Log in

View Full Version : ПРОБЛЕМ С КРАНЧЕТО НА ПАРНОТО



rumenti77
23-12-2008, 20:04
--------------------------------------------------------------------------------

ЗОВ ЗА ПОМОЩ.Три пъти ми се пука кранчето на парното.Имате ли представа от какво се получава тоя сакатлък.А има и още.Проблем с мотора нямам с изпаритела също. Немога да обезвъздуша.Парното духа студено а и перката не се вкл.
__________________
Alfa155 ,1.8,V8.metan

toki4a
23-12-2008, 20:21
--------------------------------------------------------------------------------

ЗОВ ЗА ПОМОЩ.Три пъти ми се пука кранчето на парното.Имате ли представа от какво се получава тоя сакатлък.А има и още.Проблем с мотора нямам с изпаритела също. Немога да обезвъздуша.Парното духа студено а и перката не се вкл.
__________________
Alfa155 ,1.8,V8.metan

А монтажа?
се пак така си мисля ;) се пак с обезвъдушаването нема нищто сложно даже и да си с гас ,просто оставаш парното отворено и само от обезвъздушителя от радиатора (имам предвид болчето) първоначално може и парното да не е на 100 процента но след 3.4 километра малко форс сичко си е ок .
може само да се наложи малко да долееш антифриз;)
успех колега

rumenti77
24-12-2008, 11:24
мерси за съвета. сега ще я пробвам дано да успея

Z:)m
26-12-2008, 18:55
...а по принцип, преди да ти се спука кранчето, засичал ли си дали ти се губи охладителна течност (антифриз)?
Питам, защото една от причините за честото спукване на кранчето на парното е прегоряла гарнитура на главата. Следствие на това, цилиндъра, около който е прегоряла гарнитурата в хода на сгъстяване на сместа, а и в самия работен ход, почва да надува охладителната система (предава налягането към антифриза) и най-слабата брънка в системата излиза от строй.

virusalfa
27-12-2008, 17:08
...а по принцип, преди да ти се спука кранчето, засичал ли си дали ти се губи охладителна течност (антифриз)?
Питам, защото една от причините за честото спукване на кранчето на парното е прегоряла гарнитура на главата. Следствие на това, цилиндъра, около който е прегоряла гарнитурата в хода на сгъстяване на сместа, а и в самия работен ход, почва да надува охладителната система (предава налягането към антифриза) и най-слабата брънка в системата излиза от строй.
И аз съм на същото мнение.Но желателно е ако се сменява гарнитурата,да се сменят уплътнителите под ризите

Furious 155
27-12-2008, 19:10
И аз съм на същото мнение.Но желателно е ако се сменява гарнитурата,да се сменят уплътнителите под ризите
колко карат тези уплътнители? питам защото в момента сменям гарнитура, но нямам потънала риза и там няма да се бара. До колкото знам този ремонт не е и лесен - ризите се набиват в блока, като май блока е загрят и т.н...

pesho ot vraca
27-12-2008, 20:23
Аз съм на същото мнение че ризите не трябва да се пипат защото един път разкъртят ли се няма отлътняване.

АЛФА 155 1.8TS 94г.

rumenti77
29-12-2008, 19:31
...а по принцип, преди да ти се спука кранчето, засичал ли си дали ти се губи охладителна течност (антифриз)?
Питам, защото една от причините за честото спукване на кранчето на парното е прегоряла гарнитура на главата. Следствие на това, цилиндъра, около който е прегоряла гарнитурата в хода на сгъстяване на сместа, а и в самия работен ход, почва да надува охладителната система (предава налягането към антифриза) и най-слабата брънка в системата излиза от строй.

Ами карах я на маистор и тои каза че няма никакви проблеми.Само ме накара да си сменя изпаритела че можело да вкарва метан в системата.Пробвах да я обезвъздуша но не успях и утре я карам при АЛЕКСАНДЪР АУТО.Четох че не са доволни колегите от тях но те са ми наи близо.

Petronii
29-12-2008, 19:51
Много, ама много глупости може човек да види тук! Жалко за тази страхотна марка! Не знам, ама така само ще си развалите алфите.

rumenti77
30-12-2008, 19:09
:angry:ХОРА НЕ ХОДЕТЕ В АЛЕКСАНДЪР АУТО:angry: Цел ден ми стои колата там за едно просто обезвъздушаване и накрая казаха че е готова вкл. перката на 91гр.обясниха ми че парното не духало топло защото се е счупила някаква клапа и тя трудно се е намирала.Само втора употреба.И кво става според вас.Тръгвам от сервиза с колата след мене затварят.Минавам 3 км.и колата вдига 100 градуса перката отпуск по майчинство.Звъня им по тел. да ги питам защо така се получава няма никой.ПИЧОВЕ НЕ ХОДЕТЕ ТАМ :angry:

PEPI-2ALFA
31-12-2008, 01:42
:angry:ХОРА НЕ ХОДЕТЕ В АЛЕКСАНДЪР АУТО:angry: Цел ден ми стои колата там за едно просто обезвъздушаване и накрая казаха че е готова вкл. перката на 91гр.обясниха ми че парното не духало топло защото се е счупила някаква клапа и тя трудно се е намирала.Само втора употреба.И кво става според вас.Тръгвам от сервиза с колата след мене затварят.Минавам 3 км.и колата вдига 100 градуса перката отпуск по майчинство.Звъня им по тел. да ги питам защо така се получава няма никой.ПИЧОВЕ НЕ ХОДЕТЕ ТАМ :angry:
Сега. Три теми си пуснал във форума и всички са свързани с това кранче. Още на 13.08.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=25347
си писал , че 3 пъти ти гърми кранчето и колата ти грее. Отговорил съм ти , доколкото мога.
После в раздела на "Клубния сервиз" пак.
Сега и тук , а колата вече не грее. Z:)m ти е обяснил още по-подробно какъв може да ти е праблема (все пак тук само си гадаем). Ако от септември месец до сега я карал с "тръгнала" гарнитура на главата , няма защо да се сърдиш на Александър Ауто (и в тяхната тема си писал). Ако си искал само да я обезвъздушат - те само това и са направили. Като човек минал по тоя път (издухана гарнитура - при мен дори нямаше никакви предварителни знаци) те съветвам да отидеш на майстор за цяластен преглед на двигателя. Успех и без лоши чувства:sad:
П.П. Вярно , че някои сервизи не са стока , ама понякога и ние самите сме си виновни.

rumenti77
31-12-2008, 09:24
Аз както и преди това пак казвам че съм я карал при други майстори и те ми казаха че няма проблеми с гарнитура на главата и изпаритела.

virusalfa
01-01-2009, 15:25
колко карат тези уплътнители? питам защото в момента сменям гарнитура, но нямам потънала риза и там няма да се бара. До колкото знам този ремонт не е и лесен - ризите се набиват в блока, като май блока е загрят и т.н...
Ама доколкото знаеш,и то на теория.На практика като сложиш нови уплътнители и вкараш ризите,ще забележиш с просто око,че се показват над нивото на блока видимо.Главата и гарнитурата си вършат своята работа.Желателно е да се сменят,струват към 40лв четирите уплътнителя.Излиза наведнъж от блока цялата циинробутална група.Ако те не се сменят има риск от нови проблеми.Ризите не се набиват,а се поставят в блока-почистват им се леглата и с въртеливо движение наляво-надясно си влизат.Не се удря по тях,за да не стане фал с уплътнението!Това със загрял двигател пък откъде го измислихте?Ако се прави по-сериозна ревизия на мотора като е свален с какво ще го грееш?

Furious 155
01-01-2009, 17:14
Ама доколкото знаеш,и то на теория.На практика като сложиш нови уплътнители и вкараш ризите,ще забележиш с просто око,че се показват над нивото на блока видимо.Главата и гарнитурата си вършат своята работа.Желателно е да се сменят,струват към 40лв четирите уплътнителя.Излиза наведнъж от блока цялата циинробутална група.Ако те не се сменят има риск от нови проблеми.Ризите не се набиват,а се поставят в блока-почистват им се леглата и с въртеливо движение наляво-надясно си влизат.Не се удря по тях,за да не стане фал с уплътнението!Това със загрял двигател пък откъде го измислихте?Ако се прави по-сериозна ревизия на мотора като е свален с какво ще го грееш?
точно затова питах как стои въпроса с техния монтаж и демонтаж - 40 лева не са проблем.
Какво означава, че цялата цилиндробутална група излиза от блока? Какво по-точно се разглобява? Откачат се мотовилките от коляновия вал и цялата железария - бутала, ризи и мотовилки излизат на едно???
Разпитвам защото не ми е ясно и за подобен ремонт съм чувал че просто самият блок трябва да е затоплен, за да паснат по-лесно ризите в него - да няма набиване, а само поставяне!

virusalfa
01-01-2009, 17:36
Точно така-разглобяват се биелите и излизат ризите с всичко останало нагоре.Може да се наложи ползване на инструмент за изваждането на ризите,защото те са чугунови и окисляват.Затова при монтажа се почистват с телена четка и се монтират на ръка.Но това ако не си го правил друг път,не го прави сам.
За монтажа на ризите е достатъчно тяхното почистване.После лягат много лесно-даже при превъртане на коляновия вал ризите се повдигат нагоре-не е нужно да се грее нищо,освен ръцете на тая студ.

dimo
10-01-2009, 14:41
тези кранчета на парното ако са на BiRTH всяко второ тече супер ментаци не е задължително главата да надува

PEPI-2ALFA
10-01-2009, 16:27
Не съм сигурен до колко проблема може да ти е от това , но провери капачката на разширителния съд. Моята доскоро беше от Опел ( в магазина нямаше друга ), а тя държи 1,2атм. налягане. На Алфата е 0,7 атм. На мен радиатора си ми тече по малко , но откакто я смених тече по-малко.

Furious 155
10-01-2009, 16:29
Не съм сигурен до колко проблема може да ти е от това , но провери капачката на разширителния съд. Моята доскоро беше от Опел ( в магазина нямаше друга ), а тя държи 1,2атм. налягане. На Алфата е 0,7 атм. На мен радиатора си ми тече по малко , но откакто я смених тече по-малко.

на алфата не е ли 1.0атм. капачката? Пне моята като я сменях е такава - и в мануала май пак 1.0хх пишеше...

PEPI-2ALFA
10-01-2009, 16:34
на алфата не е ли 1.0атм. капачката? ...
Не съм сигурен. Преди 3-4 дни я купих и продавача порови в компа и ... вика - това е 0,7. Ако в мануала така пише ...сигурно си прав.
П.П. Сега ако излезе , че пак не съм уцелил:shocking:

TRENDi
10-01-2009, 19:56
1 бар е!