View Full Version : Относно турбините ни
Последните дни се ровя из нета и накрая се предадох не мога да намеря информация за турбото ми.... С променлива геометрия ли е или не? Ако не от коя година са и т.н.? Същото ме интересува за 156-те, дали 1.9 JTD 115hp 2001 е с променлива геометрия както и другите по ранни версии. Главно ме интересува това, защото има една 156-а точно тоя двигател за който ви питах по-горе само, че със чип на Black Angels (160hp) , аз съм с чип от същите хора (175-180hp), но работата е там че с това момче, като се пуснахме първия ден много ме яде...2 пъти да съм успял да го взема от 5-6 дръпки. Втория път, когато повторихме упражнението беше по-добре, защото му схванах цаката, че трябва да реагирам преди него и да настъпвам по друг начин, но въпреки това пак ме чешеше на моменти и то доста убедително. Но няма да си кривя душата направо ще си кажа, че повече върви:gruebel: Та затова се интересувах коя кола с какво турбо е понеже това оказва голямо влияние доколкото знам. Също забелязах, че неговото турбо издава различен звук от моя, неговото можех да го чуя чак през затворените си джамове (издаваше много заплашителен и силен рев), а двигателя няма нищо общо със звука на моя...Имам чувстово , че бензин слушам.
Последните дни се ровя из нета и накрая се предадох не мога да намеря информация за турбото ми.... С променлива геометрия ли е или не? Ако не от коя година са и т.н.? Същото ме интересува за 156-те, дали 1.9 JTD 115hp 2001 е с променлива геометрия както и другите по ранни версии. Главно ме интересува това, защото има една 156-а точно тоя двигател за който ви питах по-горе само, че със чип на Black Angels (160hp) , аз съм с чип от същите хора (175-180hp), но работата е там че с това момче, като се пуснахме първия ден много ме яде...2 пъти да съм успял да го взема от 5-6 дръпки. Втория път, когато повторихме упражнението беше по-добре, защото му схванах цаката, че трябва да реагирам преди него и да настъпвам по друг начин, но въпреки това пак ме чешеше на моменти и то доста убедително. Но няма да си кривя душата направо ще си кажа, че повече върви:gruebel: Та затова се интересувах коя кола с какво турбо е понеже това оказва голямо влияние доколкото знам. Също забелязах, че неговото турбо издава различен звук от моя, неговото можех да го чуя чак през затворените си джамове (издаваше много заплашителен и силен рев), а двигателя няма нищо общо със звука на моя...Имам чувстово , че бензин слушам.
Скоро смених турбина и ще ти кажа че за 2.4 JTD всички са с променлива геометрия. Има разлика в начина на работа на различните турбини/като по- ефективни са на 140 и 150 к.с. 2.4jtd от 136к.с./
Скоро смених турбина и ще ти кажа че за 2.4 JTD всички са с променлива геометрия. Има разлика в начина на работа на различните турбини/като по- ефективни са на 140 и 150 к.с. 2.4jtd от 136к.с./
Toва че са с променлива геометрия сигурно ли е защото има мнение на друг колега и то няколко пъти казано че на 136к.с. турбото не е с променлива геометрия
Коки каза , че 136 коньовите не са , но аз все си мисля , че всичките са с променлива :)
Crusader
18-01-2009, 22:24
не са!
не са!
Значи наще 136 магарета не са с променлива?
Значи наще 136 магарета не са с променлива?
Не са бе, кога ще го разберете.
2.4 JTD с мощност 136 к.с. е с обикновена турбина
Не са бе, кога ще го разберете.
2.4 JTD с мощност 136 к.с. е с обикновена турбина
Еми един казва едно друг друго .. а аз като не знам .. :) Това от една страна е хубаво , защото обикновените се ремонтират 8-)
trustworthy
18-01-2009, 22:58
Дали е с променлива геометрия или не има значение, но в случая с конкретното питане на колегата е доста важно какво е управлението на налягането на турбината. При 1.9 двигателите 'обикновените' турбини освен, че са без променлива, са и с механично управление на налягането, докато при тези с променлива има соленоид. Ако е така и при турбинките на 2.4, мисля, че там се крие причината :calc:
Еми един казва едно друг друго .. а аз като не знам .. :) Това от една страна е хубаво , защото обикновените се ремонтират 8-)
Е защо не могат да се ремонтират НЕобикновените?!? Разликата реално е в направляващото апаратче на турбината. Нататък няма никаква разлика с обикновената
И сега 2001 г. 1.9 JTD 115hp с каква турбина излиза, че е?
Коки каза , че 136 коньовите не са , но аз все си мисля , че всичките са с променлива :)
Ами аз това го знам от Бобо. Той ако не знае ... кой? Ето и Пинко потвърди - тя неговата (бивша вече) е от 136 коньовите.
И сега 2001 г. 1.9 JTD 115hp с каква турбина излиза, че е?
Ми не знам, колега, що не питаш в раздела за 156? Ние тука откъде ще знаем като нямаме такива мотори.
И сега 2001 г. 1.9 JTD 115hp с каква турбина излиза, че е?
С променлива геометрия, затова има по-особен звук.
С променлива геометрия, затова има по-особен звук.
Ако твоята турбина има по-особено звук, си приготви ~2000 лева - съвсем скоро ще ти потрябват.:notify:
Според мен това със звука е бошлаф работа... Само по това диагноза не може да се постави :)
. Също забелязах, че неговото турбо издава различен звук от моя, неговото можех да го чуя чак през затворените си джамове (издаваше много заплашителен и силен рев), а двигателя няма нищо общо със звука на моя...Имам чувстово , че бензин слушам.
Най-вероятно е с риплейсмънт филтър колата му... тя и мойта така ама промяната в звука е почти нулева защото моя си влиза в кутията и е с размерите на оригиналния а той ако е сложил някой конусен и е изхвърлил кутията много ясно че ще реве... Само за пример Punto 1.2 Sporting с конус като го форсираш е като мини Ферари :razz: (точно заплашително както го описваш ти) а смятай турбината като смукне какъв е дебита на въздуха преминаващ през филтъра.
П.П. Турбото доколкото съм забелязал съска а не реве
Ами аз това го знам от Бобо. Той ако не знае ... кой? Ето и Пинко потвърди - тя неговата (бивша вече) е от 136 коньовите.
Само да кажа че като си купих колата (136к.с.) Бобо я закачи на компа и ми каза кво и е състоянието... още помня как ми казва думите които тогава ме озадачиха: "Нещо не ми харесва геометрията на турбото ти." В последствие разбрах за турбини с променлива геометрия и много други неща за колите а все още нищо не разбирам :Suicide:.... Та тази реплика на каква мисъл ви навежда.... обикновените турбини имат ли така наречената "геометрия" или тя е присъща само на тези с променлива.... Както и да е аз го питах за смяна ли е той каза: "Не бе перфектна си е се пак е кола на 8 години... Имаш поне 200К километра живот в нея" така че аз съм си доволен и спокоен....:sleep:
trustworthy
20-01-2009, 20:15
П.П. Турбото доколкото съм забелязал съска а не реве
Някои реват, дръги съскат, а трети си умират без някакви видими симптоми. Както казва един познат доктор: 'пушачите си отиват от рак на дробовете, пиячите - от рак на черния дроб, а останалите - от обикновен рак' :no:
Иначе и на мен ми стана интересно как точно влияе променливата геометрия на звука на турбината :dunno:
Някои реват, дръги съскат, а трети си умират без някакви видими симптоми. Както казва един познат доктор: 'пушачите си отиват от рак на дробовете, пиячите - от рак на черния дроб, а останалите - от обикновен рак' :no:
Иначе и на мен ми стана интересно как точно влияе променливата геометрия на звука на турбината :dunno:
Искаш да кажеш че съскането е признак за умирачка така ли?
Искаш да кажеш че съскането е признак за умирачка така ли?
Свирене по-точно .. ДА ! :notify:
Свирене по-точно .. ДА ! :notify:
Е аре стига де мойта СЪСКА като давам газ и се чува само като минавам покрай сгради които да връщат звука и съска точно като Туарега дето карах и е на 900 км .... и неговата ли е за смяна? :notify:
trustworthy
20-01-2009, 20:32
Искаш да кажеш че съскането е признак за умирачка така ли?
Искам да кажа, че няма гаранция. Дали съска, свири, скърца, трака...
Е аре стига де мойта СЪСКА като давам газ и се чува само като минавам покрай сгради които да връщат звука и съска точно като Туарега дето карах и е на 900 км .... и неговата ли е за смяна? :notify:
Има разлика между наще и тези на Туарега :D Ама попринцип знам , че е на лошо като свистят така .. ноо де да знам дано бъркам , че и мойта свири :notify:
nightroller
20-01-2009, 20:43
айде стига бе :) че то тва да свистят и да съскат им е основаната функция еее баси :):):)
айде стига бе :) че то тва да свистят и да съскат им е основаната функция еее баси :):):)
Е тва е отговор :rotfl: Евала... начи да не се притеснявам :Д
trustworthy
20-01-2009, 20:48
Има разлика между наще и тези на Туарега :D Ама попринцип знам , че е на лошо като свистят така .. ноо де да знам дано бъркам , че и мойта свири :notify:
Е каква е тая разлика? Да не се върти наобратно на туарега турбината :D И аз знам, че Не е много добре да свири сушоарчето, но най-сигурният начин е, ако имаш съмнения за турбината, да я закараш да я свалят и да я стендоват. Иначе за някои турбините съскат, за други свирят...субективно е усещането.
Е каква е тая разлика? Да не се върти наобратно на туарега турбината :D И аз знам, че Не е много добре да свири сушоарчето, но най-сигурният начин е, ако имаш съмнения за турбината, да я закараш да я свалят и да я стендоват. Иначе за някои турбините съскат, за други свирят...субективно е усещането.
Еми не е ли по-голяма ? Аз не че съм голям разбирач , но все си мисля , че като е по-голяма се чува повече .. мое наблюдение :)
trustworthy
20-01-2009, 20:57
Еми не е ли по-голяма ? Аз не че съм голям разбирач , но все си мисля , че като е по-голяма се чува повече .. мое наблюдение :)
И аз имам такива наблюдения :cheers:
Ако твоята турбина има по-особено звук, си приготви ~2000 лева - съвсем скоро ще ти потрябват.:notify:
Я опиши какво имаш предвид "особен звук"? Щото има доста особени и особени звукове ;-)
Ами аз това го знам от Бобо. Той ако не знае ... кой? Ето и Пинко потвърди - тя неговата (бивша вече) е от 136 коньовите.
Коки и аз го знам от Екстрийм Тунинг и от "Турбо- механика" от където го взех моето, но все тая дали е с променлива или не.
Ми не съм съвсем сигурен че му е по голяма на Туарега турбината щото и той е R5 2.5 TDI
Ми не съм съвсем сигурен че му е по голяма на Туарега турбината щото и той е R5 2.5 TDI
А те колко коня са ?
А те колко коня са ?
Ако става дума за оная тракторна редосеялка R5 TDI - тя е 174 коня
Ако става дума за оная тракторна редосеялка R5 TDI - тя е 174 коня
Право в целта... както винаги :)
trustworthy
20-01-2009, 22:27
Ако става дума за оная тракторна редосеялка R5 TDI - тя е 174 коня
А ако ставаше дума за 10-цилиндровия, дето ми настръхва косъмът, като го чуя да въздъхва? :super:
А ако ставаше дума за 10-цилиндровия, дето ми настръхва косъмът, като го чуя да въздъхва? :super:
Ми той 10-цилиндровия всъщност е 2 броя R5, работещи на общ колянов вал.
Touareg TDI - 174HP 2.5L D BAC/BLK 03- Garret GT2056V
само за справка, на 166 140/150 к.с. се слага по голяма - GT2256V
Touareg TDI 5.0L D V10TDI 05- GT1852V REA - 2 броя:)
които всяка една е доста малка, но пък са две и моторо е мааалко по голем:) малко... :)
trustworthy
20-01-2009, 23:22
Touareg TDI - 174HP 2.5L D BAC/BLK 03- Garret GT2056V
само за справка, на 166 140/150 к.с. се слага по голяма - GT2256V
Touareg TDI 5.0L D V10TDI 05- GT1852V REA - 2 броя:)
които всяка една е доста малка, но пък са две и моторо е мааалко по голем:) малко... :)
А ся, коя ли има по-голям лаг в случая:calc: А лагът на две турбини не се сумира, когато се сравнява с лага на една, но два пъти по-голяма 8) С това си обяснявам аз настръхването ми, когато чуя десетака :razz:
Най-вероятно е с риплейсмънт филтър колата му... тя и мойта така ама промяната в звука е почти нулева защото моя си влиза в кутията и е с размерите на оригиналния а той ако е сложил някой конусен и е изхвърлил кутията много ясно че ще реве... Само за пример Punto 1.2 Sporting с конус като го форсираш е като мини Ферари :razz: (точно заплашително както го описваш ти) а смятай турбината като смукне какъв е дебита на въздуха преминаващ през филтъра.
П.П. Турбото доколкото съм забелязал съска а не реве
Ми не, човека си е с нормален филтър и определено е рев, което и мен ме зачуди. Прекалено силно съскане прераснало в рев да уточня.
trustworthy
21-01-2009, 08:57
Ми не, човека си е с нормален филтър и определено е рев, което и мен ме зачуди. Прекалено силно съскане прераснало в рев да уточня.
Обикновено ревът на турбината прераства в рев на собственика на даден етап :no: Иначе аз пак си мисля, че това, че те бие, може да се дължи до голяма степен на разлики в управлението на турбината, АКО има такива. Не знам как е при 2.4, но при 1.9 разликите са огромни, докато привидно имаме 10 коня повече за по-модерния вариант на турбината, а въртящият момент си е почти същия като на 105 коньовия.
panbp2014
22-01-2009, 15:53
http://www.unitechturbo.com/index_bg.html
Обикновено ревът на турбината прераства в рев на собственика на даден етап :no: Иначе аз пак си мисля, че това, че те бие, може да се дължи до голяма степен на разлики в управлението на турбината, АКО има такива. Не знам как е при 2.4, но при 1.9 разликите са огромни, докато привидно имаме 10 коня повече за по-модерния вариант на турбината, а въртящият момент си е почти същия като на 105 коньовия.
Мисля че става въпрос по-скоро за типичното свистене, тип реактивен двигател, а не за рев, като става въпрос за звукови разлики.
Не са бе, кога ще го разберете.
2.4 JTD с мощност 136 к.с. е с обикновена турбина
Кой модел на турбината е в случая при 166-ца без променлива геометрия?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.