View Full Version : чип тунинг-въпрос
alfaracer
17-12-2008, 00:05
Извинявам се за баналния въпрос, но интересувам се от чиптунинг на 164 2.0тс.Видях че има 3-ма търговци предлагащи такава услуга.
-Мацико
-BlackAngels
-Lacho_ (няма марка)
Кого да избера и защо?Който знае повече информация нека ми помогне.
Black Angels. Защото така казвам :) Пробвал съм при тях и съм доволен.
DJ_STIVAN
17-12-2008, 02:21
Извинявам се за баналния въпрос, но интересувам се от чиптунинг на 164 2.0тс.Видях че има 3-ма търговци предлагащи такава услуга.
-Мацико
-BlackAngels
-Lacho_ (няма марка)
Кого да избера и защо?Който знае повече информация нека ми помогне.
Колега, в раздел Продава 1912 е пуснал обява, че си продава чипа. виж какво можете да се споразумеете. Поне знаеш, че чипа е пробван и работеше перфекто на неговата 164-ка. Ако не се лъжа правеше средни 15-ки :shocked:
Ми карай ги по ред - написъл си Мацико първо:Lkingsmiley:
Питай Бонев от форума ако искаш, той например е с кастъм чип.
Black Angels. Защото така казвам :) Пробвал съм при тях и съм доволен.
А друг пробвал ли си? :prescription:
А друг пробвал ли си? :prescription:
Нем...Имам още един познат със техен чип и той е много доволен и наистина хвърчи.
Нем...Имам още един познат със техен чип и той е много доволен и наистина хвърчи.
E те всички хвърчат. Аз поне съм пробвал 6, 7 до сега. Въпросът е всичко да е нагласено оптимално. Горивна смес в ниски и воски обороти - оптимална. Оптимален ъгъл на запалването. Колата може да върви много с всеки чип, но как се държи в ниските на подаване на гориво и да връщане на педала на газта. Мотора трябва да се чувства, че работи леко и плавно без да се мъчи. Разлика от чип до чип има въпреки малките промени м/у тях. Не знам тука предагащите чип тунинг с готови карти ли работят или самите те ги програмират (в което се съмнявам), но защо не. Не ги познавам момчетата, не знам колко са компетентни, за това по-добре ги питай всички по отделно, както ще направят по твоята кола и от това което ше ти кажат и обеснят ше прецениш кой колко му е сивото вещество в главата и ще се ориентираш :)
alfaracer
18-12-2008, 00:06
Благодаря за информацията особено от колегата ОЕМ.Поне разбрах че не трябва да купувам чип 2-ра ръка.И най напред ще си оправя двигателя, и ще го згъстя малко.Един колега алфист си изпили главата с 0.6 ще пробвам и аз.
Благодаря за информацията особено от колегата ОЕМ.Поне разбрах че не трябва да купувам чип 2-ра ръка.И най напред ще си оправя двигателя, и ще го згъстя малко.Един колега алфист си изпили главата с 0.6 ще пробвам и аз.
Погрешно си разбрал. Не съм казал нищо за чип втора ръка. Той няма какво да му стане. Ако е от същата кола като твоята и е доволен чоевека значи няма проблем.
аз имам перфектния чип ама .....
cvetelin
19-12-2008, 11:18
батка къв ша бъде ефекта от чипа на тва нещо дет няма вакум да са движи :punk::punk:
мноу ми е интересно
батка къв ша бъде ефекта от чипа на тва нещо дет няма вакум да са движи :punk::punk:
мноу ми е интересно
Почти никакъв. Трябва да си познаваш колата за да усетиш разлика :) Ако седне един дето никога не е карал тази кола и да седне в същата без чип разлика сигурно няма да усети.
aleksander nikolaev
19-12-2008, 17:25
абе колеги нека и ас попитам за моита красвица 156 1.8 дали ще осетя някакжо подобрение във вървенето?казаха сащо че свалял разхода на гориво.дали ще има смисал ако е на бензинова кола?
