View Full Version : Спря да работи клапата за въздуха в купето.
Спря да работи клапата за въздуха в купето. Alfa Romeo 145'97 с климатик. От известно време като натисна копчето да върти въздуха само в купето се чуваха сранни пукания откъм жапката, но така или иначе сменяше въздуха и вдигаше респективно оборотите на вентилатора. Сега обаче колкото и пъти да натисна копчето лампичката му светва но промяна няма. А на всичкото отгоре май е спряла клапата в затворено положение защото яко се изпотявят стъклата. Ако някои е имал този проблем моля, да помогне.
За първо време за да не ти се потят джамовете, махаш кората под чистачките, клапата ти е от страната на джабката, под филтъра ти е клапата, и ръчно я връщаш в отворено положение. И моята е заседнала, но не съм търсил решение на проблема, просто си я държа само на външен въздух. Колегите ако имат съвети да помогнат.
victtorbg
04-01-2009, 17:13
Спря да работи клапата за въздуха в купето. Alfa Romeo 145'97 с климатик. От известно време като натисна копчето да върти въздуха само в купето се чуваха сранни пукания откъм жапката, но така или иначе сменяше въздуха и вдигаше респективно оборотите на вентилатора. Сега обаче колкото и пъти да натисна копчето лампичката му светва но промяна няма. А на всичкото отгоре май е спряла клапата в затворено положение защото яко се изпотявят стъклата. Ако някои е имал този проблем моля, да помогне.
Миналата зима и аз го имах тоз проблем.Беше ми блокирало моторчето на клапата.Лошото е ,че всичките зъбни колела(в механизма)са пластмасови и много лесно се чупят.Вероятно и при теб е станало така.Механизма е малко по-малък от цигарена кутия и седи от дясната страна на турбината,зад жабката.Сменя се доста трудно,но по-лошото е,че не се намира.Освен това има два вида-от климатик и климатроник,разликата е в управлението.
victtorbg
04-01-2009, 17:15
За първо време за да не ти се потят джамовете, махаш кората под чистачките, клапата ти е от страната на джабката, под филтъра ти е клапата, и ръчно я връщаш в отворено положение. И моята е заседнала, но не съм търсил решение на проблема, просто си я държа само на външен въздух. Колегите ако имат съвети да помогнат.
Ако направиш това със сигурност ще счупиш механизма и после нов.
milenataa
04-01-2009, 19:24
При мен пък моторчето счупи механизма ,защото когато дам контакт винаги започва да работи ! Ако някой знае къде е проблема да каже ? За да го изкарам махнах цялото табло като започнах от пластмасите между двете седалки :director:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=13724
victtorbg
05-01-2009, 00:57
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=13724
Аз не видях нищо полезно в тая тема-самото моторче е непрекъснато под напрежение и не може да изгори,но редуктора и управлението го спират.Отделно където според специалисти трябва да се помогне "ръчно" на клапата и става мазало.
Извинявам се! Не обърнах внимание,че линка даден от tonov вече не работи. Имаше много изчерпателна информация по този въпрос.
victtorbg
06-01-2009, 23:12
Извинявам се! Не обърнах внимание,че линка даден от tonov вече не работи. Имаше много изчерпателна информация по този въпрос.
Казвал съм го във всички теми писани по въпроса-НЕ напъвайте клапата ръчно.На мен ми се наложи да разглобя цялото табло-буквално(е...освен това исках да видя как се разглабя таблото,но...луд умора нема),но за пореден път казвам,че не това е проблема-механизма се намира много трудно и не е евтин.
Извинявам се! Не обърнах внимание,че линка даден от tonov вече не работи. Имаше много изчерпателна информация по този въпрос.
Ето я темата:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=6630&highlight=%EA%EB%E0%EF%E0
След хакването на форума линковете отпреди това не бачкат
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.