PDA

View Full Version : Инцидентно качване на оборотите



Z:)m
06-12-2005, 15:50
Преди ден-два ми се случи нещо много странно и необяснимо. Тъкмо бях запалил двигателя на колата и си седях така на обороти за да позагрее малко и изведнъж оборотите от 1000-1050 се качиха на около 1300... Това ме озадачи много, защото нито бях включил някакъв допълнителен консуматор, нито пък съм подавал газ. Поседях така няколко секунди и като видях че оборотите не се променят форсирах лекичко 1-2 пъти двигателя... Оборотите веднага се върнаха на първоначалните 1000-1050. Има ли някой идея от какво може да се получи това?! Освен това от няколко месеца забелязвам, че колата ми на празен ход работи на малко по-високи обороти, в сравнение с преди (с около 50-100 об.), но си мислех, че е заради по-ниските температури навън (говоря за загрял ДВГ).
Моля ви, дайте идеи, че все ме чопли отвътре този проблем - дали някъде нещо в системата се е прецакало :?:

pr_00f
06-12-2005, 16:03
До болка познат проблем
Моторчето за обороти на празен ход.
Иначе когато е студена колата и я запалиш в студовете е напълно нормално в началото -- до 1-2 минути да ти държи по високи обороти.
Но щом почне да се лигави и при загряла кола 90% е моторчето.
Офффф като си мисля че като го борих моето и снимки бях правил и тема щях да пиша за раздел технически справочник чак срам ме хваща. Но обещавам..

На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .

alf
06-12-2005, 16:24
На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .
като позагрее ;)

Crusader
06-12-2005, 20:40
До болка познат проблем
Моторчето за обороти на празен ход.
Иначе когато е студена колата и я запалиш в студовете е напълно нормално в началото -- до 1-2 минути да ти държи по високи обороти.
Но щом почне да се лигави и при загряла кола 90% е моторчето.
Офффф като си мисля че като го борих моето и снимки бях правил и тема щях да пиша за раздел технически справочник чак срам ме хваща. Но обещавам..

На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .

Айде дай снимките че и ние да се пообразоваме, че и аз май съм за чистене :!:

yovi
07-12-2005, 06:13
:D Пръсни малко WD-40 в жилото на газта, преди да ръчкаш по-сложните джаджи.

Kostadin
07-12-2005, 12:46
На нашите красавици нормалните обороти са м/у 800 и 900 доколкото знам .
840 +/- 50 :wink:

Z:)m
07-12-2005, 13:36
...ооо, да да... Наясно съм, че при студен мотор оборотите са по-високи. Но описания проблем беше при загрят мотор - бях спрял само за малко и двигателя не беше изстинал. Но понеже и др път ми се е явявал този проблем, си мисля че е логично въпросният стъпков мотор (дано съм разбрал правилно) е виновника. А по книжка, на загрят двигател, оборотите трябва да са 840 +-50.
А напоследък все по-често ми се случва да варират и оборотите на празен ход - т.е., понякога седят на около 850,а др път на 910 :?
Значи извода е: чакаме с нетърпение образователния курс по сваляне и ремонтиране на моторчето :)

pr_00f
07-12-2005, 14:44
Ще се опитам да обобщя моя опит в борбата с колебанието на оборотите. Първата снимка показва прословутото моторче за празен ход.

http://pr_00f.alfaromeo-bg.com/Forum/remonti/prazenhod/dvigatel.JPG

Доколкото знам това е стъпково моторче което работи само когато колата е на празен ход и има нужда от корекция в оборотите - прекаленно ниски или високи. Представлява нещо като клапа с положения затворено и отворено
В течение на времето в моторчето влиза прах и всякакви буллшитс, и то спира да работи коректно.

Първа стъпка в борбата - почистване на гадната джаджа със WD40 .
За целтта е необходимо да се свали моторчето. От горната страна има една метална дъгообразна метална пластина която го държи - разхлабва се болта на плстината- не е необходимо да се маха самата пластина, при определено положение тя започва да се върти - достатъчно е да бъде завъртяна на 90 градуса и да освободи моторчето. Разкача се захранващият кабел - намира се отляво, и маркуча са входящия въздух - намира се отдясно и е стегнат със скоба. Хубаво е предварително да си намерите метална скопба с подходящия размер, за да можете безпроблемно да ги монтирате обратно. Единстевеното нещо което държи моторчето в момента е къса метална тръбичка която излиза от него и влиза в колекторните тръби /обозначил съм я като тръба изходящ въздух/. Връзката е осъществена посредством гумено уплътнение, така че леко придърпвате моторчето нагоре и то се освобождава. Ако всичко то тук е успешно - трябва да държите в ръцете си това.

http://pr_00f.alfaromeo-bg.com/Forum/remonti/prazenhod/motor-svalen.JPG

Пръскате ОБИЛНО с WD40 /чувал съм че може и с бензин??? / вътре в моторчето. През клапата за изходящ въздух може да се бръкне с пръст и да се раздвижи ротора /това е за хора с тънки пръсти/. Може да го разтръскате, и да го оставите да се накисне известно време. Изливате течността, и повтаряте процедурата докато смазката започне да изтича чиста. Първите няколко пъти си е направо черна. Оставяте моторчето няколко часа под наклон за да може маслото да изтече, и след това го монтирате. В повечето от случайте проблема е решен.

Да не забравя нещо важно - добре е преди да се чисти моторчето да се проверят маркучите който доставят въздух към двигателя, защото ако има пробит и смуче въздух - също може да се наблюдава колебание в оборотите.

При мен след тази процедура нещата се оправяха за 100-150 км и проблемите зпочваха отново..... :( Защото се оказа че моторчето е за смяна. Как се преборих и с това ....
Следва продължение че ми окапаха ръцете от писане. :Tease:

П.С Ако има забележки моля коментирайте , защото мисля да преместя темата в раздел "Технически справочник", след като чуя вашите забележки и успея да допиша сагата.

Z:)m
07-12-2005, 15:59
...ммм... увлекателно четиво!!!
...и поучително :lol: ...
Аз лично нямам забележки, а още повече, сякаш всичко ми стана ясно от първия път :)
Е, освен да изкажа благодарностите си за съдействието от твоя страна г-н Професор (май така ти викат?! ) ;) ... и да се залавям за работа!
Още веднъж - БЛАГОДАРЯ!!!

П.С.
очаквам с нетърпение продължението на сагата...

pr_00f
09-12-2005, 12:53
Еххх мързела е сладко нещо, но като съм обещал - няма как трябва да довърша. Значи всеки път след чистене на моторчето колата изкарваше 100-150 км без проблеми и пак се започваше наново. Бях решил че моторчето е за смяна и проучих цените. Ново 300 ЛВ. Няма да коментирам. На старо - при Италианеца и в Анкол му искат 50 лв. Казаха ми - идваш слагаш ако ти хареса и работи - вземаш. Никак не ми хареса варианта да купувам котка в чувал защото като го тествам може и да работи ама след 200 км да се скапе. Но така или иначе не мога да си позволя да дам за такава част 300 лева, така че реших - отварям моето пък каквото ще да става. Ако го прецакам ще си купувам на старо и/или от две ще правя едно. За съжаление моторчето се отваря доста трудно.
http://pr_00f.alfaromeo-bg.com/Forum/remonti/prazenhod/otvarqne.JPG

Има 3 или 4 места на които метала на корпуса прорязaн и огънат, едно от тях е на снимката.
Използвани инструменти : Тънка и ЗДРАВА плоска оттверка, клещи виждат се на една от горните снимки. Понеже металната пластина е много плътно притисната на мястото на затварянето и не можеше да се захване дори и с тънка отверка, за първоначално повдигане използвах винт за дърво, който навивах под нея. След това още малко повдигане с отверката и накрая клещите. Знам че май не го обясних много добре, но щом моторчето е в ръцете ви няма да има неясни моменти. Като за първо отваряне - доста се борих то се вижда и на снимката как съм драпал :(.
След като отворите всички зони на закрепяне, изтегляте горната част на мотора - тази на която са тръбите за вход/изхдящ вуздух. Дърпахте без да се шашкате, излиза трудно защото магнита вътре е доста силен.
На този етап на борбата бях вече доста омазан и не съм правил снимки :(. За това пускам 2 схеми рисувани по памет.

http://pr_00f.alfaromeo-bg.com/Forum/remonti/prazenhod/Rotor-shema.JPG

Тук всичко трябва да е ясно, единствения коментар е за конусовидната пластмасова шайба- тя служи за да разтвори четките при монтирането на ротора. Ако нея я няма когато сглобявате мотора - ще изкривите четките и адиос.


А това е схема на дъното на моторчето гледано отгоре - тук са 3-те четки .
http://pr_00f.alfaromeo-bg.com/Forum/remonti/prazenhod/motor-shema-otvoren.JPG
На края на всяка четка има метално нитче/пъпка/ което контактува с ротора . При мен явно от много употреба пъпките се бяха изтъркали. За да усиля контакта с дълга отверка бръкнах вътре и леко поокривих четките навътре за да могата да правят по добър контакт с ротора. И това е.

Процедурата по затваряне е лесна само не забравяйте конусовидната шайба!!! Трябва да бъде в положение както на схемата.
Моторчето си има в зоната на затваряне гумено уплътнение защото за да работи добре - трябва да е почти херметично затворено. Понеже не бях сигурен колко ще изкара след ремонта и не исках да връщам затварящите пластини във оригиналното положение а само леко ги притиснах на вътре , че не ми се минаваше пи трънливия път на отварянето отново. Е да ама горната част на мотора се въртеше - гадно - как се оправя - навих един винт - къс и дебел под една от пластините за затваряне/ моя специално беше от захранване на ПЦ и по точно за закрепване на вентилатора към захранването/ Може да се ползва и болт за дърво - по дебел и му резнете върха с клещи за да не стърчи. Абе идеята е да стане като ново, че и по хубаво :Tease:

Z:)m
09-12-2005, 14:11
:clapping: :D такъв богат опит си е направо за споделяне :lol:
Браво! МНого добър образователен материал - с достатъчни обяснения и снимки...
Аз искрено се надявам обаче да не ми се налага да "изкормвам" моторчето и всичко да ми се размине само с едно промиване. Но искам да попитам, процедурата по почистването на клапанчето, закрепено за стъпковия мотор и прилежащата му ос, може ли да се извърши с пароструйка?! В по-горния пост беше цитирал WD40... Честно казано, все още нямам "допир" с това вещество и ми се струва, че за почистването на наслоен прах, премесен и с малко масло, горещата пара под налягане ще свърши чудесна работа... Но все пак преди да пристъпя към действие, искам да се консултирам с теб, че си го разглобявал и знеш какво има вътре - да не вземе парата да прецака нещо?!
Дай съвет, моля!

pr_00f
09-12-2005, 14:36
Лично аз не мисля че е добра идея да се пълни с вода моторчето !!!
Според мен ще ръждяса. За това най - си е добре с ВД40. Продава се на всяка една бензиностанция / железария. В зависимост от големината на флакона цената е от 4 до 10 лева, но си вземи по голяма разфасофка - първо е по ефтина, второ помага за решаването на много дребни проблеми. Справка колегата Lucky Man

Crusader
09-12-2005, 19:10
Евала колега, много интересно четиво, но къде точно е моторчето на 146 1.4 TS, че при нас май е на друго място.

Bobo
09-12-2005, 20:07
Евала колега, много интересно четиво, но къде точно е моторчето на 146 1.4 TS, че при нас май е на друго място.

На друго място е и изглежда по съвсем друг начин :wink:

Crusader
11-12-2005, 19:59
Евала колега, много интересно четиво, но къде точно е моторчето на 146 1.4 TS, че при нас май е на друго място.

На друго място е и изглежда по съвсем друг начин :wink:

Една снимчица ще може ли? А и въпросче по същия начин ли се чисти?

kris11
12-12-2005, 23:25
И аз го имах описаният проблем. След промивка със спрей за карбуратори и после пръскане с WD 40 проблема се реши за известно време ди=окато оак започна да севдигат оборотите до 1300-1500 , а на студен двигател като запаля веднага гаснене. След изследване намерих, че ми са спукани гумените преходни тръби към смукателен колектор на 1 и 2 ри цилиндър. Облепих ги с Bishop самовулканизиращ GLF и засега съм ОК.