View Full Version : ПРОБЛЕМ С КРАНЧЕТО НА ПАРНОТО
rumenti77
23-12-2008, 20:04
--------------------------------------------------------------------------------
ЗОВ ЗА ПОМОЩ.Три пъти ми се пука кранчето на парното.Имате ли представа от какво се получава тоя сакатлък.А има и още.Проблем с мотора нямам с изпаритела също. Немога да обезвъздуша.Парното духа студено а и перката не се вкл.
__________________
Alfa155 ,1.8,V8.metan
--------------------------------------------------------------------------------
ЗОВ ЗА ПОМОЩ.Три пъти ми се пука кранчето на парното.Имате ли представа от какво се получава тоя сакатлък.А има и още.Проблем с мотора нямам с изпаритела също. Немога да обезвъздуша.Парното духа студено а и перката не се вкл.
__________________
Alfa155 ,1.8,V8.metan
А монтажа?
се пак така си мисля ;) се пак с обезвъдушаването нема нищто сложно даже и да си с гас ,просто оставаш парното отворено и само от обезвъздушителя от радиатора (имам предвид болчето) първоначално може и парното да не е на 100 процента но след 3.4 километра малко форс сичко си е ок .
може само да се наложи малко да долееш антифриз;)
успех колега
rumenti77
24-12-2008, 11:24
мерси за съвета. сега ще я пробвам дано да успея
...а по принцип, преди да ти се спука кранчето, засичал ли си дали ти се губи охладителна течност (антифриз)?
Питам, защото една от причините за честото спукване на кранчето на парното е прегоряла гарнитура на главата. Следствие на това, цилиндъра, около който е прегоряла гарнитурата в хода на сгъстяване на сместа, а и в самия работен ход, почва да надува охладителната система (предава налягането към антифриза) и най-слабата брънка в системата излиза от строй.
virusalfa
27-12-2008, 17:08
...а по принцип, преди да ти се спука кранчето, засичал ли си дали ти се губи охладителна течност (антифриз)?
Питам, защото една от причините за честото спукване на кранчето на парното е прегоряла гарнитура на главата. Следствие на това, цилиндъра, около който е прегоряла гарнитурата в хода на сгъстяване на сместа, а и в самия работен ход, почва да надува охладителната система (предава налягането към антифриза) и най-слабата брънка в системата излиза от строй.
И аз съм на същото мнение.Но желателно е ако се сменява гарнитурата,да се сменят уплътнителите под ризите
Furious 155
27-12-2008, 19:10
И аз съм на същото мнение.Но желателно е ако се сменява гарнитурата,да се сменят уплътнителите под ризите
колко карат тези уплътнители? питам защото в момента сменям гарнитура, но нямам потънала риза и там няма да се бара. До колкото знам този ремонт не е и лесен - ризите се набиват в блока, като май блока е загрят и т.н...
pesho ot vraca
27-12-2008, 20:23
Аз съм на същото мнение че ризите не трябва да се пипат защото един път разкъртят ли се няма отлътняване.
АЛФА 155 1.8TS 94г.
rumenti77
29-12-2008, 19:31
...а по принцип, преди да ти се спука кранчето, засичал ли си дали ти се губи охладителна течност (антифриз)?
Питам, защото една от причините за честото спукване на кранчето на парното е прегоряла гарнитура на главата. Следствие на това, цилиндъра, около който е прегоряла гарнитурата в хода на сгъстяване на сместа, а и в самия работен ход, почва да надува охладителната система (предава налягането към антифриза) и най-слабата брънка в системата излиза от строй.
Ами карах я на маистор и тои каза че няма никакви проблеми.Само ме накара да си сменя изпаритела че можело да вкарва метан в системата.Пробвах да я обезвъздуша но не успях и утре я карам при АЛЕКСАНДЪР АУТО.Четох че не са доволни колегите от тях но те са ми наи близо.
Petronii
29-12-2008, 19:51
Много, ама много глупости може човек да види тук! Жалко за тази страхотна марка! Не знам, ама така само ще си развалите алфите.
rumenti77
30-12-2008, 19:09
:angry:ХОРА НЕ ХОДЕТЕ В АЛЕКСАНДЪР АУТО:angry: Цел ден ми стои колата там за едно просто обезвъздушаване и накрая казаха че е готова вкл. перката на 91гр.обясниха ми че парното не духало топло защото се е счупила някаква клапа и тя трудно се е намирала.Само втора употреба.И кво става според вас.Тръгвам от сервиза с колата след мене затварят.Минавам 3 км.и колата вдига 100 градуса перката отпуск по майчинство.Звъня им по тел. да ги питам защо така се получава няма никой.ПИЧОВЕ НЕ ХОДЕТЕ ТАМ :angry:
PEPI-2ALFA
31-12-2008, 01:42
:angry:ХОРА НЕ ХОДЕТЕ В АЛЕКСАНДЪР АУТО:angry: Цел ден ми стои колата там за едно просто обезвъздушаване и накрая казаха че е готова вкл. перката на 91гр.обясниха ми че парното не духало топло защото се е счупила някаква клапа и тя трудно се е намирала.Само втора употреба.И кво става според вас.Тръгвам от сервиза с колата след мене затварят.Минавам 3 км.и колата вдига 100 градуса перката отпуск по майчинство.Звъня им по тел. да ги питам защо така се получава няма никой.ПИЧОВЕ НЕ ХОДЕТЕ ТАМ :angry:
Сега. Три теми си пуснал във форума и всички са свързани с това кранче. Още на 13.08.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=25347
си писал , че 3 пъти ти гърми кранчето и колата ти грее. Отговорил съм ти , доколкото мога.
После в раздела на "Клубния сервиз" пак.
Сега и тук , а колата вече не грее. Z:)m ти е обяснил още по-подробно какъв може да ти е праблема (все пак тук само си гадаем). Ако от септември месец до сега я карал с "тръгнала" гарнитура на главата , няма защо да се сърдиш на Александър Ауто (и в тяхната тема си писал). Ако си искал само да я обезвъздушат - те само това и са направили. Като човек минал по тоя път (издухана гарнитура - при мен дори нямаше никакви предварителни знаци) те съветвам да отидеш на майстор за цяластен преглед на двигателя. Успех и без лоши чувства:sad:
П.П. Вярно , че някои сервизи не са стока , ама понякога и ние самите сме си виновни.
rumenti77
31-12-2008, 09:24
Аз както и преди това пак казвам че съм я карал при други майстори и те ми казаха че няма проблеми с гарнитура на главата и изпаритела.
virusalfa
01-01-2009, 15:25
колко карат тези уплътнители? питам защото в момента сменям гарнитура, но нямам потънала риза и там няма да се бара. До колкото знам този ремонт не е и лесен - ризите се набиват в блока, като май блока е загрят и т.н...
Ама доколкото знаеш,и то на теория.На практика като сложиш нови уплътнители и вкараш ризите,ще забележиш с просто око,че се показват над нивото на блока видимо.Главата и гарнитурата си вършат своята работа.Желателно е да се сменят,струват към 40лв четирите уплътнителя.Излиза наведнъж от блока цялата циинробутална група.Ако те не се сменят има риск от нови проблеми.Ризите не се набиват,а се поставят в блока-почистват им се леглата и с въртеливо движение наляво-надясно си влизат.Не се удря по тях,за да не стане фал с уплътнението!Това със загрял двигател пък откъде го измислихте?Ако се прави по-сериозна ревизия на мотора като е свален с какво ще го грееш?
Furious 155
01-01-2009, 17:14
Ама доколкото знаеш,и то на теория.На практика като сложиш нови уплътнители и вкараш ризите,ще забележиш с просто око,че се показват над нивото на блока видимо.Главата и гарнитурата си вършат своята работа.Желателно е да се сменят,струват към 40лв четирите уплътнителя.Излиза наведнъж от блока цялата циинробутална група.Ако те не се сменят има риск от нови проблеми.Ризите не се набиват,а се поставят в блока-почистват им се леглата и с въртеливо движение наляво-надясно си влизат.Не се удря по тях,за да не стане фал с уплътнението!Това със загрял двигател пък откъде го измислихте?Ако се прави по-сериозна ревизия на мотора като е свален с какво ще го грееш?
точно затова питах как стои въпроса с техния монтаж и демонтаж - 40 лева не са проблем.
Какво означава, че цялата цилиндробутална група излиза от блока? Какво по-точно се разглобява? Откачат се мотовилките от коляновия вал и цялата железария - бутала, ризи и мотовилки излизат на едно???
Разпитвам защото не ми е ясно и за подобен ремонт съм чувал че просто самият блок трябва да е затоплен, за да паснат по-лесно ризите в него - да няма набиване, а само поставяне!
virusalfa
01-01-2009, 17:36
Точно така-разглобяват се биелите и излизат ризите с всичко останало нагоре.Може да се наложи ползване на инструмент за изваждането на ризите,защото те са чугунови и окисляват.Затова при монтажа се почистват с телена четка и се монтират на ръка.Но това ако не си го правил друг път,не го прави сам.
За монтажа на ризите е достатъчно тяхното почистване.После лягат много лесно-даже при превъртане на коляновия вал ризите се повдигат нагоре-не е нужно да се грее нищо,освен ръцете на тая студ.
тези кранчета на парното ако са на BiRTH всяко второ тече супер ментаци не е задължително главата да надува
PEPI-2ALFA
10-01-2009, 16:27
Не съм сигурен до колко проблема може да ти е от това , но провери капачката на разширителния съд. Моята доскоро беше от Опел ( в магазина нямаше друга ), а тя държи 1,2атм. налягане. На Алфата е 0,7 атм. На мен радиатора си ми тече по малко , но откакто я смених тече по-малко.
Furious 155
10-01-2009, 16:29
Не съм сигурен до колко проблема може да ти е от това , но провери капачката на разширителния съд. Моята доскоро беше от Опел ( в магазина нямаше друга ), а тя държи 1,2атм. налягане. На Алфата е 0,7 атм. На мен радиатора си ми тече по малко , но откакто я смених тече по-малко.
на алфата не е ли 1.0атм. капачката? Пне моята като я сменях е такава - и в мануала май пак 1.0хх пишеше...
PEPI-2ALFA
10-01-2009, 16:34
на алфата не е ли 1.0атм. капачката? ...
Не съм сигурен. Преди 3-4 дни я купих и продавача порови в компа и ... вика - това е 0,7. Ако в мануала така пише ...сигурно си прав.
П.П. Сега ако излезе , че пак не съм уцелил:shocking:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.