View Full Version : Датчика за маслото свети при наличие на достатъчно масло в двигателя.
Здравейте,
Имам такъв проблем: Когато колата загрее (Alfa romeo 33 Boxer 1.4) при ниски обороти, при маневри за обръщане или при празен ход, датчика за маслото почва да свети. При натискане на газта изгасва, но при отпускане пак свети. Лятото го правеще когато температурата стане към 60-70 градуса, но сега към 40 градуса като е малко загряла свети датчика. Сменяла съм маслото преди 3000 км. По принцип съм на газ, но карам и на бензин, особенно зимата на къси разстояния.
Бихте ли ми дали съвет каква може да и причината.
Благодаря Ви предварително.
И аз имам подобен проблем.Като карам колата в софийските задръстваня, след като загрее добре на празен ход ми мига лампана за маслото.Иначе масло има и е на около 1000км.
Мисля, че датчика не е проблема, защото свети при едни и същи условия а не постоянно. В движение не свети, само напразен ход. Намерих стара такава тема и казват, че може да е масления филтър, ако не е качествен. Мисля да започна със смяна на масления филтър, въпреки че моя е на 1000-2000 км., ще сложа Filtron или Clean, били по-добри от Bosh.
Мисля, че датчика не е проблема, защото свети при едни и същи условия а не постоянно. В движение не свети, само напразен ход. Намерих стара такава тема и казват, че може да е масления филтър, ако не е качествен. Мисля да започна със смяна на масления филтър, въпреки че моя е на 1000-2000 км., ще сложа Filtron или Clean, били по-добри от Bosh.
Моя датчик беше изкормен ... помисли, може и това да е решението. За аналог ти давам факта, че същите лъжливи предупреждения дават и смотаните кабели на накладките.
Колега пробвай да долееш още малко масло да е малко над максимума !
Може да е и от запушен маслен филтър но едва ли на 2000 км ще се е задрастил !
:priest:лагерите за аут.Следва аутопсия.:heavy_cry:
hristo58
10-01-2009, 21:52
имаш маи лагери за смяна,а може и маслената помпа да не дава добро налягане.мисля че трябва да провериш налягането наи-напред на помпата.на маслопровода има една тапа в горния краи на блока,там навярно ще може да се постави датчик за налягането,което създава маслената помпа.маи-че 2 атмосфери трябва да е при ниски обороти.
имаш маи лагери за смяна,а може и маслената помпа да не дава добро налягане.мисля че трябва да провериш налягането наи-напред на помпата.на маслопровода има една тапа в горния краи на блока,там навярно ще може да се постави датчик за налягането,което създава маслената помпа.маи-че 2 атмосфери трябва да е при ниски обороти.
То трябва ама коя стара кола го има.И 0.8 да е на празен ход и при загрял мотор е добре.Другото,което се сещам е да задам риторичния въпрос :А колко са ти оборотите на празен ход,колега.Да не са малко!?
Карах колата на диагностика, казаха че оборотите са ок, но въпреки това един приятел ги качи малко от някаква врътка на газта. Колко трябва да са оборотите при празен ход реално? И как могат да се увеличат, в случай че са ниски, защото на всички първото предположение е че проблема е от ниски обороти, защото реално лампата свети найстина при ниски обороти - на празен ход, в движение не свети. Вчера ми казаха, че маже да е от маслото. В момента карам с 15/40 Mobile Super, до момента съм навъртяла 3000 км. с него. Масления филтър казаха, че бил хубав. Маслената помпа не е проверявана. Колата е на 175 000 км.Работи си перфектно, навъртяла съм с нея 30000 за 2-3 години, но това се случина предишната смяна. Сложихме на послената смяна на маслото и добавка за масло, но това намалисамо разхода на масло, защото при предишната смяна съм доливала сигурно поне 3-4 литра за 10000 км. Сега от 3000 км не съм доливала, защото маслото си е до средата. Вчера обиколиж 3 сервиза и нищо. Казаха ми единствено, че мога да сложа по-гъсто масло. След няколко дена имам и уговорка да ми измерят компресията и да проверят датчика. Надявам се тогава да стане ясно какъв е проблема.
Оборотите са си били винаги еднакви на сичкки бензинови двигатели 900об/м Подобен проблем с маслоъо имах и аз.Обаче моя проблем беше савсем друг колата беше стояла година в гараж и на маслото му се беше ебаля маиката.Смених го и всичко си доиде на мястото. А при тебе наи много датчика нещо да се ебава.Виж някои познат колега с сащия модел и пробваи с неговия датчик нищо няма да загубиш поне ще разбереш дали е от него без да даваш пари на вятара.!!!!!!
Алекса,първо дай повече инфо за колата.Ти може да се криеш,колкото искаш,но нас ни интересува модела и.Иначе няма как да ти дадеме смислени съвети.Все пак,всички алфи имат колянови валове от хром-молибденова стомана и това е най-здравата им част.Преведено на човешки език,износват по три комплекта основни и биелни лагери , без шлайфане на вала.Да,но ако ги смениш навреме.Кажи от къде си,какъв е модела и тн.,за да можеме да те насочим към съответния човек.Сега само хвърляме на боб.То за тая работа,като специалис го сочат Търтея,но това е тема за друг раздел.Не се хвърляй на първото предположение.Във форума има кадърни колеги,които могат да ти разрешат проблема,но трябва ИНФО!Писането с главни букви се възприема,като викане!Това само за сведение!Дръж ни в течение!Поздрави!
па тя колежката къде е писала с главни букви:ph34r:
па тя колежката къде е писала с главни букви:ph34r:
Аз писах и поясних,какво означава.От къде си въобгъзи,че е колежка!?
Алекса,първо дай повече инфо за колата.Ти може да се криеш,колкото искаш,но нас ни интересува модела и.Иначе няма как да ти дадеме смислени съвети.Все пак,всички алфи имат колянови валове от хром-молибденова стомана и това е най-здравата им част.Преведено на човешки език,износват по три комплекта основни и биелни лагери , без шлайфане на вала.Да,но ако ги смениш навреме.Кажи от къде си,какъв е модела и тн.,за да можеме да те насочим към съответния човек.Сега само хвърляме на боб.То за тая работа,като специалис го сочат Търтея,но това е тема за друг раздел.Не се хвърляй на първото предположение.Във форума има кадърни колеги,които могат да ти разрешат проблема,но трябва ИНФО!Писането с главни букви се възприема,като викане!Това само за сведение!Дръж ни в течение!Поздрави!
Колата е Alfa romeo 33, 1.4 ie Boxer,1994 година, 175 000 км. Намирам се в Смолян. Тук до колкото аз знам няма майстори за такива двигатели. Ако вие познавате някой и можете да ме насочите ще съм благодарна.
Карам колата с този проблем близо година. Монтьор ми каза, че ако проблема е в двигателя до сега за това време да е блокирал, което ме успокоява, че не е нищо сериозно. Проблема е на лице само когато я карам в града, само тогава като загрее лампичката започва да светии с натискане на газта изгасва. Маслото е 15/40 Mobile Super на 3000 км.
Това е ....
Добре,Алекса и мене ме заблуди.Така описваше проблема,че те помислих за момче.Мой пропуск.Аз си ВЪОБГАЗИХ.Крис те хвана.Добре!Маслото за нашите е Селения-всичките модификачии,без тези за дизел и Аджиптн 10В-50.Майната му на маслото.Дръж си я в обороти и когато можеш се обади на колегите в Пловдив.Сектата там е силна.Търси сектанти в Смолян.Последния път видях много Алфи там,но явно не са организирани.Успех Алоекса във форума!
Брехх и аз сам се заблудил !
За прав пат чувам момиче така да конкретизира проблем по-колата си коят е и 33ка даже !
Поздравления за колата и затова ,че се стремиш да проумееш проблема ,а не като по-вечето мацки водят я в сервиза какво сменили какво правили не се знае дай парите и това е !
Значи тоя модел няма датчик за измерване на налягането на маслото , има само датчик за нивото му ! Също това масло с което караш колежке не е за тоя двигател наще искат 10в40 най-добре както каза Мordohy да се сипва селения фор алфа ромео !
Моят съвет е смяна на маслото със горепосоченото и маслен филтър на филтрон даречем или някоя друга по престижна марка ! А маслото пални на макс !
Така или иначе няма да си в минус от тази процедура !
Когато сменяш маслото свали и датчика на за маслото намира се точно до масленния филтър и го замери то ще си покаже !
Ако и тогава не се оправи вапреки че ще усетиш разликата от маслата ще е нещо по сериозно но да не те плаша !
