Log in

View Full Version : Термостат



joro88ar145
11-01-2009, 14:52
Здравейте!!!
Виждам,че има множество теми за загряване,термостати,запотяване на прозорците и така нататък...но имам конкретен въпрос,чийто отговор не намерих никъде по темите.Може и да съм пропуснал някое мнение,но старателно четох и не видях.
Както четох в една тема...запалих колата,след 5-10 мин и двата мъркуча на радиатора бяха вече позатоплени,извода е че термостата не затваря или липсва...но къде се намира той в горния или долния мъркуч?
И другото ми питане е ... относно запотяването на прозорците...като пусна вентилатора на 4-та степен,духалките на прозорците на вратите почти не духат а и всички останали едва духат...1-2-3 изобщо не включва,едва се усеща че е пуснато парното...въпроса ми е къде се намира питата за парното за да не е запушена от боклуци и за това да не духа силно?На реното на баща ми беше под джабката вътре...изчистихме го и сега няма проблемаций :sad:а пък аз на вратите ми се потят,камо ли задните ... АД !!!Махнах преди малко филтъра на купето беше леж...яко боклуци
Забравих да напиша ... става дума за Алфа 145 2.0 ТД

XaDeS
21-05-2009, 17:23
на същият автомобил и аз имам същите проблеми като твоите (прекалено бавно загрява зимата, потят ми се стъклата ....) есента смених термостата но ефекта беше нулев и наи вероятно е да е запушен радиатора на парното в купето , ама не съм го сменял все още ако имаш някакъв ефект пиши....:no:

serafim
21-05-2009, 21:22
Я виж - нещо такова трябва да е - позиция 1 (ако не е, търси наоколо) http://212.187.114.126:7080/navi?MOD_COD=130&COUNTRY=099&GRP_COD=104&CAT_COD=T5&SBMK=R&DRIVE=S&MAKE=R&COMM_MODEL=145&ALL_FIG=0&LANGUAGE=N&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=N&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=2&SGS_COD=3&DRW_NUM=4

kolev
22-05-2009, 11:50
дизела по принцип през зимата на празен ход трудно загрява.в работни условия би трябвало за 10-15 мин да е поне на 60гр. изпотяването е от филтъра на купето. за степените на духалката отговаря един мощен резистор, като само на последната степен вентилатора се захранва директно /за това и работи на нея/. като отвориш всички клапи естествено че ще духа слабо. пускай само на позицията която ти трябва.

XaDeS
25-05-2009, 13:58
едва пролетта смених филтъра на купето та не зная дали ще се оправи изпотяването на стъклата , по въпроса за бавното загряване в една тема бях гледал за поставяне на термостат от рено5 (вътрешен в маркуча) и човека пишеше, че загрявало доста бързо ,обаче немога да намеря вече тази тема и маи този саит е затворен.Гледах външният диаметър на термостата и вътрешният на маркуча и имаше разлика от 2-3 мм .... това което гледах в саита беше на фиат брава 1.9 тд,а доста части са еднакви та се чудя дали да не експериментирам ,иначе 1 термостат е в порядъка на 100 лв... та се чудя да почвам или не, ама ще е когато се появи време:drive:

kolev
26-05-2009, 00:40
на извънградско каква температура държи.

XaDeS
30-05-2009, 16:48
ами извънградско поддържа 80 градуса ,ама като стане жега и се спира чак от перката при градско

serafim
31-05-2009, 19:22
така трябва - при извънградско насрешния въздух духа постоянно радиатора, охлажда и температурата стои на 80 (абе по-точно на 83 градуса - на толкова е напълно отворен термостата - поне на моя така пише). при градско стоиш на място и няма обдухване - тогава дори термостата да е напълно отворен, течността няма от къде да се охлади - тогава като стигне около 90 градуса, сработва перката и за 2-3 минути сваля на 83. после пак се нагрява и пак се включва перката. всичко е ок, не се шашкай. проблема е ако на извънградско държи 40 - 50 градуса - тогава явно термостата е заминал (отворен непрекъснато) или прегрява винаги (затворен непрекъснато).

Satanism
01-06-2009, 23:48
така трябва - при извънградско насрешния въздух духа постоянно радиатора, охлажда и температурата стои на 80 (абе по-точно на 83 градуса - на толкова е напълно отворен термостата - поне на моя така пише). при градско стоиш на място и няма обдухване - тогава дори термостата да е напълно отворен, течността няма от къде да се охлади - тогава като стигне около 90 градуса, сработва перката и за 2-3 минути сваля на 83. после пак се нагрява и пак се включва перката. всичко е ок, не се шашкай. проблема е ако на извънградско държи 40 - 50 градуса - тогава явно термостата е заминал (отворен непрекъснато) или прегрява винаги (затворен непрекъснато).

Извънградско, извънселско....колата трябва да е на 88-90 градуса..или един косъм под 90градусовия маркер, а перката да включва една идея над този маркер на 1ва степен....други градуси значат проблеми по охладителната система/датчиците :)

kolev
02-06-2009, 10:54
стойностите са в нормата. няма за какво да се притесняваш.

detelazurno
02-06-2009, 11:35
Извънградско, извънселско....колата трябва да е на 88-90 градуса..или един косъм под 90градусовия маркер, а перката да включва една идея над този маркер на 1ва степен....други градуси значат проблеми по охладителната система/датчиците :)

Не мога да се съглася с това мнение! Колата трябва да държи около 80. При промените в условията на шофиране тази граница може да се измести малко нагоре или малко надолу. Това е нормалната работна температура. А ако не се лъжа първа степен се пускаше на 93, а втора на 97 градуса.

radostin.atanasov
02-06-2009, 23:16
колеги искам и аз да се включа в темата като ви питам-мойта(145 2.0 тд)на извънградско на някое голямо нагорнище вдига към 93 градуса това значи ли че термостата е за смяна??

mordohy
03-06-2009, 00:50
едва пролетта смених филтъра на купето та не зная дали ще се оправи изпотяването на стъклата , по въпроса за бавното загряване в една тема бях гледал за поставяне на термостат от рено5 (вътрешен в маркуча) и човека пишеше, че загрявало доста бързо ,обаче немога да намеря вече тази тема и маи този саит е затворен.Гледах външният диаметър на термостата и вътрешният на маркуча и имаше разлика от 2-3 мм .... това което гледах в саита беше на фиат брава 1.9 тд,а доста части са еднакви та се чудя дали да не експериментирам ,иначе 1 термостат е в порядъка на 100 лв... та се чудя да почвам или не, ама ще е когато се появи време:drive:
Термостата,за който говориш го имам и ако те мразех бих ти го изпратил моментално.Проблема при тия термостати е,че в повечето случай новите модели имат отвор при отворено положение,най-много 1квадратен сантиметър и зимата не се забелязва тая особеност,но през лятото правят големи поразии.Оригиналните с много по-голям отвор се намират трудно и са доволно скъпи,така че не си заслужава да се преработва системата.Бих те посъветвал да си изчистиш системата от боклуци и от грешки по клапите и да обърнеш внимание на оригиналния термостат.Сатанист е много прав.Градско,селско трябва да работи както трябва.Обясненията ама тя е дизел,са просто селски мухабети.Успех!

kolev
03-06-2009, 11:22
абе добре са им термостатите на хората.

niko_iotov
12-06-2009, 00:19
Здравейте! Аз съм с алфа 146 1.4 Т.С.
Като я взех ми държеше работна температура малко над 60 градуса! Смених термостата и сега ми държи температура малко под 80 градуса!Мисля,че това не е много нормално,а и ми гори минимум 10 градско в наи-добрия случай!Може ли някой да каже какъв е проблема?
Благодаря предварително!!!

hollyman_R
12-06-2009, 00:31
Здравейте! Аз съм с алфа 146 1.4 Т.С.
Като я взех ми държеше работна температура малко над 60 градуса! Смених термостата и сега ми държи температура малко под 80 градуса!Мисля,че това не е много нормално,а и ми гори минимум 10 градско в наи-добрия случай!Може ли някой да каже какъв е проблема?
Благодаря предварително!!!

Отново термостата. Слагай BEHR и си готов. Трябва да ти държи 90 градуса при всякакви обстоятелства. И ще ти падне разхода също, но не разчитай на нещо кой знае какво. То зависи и как настъпваш де...

XaDeS
13-06-2009, 10:39
Благодаря на всички за мненията и маи както гледам ще си я оставя на това положение в което е в момента :smile:(само евтина нафта да има за хорицата)