PDA

View Full Version : Проблем със скоростите



p3shku
23-01-2009, 15:10
Колеги вчера като се прибирах от Благоевград и скоростния лост почна да се мърда много трудно. Със сила трябва да го местиш и примерно като го преместиш в ляво или дясно си остава там не се връща в средата. И 6та скорост влиза само като от свободна преместиш лоста през пета и после 6та... Някви идеи дали не е нещо просто... или на сервиз :(

leketo84
23-01-2009, 15:49
Колеги вчера като се прибирах от Благоевград и скоростния лост почна да се мърда много трудно. Със сила трябва да го местиш и примерно като го преместиш в ляво или дясно си остава там не се връща в средата. И 6та скорост влиза само като от свободна преместиш лоста през пета и после 6та... Някви идеи дали не е нещо просто... или на сервиз :(
Подобно беше и при мен и се оказа счупен коаксиален лагер на съединителя !!! :surrender:

p3shku
23-01-2009, 15:58
Подобно беше и при мен и се оказа счупен коаксиален лагер на съединителя !!! :surrender:

тва в финикийски знаци какво значи... и най важното мога ли да дойда в събота така.... :(

leketo84
23-01-2009, 17:41
тва в финикийски знаци какво значи... и най важното мога ли да дойда в събота така.... :(
Значи като пари е така 100лв лагер , ако искаш комплект съединител 350лева(аз така направих,но не са били за смяна дисковете)и за труд различно от 150 та и нагоре ! Но не казвам че при теб е същия проблема в никакъв случай , аз така карах 2-дена и вече не можех да вкарам на скорост ! И все пак ако наистина е там проблема по добре не тръгвай на път !!! :dunno:

Коки
23-01-2009, 17:45
Колеги вчера като се прибирах от Благоевград и скоростния лост почна да се мърда много трудно. Със сила трябва да го местиш и примерно като го преместиш в ляво или дясно си остава там не се връща в средата. И 6та скорост влиза само като от свободна преместиш лоста през пета и после 6та... Някви идеи дали не е нещо просто... или на сервиз :(

Според мен - час по-скоро на сервиз. Трябва да ти видят механизма и т.н. Дори да е нещо просто, некомпетентната намеса може да доведе до тежки последици. Преди 3 години едни в един известен сервиз ми таковаха таковата на скоростите на Дедрата, след което се изръсих 600 кинта за ремонт при Ники Златков. Оказа се, че ако тъпаците от другия сервиз не бяха пипали, ремонтът би излязъл около 150 лв.

p3shku
23-01-2009, 19:19
Според мен - час по-скоро на сервиз.

пфффф... голям "късметлия" съм... така ми се идваше на Невски... сега трябва да дойда с шведина или пък да рискувам 500 метра от нас до практикер.

valjo
23-01-2009, 23:11
Подобно беше и при мен и се оказа счупен коаксиален лагер на съединителя !!! :surrender:
лагера е аксиален, не коаксиален:)))) и аз в началото мислех така де, просто уточнявам:)

leketo84
24-01-2009, 00:04
лагера е аксиален, не коаксиален:)))) и аз в началото мислех така де, просто уточнявам:)
Мерси за поправката ! Усетих че май не съм слушал внимателно майсторите ! :roll:

EMo0o
24-01-2009, 08:59
Коаксиален е кабела за кабелната у вас :D:D

EMo0o
24-01-2009, 09:00
пфффф... голям "късметлия" съм... така ми се идваше на Невски... сега трябва да дойда с шведина или пък да рискувам 500 метра от нас до практикер.

Колега по-добре не рискувай .. няма да е последната среща :) Но това не пречи да дойдеш и без алфата :)

p3shku
25-01-2009, 16:47
Оправено.... Някакво нещо което реди скоростите беше останало без масло/смазка и клеясало... намира се като застанеш пред колата от дясно и леко отзад двигателя.. има маншон и там се пълнин с грес

leketo84
26-01-2009, 00:07
Оправено.... Някакво нещо което реди скоростите беше останало без масло/смазка и клеясало... намира се като застанеш пред колата от дясно и леко отзад двигателя.. има маншон и там се пълнин с грес
Идеално , добре че е било малкия дявол !:grin:

dakata
02-02-2009, 19:17
Оправено.... Някакво нещо което реди скоростите беше останало без масло/смазка и клеясало... намира се като застанеш пред колата от дясно и леко отзад двигателя.. има маншон и там се пълнин с грес

ЯЯЯ я обясни по точно колега къде точно се намира т'ва дет се пълни с грес или там к'вото трябва,че и аз го имам същия проблем:pokey: на скоростната кутия ли е или къде?

p3shku
02-02-2009, 19:46
ЯЯЯ я обясни по точно колега къде точно се намира т'ва дет се пълни с грес или там к'вото трябва,че и аз го имам същия проблем:pokey: на скоростната кутия ли е или къде?

Ами как да ти обясня... Не го правих аз а един приятел дето само на него позволявам да ми пипа по колата... Той ми показа каде е това нещо... като застанеш пред колата вдясно... Ха имам снимки.... значи първата снимка на която маркуча е качен там очертаното е горе долу да си имаш идея каде е... отдолу някъде... а на другата снимка се вижда самото маншонче и лостовете към него... няма как да го сбъркаш... мене обаче ми направи впечатление че е скъсан маншона и май ще е временно тва... Моя човек каза че го е вадил и чистил и гресирал ама било много на гадно място :(

Дано съм ти бил полезен ;)

leketo84
02-02-2009, 21:34
Ами как да ти обясня...

Дано съм ти бил полезен ;)
Евала обяснението и снимките са много добри ! Все пак дано не ми се налага ! :thumbup:

p3shku
02-02-2009, 22:53
Евала обяснението и снимките са много добри ! Все пак дано не ми се налага ! :thumbup:

... то обяснението е добро ама на бензинките дали е там :dunno:

leketo84
02-02-2009, 23:18
... то обяснението е добро ама на бензинките дали е там :dunno:
ХахА прав си , дано е там !!!! :strong:

dakata
03-02-2009, 07:53
Ами как да ти обясня... Не го правих аз а един приятел дето само на него позволявам да ми пипа по колата... Той ми показа каде е това нещо... като застанеш пред колата вдясно... Ха имам снимки.... значи първата снимка на която маркуча е качен там очертаното е горе долу да си имаш идея каде е... отдолу някъде... а на другата снимка се вижда самото маншонче и лостовете към него... няма как да го сбъркаш... мене обаче ми направи впечатление че е скъсан маншона и май ще е временно тва... Моя човек каза че го е вадил и чистил и гресирал ама било много на гадно място :(

Дано съм ти бил полезен ;)

Благодаря ти много за инфото отивам да видя к'во мога да направя:idea2:

dakata
03-02-2009, 07:58
... то обяснението е добро ама на бензинките дали е там :dunno:

:new_Eyecrazy: АААА той колегата с нафта!!!!!Ама нищо де длъжен съм да проверя току виж се окаже че е на същото място:-o

Mury
03-02-2009, 13:28
... то обяснението е добро ама на бензинките дали е там :dunno:

Там е,нарича се избирач на скоростите,и подложен силно на атмосферни влияния,затова е възможно да клеяса,макар че това е първата Алфа,на която чувам да е клеясал избирача:new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:

p3shku
30-03-2009, 02:07
Колеги проблема от първия ми пост е пак на лице... Сега забелязах че се появява само когато карам по дълго и колата загрее... след като истине проблема го няма.. Съвети някакви преди да отида за пореден път на сервиз.. :wallbash:

Коки
30-03-2009, 21:45
Колеги проблема от първия ми пост е пак на лице... Сега забелязах че се появява само когато карам по дълго и колата загрее... след като истине проблема го няма.. Съвети някакви преди да отида за пореден път на сервиз.. :wallbash:

А ти досега в кой сервиз си ходил за този проблем?

p3shku
30-03-2009, 22:01
А ти досега в кой сервиз си ходил за този проблем?


Оправено.... Някакво нещо което реди скоростите беше останало без масло/смазка и клеясало... намира се като застанеш пред колата от дясно и леко отзад двигателя.. има маншон и там се пълнин с грес

Сервиза се казва Стефан:), но май тоя проблем не е лъжица за неговата уста... а тва за сервиза образно го казах защото две седмици колата беше на трупчета заради картера... огледи глупости... знаете как е.

moniiii
31-05-2009, 13:23
Сервиза се казва Стефан:), но май тоя проблем не е лъжица за неговата уста... а тва за сервиза образно го казах защото две седмици колата беше на трупчета заради картера... огледи глупости... знаете как е.
Да изровим малко темата от прахта....
колега има ли развитие на проблема ти, и ако е решен, ще те помоля да кажеш какво беше,щото и на мен почнаха да ми заяждат леко скоростите...

JK
31-05-2009, 13:52
Аз ако може да използвам тази тема, че пак е свързана със скорости :) Та проблемът при наща 166-ца е, че при малко по продължително каране или високи обороти на 1 скорост, колата изключва от скорост. Имате ли представа от какво може да е и какво ще ни коства евентуалния ремонт :)

p3shku
01-06-2009, 09:39
Да изровим малко темата от прахта....
колега има ли развитие на проблема ти, и ако е решен, ще те помоля да кажеш какво беше,щото и на мен почнаха да ми заяждат леко скоростите...

Последно се оказаха жилата на скоростите... просто са им напукани краищата и не се движат плавно... а иначе избирача на скоростите и той много клеясал беше и след смазването се пооправи но не за дълго.. А жилата още не са сменени между другото... просот нямам време но сега тая събота и неделя мисля да я свърша тая работа и ще пиша

moniiii
01-06-2009, 18:09
Последно се оказаха жилата на скоростите... просто са им напукани краищата и не се движат плавно... а иначе избирача на скоростите и той много клеясал беше и след смазването се пооправи но не за дълго.. А жилата още не са сменени между другото... просот нямам време но сега тая събота и неделя мисля да я свърша тая работа и ще пиша
Дааам и при мене маи такива се оказват нещата...

Ceab
10-06-2009, 19:33
Ами при мен имаше проблем с релето и бушона на него, за което казаха колегите. При моята кола беше нагорял бушона и един ден перката не включи изобщо. Ако обаче ти включва перката при загрял двигател, а с климатик не - най-вероятно е пресостата.

Linkestis
04-11-2009, 18:09
p3shku,реши ли проблема?
Със смяна на жилата оправиха ли се скоростите?
А и колко струват жилата?

Linkestis
12-11-2009, 18:55
:director: казвайте кои как е оправил проблема..
ще откъртя лоста на първа предавка.
възможно ли е проблема да идва от не добре обезвъздушена система след смяна на съединител и помпа?

p3shku
12-11-2009, 19:03
Колега при мен нямаше заяждане при ваденето на скоростите... просто движението на лоста беше много тегаво. Но се оправи лятото и проблеми и оплаквания съм нямал от тогава. Ще видим тази зима как стоят нещата

Linkestis
12-11-2009, 19:09
Не не ...при ваденето нямам проблем,само при вкарването на 1-ва предавка

Коки
13-11-2009, 11:16
Не не ...при ваденето нямам проблем,само при вкарването на 1-ва предавка

И на двете ми коли първа влиза трудно, особено ако колата леко се движи. Като включваш 1-ва гледай да не си на спирачка (на ръчна може). Ако си в движение, като изключиш от накаква скорост, пусни за малко съединителя, после пак го натисни и тогава ръчкай 1-ва.

Linkestis
13-11-2009, 11:57
И на двете ми коли първа влиза трудно, особено ако колата леко се движи. Като включваш 1-ва гледай да не си на спирачка (на ръчна може). Ако си в движение, като изключиш от накаква скорост, пусни за малко съединителя, после пак го натисни и тогава ръчкай 1-ва.

Да така правя/прави жена ми/ но е дразнещо,още повече че на другата всичко е като по масло.

JK
13-11-2009, 23:05
Аз ако може да използвам тази тема, че пак е свързана със скорости :) Та проблемът при наща 166-ца е, че при малко по продължително каране или високи обороти на 1 скорост, колата изключва от скорост. Имате ли представа от какво може да е и какво ще ни коства евентуалния ремонт :)

На моя въпрос няма ли кой да отговори :)

Bobo
13-11-2009, 23:18
На моя въпрос няма ли кой да отговори :)

Най вероятно муфата си е заминала ремонта излиза около 500лв с частите ;)

JK
15-11-2009, 12:36
Най вероятно муфата си е заминала ремонта излиза около 500лв с частите ;)

Благодаря ! :)

Ass
16-11-2009, 10:40
Да така правя/прави жена ми/ но е дразнещо,още повече че на другата всичко е като по масло.

Точно така не трябва да се прави!

Коки
20-11-2009, 14:32
Точно така не трябва да се прави!

И защо не трябва да се прави така?

Ass
21-11-2009, 10:03
При преминаване от по-висока на ниска предавка се подава "междинна гас", същото и когато се движиш по инерция и включваш на скорост - особено на 1-ва!
Това, което си описал се прави при преминаване от ниска на по-висока предавка, но при синхронизираните скоростни кутии не е наложително;
Целта и на двете "упражнения" е да се сихронизират максимално оборотите на первичния и вторичния вал в скоростната кутия за по-лесно зацепване на запчатките и по-малко износване на сихронизаторите.
Това със сигурност го знаете и предполагам, че просто не си се изразил точно!?

iliata68
21-11-2009, 16:33
Колеги при мен проблема със скоростите се реши със сваляне на скоростната кутия,при мен след като загрее и трудно почти невъзможно ставаше включването и съответно изключването на пета и задна скорост .
Оказа се че оста на петата и задната беше надраскана ,след финно шлайфане със три вида водни шкурки /на струг беше захваната оста/, я сглобиха и вече втори месец карам без проблеми .

Alfa 156 1.8 T.S.98
Alfa 166 2.0 T.S.00

Коки
23-11-2009, 09:42
.... Това, което си описал се прави при преминаване от ниска на по-висока предавка, но при синхронизираните скоростни кутии не е наложително...

Това, което ти си описал също не е наложително при синхронизираните скоростни кутии, така че не разбирам къде е проблемът. Не ми казвай, че трябва да си карам кораба с двойно амбриране и междинна газ :)

Ass
23-11-2009, 13:10
...... Ако си в движение, като изключиш от накаква скорост, пусни за малко съединителя, после пак го натисни и тогава ръчкай 1-ва.

Не аз, а ти съветваш колегата да прави нещо което с нищо не му помага!!!!!!!!!!!!

Коки
23-11-2009, 14:14
Не аз, а ти съветваш колегата да прави нещо което с нищо не му помага!!!!!!!!!!!!

На мен ми помага, щото 1-ва влиза ;)

old alfist
25-11-2009, 22:42
Най вероятно муфата си е заминала ремонта излиза около 500лв с частите ;)
И аз благодаря !!!