View Full Version : Гори масло!
Здравейте колеги!Преде около 3 месеца смених масалцето на боксера (селения 20К).Седмица след смяната беше почерняло.От преди месец вече се усеща че гори от олиото и е намаляло.За сравнение като взех колата нз с какво масло е била но нито беше толкова черно нито гърнето бе окадено:jumping:
та въпроса ми е ако сложа нещо по -гъсто (15w-40 naprimer) по-добре ли ще е!
Колко км. си минал и колко масло ти е изгоряло и сподели как я караш колата.
3 000 km и маслото е на половината (м/у двете точки даже по-надолу).Ами за карането я газа често:super:
Колега щом ти е посредата значи ти е изгорял горе долу половин литър. За 3000км с "яко газ" и кола на 10години(приблизително) мисля че е нормално та ти гори масло. А като си я зел нали се сещаш, че за да ти я продат са сменили маслото с най-евтиното, за да ти кажат като отвориш капака: "виж то изобщо не хаби масло и не го черни, а маслото е сменено за последно преди 200000км :bouncing_smiley:"
Колега щом ти е посредата значи ти е изгорял горе долу половин литър...
това ме подсети за въпроса-мин. мах. какво количество е,1литър или :gruebel: :)
това ме подсети за въпроса-мин. мах. какво количество е,1литър или :gruebel: :)
Ми при нашите, както и при почти всички коли май е 1л.
На всички ли ви горят колите масло? :bouncing_smiley:
На всички ли ви горят колите масло? :bouncing_smiley:
Твоята да не би да произвежда :bouncing_smiley::bouncing_smiley::bouncing_smiley :
:blush: От както е студено нивото се покачи! :whistle:
:blush: От както е студено нивото се покачи! :whistle:
Начи ти влиза бензин в маслото :humpx:
Нека позная: караш я често на по 3-4 км и гасиш, като почти не загрява..
За загряването си загравя перфектно,но наистина е карам по 3-4 км само в града.Във Форума на Ланчиa четах за маслата и там пишеше,че било нормално за зимата да ти се покачи малко нивото.
ivan dimitrov
10-01-2009, 19:25
---
Ето линк: http://www.lancia-bg.com/maslo.htm
ВАШИЯТ АВТОМОБИЛ НЕ ХАРЧИ МАСЛО !?
"При използване на автомобила на къси разстояния при зимни условия, може да се окаже, че нивото на маслото се покачва, вместо както е нормално-леко да спада. Вие не сте открили извор на масло, а съдържанието на картера се е увеличило вследствие кондензирането на бензиновите пари. Вие усещате миризмата на бензин в маслото дори от извадената нивомерна пръчка"
"РАЗХОД НА МАСЛО"
"Част от маслото изгаря при смазването. Така, че разхода на масло е напълно разбираем и нормален. При повечето автомобили обикновено разхода на масло е 0.2 литра на 1000 км.
Това обяснява защо нашите коли понахарчват масалце.Моят разход на масло от прочетеното тук е в рамките на нормалното.
ivan dimitrov
11-01-2009, 01:04
---
KaloianIvanov
15-03-2011, 09:58
значи аз колата през седмицата я карам на късо 4-5 км сутрин и толкова следобяд , вечер ако я подкарам на някаде по - дълго .събота и неделя като съм на лекции я настъпвам по магистралата . отдоло дето влиза пръчката за маслото в блока на двг има леко омаслено . възможно ли е да ми гори 1.4л за 1600 км ??? маслото е 10 в 40 марката незнам но не е селения със сигурност
значи аз колата през седмицата я карам на късо 4-5 км сутрин и толкова следобяд , вечер ако я подкарам на някаде по - дълго .събота и неделя като съм на лекции я настъпвам по магистралата . отдоло дето влиза пръчката за маслото в блока на двг има леко омаслено . възможно ли е да ми гори 1.4л за 1600 км ??? маслото е 10 в 40 марката незнам но не е селения със сигурност
Пуши ли, постоянно ли пуши или само като загрее, теч на масло(петна под колата) има ли ? Може да е запушена картерната вентилация, такъв разход се обяснява с нея (аз за 100 км бях изхарчил литър дори), сегменти или теч. Предполагам за ТС двигател говорим ?
