View Full Version : ремонт на глава на 155 1.6 16 ПОМАГАЙТЕ
arieca155
01-01-2009, 10:49
ситуацията е следната:карам си градско,нещо изчатка и угасна преди да успея да натисна съединителя.опитвам да запаля,нищо.от известно време междудругото имах съмнения че бендикса ми остава зацепен защото от време на време чувах някакви странни шумове.заслушвах се ,но така и не успях да разбера за странния шум.така,закарах я на дърпане на майстор.на следващия ден "честита коледа".мястото зад ролката където се намира пружината на ролката,се счупило и пружината разбира се все едно я няма.отам ремъка остава без зъби,а главата без прави клапани.всичко е сменяно в "бош".вярно, мина повече от година,но километрите до смяната ги няма.не ми зачетоха гаранцията.както и да е.дилемата е следната,ремонт на главата с нови клапани,повдигачи,водачи,гумички,гарнитури на глава,испускателни и всмукателни колектори,пасване на клапани и майсторлък ще подгони по приказките на моя майстор не по малко от 800лв+150лв. ремонт.
или:глава от кола донор,400лв+гарнитурите+150лв.
вие как бихте постъпили колеги,и имали смисъл работила глава да се кача на стенд да не би случайно да "има нужда от престъргване".
незнам какво да правя,колегите от бургас да кажат сервиз,добър,и някакви ориентировъчни цени за пасване наклапани и пр.
някой ако се е сблъсквал с такъв ремонт да помага с акъл.благодаря и весела нова година.
пускам и тук една питанка защото вие колеги имате като този мотор.
BillyBoy`
01-01-2009, 12:19
ситуацията е следната:карам си градско,нещо изчатка и угасна преди да успея да натисна съединителя.опитвам да запаля,нищо.от известно време междудругото имах съмнения че бендикса ми остава зацепен защото от време на време чувах някакви странни шумове.заслушвах се ,но така и не успях да разбера за странния шум.така,закарах я на дърпане на майстор.на следващия ден "честита коледа".мястото зад ролката където се намира пружината на ролката,се счупило и пружината разбира се все едно я няма.отам ремъка остава без зъби,а главата без прави клапани.всичко е сменяно в "бош".вярно, мина повече от година,но километрите до смяната ги няма.не ми зачетоха гаранцията.както и да е.дилемата е следната,ремонт на главата с нови клапани,повдигачи,водачи,гумички,гарнитури на глава,испускателни и всмукателни колектори,пасване на клапани и майсторлък ще подгони по приказките на моя майстор не по малко от 800лв+150лв. ремонт.
или:глава от кола донор,400лв+гарнитурите+150лв.
вие как бихте постъпили колеги,и имали смисъл работила глава да се кача на стенд да не би случайно да "има нужда от престъргване".
незнам какво да правя,колегите от бургас да кажат сервиз,добър,и някакви ориентировъчни цени за пасване наклапани и пр.
някой ако се е сблъсквал с такъв ремонт да помага с акъл.благодаря и весела нова година.
пускам и тук една питанка защото вие колеги имате като този мотор.
колега това което ти се е случило е много лошо аз лично тая глава бих я изхварлил и на неино място някаква оборудвана мисля че по евтино ще излезе:)а сега сериозно ли ти иска твоя маистор толкова пари за ремонт ?мисля че тоя човек нещо не е във ред почти хилядарка за ремонт на глава:calc:
arieca155
01-01-2009, 14:41
да така ми каза,да си приготвя 700-800 лв.за частите + пасването в сливен при някакви майстории отделно на него 150 лв за сваляне,слагане на главата и ремъците.мен това ме отчайва.това са ненормални цени.това са близо 1000 лв. пари.
незнам...:priest:
а моята глава си стои непокътната идеална(оборудвана дори) при мен.........:hmm:
Колега,чарковете за цялата глава не са повече от 220-250 лв.Цялостния ремонт на главата е не повече от 150 лв.Заедно с ремъци и ролки отиваш на 500.Това е при най-лошите прогнози.Виж ,кой от колегите има здрава глава и се разберете.От тебе зависи,какво искаш и какви са ти възможностите.Над 500 лв за пълен ремонт на главата си е чисто дране.
arieca155
03-01-2009, 10:22
един клапан е 5-6 лв 16 клапана=86 лв.
повдигачите са по 15,16 ....=240лв.
пасване,12-15лв. на клапан,16...=224лв.
гарнитурите незнам колко са,примерно 30лв.
ролката е= 106 лв.
ремък=44лв.
паразитната е около =40лв.
в този ред на мисли,само за главата 580лв.по принцип колата имам намерение да си я карам и искам да стане както по книгите и в крайна сметка ще се дават пари.с тези си писания само ви държа в течение как се движат нещата като цени,и за морална подкрепа.понеже аз съм се хванал да си я правя.освен да ми пожелаете късмет...!ще слагам и снимки с коментар.
абарт_ , с теб си говорихме още нищо не съм решил окончателно,ще я видя и твойта глава.пази я.
Късмет тогава колега!
Дръж ни в течение, предполагам ще е полезно и за други, особено ако сложиш и снимки.
един клапан е 5-6 лв 16 клапана=86 лв.
повдигачите са по 15,16 ....=240лв.
пасване,12-15лв. на клапан,16...=224лв.
гарнитурите незнам колко са,примерно 30лв.
ролката е= 106 лв.
ремък=44лв.
паразитната е около =40лв.
в този ред на мисли,само за главата 580лв.по принцип колата имам намерение да си я карам и искам да стане както по книгите и в крайна сметка ще се дават пари.с тези си писания само ви държа в течение как се движат нещата като цени,и за морална подкрепа.понеже аз съм се хванал да си я правя.освен да ми пожелаете късмет...!ще слагам и снимки с коментар.
абарт_ , с теб си говорихме още нищо не съм решил окончателно,ще я видя и твойта глава.пази я.
Колега,утре или вдругиден пътувам-звънни да ми кажеш дали да нося главата!
да не стане само да я разкарвам напразно........
един клапан е 5-6 лв 16 клапана=86 лв.
повдигачите са по 15,16 ....=240лв.
пасване,12-15лв. на клапан,16...=224лв.
гарнитурите незнам колко са,примерно 30лв.
ролката е= 106 лв.
ремък=44лв.
паразитната е около =40лв.
в този ред на мисли,само за главата 580лв.по принцип колата имам намерение да си я карам и искам да стане както по книгите и в крайна сметка ще се дават пари.с тези си писания само ви държа в течение как се движат нещата като цени,и за морална подкрепа.понеже аз съм се хванал да си я правя.освен да ми пожелаете късмет...!ще слагам и снимки с коментар.
абарт_ , с теб си говорихме още нищо не съм решил окончателно,ще я видя и твойта глава.пази я.
Колега,при цялото ми уважение,от къде ги измисли тия цени!За повдигачите,както и да е.Можеш да ги намериш и по 8 лв,но при нови клапани за какво напасване говориме.Леглата се фрезоват на машина и клапаните трябва да легнат.Ако не-шлаифане на клапаните за еднаквост и вече няма мърдане.За какво пасване и за какви технологии от миналия век говорим.Фрезоване и шлайфане на клапани и легла се прави за около половин час и не струва повече от 100 лева или евро ,ако някой предпочита.Всякакво претриване и "пасване" само нарушава геометрията и намалява живота на клапаните.
май се разгорещих,ама съм доволен!
arieca155
05-01-2009, 16:40
не се горещи колега,дали ще се фрезова или пасва с шлайфане с паста която за това се произвежда,за да легне клапана в леглото си неможе без някаква "агресия"върху клапана и леглото му.
на средната снимка най-добре се вижда къде са се ударили клапаните,на третата си личи че всички всмукателни(цялата редица)са ударени и криви и това с 25км/ч.и са останали в това положение.за цените да ви разкажа прясна информация
всмукателни клапани 7.50лв. за бройка
изспускателни клапани 7.00лв. за бройка
водачите са 2лв. за бройка
комплект гарнитури 175лв.
всеки може да смята ,с жеста от магазина 285лв.до тук.после имаме пасване в порядъка на 12-15 лв на клапан.
ALFA155Ts
05-01-2009, 17:37
не се горещи колега,дали ще се фрезова или пасва с шлайфане с паста която за това се произвежда,за да легне клапана в леглото си неможе без някаква "агресия"върху клапана и леглото му.
на средната снимка най-добре се вижда къде са се ударили клапаните,на третата си личи че всички всмукателни(цялата редица)са ударени и криви и това с 25км/ч.и са останали в това положение.за цените да ви разкажа прясна информация
всмукателни клапани 7.50лв. за бройка
изспускателни клапани 7.00лв. за бройка
водачите са 2лв. за бройка
комплект гарнитури 175лв.
всеки може да смята ,с жеста от магазина 285лв.до тук.после имаме пасване в порядъка на 12-15 лв на клапан. Батенце защо ги правиш тези изродщини да се мъчиш ...... 250лв. беше обурудвана глава в автоморгата ОРГИНАЛ до автокъщите перфектна без нагари хубава чиста глава.... аз и взех капака от горе на клапаните.... за 35кинта иди си купи ена и не се занимаваи .... тези части дето ги изброяваш еле повдигачите каквито са оргинални и как се разтракват на 20 000км частите са пълен боклук новите по добре втора употреба оригинал!!! после иди си продаи твоита за 100 тина кинта и си патрон !!!!!! м/у другото за много години отдавна не сме се виждали .... нямаше те на събора тая година ..
georgivp145
05-01-2009, 18:08
колега аз съм новобранец и съм с боксеров мотор които е с2 глаги и им правих ремонт и на 2те искам да ти кажа че за всичко като се почне шлайфане, гарнитури, клапани 8бр. , труд ми взеха 300лв а на теб ти искат 1000ка нещо те менкат
arieca155
05-01-2009, 20:08
момчета ,какво да ме менкат.това е положението,това са цените на чаркалаците,товяа цените на майсторите.вие като чели при майстор не сте влизали,особенно сега зимата.тия са си ебали майката"болния на легло се ебе".почвам да ставам вулгарен.
Хайде,abart_,ако четеш сега това,дай ми оферта за твойта глава и да я взимам да я слагам с една гарнитура на главата и да пием по едно червено вино за здраве и късмет.
на феста ме нямаше защото бях на рейс,сега съм безработен.абе нема що.
не се горещи колега,дали ще се фрезова или пасва с шлайфане с паста която за това се произвежда,за да легне клапана в леглото си неможе без някаква "агресия"върху клапана и леглото му.
на средната снимка най-добре се вижда къде са се ударили клапаните,на третата си личи че всички всмукателни(цялата редица)са ударени и криви и това с 25км/ч.и са останали в това положение.за цените да ви разкажа прясна информация
всмукателни клапани 7.50лв. за бройка
изспускателни клапани 7.00лв. за бройка
водачите са 2лв. за бройка
комплект гарнитури 175лв.
всеки може да смята ,с жеста от магазина 285лв.до тук.после имаме пасване в порядъка на 12-15 лв на клапан.Мисля,че говоря на български!След минаването на клапаните на машинката,както главата,така и челната част,тая в която опира повдигача и след фрезоването на леглата на специална машина,а не с руски фрезички,клапаните трябва да уплътняват без никакво добавъчно триене с шлайфпасти и прочее простотии.Това са технологии от миналия век.Пастите се използват само,когато няма сериозен проблем и е нужно само едно леко зачистване.При сериозен проблем,както е в случая,възела се разсича.Пасването на клапаните е като операцията-пасване на лагерите.Някога майсторите с пот на чело,по цял ден пасваха лагерите на един двигател.Така беше.Нямаше ги сегашните свръх точни лагери.По пет пъти поставяха и свляха един лагер.С шабъра изземваха ненужното от лагера и пак. Докато не започне коляновия вал да се върти свободно.Същата история е и с клапаните.Сега има много точни машини и след обработката на клапаните и леглата от тях,не се налага никакво напасване.Така се работи по света.Една глава,независимо каква,се оправя най-много за половин час.Повече време отнема центроването и към машината,отколкото самата операция.Така и леглата са на една и съща дълбочина и клапаните еднакво стърчат отгоре.Особено за дизелите,това е много важно.Така във всички цилиндри има еднакво налягане и мотора е балансиран от тая гледна точка.За първи път се сблъсках с тоя подход в СО МАТ преди 25-30 години.Аз също бях скептик и си мислех,че са мърльовци и за това не шлайфат с паста клапаните.Чак след 15 години се уверих,че са били прави и са си гледали работата,както трябва.Явно в тия неща сме още много назад.По добре си вземи от колегата готовата глава и не се вкарвай в приключения.
arieca155
06-01-2009, 08:18
с цялото си уважение,колега,към годините ти и опита който имаш благодаря.аз нямам понятие как ги "пасват".само съм чувал че "жулят"леглото на клапана за да легне клапана.може и да не е така,но нали затова вземат пари,тези само с това се занимават,аз ли да ги уча как.именно там са ми колебанията,в начина на ремонта,в качеството на частите.не винаги новото е най-доброто,всички сме се убедили в това.искам най-добрата болница и най-добрите хирурзи за мойта кукла.
arieca155
09-01-2009, 21:02
утре главата на ремонт че да видим.
ето я и виновницата момчета.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=28639&page=4
arieca155
16-01-2009, 21:10
та да продължа по същество,днес взех главата готова,но зъбчатото колело на единия вал е без шпонката.за информация за цените:168лв.пасване+8 клапана изспускателни с водачите+гумички=331.20лв.оказа се че и водната помпа е със скпан лагер+65лв.+2семеринги по 5лв.парчето.и сега и това,колелце,около 160 лв.
съвет:сменяйте си ролките и ремъците на време и преди това дори.http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30121
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.