Novachev
20-12-2008, 08:30
Благодаря за информацията особено от колегата ОЕМ.Поне разбрах че не трябва да купувам чип 2-ра ръка.И най напред ще си оправя двигателя, и ще го згъстя малко.Един колега алфист си изпили главата с 0.6 ще пробвам и аз.
С такова голяма сгъстяване да ли няма да имаш проблеми с детонации колата ще е адски капризна към бензина може и 100 октана да не вършат валове после да не се налага да слагаш спортни валове за да се разреди, все пак ти си знаеш колата е твоя но ми се виждат много тези 0,6мм
С такова голяма сгъстяване да ли няма да имаш проблеми с детонации колата ще е адски капризна към бензина може и 100 октана да не вършат валове после да не се налага да слагаш спортни валове за да се разреди, все пак ти си знаеш колата е твоя но ми се виждат много тези 0,6мм
0,6 мм. Това много ли е? :gruebel:
Furious 155
20-12-2008, 17:04
0,6 мм. Това много ли е? :gruebel:
Много е ...
колкот до чиптунингът: и аз искам да питам, при така ляйнясаните ни горива в БГ, риска да се повреди двигателя е ли по-голям след чипване - става дума за атмосферен бензинов мотор?!
Изобщо след чипването на атмосферен мотор, какви са последващите рискове?
Novachev
20-12-2008, 17:56
Е то трябва да се знае че при чипване трябва да се кара само с 100 октана и никакъв друг и хубави масла ако чипа е хубаво написан няма да имаш проблеми но ако не е хубав може и да започнат детонации и да не върви колата даже да се спъне.
Бяхме пробвахме една 156 2,0 на един колега с чип с ГТВ 1,8 и се оказа че на 160 ГТВ-то взе да настига 156-цата и на 180 го изпревари а 156 нещо не вървеше както трябва във високите. После и парвих тестове във движение дебитомер заковава на 408 лабда работи перфектно свещи кабели бубуни всичко наред ТПС но колата нещо не върви във високите.
Направи ми впечатление че аванса с който работи е сякаш големичък и стигна макс 43 градуса предварение и след консултация със Сервиз в София като причина остана проблем със новия софтуер на колата.
Но ням да споменавам имена преди да сменят софтуера и да се уверим че причината е в него това са все пак догадки.
Furious 155
20-12-2008, 18:00
Е то трябва да се знае че при чипване трябва да се кара само с 100 октана и никакъв друг
аз 100 октана незнам да има нормален някъде... екото ли ... пффффффффффф
98 е най-големия и е на лукойл. Омв правят някакво кининезнамси каква боза дето я дават 100 уж...
става дума колата да се кара с "98" да кажем!
Колкото до детонациите - особено при високи обороти не можем да ги чуем, ако не са големи, но ги има, но има и техника коята може да каже дали ги има и колко са - така ориентиоровъчно!
Novachev
20-12-2008, 18:20
аз 100 октана незнам да има нормален някъде... екото ли ... пффффффффффф
98 е най-големия и е на лукойл. Омв правят някакво кининезнамси каква боза дето я дават 100 уж...
става дума колата да се кара с "98" да кажем!
Колкото до детонациите - особено при високи обороти не можем да ги чуем, ако не са големи, но ги има, но има и техника коята може да каже дали ги има и колко са - така ориентиоровъчно!
Еми за съжаление е това по добро няма освен да си купуваш реисинг бензин във варели ама цената май беше около 6лв/л
Аз съм пробвал с добавка която е около 110 октана МТБЕ (метил-бутил третичен етер мисля че така се казва) но няма голяма разлика със 100 октановия но все пак колата върви с една идея по добре, но добавката се слага по 1л на 10л и е неефикасно ако се пълни цял резервоар.
А относно детонациите може и да се засекат в движение ако се върже с подходящ софтуер и се следят стойностите на аванса в движение.
Еми за съжаление е това по добро няма освен да си купуваш реисинг бензин във варели ама цената май беше около 6лв/л
Аз съм пробвал с добавка която е около 110 октана МТБЕ (метил-бутил третичен етер мисля че така се казва) но няма голяма разлика със 100 октановия но все пак колата върви с една идея по добре, но добавката се слага по 1л на 10л и е неефикасно ако се пълни цял резервоар.
А относно детонациите може и да се засекат в движение ако се върже с подходящ софтуер и се следят стойностите на аванса в движение.
Моята на 7600 оборота е на 73 градуса предварение.
Novachev
20-12-2008, 21:18
или софтуера ти не е в час или бъркаш нещо няма как да е толкова трябва да е наполовина. И все пак няма как да работи с такова предварение винаги ще има детонации неще не ми се вързва. я го запиши и го пусни във форума.
Моята на я натискам до 8000 на втора не знам кога но максималната стойност беше 39 или 40 градуса.
Е то трябва да се знае че при чипване трябва да се кара само с 100 октана и никакъв друг и хубави масла ако чипа е хубаво написан няма да имаш проблеми но ако не е хубав може и да започнат детонации и да не върви колата даже да се спъне.
Бяхме пробвахме една 156 2,0 на един колега с чип с ГТВ 1,8 и се оказа че на 160 ГТВ-то взе да настига 156-цата и на 180 го изпревари а 156 нещо не вървеше както трябва във високите. После и парвих тестове във движение дебитомер заковава на 408 лабда работи перфектно свещи кабели бубуни всичко наред ТПС но колата нещо не върви във високите.
Направи ми впечатление че аванса с който работи е сякаш големичък и стигна макс 43 градуса предварение и след консултация със Сервиз в София като причина остана проблем със новия софтуер на колата.
Но ням да споменавам имена преди да сменят софтуера и да се уверим че причината е в него това са все пак догадки.
Колега;софтуера го знаем на кого е несполучлив за бензинките,и съм сигурен на 99%.Само като го сменя с друг ще стана на 100%
Furious 155
21-12-2008, 00:49
всъщност с чипването се променят стойностите на предварението на запалването и нещо по горивните карти, така ли ?
digitalundgrd
21-12-2008, 10:26
Колега;софтуера го знаем на кого е несполучлив за бензинките,и съм сигурен на 99%.Само като го сменя с друг ще стана на 100%
Добре де колега напишете за кого става въпрос. Защо и други трябва да се опарят. Нали за това е форума. Ако не искаш гласно поне прати едно ЛС...:notworthy:
Novachev
21-12-2008, 10:44
всъщност с чипването се променят стойностите на предварението на запалването и нещо по горивните карти, така ли ?
Чипа дава по голямо предварение и малко по богата смес за да няма детонации заради по големия аванс. Понеже аванса е повече и сместа по богата двигателя развива по голяма мощност като пи това се влошават екологичните показатели на двигателя но пък става и по икономичен около 0,5л на извънградско. Един вид чипа е карта на двигателя за хубав бензин 100 октана верятно може да се променят и други параметри по картите освен ламбдата и аванса но това трябва да го кажат тези които ПИШАТ (не просто продават) чипове.
Novachev
21-12-2008, 10:45
Добре де колега напишете за кого става въпрос. Защо и други трябва да се опарят. Нали за това е форума. Ако не искаш гласно поне прати едно ЛС...:notworthy:
Той колегата сам ще прецени но докато не се докаже че е от това не е добре да се коментират такива работи ще настане доста смут.
Добре де колега напишете за кого става въпрос. Защо и други трябва да се опарят. Нали за това е форума. Ако не искаш гласно поне прати едно ЛС...:notworthy:
Докато не съм сигурен на СТО процента няма да набеждавам никой.Знае ли се пък може и аз да греша и тогава защо трябва да оплювам някого.
digitalundgrd
21-12-2008, 11:13
Добре, а да те питам, гледам със същия двигател като мен си. След чипа има ли разлика във вървенето/разхода?
Добре, а да те питам, гледам със същия двигател като мен си. След чипа има ли разлика във вървенето/разхода?
Не съм гледал разхода защото не ме интересува колко ще гори.Важното е като настъпиш да няма запъване,а да набира гладко.
Furious 155
21-12-2008, 15:18
добре а всички тия предлагащи променен софт за мотора, копирани ли са отнякъде(разработени от разни специализирани екипи) или са плод на собствено решение, че няма да има проблем за мотора и ще има прираст в силата на мотора?!
Novachev
21-12-2008, 17:34
Това трябва да ти кажат хората които продават софтуера някой го купуват накой го пишат трети го намират на свободно в нета, а може и да има вариант таблиците да се обработват с програма но това си е НОУ-ХАУ на продавачите на софтуер.
А ако трябва да се направи идеален чип най добре е да се пише на дино но ще излезе скъпичко.
Това трябва да ти кажат хората които продават софтуера някой го купуват накой го пишат трети го намират на свободно в нета, а може и да има вариант таблиците да се обработват с програма но това си е НОУ-ХАУ на продавачите на софтуер.
А ако трябва да се направи идеален чип най добре е да се пише на дино но ще излезе скъпичко.
Мисля, че излиза към хилядарка... Това включва наема на дино-стенда, хонорара на специалиста + стойността на чипа. Лошото е наистина, че не всеки може да си позволи да даде тези пари, особено ако си се ровичка в колата за удоволствие и за запълване на свободното време. Друг е въпроса, когато вече една кола се подготвя професионално ;)
Furious 155
23-12-2008, 22:40
идеята на всички тези въпроси е дали срещу 300 лева, няма да си потрошиш мотора, вследствие нещо недогледано при писането на стойностите в таблиците?
идеята на всички тези въпроси е дали срещу 300 лева, няма да си потрошиш мотора, вследствие нещо недогледано при писането на стойностите в таблиците?
Именно!!!:th_up:
Novachev
24-12-2008, 18:24
идеята на всички тези въпроси е дали срещу 300 лева, няма да си потрошиш мотора, вследствие нещо недогледано при писането на стойностите в таблиците?
Аз съм доволен от чипа на Екстриим тунинг и не съм чул за оплаквания на колеги с чип от тях , но виж за други незнам.
alfaracer
02-01-2009, 21:39
Аз се пак си сложих чип, от колегата 1912.Доволен съм, пали по различен начин, мирише по различен начин, върви по различен начин.Последно я пробвах до 7500 оборота и неизключва, и нетъпче както преди след 5-6000 оборота ами напротив набира повече.Абе съвсем друга кола стана.Колегата каза че чипа е Madness Motorsport.Ама колко коня стана незнам.Знам че тая кола никога не е вървяла така.
Аз се пак си сложих чип...
ako ще отваряш мотора за доизпипване, не го сгъстявай защото бензина няма да понесе добре комбинацията от завишен аванс на чипа + допълнително сгъстяване.
alfaracer
03-01-2009, 01:21
Здравей ICI, радвам се че ми следиш темата.Ами мойта степен е 10 към 1 само.Мотоциклетите са 12/1 по-новите.
Как да разбера ако ми чука аванса на високи.А ако сгъстя твърде мотора кога ще са по силни детонациите, на високи или ниски обороти?
Моторите са с висока степен на сгъст. защото работят на много високи обороти, за които трябват валове с голяма продължителност.
И за да може да се получи добра динамична ст. на сгъст. с тези валове, се вдига статичната степен.
Сега ако си сгъстиш мотора има голяма вероятност пика на налягане да се падне по-рано отколкото трябва (10-тина градуса след ГМТ), защото сгъстената смес гори по-бързо, а и аванса на тунинг чипа е увеличен до реалния оптимален.
Така че е най-вероятно да загубиш мощност и да се появят детонации, които пък могат да доведат до пукане на бутала, или до прегряване на всичко в цилиндъра и топене на бутала.
В комбинация с тунинг чипа може да сгъстиш само ако ще сложиш някакви по-дълги валове.
И не се знае дали аванса ще си пасне с така получената динамична ст. на сгъст.
За това има програмируеми електроники, които да се настроят точно по промените в мотора.
Novachev
03-01-2009, 17:54
ako ще отваряш мотора за доизпипване, не го сгъстявай защото бензина няма да понесе добре комбинацията от завишен аванс на чипа + допълнително сгъстяване.
Защо да не пасне ако се направи в приемливи граници примерно до 0,3-0,4мм Все пак чипа освен че повишава аванса прави и сместа по богата а по богатата смес не е толкова склонна към детонации както по бедната.
факторите ст. на сгъстяване, аванс и горивовъздушна смес са зависими един от друг и при оптимално АФР примерно 12, няма как да извадим повече въртящ момент при повишена степен на сгъст. със все същата таблица на аванса.
Зависи и от горивото - тази седмица гледах как правят чип за газова кола - ефекта е поразителен.
digitalundgrd
03-01-2009, 23:52
дефакто на газ върви яко така ли?
аз ти казах че чипа е супер на мен ми изклучваше на 7200 пробвай на 2, 3 скорост
alfaracer
06-01-2009, 00:57
Човек само не ми казвай ,че според тебе на 1-ва, може да не ми изключва, но на 2 и 3 вече задължително прекъсвача ще е на 7200.Както и да е може оборотомера ми да нее верен знам ли, ама преди ми изключваше на 6700.
MainaCore
06-01-2009, 10:53
ти внимавай с тия прекъсвачи да не изплюеш някой клапан :)
То моята е без чип и влиза до 7600..
По нагоре не смея да я вкарвам,говора за движение
На място съм я вкарвал до повече !
То моята е без чип и влиза до 7600..
По нагоре не смея да я вкарвам,говора за движение
На място съм я вкарвал до повече !
Хмм Джалев странна работа :gruebel: А в прекъсвач вкарвал ли си я ? Мойта си изключва на 7200.
joro_alfata
06-01-2009, 18:13
7250 прекъсвача и гърмежа от генерацията се обаждат :biker:
Novachev
06-01-2009, 21:12
То моята е без чип и влиза до 7600..
По нагоре не смея да я вкарвам,говора за движение
На място съм я вкарвал до повече !
Значи си със сменен софтуер демек имаш чип. Оригинално изключват на 7200 а оборотомера показва малко повече.
Незнам аз знам,че е без чип щото го няма този вървеж,ако е с чип !
Като се пооправи времето ще отскоча до Сф да се провери какво става ..
Хмм Джалев странна работа :gruebel: А в прекъсвач вкарвал ли си я ? Мойта си изключва на 7200.
Това говора колега,че няма прекъсвач.
Един път отиде докам 7700* и вкарах втора..
Чел съм за чипосани дето изключват на 8000 ,ама тоя разговор с тебе май за втори път го водим :-D
Дабе нещо навик ни стана :grin: .
Живот и здраве като се иде на Сф ще се установи !
Както беше казал един младеж от лада форума - квото не става с кубатура става с обороти.
Турни го тоя прекъсвач на 9000 направо
dilian alfa gtv
08-01-2009, 14:30
и мойта си изключва на 7200
Novachev
09-01-2009, 11:54
Това говора колега,че няма прекъсвач.
Един път отиде докам 7700* и вкарах втора..
Няма такова нещо като прекъсвач който да се маха или да има или няма прекъсвач. значи ако четете темите за чиповете там се говори за карти тези карти се четат от ЕКУ-то и то осигурява необходимото количество гориво аванс в и т.н. при съответния режим на работа. Та оригиналните карти са написани до 7200 оборота след това няма какво да се прочете от екуто и няма горивои ток над 7200. При смяна на картата така наречения чип се скала друга карта тя може да е написана до колкото си оборота искаш въпроса е до къде ще издържи двигателя и докъде ще може да се храни с гориво. обикновенно са над 7500 до 8000 Но има и на повече на 9000 но там си иска и други работи освен един софтуер.
Ако оборотомера подминава 7300 редовно (понякога оборотомера може дастигне и 7300 на кола със стандартен софтуер но това се дължи нагрешка на самия уред на таблото)значи колата е със сменен фофтуер т.е. тя е чипосана.
Грешиш..
Всъщност може да не е чипосана, а само да бъде махнат, преместен ограничителя:upsidedwnsmiley: (отново софтуерана намеса) В този случай обаче файда' няма и колата само ще тъпче" във високите обороти... За да има смисъл се пише новата карта..
Novachev
09-01-2009, 16:44
Грешиш..
Всъщност може да не е чипосана, а само да бъде махнат, преместен ограничителя:upsidedwnsmiley: (отново софтуерана намеса) В този случай обаче файда' няма и колата само ще тъпче" във високите обороти... За да има смисъл се пише новата карта..
И каква е разликата все е софтуерна намеса колко е успешна и колко не имали значение все се слага нова карта мисля че специално на 156 не може да се дописва а се записва нова карта а дали е с променен аванс или други параметри вече зависи от този който пише картата или програмата с която се обработва.
Я сега въпрос да ви изпитам: ако колата има сток прекъсвач на 6400 и го вдигна на 6800, каква карта ще ползва ЕКУ-то?
Който отговори правилно ще има специална цена на ксенон за неговата кола.
Furious 155
11-01-2009, 03:15
Я сега въпрос да ви изпитам: ако колата има сток прекъсвач на 6400 и го вдигна на 6800, каква карта ще ползва ЕКУ-то?
Който отговори правилно ще има специална цена на ксенон за неговата кола.
:humpx: точно никаква :humpx:
много тъпотии се изписаха и в тая тема. За младежите дето и след 8000 не им изключва мотора - някой от вас замислял ли се е как точно се справят пружините на клапаните при тия обороти??? Там има описан ефекта на ски скока в темата за разпределителните валове ;). Сещате ли се как отворен клапан, ударен от разпределителният вал, се е засилил и как оригиналната пружина няма необходимата сила да го върне навреме обратно в затворено положение! Среща бутало-клапан и ЛЕШШШШШШШ...
Що ли се продават доста по-твърди пружини в комплекти към "тунинг" валове ?!?!
Ето и клипче за пружините http://www.youtube.com/watch?v=i_NpzU4pGjc&feature=related
Dodo 155
11-01-2009, 09:08
Ти пък какво се палиш :thumbup:
Нали Лисан и други хора в сервизите също хляб ядат :dance:
Обороти, ръчни и т.н., и накрая финишират в бокса :spell:
Фюреос - бъркаш - ако не ползва карта няма да работи, все пак взима някакви стойности. Какви ли са те?
:humpx: точно никаква :humpx:
много тъпотии се изписаха и в тая тема. За младежите дето и след 8000 не им изключва мотора - някой от вас замислял ли се е как точно се справят пружините на клапаните при тия обороти??? Там има описан ефекта на ски скока в темата за разпределителните валове ;). Сещате ли се как отворен клапан, ударен от разпределителният вал, се е засилил и как оригиналната пружина няма необходимата сила да го върне навреме обратно в затворено положение! Среща бутало-клапан и ЛЕШШШШШШШ...
Що ли се продават доста по-твърди пружини в комплекти към "тунинг" валове ?!?!
Ето и клипче за пружините http://www.youtube.com/watch?v=i_NpzU4pGjc&feature=related
Никой не е казал че мотора ми влиза над 8000..нямам и намерение да пробвам.Въпроса беше има ли някаква доработка двигателя щото съм сигурен че е без Ремап !
Furious 155
18-01-2009, 21:58
Фюреос - бъркаш - ако не ползва карта няма да работи, все пак взима някакви стойности. Какви ли са те?
дай инфо тогава? мен ксенон не ме блазни :), но за знания убивам ;).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.