Брехх и аз сам се заблудил !
За прав пат чувам момиче така да конкретизира проблем по-колата си коят е и 33ка даже !
Поздравления за колата и затова ,че се стремиш да проумееш проблема ,а не като по-вечето мацки водят я в сервиза какво сменили какво правили не се знае дай парите и това е !
Значи тоя модел няма датчик за измерване на налягането на маслото , има само датчик за нивото му ! Също това масло с което караш колежке не е за тоя двигател наще искат 10в40 най-добре както каза Мordohy да се сипва селения фор алфа ромео !
Моят съвет е смяна на маслото със горепосоченото и маслен филтър на филтрон даречем или някоя друга по престижна марка ! А маслото пални на макс !
Така или иначе няма да си в минус от тази процедура !
Когато сменяш маслото свали и датчика на за маслото намира се точно до масленния филтър и го замери то ще си покаже !
Ако и тогава не се оправи вапреки че ще усетиш разликата от маслата ще е нещо по сериозно но да не те плаша !
Алкекса,Райдер е готин Болярин и е съвсем прав,но е малко ентусиазиран.Младо копеле е,но достоен!Смени филтзра и маслото,но когато му дойде времето и ако не ти създава обезпокоителни проблеми-просто си я карай.Много важно!!!!:Какъвто и да имаш проблем,първо го сподели с нас във Форума.Това може да ти спести много нерви и пари.Колегите са и сурови и гадни на моменти,но винаги ще са насреща за един алфист и то жена отнай хубавия край на България.Поздрави!Аз съм Златоградчанин!Нищо,че съм и пълен Кюстендилец.
Много Ви благодаря за съветите. Тава за маслото ми го каза още един приятел - да сложа 10В-40 Селения и вече имам и ваше потвърждение на това мнение, затова ще пробвам със Селения и проверка на датчика разбира се преди смяната. Надявам се да се оправи.
Карам тази кола от 2 години и ми е първата, затова толкова се грижа да е в добро състояние. Покрай нея научих доста неща, но имам и много приятели които ми обесняват нещата, затова съм малко по-наясно от колкото бях преди да я взема. А и с такава кола май няма как да не си наясно. И монтьорите тук са много зле. От трима никой не можа да реши проблема, затова търся мнения на хора, които са по-съпричастни.
В Смолян сме малко Алфистите, но все пак има един който ме запали и продължава да държи огъня.
Чао от мен за сега.
Ще пиша когато има резултати.
DJ_STIVAN
12-01-2009, 15:53
Здрасти, искам и аз да се намеся в темата, та... много ше ми е интересно дали след смяната ще го има същия проблем. Аз доста съм страдал от лагери на моята, имам 3 ремонта за 1 година и всичко това само заради един леко крив картер. Та като знам каде ходят смолянчани с колите не е зле да се погледне картера дали е идеално прав ( и леко огънат пак е проблем). Ако е крив, лоша работа. Сигорно са заминали лагерите, защото при по-високи обороти при това положение помпата е много близо до картера и няма дебит на маслото и стават такива поразии. В Смолян, ако познаваш Томо от Устово не е зле да се допиташ до него, той имаше 2 33-ки, една перманент и една 16в, та... ще може да ти помогне. За сега това е от мен и успех с колата. Ако имаш проблеми с майстори в Смолян, мога да ти препоръчам някой Пловдивски или най - добре Лисан в Сф.
Здрасти, искам и аз да се намеся в темата, та... много ше ми е интересно дали след смяната ще го има същия проблем. Аз доста съм страдал от лагери на моята, имам 3 ремонта за 1 година и всичко това само заради един леко крив картер. Та като знам каде ходят смолянчани с колите не е зле да се погледне картера дали е идеално прав ( и леко огънат пак е проблем). Ако е крив, лоша работа. Сигорно са заминали лагерите, защото при по-високи обороти при това положение помпата е много близо до картера и няма дебит на маслото и стават такива поразии. В Смолян, ако познаваш Томо от Устово не е зле да се допиташ до него, той имаше 2 33-ки, една перманент и една 16в, та... ще може да ти помогне. За сега това е от мен и успех с колата. Ако имаш проблеми с майстори в Смолян, мога да ти препоръчам някой Пловдивски или най - добре Лисан в Сф.
Благодаря за съвета. Ще погледнем и картера. Има ли оправяне ако е огънат? Колкото до майстори, ако се наложи ще я карам в Провдив или София, но след като проверим датчика, компресията и картера. Все пак се надявам да не се налага да сменям лагери.
Браво за ентусиазма колежке Alexa можеш ли да пуснеш някоя снимка на алфата с теб ,че ми е много любопитно ! А за картера , да оправя се вапреки че ако е окривен генерацията ще е паднала и ще чуваш углошителен звук понеже е по-надоло от картера точно до него ,а и предната броня щеше да е пострадала !
Аз залагам на датчика с времето дават фира или почват да дават грешна информация !
Само няма да се плашиш и да мислиш за най-лошото "както правя аз" :) !
Чао и успех !
То,че датчиците дават фира и то бошовите е стара истина.Аз лично смених три,преди да му навъртя един от Джон Дир(конкретния екземпляр е от комбайн за вадене на цвекло) и до сега не ми е създавал проблеми.Все пак,да ти кажа за успокоение,лагерите се сменяват за около 2 часа,като се сваля само картера.Операцията е много лесна и бърза.Не казвам за един час,защото може да го направи за толкова време само потренирал с 33-ка човек.Успех!:cheers:
Днес проверихме картера, аз лично не го видях, но ми казаха, че не е огънат, само на едно място имало нещо съвсем малко. Все пак тук монтьорите продължават да отлагат да я видят, защото имали много работа. Затова мисля да скоча до Пловдив уикенда. Бихте ли ми дали съвет към мой да се насоча. Тома от Смолян ми каза за някой си Митко, който имал сервиз на Лиляна Димитрова в Пловдив, но сега май са се преместили незнайно къде. Нямам представа кой разбира от тези коли в Пловдив, затова ще се радвама ако ме насочите към изпитан майстор на Alfa 33.
Благодаря Ви.
DJ_STIVAN
15-01-2009, 21:23
За изпитан майстор на 33, мога да ти предложа 1, този който прави моята последния път (3-тия) ремонт и от тогава не е мраднала. За него знам, че преди моя боксер е правил още 1 и това е. Също така в индустриална зона тракия има сервиз единствено и само за Алфи, доколкото чух работели добре, но взимали скъпичко. Това е което аз мога да предложа за Пловдив. Незнам друг от форума който да има 33-ка в Пловдив, та може и само това да са ти предложенията, но ако питаш мен, най-добре си закарай колицата при колегата Лисан (Сашо) в София и след това гарантирам, че ще имаш доста време да се радваш на хубавата колица без проблеми!!!
П.С Мн поздрави на Томо от мен (Жорката от Пловдив) :P
За изпитан майстор на 33, мога да ти предложа 1, този който прави моята последния път (3-тия) ремонт и от тогава не е мраднала. За него знам, че преди моя боксер е правил още 1 и това е. Също така в индустриална зона тракия има сервиз единствено и само за Алфи, доколкото чух работели добре, но взимали скъпичко. Това е което аз мога да предложа за Пловдив. Незнам друг от форума който да има 33-ка в Пловдив, та може и само това да са ти предложенията, но ако питаш мен, най-добре си закарай колицата при колегата Лисан (Сашо) в София и след това гарантирам, че ще имаш доста време да се радваш на хубавата колица без проблеми!!!
Би ли ми дал някакви кординати на този майстор при който си ходил и телефон, ако е възможно, за да се уговорим предварително да ме има на предвид.
Благодаря ти предварително.
DJ_STIVAN
17-01-2009, 14:14
0894769579 0877067253 0889147214
Стоян мисля,че се казваше.
vencialfa
18-01-2009, 10:48
Има вариант маслото да се разрежда с бензин,на бившата ми 33-ка причината да светва лампата беше точно това.Датчика който измерва темп. на въздуха който влиза в колекторите беше дал фира,отчиташе някакви нереално ниски стойности -40 градуса ,оттам ECU-то прави богата смес ,бензина не изгаря напълно,маслото се разрежда и е напълно възможно да се окоти вала.На две 33-ки ,при които сън виждал подобен проблем,причината е била имменно богата смес.И не е вярно че 33-ката няма датчик за налягането на маслото,има и е същия като на жигули.
Виж дали ти се вдига нивото на маслото.
Успех!
33-ките няма датчик за налягането на маслото дори и 16 в та даже и перманент4 !
