Log in

View Full Version : как се прибира буталцето на заден спирачн апарат???



Madjo
14-12-2008, 20:53
привет колеги,

смених си гумичките на задния спирачен апарат и сега не мога да върна буталцето достатъчно навътре, за да сложа накладките:shocking:
като извадих буталцето го почистих добре сложих гумичките, видях че вътре в леглото му има една ос която е на едра резба. в средата на буталцето пък има тръбичка която е със същата резба, което ме кара да си мисля че буталцето се прибира с въртене. въртях го и то влезе но до половината само, по-навътре не можах да го прибера и сега не мога да сложа накладките. бях махнал спирачното маркуче което влиза в спирачния апарат за да мога като вкарвам буталото да избутва въздуха през дупката в която се навива маркучето, т.е. да няма какво да го спира.
най-интересното е, че като излизаше буталцето не видях да се върти???
моля ви колеги, кажете каква му е цаката на буталцето и как трябва да се вкара? :sad:
благодаря предварително на всички :bowdown:

myato
14-12-2008, 21:02
Трябва едновременно да се върти и притиска навътре.

Madjo
14-12-2008, 21:28
ами опитах, но явно не съм натискал достатъчно:sad:
а има ли специален ключ, с който се прави това?

75 turbodelta
14-12-2008, 21:31
да има специален инструмент които ги прибира буталцата доста лесно ;-)

Madjo
14-12-2008, 21:39
да има специален инструмент които ги прибира буталцата доста лесно ;-)

колега,
ще споделиш ли какъв е точно инструмента и има ли го по железариите или само по сервизите се среща?
благодаря ти:roll:

TRENDi
14-12-2008, 22:10
Трябва едновременно да се върти и притиска навътре.

Това е начинът. Инструментът е елементарен, но специален, както са ти написали и няма да го видиш по железариите. Явно не си псувал жабарски майки достатъчно :biggrin:.
Лятото, когато сервизирах моите (от 4 апарата събрах 2),
също късах нерви. Левият се прибра като у тях си, ама десният на 2, 3 пъти ми свършва речника с хранилките докато го навърта на мах копелето :spam_laser:(мно`о добра имотка). Без спец. инструмент, разбира се.

mimo_
14-12-2008, 22:15
Звънни ще ти дам 0878575967

голямата риба
14-12-2008, 22:16
специалният инструмент е един винт който да върти и избутва буталото

но при липсата му най добре служи ключ от
флекс

Madjo
14-12-2008, 22:34
Звънни ще ти дам 0878575967

мерси много колега,
утре ще ти звънна :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Iltcho
15-12-2008, 09:41
Я го снимайте тоя супер специален инструмент, че нещо не мога да се сетя вообще за какво говорите??

:shocking:

Аз лично моите буталца ги прибрах стискайки ги с водопроводен ключ :hehehm::screwy:

nikisi
15-12-2008, 10:03
Прибраха се и двата до дупка, като ги въртях по часовниковата стрелка с клещи тип човки(гарги).

piticar
15-12-2008, 10:15
привет колеги,

смених си гумичките на задния спирачен апарат и сега не мога да върна буталцето достатъчно навътре, за да сложа накладките:shocking:
като извадих буталцето го почистих добре сложих гумичките, видях че вътре в леглото му има една ос която е на едра резба. в средата на буталцето пък има тръбичка която е със същата резба, което ме кара да си мисля че буталцето се прибира с въртене. въртях го и то влезе но до половината само, по-навътре не можах да го прибера и сега не мога да сложа накладките. бях махнал спирачното маркуче което влиза в спирачния апарат за да мога като вкарвам буталото да избутва въздуха през дупката в която се навива маркучето, т.е. да няма какво да го спира.
най-интересното е, че като излизаше буталцето не видях да се върти???
моля ви колеги, кажете каква му е цаката на буталцето и как трябва да се вкара? :sad:
благодаря предварително на всички :bowdown:
:wow:трябва ти спецялна скоба и се навива ако не бркам обратно на часовника:bg:

