Log in

View Full Version : Тръба или резонаторно гърне да сложа ?



DanchoTodorov
23-01-2009, 15:34
Колеги мисля, че дойде време да махам катализатора , защото е запушен и започна да ми прави бая мизерийки . За нов не ми се дават 200-300 лв ,така че мисля да мина на вариянт тръба или резонаторно гърне . Ходих в един сервиз за ауспуси и ми казаха че ако искам тръба щели да ми го направат без пари , тоест да вземат катализатора и да ми сложат тръбата на негово място , а другия вариянт бил резонаторно гърне за 50 лв . Та въпроса ми е каква е разликата м/у тръбата и резонаторното гърне и има ли смисъл да се дават тези 50 лв за такова гърне

mariio
23-01-2009, 15:41
слагаи резонатор.50лв ама ти взимат и катализатора?

DanchoTodorov
23-01-2009, 15:48
да

РуменАндонов
23-01-2009, 15:59
В Ем комплект за 50лв.ти слагат резонаторно гърне с една год.гаранция и не ти взимат катализатора.После има едно момче в форума(виж в купува) ще ти го купи.

kolev
23-01-2009, 16:18
и ще ти го купят за повече от 50.

blabla
23-01-2009, 16:53
Има смисъл
С тръба ще звучиш кат шумахер :Yeeeehaaa:
И ще се обръщат след тебе

alfapz
23-01-2009, 17:26
Колега , преди алфата имах Клио 1.4i ... един ден реших да махна катализатора и сложих права тръба. Звука коренно се промени , както каза колегата горе - започваха да се обръщат по мен хората ... От там дойдоха други проблеми , преебаха ми също ламбда сондата тия майсторчета ... Сега карам боксер като теб , изобщо не си и помислям да махам катализатора или още повече да не сложа резонаторно гърне поне. Звука сега е невероятен (поне за мен) , изобщо не ми се наема с това. Всяко нещо , което е сложено от производителя е , защото е имало за какво , а не за да го махаме :) Изборът е твой :thumbup:

Balagan
23-01-2009, 18:27
Ако няма заместител на катализатора демек резонатор компютъра ще почне да се побърква ! защото газовете ще излизат по бързо и така ще се прецакаш па и отделно шума дето го споменаха по горе мен лично ми струваше 0лв танто за кукуригу ! демек катализата срещу резонатора и ремонта ! ама това беше лятото сега е криза иииии нема пари и не изкупуват толкова много :waving: !

ngbauns
23-01-2009, 21:33
парво не се казва резонаторно гарне а се казва резонансно гарне.и разликата между резонатор и резонансно гарно е огромно.и какъв тоя резонатор за 50 лева?слагаш си един резонатор и една траба на 60 мм и ти си човека по които ште се обраштат ако разбира се искаш това.

BaiJedi
23-01-2009, 21:35
@DanchoTodorov Направи следното-удари с ръка по катализатора да провериш дали клопа питата вътре. Ако да-за смяна е. Ако има намачкано от удари по корпуса му също не е добре. Почукай с нещо метално по катализатора и ако звъни значи е празен. Най сигурният начин да разбереш състоянието му обаче е да отидеш в някой пункт за годишни прегледи и да искаш да ти премерят отработените газове. Не го махай без нужда! Увери се първо,че проблема е точно там! Ако все пак се налага,тогава слагай резонатор с филтър и камера. Така колата не става по-шумна и не се бърка работата на ламбда сондата. Старите катализатори в момента вървят около 60лв.кг.

Balagan
24-01-2009, 10:05
Най-добрата обосновка ! РЕЗОНАТОР си е баш думата и майсторчетата така му казват !

Заро
24-01-2009, 11:04
Колега, това 50 лева и да ти вземат катализатора си е чист обир.
Не мен ми сложиха резонаторно гърне в Ем комплект, за 55лв и после продадох катализатора за 50лв. Куповача го намерих в раздел Купува/Продава :)

bobi_kz
25-01-2009, 13:55
аз съм с тръба и звуча като шумахер както и писал колегата :thumbup:

mordohy
03-02-2009, 22:33
Тая мода на всякаква цена да ...ме гявола,ще ни излезе през носа.Катализатора е нужен.Аз днеска си сложих нов и не мисля,че съм се пре...бал.Алфи пак замърка доволно,но като временно решение,препоръчвам резонансното гърне.Иначе се сбърква системата

didko_boy
04-02-2009, 16:50
колеги аз съм с тръба вместо катализатор и 3 (три) резонатора вместо заглушителни гарнета , на всичкото отгоре имам и въздушен филтър конус (и от там се чува яко) НЯМАМ проблеми с ламбда сонда НЯМАМ проблеми с ниски и високи обороти НЯМАМ проблеми с "бъркане на двигателя" !!! карам си така вече 5 месеца повече от 10 000 км ! някои ще пробва ли да ме убеди че махането на катализатора ПРЕЧИ ???

KoRny
05-02-2009, 13:57
Е аз на моя алфонсо свалих катализатора,с една щанга му изкормих карантиите и пак го сложих.Звука се промени,вървежа нз,но като я изрежа на която и да е предавка примерно до 6500 и като превключа на следващата,колата не може да поеме,забива муцуна,тръгва да гасне,изключвам от скорост оборотите падат дори и под 800 и след 2-3 сек. се осъзнае и пак заработи добре.Тва не се получава всеки път като я изрежа,но определено не е само като е студена,нз дали е от ламбдата или бензиновия филтър да сменя,защото имам чувството,че не и достига гориво,май една диагностика ще си каже най-добре

frantic
05-02-2009, 14:11
:boxed:Аз преди няколко месеца си махнах катализатора, при някакъв който ми сложи някакво гърненце на негово място и пари не искаше, ама ми взе какализатора. Май се прекарах, ама както и да е. Тогава не питах какво ми е сложил от много акъл и сега се чудя РЕЗОНАТОРНО ГЪРНE ли ми е сложил или тръба. По ми мяза на тръба, малко по-широко е от тръбата която си е между гърнетата. Някой да ми подскаже.............?

vlado_gg
05-02-2009, 17:14
.............

Alfa User
05-02-2009, 18:06
За 155 - изкупиха катализатора и на двете ни коли, и равносметката е : резонансно гърне + труда + 20 кинта чиста печалба за мене. Всичко това защото ми взеха катализатора. Вървежа се подобри чувствително, грешки в ECU-тата не се записват. Обаче много е важно кой и как ще ти направи монтажа. Успех на всички, на които им предстои тази операция.
Между другото - информация на ухо - от догодина минаването на технически преглед ще е обвързано на 100% със наличието на работещ катализатор (т.е. емисии на вредни газове в нормите на EU) - това разбира се важи за минаването по "редовния" начин на ГТП :hehe:

krasvag
05-02-2009, 22:28
Аз също карам с кух катализатор около година и нямам никакви проблеми,единственото нещо е, че наистина звука е малко 'WRC' :))))

DanchoTodorov
06-02-2009, 14:21
Преди няколко дни махнах катализатора и сложих резонаторно гърне. Катализатора беше доста запушен и ефекта от резонаторното гърне сега е , че колата определено се отпуши и върви повече . Е , вярно е ,че и звука се промени , но едното за сметка на другото. Като цени - 59 лв резонаторно гърне с труд (в М-Комплект 33) , и за 50 лв един колега от форума ми изкупи катализатора .

mordohy
08-02-2009, 10:25
колеги аз съм с тръба вместо катализатор и 3 (три) резонатора вместо заглушителни гарнета , на всичкото отгоре имам и въздушен филтър конус (и от там се чува яко) НЯМАМ проблеми с ламбда сонда НЯМАМ проблеми с ниски и високи обороти НЯМАМ проблеми с "бъркане на двигателя" !!! карам си така вече 5 месеца повече от 10 000 км ! някои ще пробва ли да ме убеди че махането на катализатора ПРЕЧИ ???
Тука явно няма,но излез с тоя "тунинг" в странство и е много вероятно да ти друснат една хубава глоба между 700-1200 евро,а след това да те вкарат в сервиз за пълен "сервиз"-още толкова и ще бъдеш убеден напълно.Да не казвам,че закона в Европа не допуска махането на катализатора и щом го има от завода производител,следователно трябва да е там.Мечката се е разиграла при комшиите и скоро ще дойде и у нас.Мисълта ми е:има ли катализатор,не го махайте за жълти стотинки,защото после ще плащате много повече.Мода е сега,когато я закараш на майстор,първото е да ти изтърбушат катализатора,за да приберат питата.Много скоро ще започнеме пак да ги слагаме масово и колкото и да хитрееме , това ни чака.Иначе,до като дойде това време,по-добре е резонансното гърне.Знам,че никой не убедих,ама да не кажете,че не съм ви предупредил:Tease:

didko_boy
10-02-2009, 13:15
Тука явно няма,но излез с тоя "тунинг" в странство и е много вероятно да ти друснат една хубава глоба между 700-1200 евро,а след това да те вкарат в сервиз за пълен "сервиз"-още толкова и ще бъдеш убеден напълно.Да не казвам,че закона в Европа не допуска махането на катализатора и щом го има от завода производител,следователно трябва да е там.Мечката се е разиграла при комшиите и скоро ще дойде и у нас.Мисълта ми е:има ли катализатор,не го махайте за жълти стотинки,защото после ще плащате много повече.Мода е сега,когато я закараш на майстор,първото е да ти изтърбушат катализатора,за да приберат питата.Много скоро ще започнеме пак да ги слагаме масово и колкото и да хитрееме , това ни чака.Иначе,до като дойде това време,по-добре е резонансното гърне.Знам,че никой не убедих,ама да не кажете,че не съм ви предупредил:Tease:

Колега много си прав ,че замърсяваме ,че разплакваме децата по улиците денем и будим всички нощем . Сигурно има и странични ефекти махането на катализатора но ние не можем да разберем за тях Но вече повече от 10 000 километра не съм забелязал промяна в разхода или "бавно отчитане на ламбда сондата" за това се изказах така ,а докато КАТажиите почнат да се разхождат със апарати за мерене на звука (както на запад) Алфата може и да не е сред живите

ngbauns
11-02-2009, 18:18
колеги аз съм с тръба вместо катализатор и 3 (три) резонатора вместо заглушителни гарнета , на всичкото отгоре имам и въздушен филтър конус (и от там се чува яко) НЯМАМ проблеми с ламбда сонда НЯМАМ проблеми с ниски и високи обороти НЯМАМ проблеми с "бъркане на двигателя" !!! карам си така вече 5 месеца повече от 10 000 км ! някои ще пробва ли да ме убеди че махането на катализатора ПРЕЧИ ???

как ште си с три резонатора аз сам с един и ватре не се седи а пак ти с три.НЕ ГО ВЯРВАМ!А по вапроса дали барка работата на ламба сондата това са пални глупости и аз сашто нямам проблеми след като ми го сложиха.а отделен вапрос кои ти го слага што маистори много.

zdravio
23-02-2009, 17:20
как ште си с три резонатора аз сам с един и ватре не се седи а пак ти с три.НЕ ГО ВЯРВАМ!А по вапроса дали барка работата на ламба сондата това са пални глупости и аз сашто нямам проблеми след като ми го сложиха.а отделен вапрос кои ти го слага што маистори много.
Има го този вариант, но резонатора заглушава и завихря газовете, не прави автомобила по-шумен, НАПРОТИВ!

ngbauns
23-02-2009, 18:54
Има го този вариант, но резонатора заглушава и завихря газовете, не прави автомобила по-шумен, НАПРОТИВ!

говорим за резонатор а не резонансно гарне.Ти се качи в моита кола пак аз 6те те питам дали не е шумна.

anton_caro
27-02-2009, 13:28
Може ли един прост въпрос -

защо махате катализаторите? Защо се чудите с какво да ги заместите? Кога се налага смяна? Защо изобщо се купуват стари катализатори - за работещи сигурно става въпрос?

Отговорете, моля, с по едно изречение, не искам да обременявам никого.

kolev
27-02-2009, 13:46
1-щото се запушват и спъват колата
2-щото ако се сложи само тръба ламбдата може да се шашка, с резонатор двигателя работи по-добре, а нов катализатор е много скъп
3-като се запуши
4-купуват ги щото има ценни метали вътре.

anton_caro
27-02-2009, 13:54
Много благодаря.
Че колко е един катализатор? (нов и хубав)

kolev
27-02-2009, 14:34
ами то зависи, но м/у 100 и 300 $ и като сложиш още за труд на майстора, няма кой да даде такива пари. а един резонатор е 30-тина лева+ още 20 труд.

Speeder
27-02-2009, 14:56
Много благодаря.
Че колко е един катализатор? (нов и хубав)

Един майстор на ауспуси ми каза, че за боксер 1.6 е около 200 лева катализатора.

GammaRay
28-02-2009, 21:09
някои ще пробва ли да ме убеди че махането на катализатора ПРЕЧИ ???

Абе то не пречи, ама си помислете какво дишаме, и какво ще дишат след нас?!Поздрав.

kolev
01-03-2009, 12:31
ти какво си мислиш, че катализатора работи с магия ли. той превръща само една малка част от газовете и то тия които са получени от лошо горене в малко по нетоксични.
двигателя като е барака и 10 катализатора да му наредиш е все тая.

vankata_ll
01-03-2009, 14:36
И все пак е по-добре със отколкото без ....

killuminati
01-05-2015, 20:23
айде , айде аз да слагам катализатори , а до мен Икаруса на градския транспорт хвърля сажди...

mordohy
01-05-2015, 22:13
Ако караш на газ, не виждам смисъла от катализатора!

pyle
01-05-2015, 23:51
айде , айде аз да слагам катализатори , а до мен Икаруса на градския транспорт хвърля сажди...

Защо да чистя, като мога и аз да с*ра, по-лесно е .....

someone
17-05-2015, 23:15
И аз махнах катализатора и на негово място сложих тръба.Тиха е до 3000 оборота ,от3000-3500 се чува някъв гатен резонанс.Нямам никакви проблеми след махането на катализатора.

И при мен така от 3 години.

pyle
17-05-2015, 23:51
И аз махнах катализатора и на негово място сложих тръба.Тиха е до 3000 оборота ,от3000-3500 се чува някъв гатен резонанс.Нямам никакви проблеми след махането на катализатора.

И при мен така от 3 години.

Колега гаден или готин си искал да кажеш, че ми стана интересно?

mordohy
18-05-2015, 13:15
Готино гаден!
После защо клапаните са изгорели!?

pyle
18-05-2015, 13:48
Готино гаден!
После защо клапаните са изгорели!?

Визираш грешна смес или ?

mordohy
18-05-2015, 17:06
Ауспуховата система трябва да създава определено съпротивление, както и да осигурява едно инерционно движение на газовете. Тя е съществена част от газоразпределителния механизъм. Клапани горят освен от по-високооктаново гориво, така и от пробити изпускателни тръби!

_power_
19-05-2015, 00:48
Ауспуховата система трябва да създава определено съпротивление, както и да осигурява едно инерционно движение на газовете. Тя е съществена част от газоразпределителния механизъм. Клапани горят освен от по-високооктаново гориво, така и от пробити изпускателни тръби!
+1 !!!

Alfa145quadrifoglio
16-07-2015, 14:34
И аз съм без катализатор от доста време,само резонаторно гърне и нямам никакви проблеми

pyle
16-07-2015, 15:15
На мен ми предстои тази интервенция и още се двуумя тръба или резонатор, в момента имам 2 гърнета и карализатор. Има едни резонатори "twister", които са със спираловидно разположени лопадки по стените на тръбата и теоритични се получава засмукване, повишава скоростта на изгорелите газове и повишава мощността, някой пробвал ли е такъв?