PDA

View Full Version : помпа съеденител на 155-ца



koko155
03-12-2005, 12:17
искам да попитам колегите-някой сменял ли е помпата на съеденителя.тази която е върху скороститерколко струва и лесно ли се сменя губи ми спирачна течност и според мен е от нея?мерси

Dodo 155
03-12-2005, 13:00
искам да попитам колегите-някой сменял ли е помпата на съеденителя.тази която е върху скороститерколко струва и лесно ли се сменя губи ми спирачна течност и според мен е от нея?мерси
Не е скъпа. Около 30лв. и смяната не е много сложна, но трябва да провериш дали не ти губи течност от горната :idea:
При мен се бяха скапали и двете без да ми губи течност :roll:
Един ден ми потъна педала ... и изтече всичко :D :wink:
Кофти е смяната на горната, защото седи под сервото и няма бъркане.

milenamr
03-12-2005, 21:22
Според мен трябва добре да се огледат и двете помпи.До колкто знам от един приятел (майстор на Алфи специално)след като се сменя едната (долната)често се оказва ,че е трябвало да се смени и другата(няма начин:(..)Долната помпа струва от 34 лв до 45-50 лв(има различни марки).А горната помпа не се намира за по-малко от 55лв :(Смяната на долната помпа е лесна и евтина-10 лв, но на горната е доста по различно ,понеже е доста по трудно и незнам за кви пари е ,но за всеки случаи според мнението на специалист(който е мой човек,а не просто уж спец ,който само гледа да си прибере паричките)най добре е да смениш и двете помпи заедно.В крайна сметка за двете помпи приготви около 100 лв и в най добрия случай около 20-25 за ремонт.Поне тук в Пловдив моя познат толкова би взел,а той се занимава само с Алфи и италианки и ги разбира добре:)Успех!
П.П.Никой майстор не препоръчва смяна на гумички(само),ако толкова настояваш може и това да ти се направи,но после никой не дава гаранция.

Bobo
03-12-2005, 22:08
Смяна на гумички само е 5лв. Незнам как така никой майстор не го препоръчва като всичките тва прават само дето взимат 35 лева :!: на тези помпи освен гумичките друго не им се изхабява :wink:

П.С. Помпата която купиш за 35 или там колкото ще е рециклирана от друга кола утре твоята помпа рециклирана ще я продадат на друг и така :wink:

milenamr
03-12-2005, 22:10
Аз дадох само препоръки от името на мой приятел-специалист (Митко от Пловдив), който няма за цел да ме излъже или набута. А Митко ако изобщо сменя гумички - повече от 10лв не би взел за това.
А цените, които дадох за помпите по-горе, се отнасят за чисто нови. А съвети за ремонти с използване на части втора ръка не бих дала. ....
да не изляза виновната аз и после да ме псуват мене :bash:

Bobo
03-12-2005, 22:13
Аз дадох само препоръки от името на мой приятел-специалист (Митко от Пловдив), който няма за цел да ме излъже или набута. А Митко ако изобщо сменя гумички - повече от 10лв не би взел за това.

Не става въпрос за твоя майстор говоря каква е практиката, а и гумичките се сменят след като помпата се мине на струг :!: или фреза :!: и се изправят/изчистят стените а тази операция заедно с гумичките тук струва 5лв :wink:

milenamr
04-12-2005, 00:23
Е,то ако ги гледаме така нещата сигурно някъде може и за 3 лв да е възможно да се сменят гумички;)Но идеята ми беше съвсем друга,че това не е изобщо най -разумния вариант ,ако човек иска да си опраи проблема както трябва и да си няма ядове после:))Просто исках да дам един приятелски съвет :balloon:

gigi
04-12-2005, 00:54
Смяна на гумички само е 5лв. Незнам как така никой майстор не го препоръчва като всичките тва прават само дето взимат 35 лева :!: на тези помпи освен гумичките друго не им се изхабява :wink:

П.С. Помпата която купиш за 35 или там колкото ще е рециклирана от друга кола утре твоята помпа рециклирана ще я продадат на друг и така :wink:
:th_up:
Като ми протече долната помпа я свалих почистих само със шкурка и смених гумичките които са 9лв :wink: всичко си е същото освен че нетече. За сега нямам никакви ядове но мисля че купуването на нова помпа е излишно след като има ремонтен комплект а останалата чст от помпата е метал който не се износва. Операцията на 145 2.0 става за 3 часа с ходенето до магазина и факта че го правя за 1-ви път.

gigi
04-12-2005, 01:01
Е,то ако ги гледаме така нещата сигурно някъде може и за 3 лв да е възможно да се сменят гумички;)Но идеята ми беше съвсем друга,че това не е изобщо най -разумния вариант ,ако човек иска да си опраи проблема както трябва и да си няма ядове после:))Просто исках да дам един приятелски съвет :balloon:
Колежке не се обиждай, но това с помпата е същото като да протече семеринг тогава не сменяш мотора защото е по добре а само семеринга. или пък гумичките на клапаните като се спекат не се купува нова глава. И няма абсолютно нищо неразумно да се сменат само гумичките на помпата :wink: То и новата може да протече доста бързо ако гумичките и са калпави (даречем турско менте)

Crusader
04-12-2005, 01:21
Те тая операция не съм я правил на алфонсо, но на бившата Самарка на жената съм я правил 2 пъти на спирачната помпа, първия път изкара още 3 години а втория още 2, после имаше вариант да я мина на фреза и пак да сложанови гумички, но ме домързя щото новата струваше 22 лева.

Alfa User
05-12-2005, 11:33
Я да се изцепя и аз по темата ... Значи аз като наскоро сблъскал се с проблема трябваше да сменя и двете помпи (спомням си че имаше и друг колега, който беше направил същото наскоро).
Причината, поради която направих това е, че една вечер седнах в колата и в следващите няколко секунди останах с впечатлението че по някакъв неведом начин колата ми е станала автоматик - имаше само газ и спирачка :lol:
Издърпах педала на съединителя с ръка и едва се прибрах. Смених долната помпа, и положението се оправи донякъде. Педала обаче постоянно, с всеки изминал ден омекваше все повече и повече. Два пъти обезвъздушавах системата (и тук се сещам да питам дали е вярно, че се обезвъздушава сама, щото вече много "разбирачи" се опитват да ме убедят в това...) но ефекта бе краткотраен. Зачетох се тук из темата и хукнах да обикалям магазини и сервизи да търся ремонтен комплект и майстор, който да се нагърби с "непосилната задача да оправи тая Алфа" (това е дословен цитат на един такъв "майстор"... правете си заключенията сами). Е, не намерих.
Намерих си обаче нова горна помпа за скромната сума от 67лв :evil: и срещу още 15 за смяната сега усещането е като за нова кола. Ама като сложите и нова долна помпа пак с цени за монтаж ... ебаси кефа дето ми доставя сега да си карам колата.
Може би колежката говори за смяна на двете помпи, защото не толкова много хора (особено пък в това село, наречено Ямбол...) се нагърбват да свалят, пристъргват и ремонтират помпите. Не смятам обаче че тя има някаква вина за това какво й е казано от някой друг. Пък и нали за това е форума - да се споделят различни мнения - ето ви значи и моето. :P
Ако бях намерил някой да се хване и да ми оправи помпите, на драго сърце бих си спестил тия 100лв, пък ако и да изкарат после 2-3 години - все е файда. Но понякога условията са срещу нас. Лошото в моя случай е, че не ми се рискуваше да тръгна на дълъг път да отидя примерно в Пловдив или Бургас да търся майстори, понеже включването на скоростите беше доста затруднено и не исках да си прецакам съединителя или синхронизаторите. Та така ... голямо ходене по мъките е тука... :roll:

Nikiboy
05-12-2005, 13:04
В София е същото!

В италсервиз ми искаха пък 40 лева за труд - :smackbum:

За това разгледах книжката, купих си един крик - крокодил с допълнителни пирамидки за подпиране и след 20 минути - спестих 40 лева!

Вече предпочитам и на -10 да си разгледам литературата и да се боря сам. Аман от въпроси - Абе тези 155 с барабани ли са? Ех, че сложна електроника! (като гледа релетата, което си е чиста електротехника), Абе тоя датчик е заминал!(Ми как няма да е като не знеш как се диагностицира) и тнт....

koko155
06-12-2005, 13:43
мерси на всички;не смятам да ходя на майстор;мисля сам да се оправям;на мен ми намалява течноста в казанчето и ми светва лампата на ръчната;като долея изгасва;но маншона на помпата която е под сервото ми се вижда омаслено иначе педала на съеденителя си е нормален;чудя се точно каде е проблема?в пловдив каде да проверя за помпа??

търтей
06-12-2005, 13:51
на мен ми намалява течноста в казанчето и ми светва лампата на ръчната

а много е вероятно да са ти износени просто накладките - това провери ли го?
и както ти казаха колегите ако е помпата - по-добре я ремонтирай вместо да купуваш нова

Z:)m
06-12-2005, 16:07
Искам и аз да се включа тук, но по-скоро с питане, отколкото със съвет:
От известно време (от както съм си купил колата) имам съмнения, че педала на съединителя ми е е адски твърд. Все си мислех, че може би това си му е нормалното състояние, но един ден се качих на алфата на един мой колега (неговата е 1.8TS) и установих, че педала на съединителя му е чувствително по-мек.
Къде може да е причината?! Дали и аз трябва да си ремонтирам помпите?
Предварително искам да кажа, че и двете помпи съм ги оглеждал и не съм установил течове по тях.

П.С.
ако модераторите решат, че това мнение е за нова тема, нека я сменят, моля!

търтей
06-12-2005, 16:09
===
за ремонт са ти

WhitePower
06-12-2005, 17:33
проблема е в самия съедеинител - износил се е вече

при смяната с нов педала омеква

alf
06-12-2005, 17:34
педала омеква
:gayfight:

WhitePower
06-12-2005, 17:36
педала омеква
:gayfight:

не се хилетье

gigi
07-12-2005, 01:27
Ама и вие как се изказахте неподготвени..... как от помпи ще се втвърди педала или от заминал съединитъл. Обикновенно с времето ламелите на притискателния омекват тъй че като се износва омеква и педала. Всичко зависи от въпросните ламели на притискателния като пък тяхната твърдост зависи от марката и възраста им. тъи че обикновенно при по твърд педал означава че притискателния е нов (ама това е само теоритично предположение ) може просто да е на марка с твърди ламели. :wink: тй че ако не е страшно твърд и да е трудно за каране си действай и не го мисли.

Z:)m
07-12-2005, 12:04
...а възможно ли е причината да е в сервоусилвателя?!
Извинете ме, ако въпроса е твърде тъп :?

WhitePower
07-12-2005, 14:48
еми извинен си занчи :))

Dodo 155
07-12-2005, 20:19
Искам и аз да се включа тук, но по-скоро с питане, отколкото със съвет:
От известно време (от както съм си купил колата) имам съмнения, че педала на съединителя ми е е адски твърд. Все си мислех, че може би това си му е нормалното състояние, но един ден се качих на алфата на един мой колега (неговата е 1.8TS) и установих, че педала на съединителя му е чувствително по-мек.
Къде може да е причината?! Дали и аз трябва да си ремонтирам помпите?
Предварително искам да кажа, че и двете помпи съм ги оглеждал и не съм установил течове по тях.

П.С.
ако модераторите решат, че това мнение е за нова тема, нека я сменят, моля!
Или съединителя на приятелят ти е за смяна или е с по-меки пластини.
Ако твоя педал е твърд, то значи че пластините са ти твърди и не е болка за умиране :wink:
Ако колата си превключва нормално и не буксува, то значи си я карай и не си внушавай разни неща :wink:

Bobo
07-12-2005, 21:44
Ама и вие как се изказахте неподготвени..... как от помпи ще се втвърди педала или от заминал съединитъл. Обикновенно с времето ламелите на притискателния омекват тъй че като се износва омеква и педала. Всичко зависи от въпросните ламели на притискателния като пък тяхната твърдост зависи от марката и възраста им. тъи че обикновенно при по твърд педал означава че притискателния е нов (ама това е само теоритично предположение ) може просто да е на марка с твърди ламели. :wink: тй че ако не е страшно твърд и да е трудно за каране си действай и не го мисли.

Колега не си прав точно обратното е днес ти го обесних :wink: вкарай малко корекции че не ми се пише :wink:

gigi
08-12-2005, 00:03
Ами то туй с ламелите каза че като са меки е нов а твърди стар ама виж че и Додо155 твърди като мене пък на две коли така ми се получава че като го смена и се втвърдява леко, ама и ти с Енъо сте двама че и разбирате та знам ли вече и аз :roll: :roll:

Dodo 155
08-12-2005, 14:20
Ами то туй с ламелите каза че като са меки е нов а твърди стар ама виж че и Додо155 твърди като мене пък на две коли така ми се получава че като го смена и се втвърдява леко, ама и ти с Енъо сте двама че и разбирате та знам ли вече и аз :roll: :roll:
Гиги, ти не знаеш какъв съединител е сложил Еньо на Бобо сега :wink:
С това ТУРБО старият ще го пилне като сирене :lol: :lol:

valjo
08-12-2005, 19:01
Ами то туй с ламелите каза че като са меки е нов а твърди стар ама виж че и Додо155 твърди като мене пък на две коли така ми се получава че като го смена и се втвърдява леко, ама и ти с Енъо сте двама че и разбирате та знам ли вече и аз :roll: :roll:
Гиги, ти не знаеш какъв съединител е сложил Еньо на Бобо сега :wink:
С това ТУРБО старият ще го пилне като сирене :lol: :lol:
бобо си е с оригиналния съединител - в смисъл с който си беше колата и преди Турбото ... който май е италианско Валео ?

а на тема твърд-мек
някои от вас знаят, че моя е ЗВЕРСКИ твърд, но и двата пъти като съм свалял скорости и Бобо и Румен и Чавдар са го гледали , и са казвали че не е за смяна...
22000км карам така, левия крак понякога ме боли след продължително каране из задръстванията.... "педала" се опитва да ме метне на задната седалка, но нито буксува, скоростите влизат по масло...

та незнам ....

bass
08-12-2005, 19:28
Като се е почнала статистиката, и аз да запиша: моят съединител не ме мята чак на задната седалка :-), но е също доста твърд - примерно, трудно го натискам докрай, без да си вдигам петата от пода :roll: Иначе си отделя/зацепва културно (има си фази на пълно отделяне, полусъединител и т.н.), нямам проблеми със смяната на скоростите.

Crusader
08-12-2005, 22:41
Не знам на 155 как е съединителя, но на времето ми се е случвало на Москвето на бащата, та и там съединителя е с две помпи свързани с маркуч /същия като на предните спирачки/, та въпросния маркуч с времето се разлага от вътре и се образува нещо като тапа постепенно, и се стига до познатите симптоми, колата потегля като автоматик, педала :lol: на съединителя е адски твърд и т.н., та и ако на 155-цата е с маркуч, що не го проверите, може проблема да е с елементарно решение!

Bobo
08-12-2005, 23:52
Абр вие сте много интересни :shock: :lol: ние с еньо бая съединители сме сменили и за тва така говориме а вие ?

П.С. Това че съединителя не е износен но е твърд означава че просто не е много хубав :wink: иначе си върши работа :wink:

Моя съединител е ТУРСКО ВАЛЕО и който го е натискал знае какво е хубав съединител :wink:

Много съм говорил с всякви спецове и според всички валеото в МОМЕНТА е най-доброто :lol:

valjo
09-12-2005, 00:04
Моя съединител е ТУРСКО ВАЛЕО и който го е натискал знае какво е хубав съединител :wink:


бах, а на мен ми каза че е италианско за шестин леа , гадддддд

Z:)m
09-12-2005, 14:29
Абр вие сте много интересни :shock: :lol: ние с еньо бая съединители сме сменили и за тва така говориме а вие ?

П.С. Това че съединителя не е износен но е твърд означава че просто не е много хубав :wink: иначе си върши работа :wink:

Моя съединител е ТУРСКО ВАЛЕО и който го е натискал знае какво е хубав съединител :wink:

Много съм говорил с всякви спецове и според всички валеото в МОМЕНТА е най-доброто :lol:

Момчета, май съединителя ми е за смяна... Не че е износен и буксува, но ми прави проблем при превключването на скоростите - при това на всичките (от 1 до 5). Казаха ми, че вероятно аксиалния лагер се е впил в ламелите и затова не ми отделя добре. Приемам малко тази теория на доверие, защото няма как да проверя истинността й без да сваля съединителя, а сваля ли го, по-добре да го сменя. Понеже bobo спомена за турско valejo, а на мен в момента също ми предлагат такова, искам да го попитам - добро ли е качеството на съединителя? Питам, защото често свързваме турските части с ниското качество. Въпросът ми е актуален, при условие че bobo нещо не се е избъзикал...

П.П.
няма да откажа и малко инфо за цената на съединителя и труда за смяната му...
Мерси!

valjo
09-12-2005, 14:36
несъм се базикал, Турското Валео го продава алекс ауто и за твойта мисля че е 300лв
Пух сменя с такъв, и мисля че е доволен

Александър ауто пращат по куриер, така че мисля ще са ти удобни ...

смяната си е според майсторите но при Румен и Чавдар е 80-100лв....
при теб явно шее каквото намериш ....

Bobo
09-12-2005, 20:03
Моя съединител е ТУРСКО ВАЛЕО и който го е натискал знае какво е хубав съединител :wink:


бах, а на мен ми каза че е италианско за шестин леа , гадддддд

Да струваше ми точно 540 лв но се си мисля че беше турско :wink:

Z:)m
12-12-2005, 14:39
Значи - предлагат ми за около 150лв някакъв си италиански съединител (не знам каква марка точно) и за около 180лв Валео, но корейско ?! ...за последното направо се :shock: , но ми казаха, че били доста качествени... Някой да е имал пряк контакт с такова "животно"?!
А що се отнася до труда - навсякъде е 80-100лв.

Bobo
12-12-2005, 14:47
Вземи каквото и да е валео :wink: по-добре от всичко останало е :wink:

alf
12-12-2005, 14:50
Значи - предлагат ми за около 150лв някакъв си италиански съединител (не знам каква марка точно) и за около 180лв Валео, но корейско
toва цена за комплект ли е

Dodo 155
12-12-2005, 20:16
Значи - предлагат ми за около 150лв някакъв си италиански съединител (не знам каква марка точно) и за около 180лв Валео, но корейско
toва цена за комплект ли е
Май е само за диска :roll:

Crusader
12-12-2005, 21:00
Я се обадете на 064/2 39 98 или на 064/ 80 06 73, мисля че цените ще са доста по-добри, пък и предлагат VALEO :idea:

Dodo 155
12-12-2005, 21:07
Я се обадете на 064/2 39 98 или на 064/ 80 06 73, мисля че цените ще са доста по-добри, пък и предлагат VALEO :idea:
Айде, сега съм в Плевен и ако някой иска мога да ги донеса към края на седмицата, тогава ще се връщам :idea:

gigi
12-12-2005, 22:58
Аз съ6то съм за валео правих един път експеримент с някакъв друг (не помна какъв)това на лан4иата та после пак смениях. А ина4е на Бобо е много добре и моя е съ6тиа на натискане пак валео но не сам го сменял аз така си доиде.

Z:)m
13-12-2005, 12:24
[quote="Z:)m":1lvq9n07]Значи - предлагат ми за около 150лв някакъв си италиански съединител (не знам каква марка точно) и за около 180лв Валео, но корейско
toва цена за комплект ли е
Май е само за диска :roll:[/quote:1lvq9n07]

Цитираните цени са за комплект съединител - притискателен диск+феродов диск+лагер...
Звънял съм и в ИталБулКом (Плевен) - около 164лв (70+67+27=164), но не е Валео...

alf
13-12-2005, 12:28
я че то тва много тънко бре :shock: аз досега цени за какъвто и да е комплект под 200-300лв не бях чувал... машшалах :D

Z:)m
14-12-2005, 11:27
я че то тва много тънко бре :shock: аз досега цени за какъвто и да е комплект под 200-300лв не бях чувал... машшалах :D

...ами като си платя и телефоните дето съм ги навъртял за да ги намеря на тези "тънки" цени.. май пак ще ми легнат за по 200-250 лв ;)

bass
14-12-2005, 11:39
...ами като си платя и телефоните дето съм ги навъртял за да ги намеря на тези "тънки" цени.. май пак ще ми легнат за по 200-250 лв ;)
Offtopic: То по тая логика аз един ден ще съм собственик на най-скъпия сенник в историята на марката :-)

Nikiboy
03-01-2006, 10:49
Миналата седмица сменях гумички на помпата, не на цилиндърчето.

Оказа се, че може да се сменят за 10 минути без да се сваля, като се оперира само в купето.

След като обиколих всички магазини в Пловдив намерих гумучки при Шкодрата. Сам ги прави и ми взе 2,80 лв.

Bobo
03-01-2006, 12:52
Миналата седмица сменях гумички на помпата, не на цилиндърчето.

Оказа се, че може да се сменят за 10 минути без да се сваля, като се оперира само в купето.

След като обиколих всички магазини в Пловдив намерих гумучки при Шкодрата. Сам ги прави и ми взе 2,80 лв.

Шкодрата рууулез бре 90-ката отсекаде е с негови гумички :wink: