View Full Version : Зимни гуми и вериги за 146 ?
Здравейте,
търсих разни мнения по форума обаче за съжаление не можах да намеря точно това което ме интересува, затова реших все пак да попитам.
Значи, в момента съм със всесезонни гуми и според баща ми , нямало смисъл да слагам зимни гуми, той никога не бил сменял. Да ама днес като потанцувах по снега, затъвах 10 пъти :( и реших че ще сменя поне предните гуми със зимни, и ще си взема и вериги за по-снежните участъци.
Та въпроса ми е следния. Оригиналните гуми са ми 185/60/14, имам възможност да отделя до 100 лв / гума, в момента не съм в розово финансово положение.
Бихте ли ми препоръчали какви гуми да си взема до тази цена, и евентуално някъде около Орлов мост откъде мога да ги купя? (Имаше някакъв магазин, споменаван доста често във форума, ТиН, близо до нас, там гуми има ли?) И евентуално къде (пак около Орлов мост) мога да ги сменя. Работата е там че нямам и много време, работя, и ще отработвам часове, затова искам да отработвам по-малко, за това не ми се разкарва много. Но ако няма друг вариант, ще се разкарвам ...
Та, наистина искам да ви помоля, който има опит с това, да сподели, за да мога да ги сменя тази седмица.
Също така видях някакви вериги по 20-тина лв в Praktiker :shock: Това според вас дали са някакви боклуци? В метро гледах по 50-60-70 лв (не помня точно). Споделете и това, ако имате опит там. Искам малко по-здрави за да не се скъсат на първите 10 км ...
Чакам вашата помощ :wink:
до орлов мост незнам ...
Булавто са на кръстовището на Хр.Ботев и Сливница
за 100лв/гума можеш да си вземеш БФ Гудрич спокойно
175/65 R 14 82 T TOURING G 105лв
монтажа е безплатен
а може да вземеш и Корморан по 80лв
а ако решиш да станеш член на клуб алфа ромео българия може да се измисли и отстъпка от тия цени ... :)
за веригите нямам идея...
общо взето с хубави гуми вериги няма да ти трябват. не си взимай марангони-летните zeta linea са им супер, ама зимните са боклук на марангонито :frown:
Az мисля че Корморана е добър избор аз съм с такива и засега се държат доста добре щом и вчера се качих при брат ми в Симеоново/а там нагоре е ад повярвай ми/без никакъв проблем значи са добри за цената на която са :wink: :wink:
На мен един приятел ми препоръча Lassa Snowways II ... четох че в някои форуми не харесват Lassa, ама останах с впечатление че ставаше дума за летните. Значи този приятел ги кара в някакви невероятни снегове, той по-подробно ми разказва де, но с 2 думи - не личало че има изобщо сняг ... били железни. Четох някъде из този форум че били по 85 лв. Чудя се дали да не пробвам 4 броя ... ще ми излезе соленко, ама пък ми казаха че с 4 гуми зимни било доста по-добре от 2 зимни отпред и 2 всесезонни отзад.
Аз мисля че е много по добре да си вземеш 4 зимни гуми вместо 2 и вериги. От където не можеш да излезнеш със хубава зимна гума и вериги няма да ти помогнат. А аз лично съм много доволен от викинг бях с такива на уно-то и не съм имал никакви ядове на ланчата също сложих такива и тя се държи перфектно и не намирам разлика с тези на мойта които са мишелин арктик алпин, само където викинга е около 80-90лв а мишелина е 180лв. един приятел си сложи корморан и казва че е много добър вчера го е изпробвал ама лични наблюдения нямам. Също така съм чувал че дебица-та зимните били добри за цената си,но такива съм карал само на алфата на додо155 и то нямаше сняг. обаче утре може и да пробвам как са, и ще пиша ако пробвам де.
А Корморан какви са по "националност" ? Защото май те ще ми излязат най-евтини ... обаче се притеснявам най-евтиното да не излезе най-скъпо (както често се случва). А за 4-те гуми - и аз реших да взема толкова
В ЕМ комплект има Тигър по 80 ле този размер ама не знам как се държи.
А Корморан какви са по "националност" ? Защото май те ще ми излязат най-евтини ... обаче се притеснявам най-евтиното да не излезе най-скъпо (както често се случва). А за 4-те гуми - и аз реших да взема толкова
завода е собственост на Мишлен, и се намира в Полша
бившия Стомил ....
Корморана са от групата на Мишлен, правят ги на много места в Румъния, Португалия, Франция. Да знеш че евтините гуми, летни или зимни са за един сезон...
Последно, качествени ли са :) и какво, само 1 сезон ли ще ги карам :gruebel:
моя баща ги кара вече 2 и грайфера им не е мръднал ... :)
колега, гледай къде ти ги продават гумите, щото някъде слагат ДДС и както си правиш сметка за 100лв, да не излезнат повече.
аз си купих 2 зимни от Диана, горе на околовръстното, всичко ми излезе към 180-190лв, като сложих 2 Barum Polar 2, или нещо от сорта, които ако не се лъжа са чешки.
и според мен, нямаш нужда от вериги, освен ако няма да ходиш из балкана.. аз мисля само в София да си карам.... бавничко, че вчера се въртях на 2 пъти :))))
Wasp, Качествени са но следващата зима не мога да ти дам гаранция... В каучуковата смес има разни съставки , които се разпадат по време на експлоатация. Това че гайфера не е износен незначи че гумата е годна за зимни условия.
Съвет: За 3 месеца зима не е нужно да се купуват супер гуми, ако пътуваш само в града и по малко извън града. За подсигуровка имай и чифт вериги/не е задължително/ Аз често ходя на ски карам с Максис предни, Колуей/възстановени английски/асиметрични и имам вериги в багажника и съм като танк.
Миналата година купих на баща ми Семперит и тази пак ги сложихме супер са. Миналогодишната дебица на служебнатото Типо е направо пълна скръб...
мда, това за каучука е верно ...
но обикновено се проявява на 3та 4та година, и то под влияние на много слънце, аз поне това знам, сигурно не е цялата истина де...
@васп, ми тогава освен да земеш БФГудрич, които са по-висок клас и да забравиш за случката ?
@пент, това с ДДСто е отработен номер;) а ти като първо купуваш, а после питаш, се мина така, хем си и член на Клубо ;)
Солта, камъчетата и т.н също порят протектора, да не говорим че може по нашите пътища да си спукаш гумата.. как да си купя Гудиър или Пирели.... Слагай за 60-70 лв и газ
diablo_146
19-12-2005, 10:29
Колега и аз карам същата алфа като твоята и съм си сложил зимни гуми малоя. Вчера ходих до Разлог и ми се наложи да минавам Предела и мога да ти кажа, че калата се държа много добре на пътя. По новините казаха, че по Предел колите триабва да с верини, но аз нямах никакви проблеми с минаването му.
Съвет: За 3 месеца зима не е нужно да се купуват супер гуми, ако пътуваш само в града и по малко извън града.
Ами точно за съвсем малко в града (сега по коледа и малко след нова година) и за 2 пъти до Бургас, за това ми трябват зимни гуми ... Май все пак ще взема Корморана, те да издържат 2 зими, пак ще съм доволен, а след това ще имам средства да си позволя и нещо по-добро, сега просто тряя взема нещо да сменя всесезонките ... че с тях мамата си трака :)
А и друго, чух че тряяло да не бъдат напомпани повечко, че тогава било по-лошо. Вярно ли е това?
Вериги слагам вериги, когато стане колона, някой отпред закъса спре,има наклон и тръгването при наклон и мокър, натрупал сняг е трудно. Тази година чувам от таксиджии, че Гиславеда са го развалили.. За мен Фулдата е супер.
Виж сега по принцип ако някъде закъсаш има вариант да спаднеш малко гумите и да издрапаш.
Но според мен гумата трябва да бъде напомпана колкото си пише по
книга защото иначе рискуваш самата гума,а и предницата на колата.
Корморана ще ти върши добра работа. До Бургас пътя е почти равен и обикновенно го разчистват добре.
Съвет: За 3 месеца зима не е нужно да се купуват супер гуми, ако пътуваш само в града и по малко извън града.
Ами точно за съвсем малко в града (сега по коледа и малко след нова година) и за 2 пъти до Бургас, за това ми трябват зимни гуми ... Май все пак ще взема Корморана, те да издържат 2 зими, пак ще съм доволен, а след това ще имам средства да си позволя и нещо по-добро, сега просто тряя взема нещо да сменя всесезонките ... че с тях мамата си трака :)
А и друго, чух че тряяло да не бъдат напомпани повечко, че тогава било по-лошо. Вярно ли е това?Аз мисля че Корморана е доста добър вариант за ефтина гума даже най-добрия в сравнение с Тигър,Барум и т.н. .Карал съм със всякакви гуми и мисля че Корморана се държи доста добре.Викинг също е добър вариянт но е доста по-скъп към 100 лв. е броят за 14 цола
trustworthy
19-12-2005, 19:58
А Goodyear защо не се споменават? заради цената ли?
georgievst
19-12-2005, 23:08
Предните са ми Зимни Барум и днес ги пробвах на сняг. Просто нямах никакви проблеми. А разликата между зимна и лятна гума е очевидна. То се забелязва с просто око на пътя. Задните са ми обикновени и за малко да се завъртя на няколко места. Според мен няма смисъл да си купуваш скъпи гуми защото няма да можеш да ги караш няколко сезона без да ги спукаш, а лепената гума вече не е същата. Това което мисля е, че ако имаш възможност си сложи и задни зимни гуми, иначе трябва да караш по бавно. Веригите помагат само на сняг, но на лед ако не са хубави ще се скъсат. ....... Вземи си поне предни зимни.
Това което мисля е, че ако имаш възможност си сложи и задни зимни гуми, иначе трябва да караш по бавно. Веригите помагат само на сняг, но на лед ако не са хубави ще се скъсат. ....... Вземи си поне предни зимни.
Да, това и ще направя, ще сложа 4 еднакви зимни, че да ми е мирна главата :) А за вериги - не знам, идеята ми беше ако се наложи, нещо, ама май няма да я карам из планините, така че тях ще ги пропусна.
А Goodyear защо не се споменават? заради цената ли?
Нали такава беше постановката на задачата :-)
Иначе аз съм с "чешкия Goodyear" - Sava. Засега впечатленията ми на сняг са отлични. Направих дори няколко контролирани опита за хлъзване при екстремно спиране с около 50 км/ч и АБС-ът дори не се включи. Обаче пък успях да я плъзна на мокър асфалт (без поледица) в завой със спирачка - поднесе предницата малко... :roll:
trustworthy
20-12-2005, 14:36
А Goodyear защо не се споменават? заради цената ли?
Нали такава беше постановката на задачата :-)
Иначе аз съм с "чешкия Goodyear" - Sava. Засега впечатленията ми на сняг са отлични. Направих дори няколко контролирани опита за хлъзване при екстремно спиране с около 50 км/ч и АБС-ът дори не се включи. Обаче пък успях да я плъзна на мокър асфалт (без поледица) в завой със спирачка - поднесе предницата малко... :roll:
Всичките ни служебни коли са с goodyear-ки. 13-цоловите излязоха по 105 лв едната, т.е. с 15-20 лв по-скъпи от дебицата. Не Мисля, че е чак толкова много :roll:
Crusader
20-12-2005, 22:31
А бе никой не каза нищо за Lassa-та, но аз съм с такива и са си екстра, като единствен недостатък отчитам че не стават за много високи скорости /но пък кой кара със 140 зимата/. За сравнение с Корморан-а не знам как са, но са по-добри от Дебица-та /по-добре държат/!
А бе никой не каза нищо за Lassa-та, но аз съм с такива и са си екстра, като единствен недостатък отчитам че не стават за много високи скорости /но пък кой кара със 140 зимата/. За сравнение с Корморан-а не знам как са, но са по-добри от Дебица-та /по-добре държат/!
да не те притеснявам - ама те всичките държат първата зима-дано твоите държат и догодина - вчера слушах един човек как разправяше че неговите зимни не са мръднали три години на грайфер-ама са държали само първата година-може пък да не ги е съхранявал правилно лятото :? :? :?
Crusader
21-12-2005, 12:44
Прав си, повечето гуми не се съхраняват както трябва и за това каучука се сасипва. Нормално е като ги захвърлиш в някой гараж, където лятото е 50+ градуса, а зимната гума е мека по принцип, после при обратното падане на температурата да се втвърди и после да не държи много добре.
За това при мен съхранението е в мазето където температурата е между 15 и 20 градуса целогодишно, важно също е гумата да е на тъмно по възможност, а и не обичам да оставям мръсни гуми и джанти - но тва е по скоро от естетическа гледна точка!
Прав си, повечето гуми не се съхраняват както трябва и за това каучука се сасипва. Нормално е като ги захвърлиш в някой гараж, където лятото е 50+ градуса, а зимната гума е мека по принцип, после при обратното падане на температурата да се втвърди и после да не държи много добре.
За това при мен съхранението е в мазето където температурата е между 15 и 20 градуса целогодишно, важно също е гумата да е на тъмно по възможност, а и не обичам да оставям мръсни гуми и джанти - но тва е по скоро от естетическа гледна точка!
Да, това определено е интересна информация, която не знаех, въпреки че като се замисля, има логика. След 2 години като стане някое време пак зима ще ви кажа дали държат :)
Да, това определено е интересна информация, която не знаех, въпреки че като се замисля, има логика. След 2 години като стане някое време пак зима ще ви кажа дали държат :)
първи впечатления ? ;)
относно ТИГЪР , много са добри алфата я карам с такива гуми и съм много доволен взех си 4 бр.по 73лв.за буса си взех ДЕБИЦА и не съм доволен.
Да, това определено е интересна информация, която не знаех, въпреки че като се замисля, има логика. След 2 години като стане някое време пак зима ще ви кажа дали държат :)
първи впечатления ? ;)
Биват корморана засега :) Тук в дворчето на снега грам не поднесе, но сега далеч не е оня сняг който беше. Ще ги пробвам по-обстойно в събота и неделя :)
общо взето с хубави гуми вериги няма да ти трябват. не си взимай марангони-летните zeta linea са им супер, ама зимните са боклук на марангонито :frown:
Много съгласен!
Здравейте пак,
онзи ден се завърнах от едно пътуване около 1000 км до Бургас и обратно. Явно на висока скорост се усеща разликата :( Длъжен съм да кажа че въобще не съм доволен от Корморана при скорости над 80 км/ч.
Тръгнах с алфата, излязох на цариградско, оттам на магистралата, абе усеща се че нещо не е в час. Трака едно такова, по-шумна доста, бяга от пътя насам-натам, викам баси, кво стана. Щом спирах дори в страничната лента, значи сериозна е била работата :) Ама не открих нищо външно ... нямаше и как да ги проверявам, та си викам - сигурно от бензина нещо ... как да е , минах през Пловдив, след това в Бургас. С баща ми я закарахме на баланс. Първо че въобще не бяха балансирани като са поставяни ( черна точка за Булавто ), другото което е че бяха криви самите гуми! Като ги завъртя ясно се виждаше как бяга нагоре-надолу гумата , не джантата. Не знам дали е от съхранението, но определено не бяха добре, имаше само една ОК, друга слабо играеше, а 2 бяха зле. Човека ги балансира, провери и донапомпи 2 от гумите. Каза че ще се оправят с карането ... само не ми се мисли колко време ще е това каране :) След това станаха доста по-добре при скорости над 80, но все пак това развали донякъде мнението ми за корморана (дано да не е от тях, а от съхранението в сервиза).
Mi те зимните гуми са си по шумни по-принцип,ама за другото май не е от гумите :roll:
Crusader
04-01-2006, 09:30
....виждаше как бяга нагоре-надолу гумата , не джантата....
Лошо ако има такова радиално биене, нелечимо е. Според мен майстора не е центрирал джантата на стенда и при завъртане оставаш с впечатление, че гумата бяга нагоре-надолу....а ако пък имаш радиално биене, пак ти казвам лошо...и разбива лагерите, но трябва да го усешташ, пусни я по инерция на гладък и равен път, ако има такова биене се чува лекичко туп, туп, туп, туп, а ако е на предна гума и волана лекичко ти играе. Такова изкривяване се получава ако гумата е седяла на автомобил, който дълго време не се е движил и е стоял в едно и също положение на гумите, каучука се разтяга неравномерно на мястото на контакт на гумата с пътя /те за това ние в армията вдигаме машините на дълговременно съхранение, на трупчета и то на рамите, за да не се изкривяват гумите и за да не омеква окачването/
Но пък Корморан не е лоша марка /за съжаление съм карал само летни такива/ и не знам защо си попаднал на такива гуми. Я да те питам черта с какъв цвят имаше на гумата? Някъде четох че червената линия означава че гумата е преминала качествен контрол и е годна за употреба....имаше и други цветове, ама....а бе ей сега ще намеря линка....
Crusader
04-01-2006, 09:33
А ето го текста:
1.Хванете с пръсти част от грайфера и разко я натиснете настрани. Ако материалът е качествен, то вие не бихте могли да го огънете на повече от 2-2,5мм., а също така ще възвърне постоянната си форма за по-малко от секунда.
2. Прокарайте пръсти по вътрешната част на гумата. Ако не усетите талк то по-добре не купувайте тази гума.
3. Проверете датата на производство.
4. Някъде върху гумата трябва да има щампа за минат ОТК. Ако има и други подобни щампи, то това означава, че гумата е минала и през междинен качeствен контрол. Това е много добре.
5. Вижте цвета на ивиците боя върху гумата. Ако има червена ивица това означава, че тази гума притежава клас А до клас В сертификация за качество на материала. Имали жълта ивица - нарушен е състава на кайчуковата смес. Такава гума може да ползвате само за резервна. ВНИМАНИЕ! - ако върху гумата има зелена ивица то тя има вътрешни дефекти и в никакъв случай не трябва да я купувате.
При транспорта им от чужбина подредбата в каргото е на т.н. "рибя кост", така се събират повече, обаче се деформират особенно на по долните редове. После за да се оправят се редят по складовете на "комини" Така получена кривина наистина се оправя и с карането Ако обаче не са се оправили вече след такъв пробег направо ги връщай
Я да те питам черта с какъв цвят имаше на гумата? Някъде четох че червената линия означава че гумата е преминала качествен контрол и е годна за употреба....имаше и други цветове, ама....а бе ей сега ще намеря линка....
Хм, не съм се заглеждал въобще, май имаше 2 цвята, ама май имаше и зелено ( лошо , като чета постовете ). Ще ги погледна утре сутринта на светло и ще пиша, въпреки че малко са се поизтъркали вече.
Колеги, цвета на линиите по протектора не свързан с качество на гумата :wink:
Понеже и аз съм с Корморан да Ви кажа, че все пак цената на гумата е според качеството. За тея пари които струва със сигурност няма качествата на Дънлоп М3 примерно. Колкото до баланса ако самата джанта е прекалено крива и гумата малко крива не може да стане перфектно никога. Аз си взех Корморан защото не пътувам почти въобще в провинцията и ми е основно за градски условия в противен случай минимум БФГудрич.
Според мене не е от гумите а от магазина. На ланчата съм със викинг и на 3 от гумите няма никакъв баланс само на 1-та има някакъв много малък. На дълаг път са перфектни и даже на време като днешното (мокро и студено ) ги осещам по добре от мишелина на алфата. Та те са доста ефтинки и според мен за тая цена са перфектни. А мишелина е 3 по скъп и чак голяма разлика не виждам дори и в дълбок сняг за какъвто са попринцип мойте.
На моите и на 4-те нямаше баланс, което ме навежда на мисълта че от Булавто въобще не са правили. Нямаше как да разбера, тъй като те ги вкарват в една стаичка и след малко ги изкарват ... а в града с ниски скорости не си личи изобщо.
И според мен от превоза е възможно да се деформират, тъй като както споменах една беше добре, друга съвсем леко крива, а другите две си бяха доста криви. Джантите си бяха наред, виждаше се как гумата просто е крива, и доста добре си ги затегна майстора на стенда :) иначе нямаше как да направи балансировката добре. И това е човек който наистина си разбира от работата.
Crusader
04-01-2006, 14:56
Колеги, цвета на линиите по протектора не свързан с качество на гумата :wink:
И грешиш и си прав, линията на протектора е знак за еднородност и хомогенност на МАТЕРИАЛА !
Колеги, цвета на линиите по протектора не свързан с качество на гумата :wink:
Грешиш!
ами аз всичките гуми които се продават за нови съм ги гледал че са с такава синьозеленикава линия ??
в смисл дори Дънлоп или Мишлен или Гудиър. .. :unsure:
Crusader
04-01-2006, 15:00
Колеги, цвета на линиите по протектора не свързан с качество на гумата :wink:
Грешиш!
ами аз всичките гуми които се продават за нови съм ги гледал че са с такава синьозеленикава линия ??
в смисл дори Дънлоп или Мишлен или Гудиър. .. :unsure:
Синята е за допълнителен качествен контрол по време на съхранението!
Crusader
04-01-2006, 15:08
Ето още малко инфо за автомобилните гуми:
Нека да разгледаме следната маркировка - P185/70 R14 78P и да видим какво точно означава:
P - Тип на гумата - P (Passenger Car), LT (Light Truck),
185 - ширина на протектора на гумата (в мм),
70 - процентно съотношение между височината на профила и неговата ширина =70%, колкото по-малко е това съотношение, толкова по-ниски са гумите. По-българските пътища обаче е хубаво да ползваме по-високи гуми, за да не си оставим окачването в някоя дупка. Ето защо търсете 70, 75 или 80 - не са толкова спортни, но са сигурни и комфортни.
R - Радиална (R - Radial, B - Belted Bias, D - Diagonal Bias).
14 - диаметър на джантата в цолове.
Освен това може да има и двуцифрено число последвано от латинска буква - например 78P, където:
78 - индекс на товароподемността (допустимата товароподемност на едно колело)
Индекс 70 72 74 76 78 80 82 84 86 88 90 92 94 96 98 100 102 104 106 108 110
Poudns 739 783 827 882 937 992 1047 1102 1168 1235 1323 1389 1477 1565 1653 1764 1874 1984 2094 2205 2337
Kilograms 335 355 375 400 425 450 475 500 530 560 600 630 670 710 750 800 850 900 950 1000 1060
/тези са в някаква таблица, която във форума не излиза/
Показани са само четните индекси - при нечетно число изчислете средноаритметичната стойност!
P - категория за скоростта (максималната скорост е не повече от 150 км/час.)
Индекс J K L M N P Q R S T U H V W Y ZR
MPH 63 69 75 81 87 93 99 106 112 118 124 130 149 168 186 >186
KMPH 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 240 270 300 >300
Буква «Е» в кръгче показва, че гумата отговаря на европейския стандарт за безопасност, а «DOT» - на американския.
Буквите «M+S» «кал» (Mud) + «сняг» (Snow) -зимни универсални гуми.
Буквите «AW» -«Any weather» - всесезонни гуми, може да е отбелязано и като «AS» - «All Seasons».
Някои фирми като GoodYear използват вместо букви, символи като слънце, дъжд, лед, сняг.
Освен всички тези символи има и едно трицифрено число показващо седмицата и годината на производство. Нека да вземем на пример числото «340».Двете първи цифри (34) показват седмицата на производство, а последната годината - 0 означава 2000г. Или «2101» - 21-ва седмица на 2001г.
georgievst
07-02-2006, 11:39
Днес така се завъртях с 80 км върху снега, че направих пълен оборот.
Предните ми гуми са зимни Барум, както вече казах, но задните са летни. Ако и задните ми бяха зимни дали ще ше да ме спаси от завъртане? Всъщност се опитах да намаля защото предният автомобил намали внезапно. Спирачки и предницата изпревари задницата. Споко, имах късмет, че не ударих никой и нищо на Пътя от Бургас за София на разклона за Съдиево.
Колега, направо си се отървал на косъм. Ако задните гуми са зимни няма да се получи това.
Сместа/каучука/ на летните гуми държи до +7 0С независимо дали има висок грайфер на протектора после става като пластмаса.
В подобни случаи когато ми блокират гумите и колата "тръгне" пускам спирачката и пак я натискам. Въртиш волана в посока на поднасянето. Сигурен съм че така си направил но гумите не държат а с тази скорост няма време за реакция и се сещаш за темата с АБС а. Аз лично съм издигнал в култ едни зимни гуми Я620 на Медвед. Една зима ме спасиха в подобен случай от мантинелата.
4 зимни гуми или танцуващия с вълци :frown:
Dodo 155
07-02-2006, 14:23
Днес така се завъртях с 80 км върху снега, че направих пълен оборот.
Предните ми гуми са зимни Барум, както вече казах, но задните са летни. Ако и задните ми бяха зимни дали ще ше да ме спаси от завъртане? Всъщност се опитах да намаля защото предният автомобил намали внезапно. Спирачки и предницата изпревари задницата. Споко, имах късмет, че не ударих никой и нищо на Пътя от Бургас за София на разклона за Съдиево.
Ако задните ти бяха също зимни по-малко е вероятно да се завъртиш :wink: Зависи и от настилката, ама 80 км/h си е висока скорост за да караш въхру сняг и лед (щото няма начин да не е и заледено) :wink:
Истината е както казва Hrabri да пуснеш спирачката, да завъртиш волана по-посока на въртенето и газ до дупка, за да изправи и след това да опиташ със скорости и леко натискане пак да намалиш :idea: Но като се има впредвид, че се иска много голямо самообладание и супер бърза реакция рядко става толкова лесно колкото изглежда написано :wink:
Затова ABS-че на такъв път, по-ниска скорост и с 4 зимни гуми :idea:
мдааа , карай с 80 на сняг ... с квито и гуми да си пак ше се въртиш :drive:
мдааа , карай с 80 на сняг ... с квито и гуми да си пак ше се въртиш :drive:
Аз не мисля така :idea:
не си се въртял достатъчно значи :rosso_spider:
не си се въртял достатъчно значи :rosso_spider:
Хахаха
Това за въртенето въжи и за задни летни гуми - износени или на повече от 5 години на мокро или токущо навалял дъжд. Влез в завой с 80 или натисни рязко и ела да си говорим :frown:
Абе когато са нови и хубави зимните гуми не се върти така лесно. Вчера се мъчих да завъртя моята на една уличка непочистена - ама пущината без ръчна неще да се завърти и си влиза в завоя. (с нови Мишелин Уйнтър спорт М+S) иска да я засиля повече :D :D
На сняг да ама на лед само шиповете те спасяват ма те са забранени.Аз съм карал една зима с гуми с цинтове осещането е страшно,на лед спираш като на асфалт :shock: :shock: :shock: а и влизаш където си поискаш :idea: :wink:
Crusader
07-02-2006, 20:59
Баси :shock: днес пресен пример за качеството на гумите, влизам в 90 градуса завой с 40км. /с Фит-чето на жената съм/ предните гуми са Мишелин Алпин а задните ми хартисаха от бившата Самара с грайфер като на трактор /почти нови са купени, са миналата пролет, а бе на 1000км./ предницата си зави както си му е реда обаче задните се хлъзнаха като по масло! Егати скапаните руски гуми РТС/а в тая кола се вози детето ми :shock: / още утре отиват на боклука, каучука им е като дърво /а се водят зимни/ кой каквото ще да казва за Lassa-та но са в пъти по добри от тоя руски боклук!
Dzofa_alfa
07-02-2006, 21:06
Wasp vlez v tozi sait i si izberi gumi v zavisimost ot tova kakva ti e kolata. izbirash modela gumi i modela kola i ti pokazva vsi4ko. ima i leti dganti. http://www.avtogumi.com/ kato otvorish saita i po na dolo ima КОНФИГУРАТОР за гуми и джанти
Точният размер гуми и джанти за вашия автомобил
Задайте марка, модел, година на производство и двигател и ние ще ви посочим кои са подходящите размери гуми и джанти за вашия автомобил. Ще ви предложим богат избор гуми и алуминиеви джанти с тези размери. vlez tam i si vavedi dannite na kolata i ot tam ti pokazva s kakav razmer gumi da ia karash i kolko da gi pompish kakto i da si izberesh modela na gumite..........
==============================
Колега пиши на кирилица задължително е!!!! Има кредор!!!
Баси :shock: днес пресен пример за качеството на гумите, влизам в 90 градуса завой с 40км. /с Фит-чето на жената съм/ предните гуми са Мишелин Алпин а задните ми хартисаха от бившата Самара с грайфер като на трактор /почти нови са купени, са миналата пролет, а бе на 1000км./ предницата си зави както си му е реда обаче задните се хлъзнаха като по масло! Егати скапаните руски гуми РТС/а в тая кола се вози детето ми :shock: / още утре отиват на боклука, каучука им е като дърво /а се водят зимни/ кой каквото ще да казва за Lassa-та но са в пъти по добри от тоя руски боклук!
Те руските са си хубави ама твоите не се знае колко години са стоели на склад преди да дойдат в БГ също ако са за вътрешния им пазар са си дръвцета и нe на последно място в кой руски завод са правени. Що се касае за ласата казват че най-добре спират когато им обърнеш посоката :tooth: :hehe: Ако искаш добри гуми пиши ЛС
Ако искаш добри гуми пиши ЛС
Кажи кои са тия добри гуми :?:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.