View Full Version : Губи антифриз
Linkestis
03-01-2009, 15:57
Колеги,помагайте.Губи по около 1 литър антифриз на четири дни.Много трудно загрява,ама като гледам горе долу при всички е така.Няколко човека вече залягаме отдолу,слагах встници,найлони и какви ли не простотий само и само да видя от къде тече.Че тече..тече,но не се разбира от къде.Някои да е имал същият проблем или да има идея как да открия загубата?
Под двете стелки е сухо,под автомобила също...че и мокета вдигах..сухо е.
Благодаря
Колеги,помагайте.Губи по около 1 литър антифриз на четири дни.Много трудно загрява,ама като гледам горе долу при всички е така.Няколко човека вече залягаме отдолу,слагах встници,найлони и какви ли не простотий само и само да видя от къде тече.Че тече..тече,но не се разбира от къде.Някои да е имал същият проблем или да има идея как да открия загубата?
Под двете стелки е сухо,под автомобила също...че и мокета вдигах..сухо е.
Благодаря
Колега, знам че слагат антифриз със силен оцветител, който показва ако има теч. Имам астра/опел/, който имаше същия проблем. Течеше от водната помпа върху генерацията, испаряваше се и не се разбираше от къде е проблема, а с зеления антифриз веднага показа.
Виж как е филтъра за купето:idea:
Кората под двг махнал ли си я щото тя е като лиген и 5 литра антифриз може да събере?
За антифриза не мога да ти кажа,на мен не ми губи,а за загряването смени си термостата и ще почне да ти загрява по бързо :on_da_beach:
Linkestis
03-01-2009, 19:49
Виж как е филтъра за купето:idea:
Хммм да си кажа честно филтъра го смених преди една седмица.Стори ми се леко влажен,тъй като уплътнението на пластмасата,която държи самият филтър беше подгънато.И водата от предното стъкло се стича точно там.Обаче като го казваш това,имаш ли наум проблем със самият радиатор?За съжаление сега е тъмно иначе веднага излизам да го видя.
Кората под двг махнал ли си я щото тя е като лиген и 5 литра антифриз може да събере?
Ами да като сменявах маслото,и аз се взирах и майстора,ама нъцки..
Хммм да си кажа честно филтъра го смених преди една седмица.Стори ми се леко влажен,тъй като уплътнението на пластмасата,която държи самият филтър беше подгънато.И водата от предното стъкло се стича точно там.Обаче като го казваш това,имаш ли наум проблем със самият радиатор?За съжаление сега е тъмно иначе веднага излизам да го видя.
Ами да точно това имам предвид :-)
emil georgiev
04-01-2009, 11:26
Колеги,помагайте.Губи по около 1 литър антифриз на четири дни.Много трудно загрява,ама като гледам горе долу при всички е така.Няколко човека вече залягаме отдолу,слагах встници,найлони и какви ли не простотий само и само да видя от къде тече.Че тече..тече,но не се разбира от къде.Някои да е имал същият проблем или да има идея как да открия загубата?
Под двете стелки е сухо,под автомобила също...че и мокета вдигах..сухо е.
Благодаря
при мен беше се пробил радиатора на парното
Linkestis
04-01-2009, 11:38
при мен беше се пробил радиатора на парното
С разглабяне ли го откри,или се събираше течност около филтъра?
А лепили го,или нов?
Мойта губи също и само като я изгася, веднага почват да се запотяват всички стъкла, но все нямам време да я заведа да я видят.
leketo84
04-01-2009, 14:41
Мойта губи също и само като я изгася, веднага почват да се запотяват всички стъкла, но все нямам време да я заведа да я видят.
Леле при мен е същата работа !!! Много малко го хаби , но това с потенето е доста неприятно ! :bored:
И при мен е много малка загубата, но е наистина неприятно. Някой да има предположения къде горе-долу може да е пробива при тези симптоми?
Ако не се запотяват стаклата вътре в колата най вероятно при толкова много липса на антифрис проблем гарнитурата на главата и го изгаря. Проблем не я карай
Linkestis
04-01-2009, 21:11
Ако не се запотяват стаклата вътре в колата най вероятно при толкова много липса на антифрис проблем гарнитурата на главата и го изгаря. Проблем не я карай
Поти се и още как все едно съм в сауна,явно ще се разглабя радиатора на парното :(
kosakov5
05-01-2009, 20:45
И моита го хапва по малко :picnic:
Мойта го сваля до едно положение - малко под максимума и стои като заварен :)
blackcodda
16-01-2009, 12:08
Значи 146-та от подписа си заграява добре - примерно за 10-тина минути каране стига 80*. Обаче парно няма. Перка също не се включва. Подминава 80-те, отива към 100-те и като наближи примерно 120 и светне лампата (понякога и малко по-рано), едва тогава пуска парното. Перка през цялото това време не чувам. Червената лампа, ако е светнала, като тръгне топлото и почне да спада Темп-а, изгасва чак на малко над 80*.
Термостат смених преди 10-12 месеца. Факт е, и че отваря по някое време.
Губи и по малко антифриз, не знам дали това е малко или много - но примерно на 2-3 месеца да долея има-няма литър? Колата се поти малко... Поради това имаше предположения за гарнитури, но ме съмнява... Препоръчаха ми да видя маркучите - ако са твърди докато работи, значи надувало от гарнитурите. Ама не са твърди - на стискане са си нормални...
Имам съмнения за нещо кофти датчик или въздух някъде по системата? Мисля да източа, да прекарам с оцет по системата и после пак да напълня пък дано почне да пуска парното по-рано...:new_Eyecrazy::headbang:
Значи 146-та от подписа си заграява добре - примерно за 10-тина минути каране стига 80*. Обаче парно няма. Перка също не се включва. Подминава 80-те, отива към 100-те и като наближи примерно 120 и светне лампата (понякога и малко по-рано), едва тогава пуска парното. Перка през цялото това време не чувам. Червената лампа, ако е светнала, като тръгне топлото и почне да спада Темп-а, изгасва чак на малко над 80*.
Термостат смених преди 10-12 месеца. Факт е, и че отваря по някое време.
Губи и по малко антифриз, не знам дали това е малко или много - но примерно на 2-3 месеца да долея има-няма литър? Колата се поти малко... Поради това имаше предположения за гарнитури, но ме съмнява... Препоръчаха ми да видя маркучите - ако са твърди докато работи, значи надувало от гарнитурите. Ама не са твърди - на стискане са си нормални...
Имам съмнения за нещо кофти датчик или въздух някъде по системата? Мисля да източа, да прекарам с оцет по системата и после пак да напълня пък дано почне да пуска парното по-рано...:new_Eyecrazy::headbang:
Препоръчвам ти да отидеш незабавно в сервиз. Датчикът сигурно е за смяна и струва 20-тина лева. Но може да има и други драми - ако не искаш да завариш буталата, иди при някой, който разбира.
Освен това, по-конкретна информация за 146 можеш да намериш в съответния раздел - все пак 166 е много различна.
blackcodda
16-01-2009, 16:04
Препоръчвам ти да отидеш незабавно в сервиз. Датчикът сигурно е за смяна и струва 20-тина лева. Но може да има и други драми - ако не искаш да завариш буталата, иди при някой, който разбира.
Освен това, по-конкретна информация за 146 можеш да намериш в съответния раздел - все пак 166 е много различна.
Много благодаря за конкретния отговор! А темата пуснах защото точно бях в сервиз по тази тема - мъчиха се доста момчетата, стискаха маркучи, проевряваха термостата и т.н. и в крайна сметка не успяха да локализират проблема на 100%. Верно е, и че сервизът не беше точно специализиран за Алфа, може би имаха повече опит с по-елементарни колици.
Да попитам - идея за разумен специалист/сервиз, който не е "най-великия" разбирач на планетата?
10х!:lupe:
...сервизът не беше точно специализиран за Алфа, може би имаха повече опит с по-елементарни колици.
Да попитам - идея за разумен специалист/сервиз, който не е "най-великия" разбирач на планетата?
10х!:lupe:
В такива случаи не ти трябва сервиза да е специализиран за Алфа, а да е специализиран за охладителни системи. За съжаление не мога да препоръчам такъв, защото този, който ползвах преди го закриха и не съм намерил друг, понеже не ми се е налагало.
Иначе препоръчвам 2 сервиза, които ползвам Екстрийм тунинг (Бобо и Драго) и Вантотрейд. Инфо и за 2-та има в Общ технически раздел.
...А темата пуснах защото точно бях в сервиз по тази тема - мъчиха се доста момчетата, стискаха маркучи, проевряваха термостата и т.н. и в крайна сметка не успяха да локализират проблема на 100%...
Добре де, ако перката не включва, значи темепературният датчик не работи - това го знае всяко хлапе :). Което значи да му проверят буксата дали прави контакт и ако пак не бачка, значи е за смяна - отиваш в ТиН, купуваш си датчика и им го носиш.
Ако случаят е такъв, добре е да вържеш перката на късо - правиш една скоба от парче кабел и я пъхаш в буксата на датчика, след като си я откачил. Така перката ще работи нон-стоп, което е по-малката беда, отколкото да прегрееш мотора. Имай предвид, че цифри като 120 градуса са СТРАШНИ! Това го правиш само докато стигнеш до сервиза.
blackcodda
20-01-2009, 22:03
Мерси за инфото. Много полезни работи има тук за мен:respect:
Ето последна информация по темата - онзи ден аз самия си играх да обезвъздушавам (доколкото мога) системата. Процедирах така - свърших 1-2 задачи из града и колата се "стопли". Спрях пред офиса, отворих капачаката на казанчето и започнах енергично и напористо да стискам двата големи маркуча, които излизат от радиатора. Странно ми се стори бълбукането в казанчето - освен че нивото играеше като стисках (това ясно, нали), но и балончета излизаха от вътре, като че ли бях сипал газирана вода. От време на време общото ниво се вдигаше и малко преливаше, а после спадаше. Беше чено и парното. После се включи и перката - значи датчик има, но зацепва много късно - погледнах в този момент темп-а беше на към 100-те градуса.
Резултат: След като изгасих и нивото падна, долях литър концентрт. Сега парното се включва на малко по-ниска Темп, т.е. преди да светне червената Лампа. Полазва ме мисълта, че може би има още въздух в или около радиаторчето за парното (не съм с климатик).
Искам да си прегледам датчика - но не съм съвсем наясно къде точно е - предполагам на някоя от главите или някъде по-долу по корпуса на двигателя, ще бъда благодарен ако някой подскаже. После ще го сменя за по-сигурно. После ще видим какво става. Водеща ми е мисълта, че не може като се включи парното градусите да падат от 120 на 80 в рамките на 10-тина секунди, па ако ще и -20 да е навън? Въпросът е защо толкова късно идва топлото в парното и защо толкова късно се включва перката.....
Значи нещо друго има, пущината му....
:bangin:
...
Освен това, по-конкретна информация за 146 можеш да намериш в съответния раздел - все пак 166 е много различна.
blackcodda
21-01-2009, 12:15
Извинявам се, наистина тоя въпрос вече е за там. Желая ви успех!
...После се включи и перката - значи датчик има, но зацепва много късно - погледнах в този момент темп-а беше на към 100-те градуса....
Това само потвържадава, че датчикът ти е за смяна 100%. На 92-93 градуса трябва да се включва перката - всичко останало е от Лукавия.
Искам да си прегледам датчика...
Тоя датчик не се преглежда, той се сменя, щото струва 20 лева (условно), а може да ти докара бели за 2000 лева.
- но не съм съвсем наясно къде точно е - предполагам на някоя от главите или някъде по-долу по корпуса на двигателя, ще бъда благодарен ако някой подскаже. ...
Обикновено се намира на гърба на радиатора (т.е. страната, която гледа навътре към мотора), в долната му част. Не знам на твоята точно къде е, но обикновено са там. Трябва да видиш една месингова джаджа с шестогран за завиване/отвиване и букса, пъхната в него.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.