PEPI-2ALFA
15-12-2008, 19:07
Първия път на 155-цата с ключ комбиниран от колело "Балкан"-че:bouncing_smiley: само ,че не можеш да натискаш с него. Втория път с клещи гарга. Третия път (на един роднина сеата) ,с ключ-самоделка от koloito. Тук стигнах най-далече. Разглобих го изцяло за да проработи ръчната. Ако и на моята се спече ръчната вече знам - никакво разглобяване - ужас е.:roll:

virusalfa
17-12-2008, 23:34
Първия път на 155-цата с ключ комбиниран от колело "Балкан"-че:bouncing_smiley: само ,че не можеш да натискаш с него. Втория път с клещи гарга. Третия път (на един роднина сеата) ,с ключ-самоделка от koloito. Тук стигнах най-далече. Разглобих го изцяло за да проработи ръчната. Ако и на моята се спече ръчната вече знам - никакво разглобяване - ужас е.:roll:Тоя ключ е за алфа 164 с №Е4777АР,става и за Ауди

Madjo
20-12-2008, 19:01
благодарности на колегата mimo_, че ми услужи с този инструмент и сега буталцето си е на място.:notworthy:

сега обаче имам друг проблем със спирачките...:cry: като смених гумичките, изтече спирачна течност от цилиндърчето отзад, долях в казанчето, запалих колата и помпах педала, покарах малко но все още е мек педала, потъва и спирачките са под всякаква критика :cry:

въпросът ми е, трябва ли да се обезвъздуши системата сега или какво трябва да направя??? ако някой е минал по този път, нека сподели каква е процедурата :Lkingsmiley:

П.С.: никога не съм обезвъздушявал досега :(

TRENDi
20-12-2008, 19:39
Виж тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=18457&highlight=%D1%FA%F1%EA%E0+%EF%E5%E4%E0%EB%E0
Вероятно ще ти е от полза... Успех.

myato
20-12-2008, 20:13
Хващаш някой да помпи на педала,наливаш казанчето догоре,без да го затваряш.Вдигаш на крик едната страна.Сваляш търкалата.Взимаш ключ с размера на пробките,най- добре тип звезда.Ако имаш маркуче със съответния диаметър го нахлузваш на горния край,а другата страна потапяш в някое шишенце с малко спирачна течност.Хубаво е маркучето да е прозрачно.Който е в колата напомпва педала,докато се втвърди.След това натиска силно педала и задържа така.В това положение разхлабваш леко пробката за да почне да изпуска спирачна течност.Заедно с нея излизат и мехурчета въздух.Педала омеква,но трябва да се задържи натиснат додоло,докато се затегне обратно пробката.Отпуска се педала рязко и се изчаква малко.Процедурата се повтаря,докато спрат да излизат мехурчета.И така за всяко колело,като следиш течността в казанчето да не спада.Ако нямаш подходящо маркуче,затискаш с пръст отвора,докато развиваш и завиваш.От налягането течността и въздуха излизат,а натиска запушва наобратно да не поема въздух.
Успех!

Madjo
20-12-2008, 20:17
Виж тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=18457&highlight=%D1%FA%F1%EA%E0+%EF%E5%E4%E0%EB%E0
Вероятно ще ти е от полза... Успех.

благодаря колега,
темата е супер и със снимки, както си трябва, аз ще я съживя, че имам някое и друго въпросче:Lkingsmiley:

Madjo
20-12-2008, 20:20
Хващаш някой да помпи на педала,наливаш казанчето догоре,без да го затваряш.Вдигаш на крик едната страна.Сваляш търкалата.Взимаш ключ с размера на пробките,най- добре тип звезда.Ако имаш маркуче със съответния диаметър го нахлузваш на горния край,а другата страна потапяш в някое шишенце с малко спирачна течност.Хубаво е маркучето да е прозрачно.Който е в колата напомпва педала,докато се втвърди.След това натиска силно педала и задържа така.В това положение разхлабваш леко пробката за да почне да изпуска спирачна течност.Заедно с нея излизат и мехурчета въздух.Педала омеква,но трябва да се задържи натиснат додоло,докато се затегне обратно пробката.Отпуска се педала рязко и се изчаква малко.Процедурата се повтаря,докато спрат да излизат мехурчета.И така за всяко колело,като следиш течността в казанчето да не спада.Ако нямаш подходящо маркуче,затискаш с пръст отвора,докато развиваш и завиваш.От налягането течността и въздуха излизат,а натиска запушва наобратно да не поема въздух.
Успех!

мерси колега,
утре по светло се захващам, та дано успея :( , че ще ми е за сефте:cry: