Log in

View Full Version : Не работи вентилатора на климатика



155_8000rpm
19-01-2009, 22:27
Колеги,днес както си работеше климата(ползвам я само на екон като парно)слизам от колата качвам се после пускам духалката,ама не ще да духа.Бушон,реле?Даите идеи.

The_Game
19-01-2009, 22:30
Колеги,днес както си работеше климата(ползвам я само на екон като парно)слизам от колата качвам се после пускам духалката,ама не ще да духа.Бушон,реле?Даите идеи.


Идея, бушона или релето .

155_8000rpm
19-01-2009, 22:51
Вие на ташак го обърнахте,мен ми се реве тия се подиграват :not-fair:.Кажете къде е бушона при другите ли е до педалите?:cold:

155_8000rpm
20-01-2009, 18:42
КЛЮЧ

hsr
20-01-2009, 18:52
И в крайна сметка какво се оказа ?

Furious 155
20-01-2009, 19:31
КЛЮЧ
както ти казах бушона в таблото до съединителя ли беше?

155_8000rpm
20-01-2009, 19:36
Бушона е здрав.Колеги аз ако знам кво е щях да ви кажа,ама не знам.Тази сутрин слизам,паля,пускам климата и духа та се къса.Явно е лоша връзка нещо.Ще проверявам по-обстойно,ама по светло,че снощи се дупих с фенерчето на запалката.Нали знаете,че нашите алфи винаги си имат собствено мнение:hehehm:.

155_8000rpm
22-01-2009, 19:01
Добре,че не сте заключили темата.Абе колеги ша фана да утрепа някой,тва вентилаторче си прави квото си иска.Вчера работеше,днес въобще не ще да отхапе.Бърках под жабката всичко си е на място.По едно време на дисплея с градусите ми изписа нещо на инджикитайски,спрях го и го пуснах пак и му дойде акъла.Кажете кво да разглобявам кво да гледам,вече не знам.

155_8000rpm
22-01-2009, 19:43
Някой да каже къде точно е тая перка и как да се добера до нея.Ще съм му много благодарен.

pr_00f
22-01-2009, 21:37
В краката на пътника - наведи се и гледай внимателно. Вентилатора много ясно се вижда - големичък е.
Основно този проблем работи/неработи се получава от там - на мен първият път като ми се случи беше като возих един много висок познат който явно ми беше наритал кабелите.
Огледай връзките внимателно и ги разкачи / почисти.
Моята беше версия без климатроник и имах и една джаджа ( някакво голямо съпротивление ) и служеше за определяне на скоростта на въртене което седеше до вентилатора от страна на двигателя.
Тя като ми беше сдала багажа не ми работеше 3-та степен.

155_8000rpm
22-01-2009, 22:00
Мерси колега.Значи под жабката виждам една черна кутия голяма цилиндрична форма(кръгла)....абе неопределена.Тва ли е прословутия вентилатор.Аз там гледах,разкачих всички букси,но не видях нищо нередно и се отказах.От тая кутия излиза черно кабел4е с няква странна обувка е прикрепено,е тва кво е не знам.

delian1978
22-01-2009, 22:08
Колега,точно това е вентилатора.Сваля се като се завърта обратно на часовника сувсем налко и после се издърпва надолу.Така както обясняваш може и четките на моторчето да са заминали или съпротивлението което е на гърба на вентилатора(както ти писа колега по-горе).Провери тези неща някъде там е проблема.При мен бе заминал потенциометъра и на ниски степени вентилаторът работеше все едно е клеясал само на максимум беше наред.

155_8000rpm
22-01-2009, 22:17
Благодаря за отговорите.Дано ако е заминало не е много парички,че се охарчих доста тая зима(серво,спирачна помпа,реглаж клапани).

delian1978
22-01-2009, 22:25
Благодаря за отговорите.Дано ако е заминало не е много парички,че се охарчих доста тая зима(серво,спирачна помпа,реглаж клапани).

Аз имам вентилатор в изправност ако ти е там проблема звънни и ще се разберем,ама немам потенциометъра и акот и трябва той има бая колеги да продават части във форума.Така няма да ти излезе скъпо.Ама както обясняваш ной-прилича на лош контакт някъде по системата или четки а те се сменят.Успех.

hsr
23-01-2009, 12:27
Така като сте подхванали темата за вентилаторите, я кажете от какво може да се получава едно "стържене" на ниските скорости, което на 4-та изчезва ?

delian1978
23-01-2009, 18:15
Така като сте подхванали темата за вентилаторите, я кажете от какво може да се получава едно "стържене" на ниските скорости, което на 4-та изчезва ?
Колега,точно същия проблем беше при мен.Помислих че вентилаторът е сдал багажа и си купих нов,а се оказа гадния резистор до него,който имах резервен.Смених го и сега всичко е наред,така че там ти е проблема 100%,гарантирам.

ALFA CORSE
23-01-2009, 18:32
Така като сте подхванали темата за вентилаторите, я кажете от какво може да се получава едно "стържене" на ниските скорости, което на 4-та изчезва ?

При мен имаше такова стържене на ниските скорости, когато е студено и си беше от пресъхнали втулки... малко смазване със спрей и вече две години не се е обаждал :)

TRENDi
23-01-2009, 18:41
При мен имаше такова стържене на ниските скорости, когато е студено и си беше от пресъхнали втулки... малко смазване със спрей и вече две години не се е обаждал :)

И моя го лекувам така, само дето при мен кара макс до 6 месеца и пак застъргва на 1 и 2.

hsr
23-01-2009, 18:48
При мен имаше такова стържене на ниските скорости, когато е студено и си беше от пресъхнали втулки... малко смазване със спрей и вече две години не се е обаждал :)

И на мен ми се вижда по-логично да е от втулки или нещо подобно, отколкото от резистор :roll:

pr_00f
23-01-2009, 22:34
Вентилатора се сваля с леко завъртане - вярно е.
Обаче има и една контра рапидка за да не се пада в движение.
Така че не го напъвайте много преди да сте проверили за наличието и.

hsr
24-01-2009, 12:35
Вентилатора се сваля с леко завъртане - вярно е.
Обаче има и една контра рапидка за да не се пада в движение.
Така че не го напъвайте много преди да сте проверили за наличието и.

При мен обаче явно е сваляно и преди и непрактичния по принцип италианец е решил да ме улесни :) Кажете с какво да го смажа, че не ми се купва ВД40 ? Мисля да го пръсна със спрей за смазване на вериги на мотори :) ???
__________________________________________________ _______

Edit: Смазах го с обикновено моторно масло и настана тишина :)
Колкото изкара, пък после пак ще го смажа. Поне свалянето и слагането става лесно.

ПП: TRENDi, ти имаш ли филтър за купето? Аз нямам и затова влизат какви ли не боклуци, че
дори и листа. Ако и ти нямаш вероятно затова трябва да се смазва по често.

155_8000rpm
24-01-2009, 18:56
Аз имам вентилатор в изправност ако ти е там проблема звънни и ще се разберем,ама немам потенциометъра и акот и трябва той има бая колеги да продават части във форума.Така няма да ти излезе скъпо.Ама както обясняваш ной-прилича на лош контакт някъде по системата или четки а те се сменят.Успех.
Благодаря за съветите утре ще го погледна.Ако има нещо ще се свържем.Не знам дали е лош контакт,то и аз така си мислех,но днес фалира напълно,така че проблема ще е по сериозно.И не ме е срам да кажа,че ако не бяхте вие още щях да се чудя ква е тая черна кутия:new_Eyecrazy:.Квото знам знам,ама квото не знам питам нали сме за това тука...:big_bow_down:

pr_00f
25-01-2009, 09:30
Ето тук се завива рапидката.

155_8000rpm
25-01-2009, 14:57
Е отказвам се,ще се ходи на жичкаджия.Днес преобърнах всичко.Всичко си е на място връзките са добри навсякъде.Не ще да отлепи и тва е,да не би да е от управлението.

milenmilan
25-01-2009, 23:42
Аз не се вписвам в темата,но помагайте като дам на контакт или запаля колата климатроника духа а съм го изключил, що така???

155_8000rpm
26-01-2009, 19:13
От днес съм пак с духалка:bounce8:.Оказа се,че просто не е идвал ток до вентилатора от главното захранване.Та така за 15 кинта пак ми е топло и са ми чисти стъклата.ЕЕЕЕЕЕЙ голям кеф тва.

Madjo
23-04-2009, 23:17
колеги,
аз имам същия проблем - спря да духа вентилатора :(
свалих го, единия кабел "-"а беше разпоен от моторчето. запоих го и го сложих пак, всички букси и кабелчета са ОК, обаче пак не тръгна д***а.:drinking::Tease:
замерих буксата която влиза във вентилатора и се оказа че не идва ток до нея. :ghost:
Бушона е здрав /откъм краката на шофьора/.

моля да ме посъветвате дали някъде по трасето има прекъснат кабел или има някакъв 2-и бушон или реле за тоя ш**ан вентилатор :о
благодаря ви предварително :please:

Rider_alfa155
24-04-2009, 10:01
колега погледни в краката на пътника, под мотора на парното, там имаш едни куплунги и кабели разни
ако са ти човъркали там кабелите няма да имаш никакво движение на климатика и на парното сигурно имаш още някой разкачен кабел и от нея страна

Madjo
26-04-2009, 22:54
проблема ми се оказа прекъснат кабел между бушона и вентилатора :prescription: прекараха ми нов и всичко е ОК сега :bounce8:
благодаря на колегите 155_8000rpm и Rider_alfa155 за съветите :thumbup: