View Full Version : Започна се....... и се свърши!
Вчера стартира демонтирането на двигателя. Баси и мазалото от кабели е тая кола, то букси, буксички и още букси. Имам фъпрос, имали таквоз чудо като workshop manual за 166, определено ще е ми е доста по лесно ако нещата са описани, имам усещането, че ще минат дни докато приведа двигателя във вид удобен за логаритмуване, а да не говорим, че обратната процедура ще е страшен филм. От де се източва водътъ на туз чуду, има ли пробка на блока или от долния маркуч на радиатора, нормално ли е в маркуча от кулера към смукателния колектор да има масло?!? А тия талянци по увъртен с кабеляци двигател не са ли могли да направят?!?
Ми упътване за таз кола все още аз не съм намерил.
Пълна е с електроника та свет да ти се завие.
Ако искаш мога да ти дам телефон на човек които ги е разглабял тез ЖТД-та.
Истински се забавлявах С по-горният пост.
Абе човек... погледни малко как си писал...
Истински се забавлявах със по-горният пост.
Абе човек... погледни малко как си писал...
шо шо
Явно се има предвид наи-горния пост.
...От де се източва водътъ на туз чуду, има ли пробка на блока или от долния маркуч на радиатора...
От маркуча ;)
Stoyan Georgiev
16-12-2008, 13:28
Истински се забавлявах със по-горният пост.
Абе човек... погледни малко как си писал...
граматическата полиция :busted_cop:
по-горният пост си го членувал грешно, трябва да е с не-пълен член тъй като е допълнение, освен това със трябва да бъде само С, защото "със" се използва само пред С и З
разбираш ли иронията ;)
за да не съм офф: успех с ремонта
nightroller
16-12-2008, 17:20
[А тия талянци по увъртен с кабеляци двигател не са ли могли да направят?!?[/QUOTE]
... това всъщност са спагети :) но аз не разбрах дали ти сам си разглобяваш мотора и ако е така или истински се забавляваш или май си по-лаик и от мен :) та един съвет снимай всичко което разглабяш как е било преди това, защото когато сглобяваш няма да ти е особен фън... :)
Кабелите номерирани и като му дойде времето ще си бъдат по местата, оказаха се не чак толкова много :dance: Да сам ще си оправя колата и да яко фън ми е, пък дали съм лаик, ми ако тръгне след това май няма да съм от най-лаиците. Още въпросчета възникнаха: компресора на климатика, демонтира ли се от блока, а помпата на хидравликата. Няма ли по-цивилизовам начин за обезводняване тоз мАтор( специално за колегата Асенов :mrgreen:) освен от маркуча на радиатора. А дали ако реша ще мога да сваля мотор, скорости, магаре и макферсъни накуп, след като вдигна колата на подобаваща височина. Хайде помогнете на любознателния скоро да има плаващ кораблЪ
Трябва да може.
И после ще е в пъти по- лесно всичкото. :)
Ранобудниче
16-12-2008, 20:39
Кабелите номерирани и като му дойде времето ще си бъдат по местата, оказаха се не чак толкова много :dance: Да сам ще си оправя колата и да яко фън ми е, пък дали съм лаик, ми ако тръгне след това май няма да съм от най-лаиците. Още въпросчета възникнаха: компресора на климатика, демонтира ли се от блока, а помпата на хидравликата. Няма ли по-цивилизовам начин за обезводняване тоз мАтор( специално за колегата Асенов :mrgreen:) освен от маркуча на радиатора. А дали ако реша ще мога да сваля мотор, скорости, магаре и макферсъни накуп, след като вдигна колата на подобаваща височина. Хайде помогнете на любознателния скоро да има плаващ кораблЪ
ко тана с фотото?
много палци стиснати имаш и от мен!
сигурна съм, че ще се справиш, пък кой каквото ще да си приказва!
:)
Не бачка шгое, ще намеря друго, мерси за палците
MrX - Успех с начинанието.
Mr. Georgiev - Приемам забележката. :busted_cop:
...Няма ли по-цивилизовам начин за обезводняване тоз мАтор( специално за колегата Асенов :mrgreen:) освен от маркуча на радиатора...
