Log in

View Full Version : Тунинг на 1.8TS 8V 1.8 > 2.0



The_Game
04-01-2009, 00:06
Та въпроса ми е какво е различното м/у двата двигателя.

От прочетеното ми стана ясно, че Електрониката не е проблем. Една и съща е и при 1.8 и при 2000 кубиковия 8 клапанов мотор.

Диаметъра на буталата е един и същ. Главата еднаква ли е ?

Разликата само във вала ,биелите и буталата ли е ???
Блока май е един и същ?
Ако е така май не е много сложна конверсията от 1.8 към 2.0 ?

tokata_pz_flex
04-01-2009, 04:53
Само ? Май и хода на буталата е по-различен :)

The_Game
04-01-2009, 13:14
Само ? Май и хода на буталата е по-различен :)

Е да де то там е разликата. Ама от какво идва тази разлика :) Биели бутала и вал ?

mitaka_cs
04-01-2009, 13:47
Е да де то там е разликата. Ама от какво идва тази разлика :) Биели бутала и вал ?

Вала 100% е различен...буталата са с един и същи диаметър но има разлики в полите и каналите за сегментите...за биелите не знам...много вероятно е да са еднакви...скоростите са различни и двулитров със скорости от 1.8 не вдига повече от 180км/ч(изпитано от приятел)
Не е добре да съсипеш един двулитров като му вземеш частите и ги сложиш на 1.8, за да стане мотор отново двулитров...просто защото може да останеш без читав мотор:-(

Z:)m
05-01-2009, 19:56
Буталата са еднакви... разликата е в коляновия вал, който осигурява по-голоям ход +10мм при 2.0 ТС, а от там и по-голям работен обем.
Принципно няма никакъв проблем на твоя двигател да се сложи колянов вал от 2.0 ТС. За това гарантирам, защото това упражнение вече съм го правил - на моя двигател 1.7ТС вградих такъв колянов вал. Проблем обаче ще се окаже в последствие доста завишената степен на сгъстяване, което ще предизвиква детонации в процеса на работа на двигателя.
Всъщност, за повече подробности можеш да разгледаш тук:
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29433

П.П.
всъщност, преди всякакъв вид интервенция, защо не пробваш какво ще се случи, ако включиш ЕКУ'то към настройки за 2.0? Това ще промени аванса на запалването и може да се получи някакъв ефект...

kavalista
05-01-2009, 20:35
Добре ако се сложи скоростна кутия от 2.0 на 1.7 няма ли да се подобри динамиката.не е ли еднаква скоростната кутия или има разлики

vegatta
05-01-2009, 22:58
П.П.
всъщност, преди всякакъв вид интервенция, защо не пробваш какво ще се случи, ако включиш ЕКУ'то към настройки за 2.0? Това ще промени аванса на запалването и може да се получи някакъв ефект...
Нищо не става или поне не е забележимо

Пробвано е!

Furious 155
05-01-2009, 23:53
Добре ако се сложи скоростна кутия от 2.0 на 1.7 няма ли да се подобри динамиката.не е ли еднаква скоростната кутия или има разлики
Ами има разлики в предавателните числа на диференциалите реално! Принципно на 1.7 и 1.8 са слагани такива с малко по-голямо предавателно число и максималната скорост е занижена. При 2.0 диф-а е малко по-дълъг, но и има защо, мотора има по-висок въртящ момент и се справя добре с "по-тежките" скорости!


Нищо не става или поне не е забележимо

Пробвано е!
Това сериозно ли ? на 1.8 сте го пробвали???

tokata_pz_flex
05-01-2009, 23:57
Разбира се :)

vegatta
06-01-2009, 11:41
Това сериозно ли ? на 1.8 сте го пробвали???

Да на 1.8 8в

Nikiboy
08-01-2009, 22:04
Вала 100% е различен...буталата са с един и същи диаметър но има разлики в полите и каналите за сегментите...за биелите не знам...много вероятно е да са еднакви...скоростите са различни и двулитров със скорости от 1.8 не вдига повече от 180км/ч(изпитано от приятел)
Не е добре да съсипеш един двулитров като му вземеш частите и ги сложиш на 1.8, за да стане мотор отново двулитров...просто защото може да останеш без читав мотор:-(

на 1,8 има няколко вида скорости с къси и с дълги - не знам на какви се попаднали. Ама това с 180 си е малко майтап щото не знам да има 1.8 която да не вдига 180.

Иначе 2.0 има и маслен радиатор

голямата риба
08-01-2009, 23:10
и пръскалки под буталата