PDA

View Full Version : съвет за смяна на задна главина на 155-ца



lejj155
23-01-2009, 22:21
155 2.0 16v ABS
Колеги налага ми се да сменям заден лагер и за да необъркам нещо преди да започна борбата ми се иска да се консултирам дали има някакъв пиниз при смяната му или всичко е избиване/набиване.Предварително благодаря на всички за мненията

WhitePower
23-01-2009, 22:53
а лагер купи ли ;) тои е от скъпите и върви в комплект с главината ;(
иначе развиваш гайката махаш лагера ( а тои илиза лесно слагаш новия и стягаш гайката

lejj155
23-01-2009, 23:19
а лагер купи ли ;) тои е от скъпите и върви в комплект с главината ;(
иначе развиваш гайката махаш лагера ( а тои илиза лесно слагаш новия и стягаш гайката

Да лагер/главина го купих от Александър Ауто 144 лв. и така като го гладам не мисля , че е сложна смяната му , но все пак предпочетох да чуя някое и друго мнение. Както се казва "от питане глава не боли" , а и няма нищо срамно.
Благодаря ти за :info:

lan
24-01-2009, 00:50
Няма никаква философия в смяната му...освен цената...

virusalfa
26-01-2009, 15:05
Да лагер/главина го купих от Александър Ауто 144 лв. и така като го гладам не мисля , че е сложна смяната му , но все пак предпочетох да чуя някое и друго мнение. Както се казва "от питане глава не боли" , а и няма нищо срамно.
Благодаря ти за :info:
144 чирки на челото да им поникнат и през 4 години по 4 да им минават!!!По 110лв бяха!Могло е да избиеш чивия,като вземеш евтината главина за около 45-50лв,на стругар само трябва да я закараш за разстърже главината,за да се извади коронката с 44 зъба.Новата главина пак се качва на струга и се стругова на нула спрямо вътрешния диаметър на коронката,оставя се леко в минус,за да влезе.Смяната е лесна-Сваляш капачката на главината,ще видиш гайка,трябва ти ключ мисля 30 беше.Отзад на главината се държи контра с парче метална заготовка шестограм,или 17 или 19мм беше,забравил съм.Отзад държиш контра,отпред развиваш гайката и излиза.Само трябва спирачния пакет и диска да свалиш преди това.

Бобби
26-01-2009, 16:15
Да лагер/главина го купих от Александър Ауто 144 лв. и така като го гладам не мисля , че е сложна смяната му , но все пак предпочетох да чуя някое и друго мнение. Както се казва "от питане глава не боли" , а и няма нищо срамно.
Благодаря ти за :info:



Смяната е лесна....не се избива нищо..сваляш задното колело, спирачният апарат и диска...отзад има една гйка на оста...отвиваш я...и главината ти е в ръцете!..слагаш новата и по обратния ред.

virusalfa
26-01-2009, 21:50
бях писал едно уточнение.Защо е изтрито?Бях писал по същество,и аз имах фиат.

lejj155
26-01-2009, 23:42
Смяната е лесна....не се избива нищо..сваляш задното колело, спирачният апарат и диска...отзад има една гйка на оста...отвиваш я...и главината ти е в ръцете!..слагаш новата и по обратния ред.

Бобби
И аз така си представях цялата процедура.....но задната гайка ми е интересна.....предполагам , че това е самата ос , а не само контра гайка?

Бобби
27-01-2009, 08:11
Бобби
И аз така си представях цялата процедура.....но задната гайка ми е интересна.....предполагам , че това е самата ос , а не само контра гайка?
..ами да за едно и също говорим:idea2:

lejj155
01-02-2009, 14:02
Колеги смених лагера без никакви проблеми и съм много доволен , че гадното виене изчезна .......... а с него и главоболието след път.

Но се появи нов проблем ........ жестоко загрява ...... чак джантата неможе да се пипа явно някаде трие но немога да разбера от каде ще да е ?... на феродо не ми мирише , а и гумата свободно се върти никаде не се чува да стърже.Въпроса ми е откаде може да идва проблема с нагряването и може ли да съм натегнал много лагера ???

Бобби
02-02-2009, 12:38
Колеги смених лагера без никакви проблеми и съм много доволен , че гадното виене изчезна .......... а с него и главоболието след път.

Но се появи нов проблем ........ жестоко загрява ...... чак джантата неможе да се пипа явно някаде трие но немога да разбера от каде ще да е ?... на феродо не ми мирише , а и гумата свободно се върти никаде не се чува да стърже.Въпроса ми е откаде може да идва проблема с нагряването и може ли да съм натегнал много лагера ???
Не...лагера е капсолован в главината...няма как да го пренатегнеш...това не е голф:)...като си разглобявал...мисля, че имаше една дистациона шайба...да не си я пропуснал при оста и главината....:roll: но май не е това!!!
Ако няма триене което да се чува или не задържа спирачният апарат...загряването е савсем нормално, ако караш по агресивно...нали джантата не почервенява:jumping: и не си изпекъл боята?:)
При дълъг път и често изплзаване на спирачките е така...

lejj155
02-02-2009, 20:49
Не...лагера е капсолован в главината...няма как да го пренатегнеш...това не е голф:)...като си разглобявал...мисля, че имаше една дистациона шайба...да не си я пропуснал при оста и главината....:roll: но май не е това!!!
Ако няма триене което да се чува или не задържа спирачният апарат...загряването е савсем нормално, ако караш по агресивно...нали джантата не почервенява:jumping: и не си изпекъл боята?:)
При дълъг път и често изплзаване на спирачките е така...
Бобби и двете шайби ги сложих .....а лагера влезе без никакъв проблем ......с леко напасване и наръце го вкарах.......да неби от там да идва проблема да е по хлавав и да превърта по оста???.....а загряването се получи за няма и 5км. от както го смених до нас и повече не съм я карал , просто не смея на по дълги растояния , че така да не прецакам капсоловката (пласмасова е)и да не изхвърли греста.

1239
02-02-2009, 21:39
а лагера хубав ли е, да не е някои турски боклук.

lejj155
02-02-2009, 22:04
а лагера хубав ли е, да не е някои турски боклук.
Лагера е от Александър ауто , остава и те да предлагат боклуци.......

PEPI-2ALFA
03-02-2009, 08:10
Лагера е от Александър ауто , остава и те да предлагат боклуци.......
До сега съм сменил 2 задни лагера. Първия беше "Велкекс", не изкара и 1 месец.

WhitePower
03-02-2009, 10:53
задни лагери само СКФ
смених 2 та задни с некви УШ хибави , след 6 месеца и 250 лева в кофата Пак се наложи смяната на лагерите - този път дадох малко повече - излезе ми 140 лагера но е SKF ( преопакован от SNR ) и така вече 2 годин никви грижи

Бобби
03-02-2009, 13:41
Бобби и двете шайби ги сложих .....а лагера влезе без никакъв проблем ......с леко напасване и наръце го вкарах.......да неби от там да идва проблема да е по хлавав и да превърта по оста???.....а загряването се получи за няма и 5км. от както го смених до нас и повече не съм я карал , просто не смея на по дълги растояния , че така да не прецакам капсоловката (пласмасова е)и да не изхвърли греста.
Бате...незнам!..трябва да се погледне!!!..да не би предишният да си го карал до краен предел и оста да се е пребала!...дигни на крик, хвани гумата отдолу и отгоре с ръце и виж дали има луфт!!!....

robygas
03-02-2009, 14:02
Без да съм компетентен, но за тая работа няма ли си сервизи????

lejj155
03-02-2009, 22:42
:yes:

lejj155
03-02-2009, 22:45
Без да съм компетентен, но за тая работа няма ли си сервизи????

Има..... но каква е гаранцията , че и от там няма да излезе със същия проблем?
А и не мисля , че в сервизите гайките ги завиват по по-специален начин от колкото всеки един от нас:bouncing_smiley:
А и най готино е когато сам си оправиш жената , а не комшията :rotfl:

stani4a
11-03-2009, 12:13
гледам че и вие сте с същия проблем като моя, та да се включа:

за мойта 147-ца, заден лагер с АБС в Алекс.Кар ми искаха 193лв, в друг магазин 170лв, но въобще незнам какви марки са. чувал съм само SKF и FAG като добри, някои може ли да препоръча нещо друго
тази процедура с закупуването на обикновен лагер и прместването на АБС датчика не е ли опасна. спестяват се пари, но ако започне да изтърва или нещо друго дали е възможно

помагайте хора...

virusalfa
11-03-2009, 21:32
Съотношение цена/качество Бреда не са никак лоши лагери-112лв е с коронката за АБС.

stani4a
12-03-2009, 10:45
Съотношение цена/качество Бреда не са никак лоши лагери-112лв е с коронката за АБС.

това за каква кола?

ka4o
29-03-2009, 00:02
в никакъв случай не взимайте на ''он кар'' за 1000 км. виеше на умряло.:bash:

Gendi
04-06-2009, 17:56
Попитах мои колеги какъв лагер да си купя?Посъветеаха ме да си взима SKF-верно малко пове4е пари са но,скъпото излиза винаги по-евтино нали?Цената му е 212лв,без поставянето,но мисля аз да си го сменя,няма кои знае каква философия!!:respect: