PDA

View Full Version : нестабилни обороти на празен ход



niki.peev
17-01-2009, 16:05
Здравейте колеги,въпреки че този проблем е разискван във някои теми на форума си позволявам да го повдигна отново,защото ходих по почти всички сервизи в София занимаващи се с АЛФИ,смених няколко ламдди сонди,стъпково моторче,дебитомер и резултата е нулев.Става въпрос за загрял мотор -1.6 Т.S,на 90 градуса.След отпускане на педала оборотите на празен ход започват да играят между 700 и 1200 и така пет шест пъти преди да застанат на нормалното си положение.Проблема е само при загрял мотор.Сигурно е нещо което е извън стандартните причини защото и 'изявени' маистори не се справиха.Ще съм благодарен на всички колеги които споделят опит по решаването на този проблем.

galinves71
17-01-2009, 16:17
Здравейте колеги,въпреки че този проблем е разискван във някои теми на форума си позволявам да го повдигна отново,защото ходих по почти всички сервизи в София занимаващи се с АЛФИ,смених няколко ламдди сонди,стъпково моторче,дебитомер и резултата е нулев.Става въпрос за загрял мотор -1.6 Т.S,на 90 градуса.След отпускане на педала оборотите на празен ход започват да играят между 700 и 1200 и така пет шест пъти преди да застанат на нормалното си положение.Проблема е само при загрял мотор.Сигурно е нещо което е извън стандартните причини защото и 'изявени' маистори не се справиха.Ще съм благодарен на всички колеги които споделят опит по решаването на този проблема.

на предната ми кола пуках глава м/у 3ти и 4ти цилиндар имах същия признак но от 1вия път олучих мастера и съм благодарен.но 1во каза че може и гарнитура да е щото имало същия признак.също и от запушено гърне мож да имаш ядове.

tonov
17-01-2009, 18:28
Колега, пробвай да почистиш дросела от мизерии, може да се оправи. Поне е лесно и евтино.

hollyman_R
17-01-2009, 23:43
Здравейте колеги,въпреки че този проблем е разискван във някои теми на форума си позволявам да го повдигна отново,защото ходих по почти всички сервизи в София занимаващи се с АЛФИ,смених няколко ламдди сонди,стъпково моторче,дебитомер и резултата е нулев.Става въпрос за загрял мотор -1.6 Т.S,на 90 градуса.След отпускане на педала оборотите на празен ход започват да играят между 700 и 1200 и така пет шест пъти преди да застанат на нормалното си положение.Проблема е само при загрял мотор.Сигурно е нещо което е извън стандартните причини защото и 'изявени' маистори не се справиха.Ще съм благодарен на всички колеги които споделят опит по решаването на този проблем.

При мен е АБСОЛЮТНО СЪЩОТО, колега. Общо взето само дигат рамене майсторите. Ако постигнеш нещо с този дросел /то и аз бих го направил, ама хал хабер си нямам к`во е туй и къде е:((((/, айде моля ти се пиши, че и мен ме дразни.
Предварително ти благодаря!

kemo_nike
18-01-2009, 01:33
и аз го имах само 4е в тарново 4ак ми помогнаха из4исти ми ниакви работи от компа и след 50-60км из4езна виж на диагностика мойе да ти го покаже

ivan dimitrov
18-01-2009, 08:03
---

VladoH
18-01-2009, 12:59
При мен се оправи след чистене на дросела.

niki.peev
18-01-2009, 15:35
Здравейте колеги,изчистих дроселовата клапа както ме посъветвахте,някъде из форума бях чел -90секунди на контакт,90секунди изключена и 10минути на място да работи.Незнам дали това работи но аз го направих,мотора загря до 90градуса,а оборотите застанаха на 1000~1100.Покарах десетина минути из квартала и оборотите на празен ход просто полудяха-1500-2000-1800-2200-1100,просто ми се стъжни.Единственото което ми доиде на ум,да изключа акумулатора.След 30минути го включих и проблемите изчезнаха.Покарах доста и на всякакви режими,всеки път оборотите заставаха на 900-1000,без замисляне,без да скачат нагоре надолу.Изглежда се оправи,но това ще го потвърдя след като я покарам няколко дена.

galinves71
18-01-2009, 18:01
Здравейте колеги,изчистих дроселовата клапа както ме посъветвахте,някъде из форума бях чел -90секунди на контакт,90секунди изключена и 10минути на място да работи.Незнам дали това работи но аз го направих,мотора загря до 90градуса,а оборотите застанаха на 1000~1100.Покарах десетина минути из квартала и оборотите на празен ход просто полудяха-1500-2000-1800-2200-1100,просто ми се стъжни.Единственото което ми доиде на ум,да изключа акумулатора.След 30минути го включих и проблемите изчезнаха.Покарах доста и на всякакви режими,всеки път оборотите заставаха на 900-1000,без замисляне,без да скачат нагоре надолу.Изглежда се оправи,но това ще го потвърдя след като я покарам няколко дена.

900-1000об/мин.също са множко на топъл мотор.

arieca155
22-01-2009, 18:38
сигурен съм почти 100% че пак ще ти се появи този проблем,но не го взимай навътре не е болка за умиране.а по въпроса с оборотите 900-1000 дори и натопъл мотор според мен е нормално и също не е болка за умиране.могат да ти се случат къде къде по-лоши неща!

niki.peev
23-01-2009, 14:44
За сега работи перфектно вече пети ден,оборотите са под 1000,дано остане така.

blabla
23-01-2009, 16:43
И при мене беше същото, лабди сонди простотии, но откакто махнах катализатора се оправиха оборотите... Вече няклко месеца няма проблеми. Но в 50% от случаите си пали от 2рия път и това е неспасяемо.

hollyman_R
28-01-2009, 22:37
Колеги, аз вчера си изчистих дросела /по-точно изчистиха ми го де:)))/ по всички правила. Дотогава правеше 3-4 пъти колебания 850-1200 оборота и след това заспиваше на 850.
Сега, след изчистването, на празен ход не пада под 1000! Ужас:((( Върнах се пак при майсторите и те казаха, че след почистване така било, бла-бла, и че компа сега се учил отново нещо и след 2-3 дни може и да се оправи, но при всички положения трябва да сменям моторчето за управление на празния ход /320-380 кинта/.
Та въпросът ми е: има ли нещо верно в това?
Абе к`во ми трябваше и на мен да развалям готова работа, ебаси...

f0rce1001
29-01-2009, 17:11
Колеги, аз вчера си изчистих дросела /по-точно изчистиха ми го де:)))/ по всички правила. Дотогава правеше 3-4 пъти колебания 850-1200 оборота и след това заспиваше на 850.
Сега, след изчистването, на празен ход не пада под 1000! Ужас:((( Върнах се пак при майсторите и те казаха, че след почистване така било, бла-бла, и че компа сега се учил отново нещо и след 2-3 дни може и да се оправи, но при всички положения трябва да сменям моторчето за управление на празния ход /320-380 кинта/.
Та въпросът ми е: има ли нещо верно в това?
Абе к`во ми трябваше и на мен да развалям готова работа, ебаси...

Не! Повечето майсторчета гледат винаги да те прекарат с тва моторче щото е много пари за нищо. Отделно надценки и.т.н. Така както и в 90% от случаите, когато ти казват ламбда сонди, дебитомери и.т.н. Като отидеш при майстор и ти каже дай да пробваме да видим дали ще се оправи и подмените някоя част и се увериш. че действително ти е решен проблема без да ти иска пари за частта, а само за труда може би, значи това е майстор. А такива, които ти подхвърлят дай да сменим това за толкова пари, па другото за толкова, ама може да е от третото, бягай надалеч...
Лично мнение!

П.П. Карай си така още малко ще се оправи... Забележи кога ти държи над 1000 оборота... Ако не е загряла и ги държи няма как да падне по-долу...

hollyman_R
29-01-2009, 19:24
Не! Повечето майсторчета гледат винаги да те прекарат с тва моторче щото е много пари за нищо. Отделно надценки и.т.н. Така както и в 90% от случаите, когато ти казват ламбда сонди, дебитомери и.т.н. Като отидеш при майстор и ти каже дай да пробваме да видим дали ще се оправи и подмените някоя част и се увериш. че действително ти е решен проблема без да ти иска пари за частта, а само за труда може би, значи това е майстор. А такива, които ти подхвърлят дай да сменим това за толкова пари, па другото за толкова, ама може да е от третото, бягай надалеч...
Лично мнение!

П.П. Карай си така още малко ще се оправи... Забележи кога ти държи над 1000 оборота... Ако не е загряла и ги държи няма как да падне по-долу...

Говоря за загряла кола при 90 градуса. Примерно спирам си на светофарите и окото ми все в оборотомера. Държи си ги 1000 об. и туй-то... Може би само на двойните и тройни светофари след 20-30 секунди спадат на 850-900. Но примерно в движение като изключа от скорост и погледна, държи си 1000 оборота.

DerMeister
29-01-2009, 19:33
Говоря за загряла кола при 90 градуса. Примерно спирам си на светофарите и окото ми все в оборотомера. Държи си ги 1000 об. и туй-то... Може би само на двойните и тройни светофари след 20-30 секунди спадат на 850-900. Но примерно в движение като изключа от скорост и погледна, държи си 1000 оборота.
В движение трябва да си ги държи поне 1000 об. При всички коли е така. На място падат под 1000об. Моторчето за празен ход е грубо 100лв. втора ръка. Но със сигурност от човек, който си знае работата има възможност да се ревизира и да си заработи добре. При мен се случи така, че взех за 100лв. втора ръка, но в последствие моето си ми го оправи Lisan и го препродадох другото.

niki.peev
29-01-2009, 22:42
Не се вързвай да сменяш моторчето,нищо няма да се промени и само ще ти вземат една торба пари.И при мене след като си почистих клапата сам оборотите ми станаха много високи,откачих минуса на акумулатора за час и всичко се оправи.Може и да е от моторчето но ако го сменяш само с уговорка че ще го платиш при доказан ефект.На един приятел наскоро му смениха два мотора [нови],баз никакъв ефект и тъпото обяснение-покарай няколко дена да се адаптира компа.Накрая му върнаха неговият,но изгоря с кинтите за работа.

hollyman_R
30-01-2009, 12:59
Не се вързвай да сменяш моторчето,нищо няма да се промени и само ще ти вземат една торба пари.И при мене след като си почистих клапата сам оборотите ми станаха много високи,откачих минуса на акумулатора за час и всичко се оправи.Може и да е от моторчето но ако го сменяш само с уговорка че ще го платиш при доказан ефект.На един приятел наскоро му смениха два мотора [нови],баз никакъв ефект и тъпото обяснение-покарай няколко дена да се адаптира компа.Накрая му върнаха неговият,но изгоря с кинтите за работа.

Абе и това го пробвах снощи. Цяла нощ стоя откачен минуса. Днес ще видя как ще е... А дано!
Между впрочем и аз питах преди не може ли да се пооправи нещо това моторче. Пичовете бяха категорични: АБСОЛЮТНО НЕВЪЗМОЖНО Е, не се е родил човека, който може да оправи такова нещо.
Де да знам вече...

kolev
30-01-2009, 14:25
то моторчето за празен ход ако е стъпково просто няма какво да му се повреди, че да се ремонтира. не знам при теб какво точно представлява, но механично може да го провериш като го извадиш и пробваш оста леко на ръка дали се върти. трябва да има лек луфт наляво-надясно, но НЕ трябва да се върти. другата проверка е когато си на равен път на 1-ва без никаква газ колата трябва да пълзи едва едва без да гасне. също при палене на студен двигател палиш без газ и ако оборотите се вдигнат до към 1500 и след секунда паднат до малко над 1000 значи с моторчето всичко е ок. друг е въпроса че може ТПС-а да е скапан, а при теб двете неща май са в един корпус.

hollyman_R
30-01-2009, 17:50
то моторчето за празен ход ако е стъпково просто няма какво да му се повреди, че да се ремонтира. не знам при теб какво точно представлява, но механично може да го провериш като го извадиш и пробваш оста леко на ръка дали се върти. трябва да има лек луфт наляво-надясно, но НЕ трябва да се върти. другата проверка е когато си на равен път на 1-ва без никаква газ колата трябва да пълзи едва едва без да гасне. също при палене на студен двигател палиш без газ и ако оборотите се вдигнат до към 1500 и след секунда паднат до малко над 1000 значи с моторчето всичко е ок. друг е въпроса че може ТПС-а да е скапан, а при теб двете неща май са в един корпус.

На равен път, когато е загряла си върви съвсем спокойно на първа, че даже и на втора, ама вече с усилие. Когато е студена си я паля без газ от първи път /но все пак колата ми е в гараж/. Действително в началото оборотите се вдигат до към 1500-1600, а след това си почват постепенно да спадат от 1300 надолу /говоря на празен ход/. Иначе студена колата си я карам БЕЗ ГАЗ на трета спокойно.
А какво е това ТПС - тъпо, но не го знам:((((

mordohy
31-01-2009, 16:35
ТПС при нас е потенциометър,а при вас неговата роля се изпълнява от дебитомера.Абе говориме за оная джаджа дето казва на компа колко въздух смуче мотора.Провери си компресията,кабелите и свещите.Много пъти съм казвал,ама кой да слуша,че обикновено проблема е много по-прозаичен,от това,което ни се струва.Една недобре работеща свещ може да прави точно тоя проблем.Лъже сондата и горивота се намалява,а после,понеже оборотите падат,се подава допълнително гориво и въздух,вдигат се и пак по тоя цикъл,а нашего брата,сменява скъпи чаркове и го смучат псевдо майстори.Има и други сценарии,но със същия ефект.
колкото до моторчето за празен ход,най-доброто за него е една вечер , прекарана в керосинова баня.След това само подсушаване и става като ново.После само нулиране на компа и играта продължава.:meeting:

hollyman_R
31-01-2009, 23:10
ТПС при нас е потенциометър,а при вас неговата роля се изпълнява от дебитомера.Абе говориме за оная джаджа дето казва на компа колко въздух смуче мотора.Провери си компресията,кабелите и свещите.Много пъти съм казвал,ама кой да слуша,че обикновено проблема е много по-прозаичен,от това,което ни се струва.Една недобре работеща свещ може да прави точно тоя проблем.Лъже сондата и горивота се намалява,а после,понеже оборотите падат,се подава допълнително гориво и въздух,вдигат се и пак по тоя цикъл,а нашего брата,сменява скъпи чаркове и го смучат псевдо майстори.Има и други сценарии,но със същия ефект.
колкото до моторчето за празен ход,най-доброто за него е една вечер , прекарана в керосинова баня.След това само подсушаване и става като ново.После само нулиране на компа и играта продължава.:meeting:

Благодаря, ще пробвам това с керосиновата баня на моторчето. Без дросела, така ли? Макар, че не мога да си обясня логиката на тази баня... А нулирането на компа - имаш предвид една вечер да махна минуса на акумулатора?

hollyman_R
31-01-2009, 23:12
В движение трябва да си ги държи поне 1000 об. При всички коли е така. На място падат под 1000об. Моторчето за празен ход е грубо 100лв. втора ръка. Но със сигурност от човек, който си знае работата има възможност да се ревизира и да си заработи добре. При мен се случи така, че взех за 100лв. втора ръка, но в последствие моето си ми го оправи Lisan и го препродадох другото.

Колко ти взе Лисан за поправката и знаеш ли какво точно му прави?

mordohy
01-02-2009, 11:37
Благодаря, ще пробвам това с керосиновата баня на моторчето. Без дросела, така ли? Макар, че не мога да си обясня логиката на тази баня... А нулирането на компа - имаш предвид една вечер да махна минуса на акумулатора?
Правилно си разбрал!

niki.peev
01-02-2009, 22:54
Колега като сваляш моторчето погледни и дроселната клапа-дали са ти я почистили добре

DerMeister
01-02-2009, 22:56
Колко ти взе Лисан за поправката и знаеш ли какво точно му прави?
Не знам колко ми взе и какво му прави, при мен беше дълга и широка и с още много неща ми каза крайна цена.

kolev
02-02-2009, 10:39
тоя керосин няма ли да събори лака на намотките на моторчето и да згърчи пластмасите. аз не бих го топнал. иначе и твоята кола има ТПС, може да е отделен може и да е в същия корпус на моторчето /ако цялото изглежда като правоъгълна кутия/. ако е така, не го топи в никакъв случай щото ще разтвориш филма на ТПС-а и тогава със сигурност ще ти трябва нов.

hollyman_R
02-02-2009, 12:02
тоя керосин няма ли да събори лака на намотките на моторчето и да згърчи пластмасите. аз не бих го топнал. иначе и твоята кола има ТПС, може да е отделен може и да е в същия корпус на моторчето /ако цялото изглежда като правоъгълна кутия/. ако е така, не го топи в никакъв случай щото ще разтвориш филма на ТПС-а и тогава със сигурност ще ти трябва нов.

Бреее, к`во стана сега... Таман днес се бях засилил да го къпя:))) ами ще видя как точно е това моторче, па белким не объркам нещо.
Благодаря за предупреждението, колега!!!!

kolev
02-02-2009, 14:05
ей това е ТПС
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=180&cat=351&subcat=360&prod=2990&numenkl=1&show=1

а ей това е ТПС със стъпков мотор за празния ход в един корпус
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=180&cat=351&subcat=360&prod=2859&numenkl=1&show=1

при самия стъпков мотор за празен ход статора е електромагнитен с две фази, а ротора е постоянен магнит. т.е. няма четки подложени на износване и подобни. когато самия ротор се върти има една ос с червяк която трябва да е фиксирана да не се върти и самия ротор по този начин я изтиква или прибира на вън. ако тая ос е със счупени крачета и вече не е фиксирана, при въртенето на ротора тя се върти с него и не се движи нагоре-надолу и тогава моторчето е прецакано. понеже има писано много неща и все различни за функцията на тоя ТПС и на моторчето за празен ход, да кажа и аз какво правят.
самото моторче при студено палене на двигателя служи като смукач при карбураторен двигател и вдига оборотите докато двигателя стигне работна температура. ЕКУ-то разбира това от сензора за температура на блока.
2-рата е да държи оборотите на празен ход стабилни независимо от натоварването на двигателя- дали от климатика,дали от генератора или от нещо друго
3-тата функция на на моторчето е обвързана с тая на ТПС-а. ефекта е подобен на ускорителна помпа при карбураторен двигател. ТПС-а следи колко е отворена дроселовата клапа /колко е натиснат педала на газта/ при рязко подаване на газ ЕКУ-то разбира това от ТПС-а и решава да подаде повече горивна смес за да ускориш бързо като за целта отваря и моторчето за празен ход. ако системата не работи колата забива нос и няма добра динамика.

kolev
02-02-2009, 15:01
ПП
сега дори гледам мануала за твоята кола и всъщност не е с моторче за празен ход, а електромагнитно клапанче. не си играй да го промиваш нито да го сменяш.

hollyman_R
02-02-2009, 22:54
ПП
сега дори гледам мануала за твоята кола и всъщност не е с моторче за празен ход, а електромагнитно клапанче. не си играй да го промиваш нито да го сменяш.

Ами???? К`во да го правя тогава, за да "заспят" оборотите на празен ход... Подлежи ли въобще на някакъв ремонт? Виждам, че си много, много в час и ще се радвам да чуя мнението ти.
С поздрави!

kolev
03-02-2009, 13:35
няма какво да го правиш, според мен някъде другаде трябва да търсиш причината. пробвай на празен ход да подпреш педала на газта отдолу и да го надигнеш леко и виж дали ще паднат оборотите. газ имаш ли.

hollyman_R
03-02-2009, 19:21
няма какво да го правиш, според мен някъде другаде трябва да търсиш причината. пробвай на празен ход да подпреш педала на газта отдолу и да го надигнеш леко и виж дали ще паднат оборотите. газ имаш ли.

Не, само на бензин съм. Днес ми казаха за някаква ултразвукова баня на моторчето за празен хо. След извършването й в 50% от случаите се оправяли напълно нещата.
Днес си засекох разхода на градско: За изминати 440 км. САМО градско ми даде 11,32 л./100 км.

KalinAlfista
03-02-2009, 23:51
не сам сигорен ама има и варянт серо апарат.......!!!

kolev
04-02-2009, 13:58
нямаш моторче за празен ход. имаш електромагнитен клапан който се движи нагоре надолу. колкото по-бързо трепти толкова повече въздух вкарва и толкова по- високи са ти оборотите. няма какво да му чистиш на него. търси си други майстори щото проблема ти не е в него. а разхода ти ми се вижда нормален.

batmisho
04-02-2009, 22:17
колега несам ного сигорен но жи6 за някои вакум на мита бе6е подомно но и като нее загряла пак бяха нестабилни и се разровх и видях че има излязал вакум разгледаи се моита е 1.6 боксер

hollyman_R
07-02-2009, 01:11
Днес смених свещите с DENSO IRIDIUM POWER. ULTRA-FINE 0,4mm. IRIDIUM големите и DENSO SPARK PLUGS - малките. Общо 250 кинта - главата ме заболя:((((
От утре ще пробвам как стоят нещага сега.... Обаче в сервиза казаха, че е хубаво да се направи такава вана с ултразвук. Може да не помогне, но поне се надявам да не развали нещо.
Премериха ми компресията после. Изкараха я по 13 на четирите цилиндъра. Ма не ми е много ясно какво точно мериха и какво значи това:((( То по каталог дават нещо 10,3:1.
Казаха обаче, че е добре, че и на 4-те цилиндъра показва еднакво.

mordohy
07-02-2009, 23:37
Само да уточня,че гледам,че се изплашихте!Казах керосин,а не коресилин.Керосина е горивото за реактивните двигатели.То е по-тежка фракция от нафтата и се запалва по трудно.Подобна е на газта за старите лампи.Изобщо не вреди на лаковите покрития или на пластмасите,но великолепно разтваря всякакви горива и масла.Навсичко отгоре се разтваря отлично с вода и образува бяла смес.Всъщност всички прехвалени препарати са миене на двигатели са чист керосин и оцветители и ароматизатори.Говоря за най-добрите,които не повреждат съединениата и не свалят боите.Измива безмилостно всякакви стари масла и нечистотии.Мой приятел,който има автомивка,от 7-8 години използва само чист керосин и не ще да чуе за друго.Така,че не се плашете.Ако може да си го намерите,мийте спокойно.Смо напръскайте и след10-15 минути изплакнете с вода.

Tifozza
15-02-2009, 13:49
може ли някои да каже как си е оправил проблема с оборотите че и при мен е на дневен ред .... ?

Tifozza
17-02-2009, 20:18
?

hollyman_R
18-02-2009, 01:30
Днес свалиха въпросното съоръжение и го сложиха на ултлазвукова баня за половин ден. Но тъй като нямах достатъчно разстояние после до вкъщи и колата беше още студена, не можах да преценя ефекта. Утре-другиден ще има по-ясен резултат вече.

JK
19-02-2009, 22:51
може ли някои да каже как си е оправил проблема с оборотите че и при мен е на дневен ред .... ?

при мен се оправи с почистване на дроселовата клапа :)

hollyman_R
19-02-2009, 22:58
Значи мога да кажа от два дни каране, че ефекта от ултразвуковата баня е ПОРАЗИТЕЛЕН!!!!!/само да чукна на дърво/. Никакви колебания няма в работата на празен ход. Дано продължи така.
Евалла на майсторите, дето ми свъшиха тази работа!!!! Да са живи и здрави!!!