Не мога да си заложа топките, че няма такъв начин, но на моята винаги са претакали зелето през маркуча. Преди ходех при един много печен радиаторджия, който и на предишните ми коли все оттам го претакаше, дори и да са имали пробка. А на теб защо ти се струва нецивилизован този метод? Аз се сещам за поне 2 предимства: 1. става много по-бързо и 2. ако в чорбата има зелеви листа :) и други боклуци, през маркуча ще излязат, а през пробката - не.
Успех!
П.П. БТВ, що не минеш днес през Пийпълс да поразкажеш малко ;)
Не мога да си заложа топките, че няма такъв начин, но на моята винаги са претакали зелето през маркуча. Преди ходех при един много печен радиаторджия, който и на предишните ми коли все оттам го претакаше, дори и да са имали пробка. А на теб защо ти се струва нецивилизован този метод? Аз се сещам за поне 2 предимства: 1. става много по-бързо и 2. ако в чорбата има зелеви листа :) и други боклуци, през маркуча ще излязат, а през пробката - не.
Успех!
П.П. БТВ, що не минеш днес през Пийпълс да поразкажеш малко ;)
имам странното желание да източа и течността в двигателя, не само радиатора и маркучите, но как дойде, ако намеря някъде след като сваля двигателя шъ кажъ.
П.П. Банкетно време беше вчера таааа....
имам странното желание да източа и течността в двигателя, не само радиатора и маркучите....
Ама ти като отвориш от маркуча, ще изтече всичката течност - и от двигателя, и от радиатора.
Ама ти като отвориш от маркуча, ще изтече всичката течност - и от двигателя, и от радиатора.
Има си пробка на радиатора, специално за отводняване, аз затуй питах за цивилизован начин за източване.
Първата фаза приключи, двигателя днес успешно се измазули от коша без никакви затруднения.
http://media.snimka.bg/1676/009606518-big.jpg
http://media.snimka.bg/1676/009606574-big.jpg
http://media.snimka.bg/1676/009606595-big.jpg
http://media.snimka.bg/1676/009606597-big.jpg
http://media.snimka.bg/1676/009606601-big.jpg
http://media.snimka.bg/1676/009607088-big.jpg
И всички снимки за момента:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=322940
Мтекааааам, вече и дисекцията е факт, но подробностите май не са много приятни. Основни лагери всички, като два бяха напълно превъртели и лошото( не знам колко) е че са изяли леглата, а не вала. Биелните за здрави всички, там ядове не е имало. Маслото беше по-скоро грес, а за да достигна до източването му успях да прецакам пробката, така беше запекла, че не ми се мисли от кога не е отвивана. Та сега имам едно въпросТче, е ли възможно да се престържат леглата на лагерите на блока или да се замислям за нов блок?!? Ето и малко нагледност:
http://media.snimka.bg/1684/009624306-big.jpg
http://media.snimka.bg/1684/009624325-big.jpg
http://media.snimka.bg/1685/009624433-big.jpg
http://media.snimka.bg/1685/009624463-big.jpg
http://media.snimka.bg/1685/009624482-big.jpg
pesho ot vraca
28-12-2008, 17:52
Това с превъртелите основни лагери никък не е добре. Май ще се наложи да си търсиш блок колега.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
http://media.snimka.bg/1676/009607088-big.jpg
бате, тва си го сложи на аватара :)
голям си ей, ша знайш :)
и като сега констатира за пробката, тва значи ли че не си и сменил маслото изобщо откак я купи ??
ейй....
Е тя не доживя да стихне до смяна на каквото и да било, няма и една седмица да съм я карал откак я взех.
...Та сега имам едно въпросТче, е ли възможно да се престържат леглата на лагерите на блока или да се замислям за нов блок?!?
Те че могат - могат, ама трябва да видиш какви са ремонтните размери на лагерите и колко ще трябва да е престъргваето че да се изчистят нараняванията.
Мтекаааа, днес окончателно съблякох двигателя. Оказа се, че петите на основните лагери са го отнесли и блока ми е здрваФФ, но ще се пусне една бор-щанга, намерих нови пети от Ники и блок и вал са вече при мастера за шлайф. Сега мога най-спокойно да се отдам на почивка, докат стане блока де. И едно въпросТче, има ли модификации на 2.4 140 коня без балансиращ вал?!? В е-лърна го дават да има, ма моя няма и охлаждането на маслото не е с радиатор , а водно.
http://media.snimka.bg/1707/009670008-big.jpg
И кочината, която сътворих за последните дни
http://media.snimka.bg/1707/009670084-big.jpg
Каква е идеята на цялото упражнение, че нещо изпуснах?
Каква е идеята на цялото упражнение, че нещо изпуснах?
Профилактика.
Добре че си намерил частите за двигатела.
hristugena
31-12-2008, 14:42
Профилактика.
Добре че си намерил частите за двигатела.
Или по-скоро основен ремонт....:angry:
Каква е идеята на цялото упражнение, че нещо изпуснах?
Да речем, че когато ти блокира двигателя се прави основен ремонт- упражнението в което съм се вкарал :headbang:
Въъй, съжалявам да го чуя. Дано по-скоро се излекува ;)
75 turbodelta
31-12-2008, 15:11
Да речем, че когато ти блокира двигателя се прави основен ремонт- упражнението в което съм се вкарал :headbang:
даи му време и сам ще разбере идеята :balloon:все пак има същата кола че и чипосана :ritter:
весело посрещане на новата 2009 и дано ви донесе повече километри от колкото престои в бокса :thumbup:
alvanovo
31-12-2008, 18:41
защо се наложи този основен ремонт
кое предизвика образуването на тези стружке забити в смукателя на маслената помпа
недобро смазване
или какво
trustworthy
31-12-2008, 20:08
Предисторията четете тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28633)
Някой ще сподели ли къде мога да си откарам турбото да го погледнат в какво състояние е, струва ми се, че има лек луфт на перката, това нормално ли е?!?
Някой ще сподели ли къде мога да си откарам турбото да го погледнат в какво състояние е, струва ми се, че има лек луфт на перката, това нормално ли е?!?
Питай Нено или Бобо - те ги носят някъде. Луфтът може да е от износени втулки - това е най-често срещания проблем. Трябва да се види какъв е допускът за тоя луфт.
на 30.11.08 г., 00:45 казах "ако датчиците на колянов и разпр валове са ок то най вероятно е маслена помпа - слабата точка на JTD" значи съм бил прав :grandpa: твърде вероятно е в маслото да е имало от тъй наречените добавки и подобрители които много обичат да слагат преди продажбата на даден автомобил:gruebel:смени си всички консумативи сега с хубави чее..... успех с ремонта дано никога не ти се налага повече .За турбото виж тук http://www.unitechturbo.com.нищо не знам за тази фирма просто веднъж случайно попаднах на сайта им дано ти свърши някаква работа .
Малко развитие, блока и вала са готови, най-сетне, първи ремонт. До няколко дни всички части ще са на линия и се започва обратната процедура.
Браво! Дано всичко да приключи добре и да има още един радостен шофьор на 166-ца на пътя :go:
Аз мисля че трябва да си намериш нов блок с баланс вал,защото според мен от там е губела налягане и затва са заминали основните лагери,или само баланс вал и да го сложиш.Нали ти разказах за оная Либра дето я правих със същия проблем:headbang::headbang:Според Еньо такава кола без баланс вал няма,демек тъпите Италианци го махат,незнайно защо:sad::sad:Ако сглобиш така мотора без вал,има вроятност да не изкара много,повярвай ми:thumbup::thumbup:
Аз мисля че трябва да си намериш нов блок с баланс вал,защото според мен от там е губела налягане и затва са заминали основните лагери,или само баланс вал и да го сложиш.Нали ти разказах за оная Либра дето я правих със същия проблем:headbang::headbang:Според Еньо такава кола без баланс вал няма,демек тъпите Италианци го махат,незнайно защо:sad::sad:Ако сглобиш така мотора без вал,има вроятност да не изкара много,повярвай ми:thumbup::thumbup:
Има 2.4 без баланс вал и така си е заводски.
"Тъпите" инженери от Торино така са решили.
Има 2.4 без баланс вал и така си е заводски.
"Тъпите" инженери от Торино така са решили.
ОК няма да споря:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:Ако ми го покажеш нагледно,ще се съглася
Има 2.4 без баланс вал и така си е заводски.
"Тъпите" инженери от Торино така са решили.
ОК няма да споря:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:Ако ми го покажеш нагледно,ще се съглася
Няма никаква логика един и същи блок и колянов вал ем да трябва да се балнсират, ем да не трябва. Дори и да има заводски такъв вариант, може би не е точно на Алфа 166?
ОК няма да споря:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:Ако ми го покажеш нагледно,ще се съглася
Ми няма да споря.
Питай просто автора на темата (Mr.X) дали има баланс вал.
Ми няма да споря.
Питай просто автора на темата (Mr.X) дали има баланс вал.
Е нали точно той пита дали трябва или не трябва да има, защото не знае как е "заводски", понеже не я е взел от завода. Много е вероятно неговата кола да си го е имала, но някой "специалист" да е решил, че може и без него и оттам да са дошли проблемите, както каза Мъри.
Е нали точно той пита дали трябва или не трябва да има, защото не знае как е "заводски", понеже не я е взел от завода. Много е вероятно неговата кола да си го е имала, но някой "специалист" да е решил, че може и без него и оттам да са дошли проблемите, както каза Мъри.
Ми аз това казах,ма кой да слуша.По принцип на 2.4 ЖТД се ползва блока от 2.0 20в на Фиат,който има баланс валове:devil::devil::devil:Мисълта ми е че това е второто строшено 2.4 ЖТД,което виждам,и второто без баланс вал:afro::afro:
А аз ви казвам, че всички 140кс и 150кс нямат баланс вал заводски.
Не търсете под вола теле.
Еми и другите колеги да потвърдят ( тук те не са малко със 140 и 150 коня). Като се отвори капака веднага се вижда има или няма такива валове.:afro:
Като се отвори капака веднага се вижда има или няма такива валове.:afro:
Само да ми поясниш така като на малко дете кой капак като се отвори....?!? Балансиращият вал се намира успоредно на коляновия и доста трябва да се отваря за да се види.
Момчета споровете ви не ми помагат особено, предположенията също , единствено "bo" твърди, че е сигурен. Аз лесно ще сложа вал ако се потвърди, че имат, но я си представете, че се окаже, че нямат, а аз съм сложил нещо което пречи:pokey:
А аз ви казвам, че всички 140кс и 150кс нямат баланс вал заводски.
Не търсете под вола теле.
ОК,ма мотора който сложихме на Либрата беше 140 коньов,па имаше баланс вал.Според мен се говори наизуст:devil::devil:Пак казвам искам доказателство нагледно,или написано и тогава ще се съглася:afro::afro::afro:Дотогава не вярвам на никой,защото смятам че човека който ми го е казал/Еньо/е доста по-знаещ от почти всики в тоя форум;-);-)А я ми обяснете каква е логиката,да има шпонка и гнездо на маслената помпа,да върти баланс вал,ако бяха преценили че няма да има вал,нямаше да ги има и тея неща,все пак веригата става излишна,която все пак е доста шумна
ОК,ма мотора който сложихме на Либрата беше 140 коньов,па имаше баланс вал.Според мен се говори наизуст:devil::devil:Пак казвам искам доказателство нагледно,или написано и тогава ще се съглася:afro::afro::afro:Дотогава не вярвам на никой,защото смятам че човека който ми го е казал/Еньо/е доста по-знаещ от почти всики в тоя форум;-);-)А я ми обяснете каква е логиката,да има шпонка и гнездо на маслената помпа,да върти баланс вал,ако бяха преценили че няма да има вал,нямаше да ги има и тея неща,все пак веригата става излишна,която все пак е доста шумна
Мдаа и некъв лагер имаше някъде май в мотора (плъзгащ ли лъзгащ ли:spiteful:) ма това ми го каза един дет не разбира ;-)
Колега, махни дясната гума, после кората отдолу, махни пистовия ремък, махни после капака които закрива ангренажа и се вижда дали има балансиращи валове или не..... Може така да звучи - махни, махни но е проста работа- няколко болчета и един ремък.....:afro:
Колега, махни дясната гума, после кората отдолу, махни пистовия ремък, махни после капака които закрива ангренажа и се вижда дали има балансиращи валове или не..... Може така да звучи - махни, махни но е проста работа- няколко болчета и един ремък.....:afro:
Баце не бъркай ЖТД със Т.С молим ти се:pokey:
Баце не бъркай ЖТД със Т.С молим ти се:pokey:
Aaaa. Може. Аз си карам наред за ТС и несъобразявам че става дума за дизел. Грешка...:thumbup:
ОК,ма мотора който сложихме на Либрата беше 140 коньов,па имаше баланс вал.Според мен се говори наизуст:devil::devil:Пак казвам искам доказателство нагледно,или написано и тогава ще се съглася:afro::afro::afro:Дотогава не вярвам на никой,защото смятам че човека който ми го е казал/Еньо/е доста по-знаещ от почти всики в тоя форум;-);-)А я ми обяснете каква е логиката,да има шпонка и гнездо на маслената помпа,да върти баланс вал,ако бяха преценили че няма да има вал,нямаше да ги има и тея неща,все пак веригата става излишна,която все пак е доста шумна
Колега, аз ще дам доказателство, ама какво аз печеля от това.
Само ако колегата не правеше ремонт, пак някой друг го съветва да сложи баланс вал тъй упорито и без знание не е добре, и нямаше да се намесвам, защото знам какво бози стават след това.
Че някой му е казал, че има пък мен не ме бърка, а искам само да му спестя работа на човека.
Я сега ти ми кажи или питай "гуруто" каква модификация се извършва под номер 4275, извадена от Фиат завода по документи?
Мога да ти дам и графиките, които обясняват защо не е нужен баланс вала, ама не знам дали ще ти потрябват и дали въобще ще ги разбереш.
Това беше от мен и стига с тези твърдения чути от някой гараж.
Колега, аз ще дам доказателство, ама какво аз печеля от това.
Само ако колегата не правеше ремонт, пак някой друг го съветва да сложи баланс вал тъй упорито и без знание не е добре, и нямаше да се намесвам, защото знам какво бози стават след това.
Че някой му е казал, че има пък мен не ме бърка, а искам само да му спестя работа на човека.
Я сега ти ми кажи или питай "гуруто" каква модификация се извършва под номер 4275, извадена от Фиат завода по документи?
Мога да ти дам и графиките, които обясняват защо не е нужен баланс вала, ама не знам дали ще ти потрябват и дали въобще ще ги разбереш.
Това беше от мен и стига с тези твърдения чути от някой гараж.
щом трябва да печелиш нещо от това,по добре си оди,за кво си в тоя форум:rtfm::rtfm::rtfm:Покажи на неуките да се научат:roll::roll::roll:
П.С.Сори Иво за лекото осиране,ма искам доказателство за това което твърди колегата,защото аз с очите си/27 годишни,още виждат доста добре/съм виждал обратното:roll::roll:
Серете, серете, аз вече знам дали има или не вал в моя мотор!
old alfist
09-02-2009, 12:32
Серете, серете, аз вече знам дали има или не вал в моя мотор!
Логичният въпрос е : Има ли, или няма вал ?
Серете, серете, аз вече знам дали има или не вал в моя мотор!
Кажи де требе ли да има или не:choice::choice:
Логичното след като се започна е да се свърши. Е свърши се! От една седмица я карам, леко и кротко засега. Части 1600+, труд - хей ръчички, хей ги две.
old alfist
16-03-2009, 21:55
Логичното след като се започна е да се свърши. Е свърши се! От една седмица я карам, леко и кротко засега. Части 1600+, труд - хей ръчички, хей ги две.
Честито, колега! Пожелавам ти само да те радва колицата от тук натъка и да нямаш повече проблеми с нея !
lulin racing
16-03-2009, 22:37
Честито вече занапред само безаварийни :thumbup:
leketo84
17-03-2009, 00:45
Наистина ти желая от тук на татък само да те радва колицата и много,много безаварийни километри !!! :strong:
Gh0stRider
17-03-2009, 00:55
Видях я и на живо, готина е алфата, да ти е на късмет! :)
alvanovo
17-03-2009, 04:08
не е много пари рименто
труда и нервите са много
но е приключило
кое най-много те затрудни с този ремонт
сега как мислиш да я караш
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.