View Full Version : съвет за смяна на задна главина на 155-ца
155 2.0 16v ABS
Колеги налага ми се да сменям заден лагер и за да необъркам нещо преди да започна борбата ми се иска да се консултирам дали има някакъв пиниз при смяната му или всичко е избиване/набиване.Предварително благодаря на всички за мненията
WhitePower
23-01-2009, 22:53
а лагер купи ли ;) тои е от скъпите и върви в комплект с главината ;(
иначе развиваш гайката махаш лагера ( а тои илиза лесно слагаш новия и стягаш гайката
а лагер купи ли ;) тои е от скъпите и върви в комплект с главината ;(
иначе развиваш гайката махаш лагера ( а тои илиза лесно слагаш новия и стягаш гайката
Да лагер/главина го купих от Александър Ауто 144 лв. и така като го гладам не мисля , че е сложна смяната му , но все пак предпочетох да чуя някое и друго мнение. Както се казва "от питане глава не боли" , а и няма нищо срамно.
Благодаря ти за :info:
Няма никаква философия в смяната му...освен цената...
virusalfa
26-01-2009, 15:05
Да лагер/главина го купих от Александър Ауто 144 лв. и така като го гладам не мисля , че е сложна смяната му , но все пак предпочетох да чуя някое и друго мнение. Както се казва "от питане глава не боли" , а и няма нищо срамно.
Благодаря ти за :info:
144 чирки на челото да им поникнат и през 4 години по 4 да им минават!!!По 110лв бяха!Могло е да избиеш чивия,като вземеш евтината главина за около 45-50лв,на стругар само трябва да я закараш за разстърже главината,за да се извади коронката с 44 зъба.Новата главина пак се качва на струга и се стругова на нула спрямо вътрешния диаметър на коронката,оставя се леко в минус,за да влезе.Смяната е лесна-Сваляш капачката на главината,ще видиш гайка,трябва ти ключ мисля 30 беше.Отзад на главината се държи контра с парче метална заготовка шестограм,или 17 или 19мм беше,забравил съм.Отзад държиш контра,отпред развиваш гайката и излиза.Само трябва спирачния пакет и диска да свалиш преди това.
Да лагер/главина го купих от Александър Ауто 144 лв. и така като го гладам не мисля , че е сложна смяната му , но все пак предпочетох да чуя някое и друго мнение. Както се казва "от питане глава не боли" , а и няма нищо срамно.
Благодаря ти за :info:
Смяната е лесна....не се избива нищо..сваляш задното колело, спирачният апарат и диска...отзад има една гйка на оста...отвиваш я...и главината ти е в ръцете!..слагаш новата и по обратния ред.
virusalfa
26-01-2009, 21:50
бях писал едно уточнение.Защо е изтрито?Бях писал по същество,и аз имах фиат.
Смяната е лесна....не се избива нищо..сваляш задното колело, спирачният апарат и диска...отзад има една гйка на оста...отвиваш я...и главината ти е в ръцете!..слагаш новата и по обратния ред.
Бобби
И аз така си представях цялата процедура.....но задната гайка ми е интересна.....предполагам , че това е самата ос , а не само контра гайка?
Бобби
И аз така си представях цялата процедура.....но задната гайка ми е интересна.....предполагам , че това е самата ос , а не само контра гайка?
..ами да за едно и също говорим:idea2:
Колеги смених лагера без никакви проблеми и съм много доволен , че гадното виене изчезна .......... а с него и главоболието след път.
Но се появи нов проблем ........ жестоко загрява ...... чак джантата неможе да се пипа явно някаде трие но немога да разбера от каде ще да е ?... на феродо не ми мирише , а и гумата свободно се върти никаде не се чува да стърже.Въпроса ми е откаде може да идва проблема с нагряването и може ли да съм натегнал много лагера ???
Колеги смених лагера без никакви проблеми и съм много доволен , че гадното виене изчезна .......... а с него и главоболието след път.
Но се появи нов проблем ........ жестоко загрява ...... чак джантата неможе да се пипа явно някаде трие но немога да разбера от каде ще да е ?... на феродо не ми мирише , а и гумата свободно се върти никаде не се чува да стърже.Въпроса ми е откаде може да идва проблема с нагряването и може ли да съм натегнал много лагера ???
Не...лагера е капсолован в главината...няма как да го пренатегнеш...това не е голф:)...като си разглобявал...мисля, че имаше една дистациона шайба...да не си я пропуснал при оста и главината....:roll: но май не е това!!!
Ако няма триене което да се чува или не задържа спирачният апарат...загряването е савсем нормално, ако караш по агресивно...нали джантата не почервенява:jumping: и не си изпекъл боята?:)
При дълъг път и често изплзаване на спирачките е така...
Не...лагера е капсолован в главината...няма как да го пренатегнеш...това не е голф:)...като си разглобявал...мисля, че имаше една дистациона шайба...да не си я пропуснал при оста и главината....:roll: но май не е това!!!
Ако няма триене което да се чува или не задържа спирачният апарат...загряването е савсем нормално, ако караш по агресивно...нали джантата не почервенява:jumping: и не си изпекъл боята?:)
При дълъг път и често изплзаване на спирачките е така...
Бобби и двете шайби ги сложих .....а лагера влезе без никакъв проблем ......с леко напасване и наръце го вкарах.......да неби от там да идва проблема да е по хлавав и да превърта по оста???.....а загряването се получи за няма и 5км. от както го смених до нас и повече не съм я карал , просто не смея на по дълги растояния , че така да не прецакам капсоловката (пласмасова е)и да не изхвърли греста.
а лагера хубав ли е, да не е някои турски боклук.
а лагера хубав ли е, да не е някои турски боклук.
Лагера е от Александър ауто , остава и те да предлагат боклуци.......
PEPI-2ALFA
03-02-2009, 08:10
Лагера е от Александър ауто , остава и те да предлагат боклуци.......
До сега съм сменил 2 задни лагера. Първия беше "Велкекс", не изкара и 1 месец.
WhitePower
03-02-2009, 10:53
задни лагери само СКФ
смених 2 та задни с некви УШ хибави , след 6 месеца и 250 лева в кофата Пак се наложи смяната на лагерите - този път дадох малко повече - излезе ми 140 лагера но е SKF ( преопакован от SNR ) и така вече 2 годин никви грижи
Бобби и двете шайби ги сложих .....а лагера влезе без никакъв проблем ......с леко напасване и наръце го вкарах.......да неби от там да идва проблема да е по хлавав и да превърта по оста???.....а загряването се получи за няма и 5км. от както го смених до нас и повече не съм я карал , просто не смея на по дълги растояния , че така да не прецакам капсоловката (пласмасова е)и да не изхвърли греста.
Бате...незнам!..трябва да се погледне!!!..да не би предишният да си го карал до краен предел и оста да се е пребала!...дигни на крик, хвани гумата отдолу и отгоре с ръце и виж дали има луфт!!!....
Без да съм компетентен, но за тая работа няма ли си сервизи????
Без да съм компетентен, но за тая работа няма ли си сервизи????
Има..... но каква е гаранцията , че и от там няма да излезе със същия проблем?
А и не мисля , че в сервизите гайките ги завиват по по-специален начин от колкото всеки един от нас:bouncing_smiley:
А и най готино е когато сам си оправиш жената , а не комшията :rotfl:
гледам че и вие сте с същия проблем като моя, та да се включа:
за мойта 147-ца, заден лагер с АБС в Алекс.Кар ми искаха 193лв, в друг магазин 170лв, но въобще незнам какви марки са. чувал съм само SKF и FAG като добри, някои може ли да препоръча нещо друго
тази процедура с закупуването на обикновен лагер и прместването на АБС датчика не е ли опасна. спестяват се пари, но ако започне да изтърва или нещо друго дали е възможно
помагайте хора...
virusalfa
11-03-2009, 21:32
Съотношение цена/качество Бреда не са никак лоши лагери-112лв е с коронката за АБС.
Съотношение цена/качество Бреда не са никак лоши лагери-112лв е с коронката за АБС.
това за каква кола?
в никакъв случай не взимайте на ''он кар'' за 1000 км. виеше на умряло.:bash:
Попитах мои колеги какъв лагер да си купя?Посъветеаха ме да си взима SKF-верно малко пове4е пари са но,скъпото излиза винаги по-евтино нали?Цената му е 212лв,без поставянето,но мисля аз да си го сменя,няма кои знае каква философия!!:respect:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.