Tifozza
06-03-2009, 20:09
никои ли незнае защо оборотите на празен ход в движение се клатят (500-1500) на на място са ок ... ? Моля ви покагаите 4е се побърквам вече ...:???:

arieca155
07-03-2009, 08:29
никои ли незнае защо оборотите на празен ход в движение се клатят (500-1500) на на място са ок ... ? Моля ви покагаите 4е се побърквам вече ...:???:

и моите са така,но понякога са стабилни.:sad:
аз вече се побърках!

mariio
07-03-2009, 22:54
и пир мен го има,дразнещо е но маи лека при секои е разли4ен.а тази баня колко пари е?и къде го правят.мерси предварително.

hollyman_R
07-03-2009, 23:41
Ми на мен ми го правиха в сервиза дето си ми гледат колицата. 4-5 часа отнема минимум. Паричките не мога да кажа точно, щото и други работи ми правиха и плащах общо, ма е тънко, нема страшно. Е то си е до хората де...
Нема се плашиш, въобще не е скъпо.

dido76bg
08-03-2009, 12:14
Аз нямах колебания в оборотите, но при рязко спиране (когато някой те засече и чак гасиш колата), падаха на нула и после няма палене. После почна при всяко по-рязко спиране да падат оборотите на 500 и даже алко под тях. Вчера почистих дроселовата клапа с кореселин (все едно не съм карал колата с бензин, а с въглища), няма такава мизерия (застопорих педала на газта добре, за да е в отворено положение), а също и МПХто - пръсках го с ВД40 (почти един спрей), но не мога да кажа, че го чисти чак, по-скоро смазва. Сега оборотите са си ОК. При рязко спиране, оборотите даже леко се вдигат и после постепенно се оспокояват (вдигането е до към 1100-1200 и падат на 800-850). При движение и на място няма колебания. Ще видим докога.

clockmaster
09-03-2009, 15:07
А дросела на място ли се почиства или трябва да се демонтира? :gruebel:

hollyman_R
09-03-2009, 16:35
dido76bg Аз нямах колебания в оборотите, но при рязко спиране (когато някой те засече и чак гасиш колата), падаха на нула и после няма палене. После почна при всяко по-рязко спиране да падат оборотите на 500 и даже алко под тях.

Е как бе, колега, оборотите на 0??? Или под 500??? То стрелката на оборотомера си е ограничена фабрично на 500. Даже при изгасен двигател оборотите ти ще показват 500.

Kostadin`
09-03-2009, 16:49
dido76bg Аз нямах колебания в оборотите, но при рязко спиране (когато някой те засече и чак гасиш колата), падаха на нула и после няма палене. После почна при всяко по-рязко спиране да падат оборотите на 500 и даже алко под тях.

Е как бе, колега, оборотите на 0??? Или под 500??? То стрелката на оборотомера си е ограничена фабрично на 500. Даже при изгасен двигател оборотите ти ще показват 0.
33-ката ги праише същите магарии.При рязко спиране й падат до нула и се вдигат сами,като имате предвид че не е гасена.По едно време даже пък й играеха 0~1000,0~900 .Беше ми смешно как запалена кола на обортомера й показва 0.:rotfl:Ама най-интересното беше ,че с калпав акумулатор ми ги правеше тия номера и на мен и на бащата,а пък с нов нямаше никакъв проблем , вий кажете за к`во е така?

dido76bg
09-03-2009, 20:13
Дросела, не съм го свалял, понеже има гарнигура, а беше събота следобяд и ме беше страх да го свалям. Иначе под вариатора също има гарнитура. Иначе смо застопорих педала на газта и го излъсках докъдето стигнах. Засега тестовете със газ-спирачка са перфектни.
Иначе оборотите падат на 0. Дано не ви се случе да го видите и да чуете как се мъчи на 1 милимунда от 1 цилиндър и умира....

Васил Петров
12-03-2009, 16:11
за колко време може да се замърси дроселовата клапа щото един майстор ми каза че я е чистил преди 7-8мес. когато бях в бокса

kolev
12-03-2009, 17:14
за колко време може да се замърси дроселовата клапа щото един майстор ми каза че я е чистил преди 7-8мес. когато бях в бокса

ако не ти е взел пари за тая работа, да знаеш че те лъже :tooth:

Васил Петров
12-03-2009, 18:27
нещо почвам и аз така да си мисля :starwars:

dido76bg
13-03-2009, 14:02
ами и моя ми бяха казали, че са го чистили, но...
лесно се разкачат маркучите и можете сами да проверите. почиства се също лесно... парцали, кореселин и уред с който да си застопорите педала на газта...
... сега пали от раз...

chico
16-03-2009, 12:12
Такааа... След като почетох в тая тема, решх да мина към действия. Ето ви малко описание и снимки как стават нещата.

Необходими матряли: спрей за чистене на карбуратори, ВД40, некои попиващи материали (салфетки, тоалетна хартия, памук, на който квото му хареса... :knock:)
Първо си намерих МПХ 2-ра ръка. Да, ама се оказа позапецнало, :gruebel: ма тва го разбрах впослествие.

Нямам снимка на самото МПХ, но мисля вече всички знаете къде се намира - над дроселната клапа. Захванато е с 2 болта, които се развиват с "еврейска звезда". Трябва да се внимава, щото между моторчето и алум. основа има ена крехка :bad_evil: гарнитурка (на първата снимка).
За да стигна до дроселната клапа аз лично свалих само дебитомера и после маркуча между него и дросела, но може и да се свали направо от въздушния филтър. Имайте предвид, че маркуча до дросела има разклонение към маслени пари от главата и трябва да се откачи и оттам.
След това застъпвате газта примерно с една отверка между педала и пластмасовото барче :devil:
Как изглежда всичко разкачено може да видите на втората снимка.
Следва яко пръскане с карбураторния спрей, докато изтече сичката гряз изотвътре. Може да се ползват подръчни материали за доизчистване на гадостите в кухините вътре в моторчето и отворите на дросела. Само требе да се внимава МНОГО да не хартиса некой памук по дупките.
След като подсушите к'вото (ако) е останало от карбураторния спрей в моторчето, пръсвате малко ВД40, за да се движи клапата му свободно.
(Забележка :grandpa:: ако не се движи свободно - лошо, явно е клеясало и му требе раздвижване. Процедурата не съм я правил, но мисля, че във Visa-та имаше режим на раздвижване на МПХ :gruebel:)
Как изглежда чистенето на маторя (както и цвета на това, което излиза от него :naughty:) може да видите на последната снимка.

Сглабяне - в обратния ред. При мен (както може да забележите) се нае:bad_evil:а гарнитурката, та се наложи леко подлепване към моторчето за да застане в старата позиция.

Резултати (поне при мен) - малко по-гладка работа на двг. при празен ход, както и липса на гадното придърпване при пуснат педал на газта на скорост.

Засега - толкоз, аре наздраве...

hollyman_R
18-03-2009, 01:51
Е, радостта от добрата работа на празен ход след ултразвуковата баня трая точно 1 месец:((( Днес пак полудяха оборотите. Няколко пъти като спирам /забелязах, че се получава повечето пъти след яко настъпване на газта/ оборотите ми 4-5 пъти играят от 1400 до 600. След това се успокояват на 850, ама...
И ся пак майстори, сервизи, глупости...
Боже, колко мъка има по тези `талянски коли, Боже...:cry:
Айде вече да им забраниш да правят мотори за автомобили, само купета ако може...:rotfl:

kolev
18-03-2009, 10:47
ами пробвай както каза колегата горе да я топнеш в керосинова баня тогава.

Mury
18-03-2009, 14:02
Е, радостта от добрата работа на празен ход след ултразвуковата баня трая точно 1 месец:((( Днес пак полудяха оборотите. Няколко пъти като спирам /забелязах, че се получава повечето пъти след яко настъпване на газта/ оборотите ми 4-5 пъти играят от 1400 до 600. След това се успокояват на 850, ама...
И ся пак майстори, сервизи, глупости...
Боже, колко мъка има по тези `талянски коли, Боже...:cry:
Айде вече да им забраниш да правят мотори за автомобили, само купета ако може...:rotfl:

А МПХ-то чисти ли го,ако не си изчисти го,ако си-пак:dunno::dunno:

Sergey_gigov
18-03-2009, 15:56
бе те и моите обороти така правят напоследък - ръчка и като спра държат 3к обороти и не мърда от там - гася и като я запаля пак всичко е нормално дали е от МПХ или чипа ?

chico
18-03-2009, 16:10
бе те и моите обороти така правят напоследък - ръчка и като спра държат 3к обороти и не мърда от там - гася и като я запаля пак всичко е нормално дали е от МПХ или чипа ?
На колегата WhitePower правеше така от пробити кабели за свещите... Явно се ошашква ЕКУ-то нещо, ненам.

Sergey_gigov
18-03-2009, 18:20
довечера ще разбера дали е от там ;)

Nyte
25-04-2009, 11:34
Колеги, ще вдигна тая тема, защото мисля скоро да разкача машината и да й почистя дроселовата клапа и стъпковото моторче. Преди време ми се беше наводнил лаптопа, купих си един контактен спрей да чистя окислените връзки и сега се чудя дали същия тоя спрей ще ми свърши работа и при чистенето на клапата и стъпковия. Моля ако може някой, който е по-... в час с тия работи да ми каже :) Мерси предварително.

Ето и снимки на контактния спрей:

http://img4.imageshack.us/img4/1037/s1057032.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/4743/s1057033.jpg

hollyman_R
26-04-2009, 20:24
Аз просто свалих отново целия дросел /този път сам, не се доверих на никакви майстори/. Изчистих всичко с коресилин до блясък и сега, 20 дни вече, сичко е на 6. Просто нямам забележки никакви.
Да не чуе дявола, чук чук.

emko
26-04-2009, 21:20
Колеги при мен това с игрането на оборотите е само при студен двигател като покарам малко и се оправя предния собственик каза че, има ламбда сонда за смяна за това правело така апък той е "майстор" ама така като гледам тука може и от друго да е...?

Nyte
27-04-2009, 09:44
Аз просто свалих отново целия дросел /този път сам, не се доверих на никакви майстори/. Изчистих всичко с коресилин до блясък и сега, 20 дни вече, сичко е на 6. Просто нямам забележки никакви.
Да не чуе дявола, чук чук.
А колега след като го разкачиш тоя дросел и стъпковия мотор налага ли се после някакво нулиране на клапата? Че като четох в други теми из форума останах с впечатлението, че след разкачане/смяна на МПХ се налагало нулиране с компютър на дроселовата клапа :sickness:

hollyman_R
28-04-2009, 00:46
Нищо подобно. Сваляш, чистиш, миеш, слагаш пак и моторът пее. Ако е бил там проблемът, разбира се...

stiliyan66
05-05-2009, 20:10
и аз да кажа :-) моята върве6е добре но държе6е 1000 оборота и ускорява6е мудно.от форума ме посъветваха да почистя дебитомера.след операцията запо4на да варира м-у 500 и 1500 оборота когато е по инерция.когато спра и колебаенето спира и държи 900.От форума ме посъветваха да по4истя и дроселовата клапа.след операцията държи 2000 оборота. Ами сега ? кое ще е следващото? и има ли някой който наистина да разбира особено от Бургас?:help:

mariio
05-05-2009, 22:51
колеги тоя проблем го имаме много хора и как не се реши кардинално незнам.а при мен започна и да ми гасне играят играят и ми изгасне.защо?:grandpa:

stiliyan66
05-05-2009, 23:00
имаше виц за Оху-Боху, той казал: нека тези които знаят да кажат на тези които не знаят. Но явно тези които знаят си работят в сервизи и нямат сметка да споделят с индианците:)

tonov
05-05-2009, 23:18
имаше виц за Оху-Боху, той казал: нека тези които знаят да кажат на тези които не знаят. Но явно тези които знаят си работят в сервизи и нямат сметка да споделят с индианците:)

Не е това. Просто оборотите могат да играят от много неща и дистанционно е трудно да се каже еднозначно - от това е. Затова и няма генерално решение, на някой му се оправило от едно, а на друг от друго. Ходете на диагностика вместо да си правите експерименти по метода проба-грешка.

stiliyan66
05-05-2009, 23:41
точно в това е проблема. 3-ма диагностици ми казаха 3 различни неща.след 1-то ми залюляха оборотите и влязох в "отбора".след второто ле клатят но и не падат под 2000.3-я ми каза да сменя клапа,маф и степ мотор. смених него :)
истината е проста и лесна но още не сме я прозряли. това с пин 15 е добро инфо за размисъл...

mariio
06-05-2009, 14:59
колеги ако искаме да сме като европата трябва да не сме толкова гадни и алчни.от познат които кара и тои алфа но в германия ми каза че и тои е имал проблем нещо с електрониката и в сервиза където я закарал хората за да намерят проблема са му слагали нови части докато не са го отстранили и са му сменили само проблемната.не като тук куписи това ако не е от това си купи онова и накрая получаваш инфаркт.неможе ли и тука да е така.

stiliyan66
07-05-2009, 21:35
ако аз разбера не6то по проблема,ще кажа на всички :) днес купих дебитомер за алфата.На BOSCH Е ,номер 0280218019, цена :135 лв. заедно с тръбата (от ауто+) лампата на инжекциона изгасна веднага. Оборотите ми обаче стоят около 2200.Какво ще правим сега??

stiliyan66
08-05-2009, 22:44
Здрасти Алфи, днес на6ият диагностик я закачи, нулира, адаптира и вси4ко е ОК.Вече не клати оборотите и ги държи 1100 по инерция и 850-900 на място. Най-после!!!:bg:излъгахме проблема.Дано е за дълго..

stiliyan66
09-05-2009, 00:18
аз вече нямам проблем с оборотите, но други имат. Много хора са си резнали пин 15 , но някой измерил ли е какво напрежение дава този кабел когато колата е по инерция с висока скорост - над 100, по-ниска 40-60 км/ч и при работа на място?

hollyman_R
09-05-2009, 00:31
Бе к`во е туй "пин 15"???
За пръв път го чувам. Айде некой да ме светне, че срам...

stiliyan66
09-05-2009, 01:11
Originally Posted by mirchozo http://clubalfaromeo.com/forum/images/bassalpha/buttons/viewpost.gif (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=466671#post466671)
Айде като много ги чуваш нещата кажи ми как рязането на въпросната пин15 оправя проблема с износването на МПХ-то.По твоята логика ако е износено МПХ-то би трябвало тези колебания в оборотите да ги има постоянно,без значение дали колата е в движение(независимо от скороста) или в покой.Точно затова според мен проблема идва именно по този пин15, който казва на ЕКУ-то какво да прави,дали да подържа по-високи обороти когато е в движение или съответно по-ниски когато колата е в покой.
Би било добре да се измери какво има на въпросния пин15 на кола с такъв проблем и на кола без такъв проблем,ако са еднакви стойностите ,е тогава вече мога да се съглася че проблема е от някъде другаде.
букса на скоростомера.от кабел 15 компа полу4ава инфо

mariio
11-05-2009, 17:45
Здрасти Алфи, днес на6ият диагностик я закачи, нулира, адаптира и вси4ко е ОК.Вече не клати оборотите и ги държи 1100 по инерция и 850-900 на място. Най-после!!!:bg:излъгахме проблема.Дано е за дълго..

и това е от новият дебитомер?

stiliyan66
11-05-2009, 23:56
сложих нов дебитомер на бош 0280218019 и почистих дроселната клапа.вдигна оборотите на 2200 и пак малко клатеше, но след адаптацията и то не във фирмен сервиз се оправи.Не знам докога, но сега по инерция пада до 1100 или 1000 и на място около 870-880.Друго не съм пипал.

mariio
12-05-2009, 22:44
след смяна на дебитомер или ламбда сонда трябва ли да ходя на диагностика непремено?

iavorpalazov
15-05-2009, 11:24
Здравеите колеги,
аз имам подобен проблем с 1.4 ТС които е следният:паля я студена,започва да падат оборотите,с подаване на газ има прекъсвания до към 2500-3000об. след това се изцежда.Като задържа така 2-3 мин на 3000об. започва да си държи нормални об. без да падат или да бе менят явно позъгрява малко.Прекъсванията остават,при форсиране на място и при каране,след като мине 3000об все едно нищо и няма,върви и набира нормално.
Какво съм правил:почистване на МПХ,дрос.клапа,смяна на ф-рти.Имам съмнения в датчика за положение на дрос.клапа,тъи като го свалих и там кадето е отвора на датчика при въртене на ръка не се вреща в начално положение,свалял съм на няколко коли (не Алфи) при тях се фръща,явно има някаква пружинка тоя датчик.Ако някои е имал такъв проблем нека сподели.Или има наличен датчик да провери дали при него след завъртане се връща.
Поздрави!!!

iavorpalazov
15-05-2009, 16:29
Днес направих два теста на въпросният датчик който споменах по горе:
1.Свалих го и покарах без него-разлика минимална(даже никаква)
2.Замерване по стойности от Аутодата,при затворена клапа-/Аутодата - 1000ом-при мен 1600-1900ом/,при пълно отваряне-/Аутодата -2700ом-при мен е 900-1200ом/ получава се точно обратното.При отваряне на клапата трябва и съпротивлението да се покачва,а при мн пада.
А кажете ми сега за кво иде реч.

basterz
17-05-2009, 00:17
Така колеги да споделя и аз. Понеже имам/имах същият проблем и се чудя какво да правя. Смених дебитомер, ламбда сонда, машинка за оборотите. Сега колата се държи вече по-нормално но има едно голямо НО като освободя от скорост и катоя пусна по инерция оборотите започват да играят от 600,700 до 1200,1300 а спре ли на място заковават на 900. Сега ми остана само дроселовата клапа да изчистя. Някой дали има същият проблем защото прочетох и само на едно място един колега споделя само за него. И дали ще мога сам да си изчистя дроселовата клапа. Сложно ли е понеже чета, че доста колеги сами си я чистят?

hollyman_R
18-05-2009, 01:19
Не е сложно, свали я, изчисти я хубаво с коресилин и си готов. От това ти е проблема и така ще го оправиш.

basterz
18-05-2009, 19:25
Така колеги реших проблема при мен беше всичко заедно :lsabre: сега вече е готово цялата работа със смяна на дебитомер на бош и ламда сонда на бош заедно с почистване на машинката за оборотите и дроселовата клапа излезна 280 лева :clapping: направо съм много щастлив :super: :bravo: на майсторчето :bravo:

hollyman_R
19-05-2009, 16:41
Така колеги реших проблема при мен беше всичко заедно :lsabre: сега вече е готово цялата работа със смяна на дебитомер на бош и ламда сонда на бош заедно с почистване на машинката за оборотите и дроселовата клапа излезна 280 лева :clapping: направо съм много щастлив :super: :bravo: на майсторчето :bravo:

И значи извода какъв ти е???
Кое е било необходимо и кое не???

basterz
20-05-2009, 19:31
Като цяло тръгне ли едното постепенно се скапват и останалите. Защото дебитомера не мери правилно и следва ,че ламбда сондата работи в богата смес. Като цяло и вариатора играе много важна роля и може да е и от него. Но
след операцията с почистването няма проблеми. Сега остана само нов вариатор :on_da_beach:

moulin_m
01-06-2009, 17:18
Здравейте и от мен.
Аз нямах такъв проблем докато не сложих газова на колицата ми. За газта съм сигурен, че е качествена - пълен комплект BRC, слагана при газаджии с добра репутация. Да, обаче сега колата ми работи на газ между 600 и 1000 оборота, като прескача до двете крайности през определени равномерни интервали. Това го прави независимо дали е студена или загряла вече. Истински неприятно е като тръгвам на полусъединител например, представете си как а-ха да тръгне и забие за секунда носа на долу, докато не си повиши сама оборота. Неприятно и странно е, че го прави и на по-високи обороти, без значение от скоростта, с която карам. С две думи колата глъхне и е като спънет кон. На бензин не го усещам и това ме кара да мисля, че проблема е от газовата. Препоръчаха ми да регулирам клапаните( на самата кола), но все пак и някой от вас ако знае нещо по въпроса да каже. И в същност могат ли да се регулират въобще тия клапани, че нещо не ми се вярва това.

tonov
01-06-2009, 21:37
Здравейте и от мен.
Аз нямах такъв проблем докато не сложих газова на колицата ми....

Колега, по-добре задай въпроса си в раздела за "алфи на ГАЗ".

moulin_m
02-06-2009, 19:05
tonov благодаря ти, ама питам тук защото си помислих, че може да изникне причина, която не е свързана с газта като това с клапаните например... ОК де, ще питам и в другия раздел.

ivan dimitrov
03-06-2009, 09:27
---

moulin_m
05-06-2009, 22:08
ivane, да мотора ми е 1.6. Още утре сутрин ще видя и дано е така, че хич не ми се тръгва по мъките (т.е. по майстори). Хич не обичам да пипат много хора, а като не разбирам от нещо и ми е много гадно. Ще пиша като го погледна...

moulin_m
07-06-2009, 11:46
ivan dimitrov, не е от маркучето за съжаление. Май ще пробвам да сменя комплекта кабели и бубината. Гледах ги за 40-50 лв. кабелите и за 115-130 лв. бубината. Свещите вече ги смених... Мерси колеги.

ivan dimitrov
07-06-2009, 17:17
---

kolev
07-06-2009, 21:44
на газаджия да ти настрои газта, ама да не ти реже маркуча на въздуха и да го тъпче с дунапрен или да ти бутне дроселовата да стои открехната и други селянии. това с клапаните е пълна простотия.

moulin_m
07-06-2009, 22:14
Прави го и на едно място като стои колата и със 150км/ч. по магистралата като карам. И е доста неприятно, защото все едно някой ме спъва... Губи за момент обороти (и при двете положения колебанието е в интервал 200-400 оборота, по наблюдения по оборотомера), но не е през еднакви интервали. Понякога го прави през 20 сек. например, понякога може и през минути да се поколебае оборота... много е странно. Те газаджийте и на компа си я закачиха колата и казаха, че е "МОЖЕ БИ" от клапаните.

stiliyan66
29-06-2009, 17:30
Здравейте колеги! От 08.май нямам проблем с клатене на оборотите след описаните интервенции.Бързо и евтино!:drive:

vankata tasi
04-07-2009, 11:20
При мен се оправи след чистене на дросела.
каде се намира този дросел:notify:

stiliyan66
05-07-2009, 00:06
каде се намира този дросел:notify:
Дроселова клапа - между възд. филтър и смук.колектор

clockmaster
21-07-2009, 15:34
Преди 3 дена и аз се наканих най-накрая да си почистя дросела. Колата беше останала без душа, особено докато е студена - натискаш педала, а нЕма ни коне, ни магарета...
Та като махнах въздуховода и се уплаших - вътре по-черно от ауспуха!!! Напоих един парцал с кореселин (това имах) и половин час търках докъдето успях да бръкна, докато спре да излиза чернилка. Не демонтирах целия дросел - първо, щото ме мързи и второ, да не направя някоя друга мизерия...:knock:
После напръсках обилно с вълшебното ВД40 и затворих.
И паля, а оборотите пощуряха - не падат под 2000! Добре че нямах пушка да се гръмна!
Но понеже вече нямах време, викам ще карам така до понеделник и отивам при майстор, няма как...
То пък като покарах 100-тина километра и взе че се успокои и сега си държи нормални обороти и върви та се цепи!!! :Yeeeehaaa:

stiliyan66
21-07-2009, 17:42
Бравос, имаш късмет! На мен не ми паднаха оборотите и майстор ми адаптира клапата .Сега,вече доста време нямам никакви проблеми.Много съм доволен от колата.

Владо79
09-02-2015, 21:19
Колега това с 90-те секунди на контакт и после изключена и после 10 минути на место даде ли резултат?

seaman4
18-03-2015, 11:12
Пич сменяй стъпковото моторче-250-300лв.Скъпо е но върши работа-не се опитвай със секънд хенд

jasonvorxis
19-03-2015, 03:27
Прави го и на едно място като стои колата и със 150км/ч. по магистралата като карам. И е доста неприятно, защото все едно някой ме спъва... Губи за момент обороти (и при двете положения колебанието е в интервал 200-400 оборота, по наблюдения по оборотомера), но не е през еднакви интервали. Понякога го прави през 20 сек. например, понякога може и през минути да се поколебае оборота... много е странно. Те газаджийте и на компа си я закачиха колата и казаха, че е "МОЖЕ БИ" от клапаните.

здравеи колега имах същия проблем с оборотите спирам на светофар и колата се форсираше от 1000 до 2000 2500 , отидох при моито маисторче смени ми датчика на перката на радиатора и кабелите за нея и до там, също само на газ я карам , и проблема се оправи сега държи на място 900 850 .. дано съм ти помогнал

rock psychopath
11-04-2015, 13:00
Колеги каде се намира дроселовата клапа?