросела(доста е тънка и има голяма вероятност да се запуши дори и от нещо дребно). С малко ръчкане и продухване се премахна и сега всичко е ок. Колата си се обезвъздуши като хората и парното тръгна на макс.
PEPI-2ALFA
15-12-2008, 18:34
Проблема е решен!
Имаше някакъв боклук запушил входната тръбичка на дросела(доста е тънка и има голяма вероятност да се запуши дори и от нещо дребно).
Днеска реших да си сменя антифриза , отварям дебелия маркуч от термостата към радиатора и гледам от него изпаднало парче гума:shocking: Някаква част (3/4 от кръг) от маншон или уплътнителка някаква предполагам. Около 2-3 см. в диаметър имаше и 3 букви на него (вече го изхвърлих). Питам газаджията дали знае какво е , последно прави ремонт на изпарителя , не знае. Доколкото знам в термостата няма гуми никакви , а и него аз съм си сменявал. Та не знам кога ли ще открия липсващата 1/4 от тая гума.
ми то цялата система се затваря през дросела - оттам се върти водата в мотора - щом е запушено може и да прегреете колицата.
не се заяждам, само искам да внеса уточнение! Мислиш ли, че през това маркуче (фи 8 ) ще мине малкия кръг на двигателя!?! И тогава за какво е оная гумена кривка (фи 20+ и дължина ~15см) излизаща от долнарта страна на термостата и отиваща в тръба и от там във водната помпа?!? Говоря за 155, 2.0, V8. Това маркучле (тънкото) е за самообезвъздушаване на системата и за подгряване на дросела, а колкото до това дали той се запушва - и още как! И моя е запушен, но когато го установих (преди седмица) нямах нито време, нито нерви да се разправям с него, взех 1м маркуч - и от термостата в казнчето :cheers: :headbang:
Furious 155
16-12-2008, 23:32
не се заяждам, само искам да внеса уточнение! Мислиш ли, че през това маркуче (фи 8 ) ще мине малкия кръг на двигателя!?! И тогава за какво е оная гумена кривка (фи 20+ и дължина ~15см) излизаща от долнарта страна на термостата и отиваща в тръба и от там във водната помпа?!? Говоря за 155, 2.0, V8. Това маркучле (тънкото) е за самообезвъздушаване на системата и за подгряване на дросела, а колкото до това дали той се запушва - и още как! И моя е запушен, но когато го установих (преди седмица) нямах нито време, нито нерви да се разправям с него, взех 1м маркуч - и от термостата в казнчето :cheers: :headbang:
да всъщност през дросела минава байпас и е за обезвъздушаване точно, но е хубаво да е проходна системата - при високи обороти съм виждал оттам каква струя прави :).
А и ми се случи миналата зима уж хубав антифриз да стане на каша при -17 една сутрин в балкана, та реално този байпас спаси положението, докато другото се оттикне, та не е за пренебрегване фи-то на маркучето!:mrgreen:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.