Пуши ли, постоянно ли пуши или само като загрее, теч на масло(петна под колата) има ли ? Може да е запушена картерната вентилация, такъв разход се обяснява с нея (аз за 100 км бях изхарчил литър дори), сегменти или теч. Предполагам за ТС двигател говорим ?
За боксер става въпрос ;)
KaloianIvanov
16-03-2011, 11:30
AR 147 тwin spark 1.6 105 cc няма следи под колата , непуши . сложих й газов инжекцион преди 2 месца, така де на следващия ден когато я взех . данеби маслото да не й е подходящо ???
С две думи и ръка на сърцето колеги не може да отречете ,че боксерчетата ни са масларници.И моята понагорява на 10 000 по литърче масълце :BIGsmile:
AR 147 тwin spark 1.6 105 cc няма следи под колата , непуши . сложих й газов инжекцион преди 2 месца, така де на следващия ден когато я взех . данеби маслото да не й е подходящо ???
Отиди в читав сервиз да я огледат, така си е чисто ясновидство :)
alfaromeo145
12-11-2011, 00:38
truden vapros imam kam vsi4ki alfisti. 2.7l maslo za 3000km 1.4-103kn ? Dosta si go gori
Колега, моля пиши на кирилица съгласно правилата на форума! Следващ пост на маймуница ще се санкционира.
По въпроса:
В друг твой пост пишеш че си с 15W40 минерално.... Това е извращение за тая кола. Смени го при първа възможност с хубаво полусинтетично 10W40, почисти си масления сепаратор (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=34845), щото съм почти сигурен че се е задръстил и тогава пак засечи колко масло ти гори.
alfaromeo145
12-11-2011, 13:53
Благодаря за информацията.След като го смена ще ви пиша.Но който майстор да питам отг.им е ГУМИЧКИ.
Благодаря за информацията.След като го смена ще ви пиша.Но който майстор да питам отг.им е ГУМИЧКИ.
Защото ходиш само по "майстори":crazy:
Поне от 15-20 години, гумичките за клапаните се правят от материал, който издържа нормално над 250 хил. км.
Освен това се почва от по-простото и се върви към по-сложното!
Успех!
alfaromeo145
12-11-2011, 23:33
Колега може и да сте прави мисля че и км.са ми реални 167 000 сигурно е от маслото но пък колата не беше карана 1г.и сега я поткарах с лошо масло МЕРСИ ВСЕ ПАК
alfaromeo145
07-01-2012, 22:21
Здравейте смених маслото на 169 000км. с Тотал Кварц 10на40 из4истих масления сапаратор нови филтри сложих маслен,горивен и вьздушен на Бош.В момента е на 170 900км. и сам долял около 500-600грама масло за 2000км колата е карана само градско и при обороти не пове4е от 3500 об. каде да тарся при4ината в маслените сегменти или гуми4ките.1000км - 300 грама мисля 4е е доста масло.Дебитомера и Сондата неработят (ПРИ4ИНА ЛИ Е ТОВА ЗА ГОРЕНЕТО НА МАСЛО) БЛАГОДАРЯ ВИ !!!
човек ... как така неработят тя начи хем масло харчи .. хем няма никъв вървеж хем и разхода и е мега голям .. доста пари ти трябват да я оправиш според мен
Alfabas Dimov
08-01-2012, 02:21
Здравейте смених маслото на 169 000км. с Тотал Кварц 10на40 из4истих масления сапаратор нови филтри сложих маслен,горивен и вьздушен на Бош.В момента е на 170 900км. и сам долял около 500-600грама масло за 2000км колата е карана само градско и при обороти не пове4е от 3500 об. каде да тарся при4ината в маслените сегменти или гуми4ките.1000км - 300 грама мисля 4е е доста масло.Дебитомера и Сондата неработят (ПРИ4ИНА ЛИ Е ТОВА ЗА ГОРЕНЕТО НА МАСЛО) БЛАГОДАРЯ ВИ !!!
по скоро за разхода на гориво могат да са виновни:devil:
говорех за дебитомера и сондата
колега какъв е двигателя ти? ако са гумички сутрин като е запалиш трябша да изпуши и после спира а ако е т.с. си огледаи гарнитурта на капака за клапаните почти всички изхвърлят доста масло от там
alfaromeo145
08-01-2012, 17:34
Алфата е 1.4 ТС 07.12.1997г Метален капак.Колата няма никакви те4ове просто генерацията е в масалце сутрин като я запаля препушва ама много леко както вси4ки коли нормално.неможе да се разбере какво пуши заштото много леко излиза дим.Някои ако има дебитомер за моита кола нека да пише ........102 мисля че завьршва номера на дебит.
Ако е действително на 170 000 км едва ли е причината в сегменти и гумички.
По-скоро в свещи, кабели или в класическото: "много масло в картера"
250-300 грама, след смяна на маслото , все още не е повод за притеснение.
BillyBoy`
08-01-2012, 23:07
По дoбре да пробва да смени маслото със друго.А за дебитомера,?първо кажи от къде си,ако си от Пловдив или региона може да измислим нещо за една проба.
alfaromeo145
23-01-2012, 10:43
от Велинград сьм но другата седмица 6те сьм в Пловдив
---------- Post added at 10:43 ---------- Previous post was at 10:40 ----------
На няква пиратска програма я закачих колата и показа 310 000 км малко ме самнява но може и да е :)))
nikolchoni
23-02-2012, 15:52
Ами и моя случай е същия, гори масло(само като загрее) и имам проблем с дебитомера и сондата. Сондата и дебитомера оригинални ти струват 700 лв., но за мен това са много грешни пари и ще опиша какво бих направил аз за такава сума.
1-во разход на масло - основен ремонт на двг.
Гарнитура глава
Гарнитура капак клапани
Лагери - основни и биелни
Сегменти
Гумички на клапани
Всички видове филтри
Масло
Всичко това от АутоПлюс с отстъпка ми идва на 400 лв.
Майстора ми взима 150 лв. за работа и + още 100 лв. за пилене на главата, общо ремонта идва на 650 лв. Заделил съм и още 150-200 лв. ако излезнат допълнителни неща.
2-ро разход на гориво - дебитомер и ламбда сонда
От колегата Марто92 разбрах, че има сонди в ebay, които струват по 60 лв. и са много читави. Дебитомер също можеш да си намериш от там(НОВ) за по ниска цена около 100-150 лв.
И така, като направиш равносметка оригиналните дебитомер и ламбда сонда струват 700 лв. общо, аз горе долу за същите пари мисля хем да ги сменя, хем да си направя основен ремонт на двг.
Ами и моя случай е същия, гори масло(само като загрее) и имам проблем с дебитомера и сондата. Сондата и дебитомера оригинални ти струват 700 лв., но за мен това са много грешни пари и ще опиша какво бих направил аз за такава сума.
1-во разход на масло - основен ремонт на двг.
Гарнитура глава
Гарнитура капак клапани
Лагери - основни и биелни
Сегменти
Гумички на клапани
Всички видове филтри
Масло
Всичко това от АутоПлюс с отстъпка ми идва на 400 лв.
Майстора ми взима 150 лв. за работа и + още 100 лв. за пилене на главата, общо ремонта идва на 650 лв. Заделил съм и още 150-200 лв. ако излезнат допълнителни неща.
2-ро разход на гориво - дебитомер и ламбда сонда
От колегата Марто92 разбрах, че има сонди в ebay, които струват по 60 лв. и са много читави. Дебитомер също можеш да си намериш от там(НОВ) за по ниска цена около 100-150 лв.
И така, като направиш равносметка оригиналните дебитомер и ламбда сонда струват 700 лв. общо, аз горе долу за същите пари мисля хем да ги сменя, хем да си направя основен ремонт на двг.
Само да не ти излязат криви сметките на края :cheers:
nikolchoni
23-02-2012, 17:08
Ми колега, стискай палци :) Това което ме притеснява е да не излезне нещо по бутала, криви клапани(макар, че не ги е пресрещала) или някой вал. Дано също не е прегрявала, че тогава ще стане интересно, но както казах стискайте палци :) :cheers: :)
Ми колега, стискай палци :) Това което ме притеснява е да не излезне нещо по бутала, криви клапани(макар, че не ги е пресрещала) или някой вал. Дано също не е прегрявала, че тогава ще стане интересно, но както казах стискайте палци :) :cheers: :)
Нямах предвид това. Труда е важното да е добър, а не евтин! За 150 лв. труд този майстор или е умрял от глад или ще се учи на колата ти (те двете са свързани).
150 лв. може да струва само разглобяването (да извади всичко и да го нареди на масата )!
по принцип за под 300 350 лв труд ,майстор няма да се навие да прави подобен ремонт .. от тва което съм питал по сервизи , приятели и т.н. та и според мен или ще се учи на нея или ти е 1ви братовчеД ..
Колеги и за 100 лева се правят такива ремонти и то от кадърни майстори.
Имат си друга постоянна работа, добър гараж и инструменти.
Не плащат никакви данъци или такси.
Работата е за един ден.
Ха смятайте и вие!
nikolchoni
24-02-2012, 22:04
Колеги майстора да ми е проблема. Супер кадърен е и е мой човек, бог е по колите. Единственото нещо което ме е страх е да не е прегрявала, че главата сигурно ще е на осморка, но както казах стискайте палци :)
Колеги и за 100 лева се правят такива ремонти и то от кадърни майстори.
Имат си друга постоянна работа, добър гараж и инструменти.
Не плащат никакви данъци или такси.
Работата е за един ден.
Ха смятайте и вие!
човек за 1 ден малко вероятно според мен .. нали носи вала и главата за шлайф и проверка и 100 други неща за 1 седмица може аиде да кажем че са 2-ма човека и стане за 3 дни .. и пак е малко вероятно според мен .. а за 100 лева я сподели и с нас къде е тоя майстор и кви коли е направил ?
Кума ми например е точно такъв. Чопли главно по Фиати.
А да се свали главата, шлайфа, да е сменят лагерите и да се направи един лек хонинг е работа за мене точно за един ден.
За по-елементарните мотори на Фолксваген, Опел, Ситроен, Ауди и др. спокойно и два такива ремонта ще направя.
Всичко е въпрос на инструмент, синхрон и да не се правиш на майстор!:paddle:
За 1 ден не можеш да направиш 16 клапанов ТС и да се скъсаш! Не можеш да го направиш както трябва. Само главата не мож направи за 3 часа гаранранция! Да извадиш клапаните, да ги закараш на шлайф, да веднага няма да ги почнат. Я станат на другия ден я не. Главата и тя. Оставяш я на шлайфиста и ако няма много работа може и на същия ден да стане. После пасвай 16 клапана да видим за колко време ще ги паснеш. Гумички да нанинеж да сглобиш, да я закараш на пароструйката да я измият от сружките. После да я одухаш докато изсъхне.
През тва време някой трябва и да разглабя долнището, да почисти блока от гарнитурата... да почисти буталата, после при сглобяването само сегментите не можеш да нанижеш за половин час. Ти картера долу да почистиш от силикона да сложиш нов и да го затвориш ти е минимум половин час ако бързаш... Абе... айде да не съм правил мотори да не знам. За 1 ден просто е абсурд. Когато се прави както трябва 16 клапанов ТС се прави минимум 3 дена. Не по-малко. Има си технологично време за всичко. И еле па човек дето ходи на работа ще го прави тоя мотор 1 седмица.
На приказки всичко е много лесно и бързо :)
Не случайно я има поговорката "бързата работа срам за майстора". :)
nikolchoni
25-02-2012, 09:46
И 2 седмици да ми я прави не ми пречи, важното е качествено да я направи, а не бързо :) Тъй като ще я вкарвам в сервиза средата на март, като я направи ще пиша какво е станало :)
---------- Post added at 09:46 ---------- Previous post was at 09:37 ----------
човек за 1 ден малко вероятно според мен .. нали носи вала и главата за шлайф и проверка и 100 други неща за 1 седмица може аиде да кажем че са 2-ма човека и стане за 3 дни .. и пак е малко вероятно според мен .. а за 100 лева я сподели и с нас къде е тоя майстор и кви коли е направил ?
Човека е от Враца, като направи моята ще споделя име и телефон.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.