Жигулите също нямат кой те излага незнам !
Ако имаш хипер богата горивна смес която неможе да бъде доизгорена и всички механики по двигателя ти са ок няма как да влиза бенз в маслото !
Тея 33ки дет си ги имал явно са били в окаяно състояние и са имали нужда от портване на глави и нови гарнитури ! А термо сензора са си такива смотани и мойте не са наред единия показва 10 С по-надолу а тоя на въздуха 5С по-надолу но те несъ толкова фатални ! Много е важен горивообразуването ТПС сензора на всмукателната клапа !
vencialfa
19-01-2009, 07:47
33-ките няма датчик за налягането на маслото дори и 16 в та даже и перманент4 !
Жигулите също нямат кой те излага незнам !
Ако имаш хипер богата горивна смес която неможе да бъде доизгорена и всички механики по двигателя ти са ок няма как да влиза бенз в маслото !
Тея 33ки дет си ги имал явно са били в окаяно състояние и са имали нужда от портване на глави и нови гарнитури ! А термо сензора са си такива смотани и мойте не са наред единия показва 10 С по-надолу а тоя на въздуха 5С по-надолу но те несъ толкова фатални ! Много е важен горивообразуването ТПС сензора на всмукателната клапа !
Далеч си от някои истини,ма не ми се спори.Па земи си разгледай двигателя за датчици ,които не си знаел че имаш.
Ето покажи ми го !
http://alfaromeo33.extra.hu/pdf/33_series3_wireing.pdf - ел инсталацията на 33 трета
http://alfaromeo33.extra.hu/pdf/33_workshop_manual_33_nuova.pdf - работилнически мануал за трета серия
Здравейте отново,
След дълги дерзания за съжаления промяна в състоянието на колата ми няма. Сменихме маслена помпа, сменихме датчика за маслото и уви никаква промяна, продължава да свети като загрее колата при ниски обороти. Май работата ще стигне до лагери - така предполага монтьора който ми замери налягането на маслото - каза че е 0 при ниски обороти и 1,.. при високи. Help.....
Много ядове щеше да си спестиш ако направо беше отишла при Лисан ...
DJ_STIVAN
30-01-2009, 17:32
А ходли ли при майстора в Пловдив? Ако искаш можеш да смениш само биелни лагери. Сменят се много лесно,сасмо се маха картера и се сменят, цената им е от 60 до 80лв + работата на майстора към 100. Това е най-евтиния вариант. Ако обаче са заминали основните или вала е за шлайв, нещата опират кам 400кинта. Това е от мен дано съм помогнал.
Още в началото казах,че е за лагери,ама кой да слуша!И основните и биелните се сменяват,като се се свали само картера и маслената помпа.Успех!
Бях длъжна да пробвам всички по-леки варианти, но сега вече е ясно. Този път ще послушам съветите ви, защото явно тук в Смолян не могат да ми помогнат. Както казват някои "Следва аутопсия"....
DJ_STIVAN
31-01-2009, 16:17
Още в началото казах,че е за лагери,ама кой да слуша!И основните и биелните се сменяват,като се се свали само картера и маслената помпа.Успех!
А оновните как се сменят без да се свали вала?
Черупките се махат, тва е ясно ама лагерите как ще се свалят/качат после!
А оновните как се сменят без да се свали вала?
Черупките се махат, тва е ясно ама лагерите как ще се свалят/качат после!
Повярвай ми ,колега,лесно е!Сваляш черупката и понеже лагера е износен,само го побутваш с една пластина от луфтомер и той се завърта и излиза.Важното е да не си разхлабил останалите.Това се прави само,ако много се инати,но никога не разхлабвай до край останалите,че отиде семерингата.Правил съм го много пъти и знам , какво говоря.Има и друга тънкост.Упражни усилие на черупката и завърти леко коляновия вал.Тогава по-леко ще излезе.Всичко това се прави при много строга чистота.И най малката частица боклук,може да осере цялата работа.
DJ_STIVAN
31-01-2009, 18:57
Мерси много за отговора. Сега съм по-спокоен ако нещо стане с основните няма да разглобявам двигателя до основи :)
Мерси много за отговора. Сега съм по-спокоен ако нещо стане с основните няма да разглобявам двигателя до основи :)
И питай! Няма да ти навреди.Ако не страва .викай за помощ.Винаги съм готов за навити копелета!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.