View Full Version : В менуала пише: Firing order 1-3-4-2
novalfist
31-01-2009, 19:13
, става въпрос за всички Twin Spark двигатели. Обаче диаграмата на Мотроника друго казва. Ако се съди само по нея би трябвало цилиндрите да работят по двоики. 1-ви с 4-ти и 2-ри с 3-ти. Дали пак менуала не лъже?
cobra_11
31-01-2009, 19:26
Редът на палене на цилиндрите на ТС е 1-3-4-2 , като 99,9 % четири цилиндрови редови двигатели . А в манюала може би пише , че едната бубина захранва 1ви и 4ти цил , а другата 2ри и 3ти . Честно да ти кажа не съм гледал на мойта как си вързани високоволтови кабели , става въпрос за 1,8 8 клапана .
Furious 155
31-01-2009, 19:27
грешно четеш...заедно са 1 с 4 и 2 с 3 на коляновия вал, като ГМТ! реда на палене си е отделно и е който е в заглавитео на темата ти. ;)
Сега- ред на запалване и работа на дюзите са 2 различни неща. Реда си е 1- 3- 4- 2. А дюзите са на 2 групи- 1 и 3, 2 и 4. Това за Мотроник М1.7.
Редът на рабата си е 1-3-4-2,а бобините подават ток в един и същи момент към свещите на цилиндъра,който е в края на такт "компресия",така и към този,който е в края на такт "издухване" - "паразитен цикъл".
novalfist
31-01-2009, 20:12
Колеги, даите да не се бъркаме сега. Ето прилагам диаграмата на бобините за да се види какво имам впредвид. Всяка една от бобините е свързана и към четирите цилиндъра. Дори да се извади буксата (спре) едната бобина, колата продължава да си работи на четири цилиндъра. И понеже там са три кабела (един маса, а другите два за импулсите които идват от комутаторите) правя логиката, че цилиндрите работят по-двоики (неможе с два кабела да управляваш запалването на 4-ри цилиндъра).
Тъй де.Само дето това се отнася до подаването на ел.импулс.Реално само единият от цилиндрите влиза в работен такт.
За реда на работа е едно ,за подаване на запалителен импулс друго, а трето е реда на отваряне на дюзите!!!
novalfist
01-02-2009, 15:49
Благодаря ви колеги. Сега вече го разбрах. Това за искра по време на "паразитен цикъл" не го знаех, а то обяснява всичко.
Сега ще се опитам да развия темата в малко по-друга насока, за да е максимално полезна. Вече знаем как деиства запалителната система на TS. Излиза, че е много просто сами да си правим диагностика и да откриваме всякакви нередности свързани с нея. Това включва: свещи, кабели, бобини, комутатори, еку и дюзи дори. Какво правим? На леко загрял двигател(за да са по-ниски оборотите на празен ход), изключваме едната бобина(*бобините наи-добре да се изключват при спрян двигател, и после палиш) . Колата остава с по-една работеща свещ на всеки цилиндър. Тогава почваме да изключваме за по 2-3 секунди един по един инжекторите. При изключването на всеки един двигателя трябва да започне да тресе или вибрира (остава на 3 цилиндъра). Ако не, значи съответния цилиндър не запалва или дюзата не впръсква гориво(това второто за дюзата маи само теоретично). Забелязваме си ако имаме цилиндър под въпрос. Същата процедура повтаряме и за втората бобина.
И тука идва ред за наи-суперското нещо на Twin Sparka. Ако установиме някакви нередности, винаги може да включим захранването от първата бобина на втората. Ако въпросния цилиндър заработи, значи проблема се свежда до свещи, кабели и бобина. Ако не, значи проблема може да е и в комутатор, еку или връзки между тях. Комутатора и той може да се провери като захранването от първия комутатор се включва на втория. Ако цилиндъра заработи, значи имаме дефектен комутатор. Очаквам от колегите да ме поправят ако някаде съм сбъркал.
Хубавото на цялата тази процедура е, че не се изискват никакви инструменти и уреди, и може да се направи за по-малко от 5 мин. Извинявам се и на колегите които си вадат хляба в сервизи, може би някои ще ги е яд, че издавам "таините".
Това едва ли е тайна за всеки, който кара с TwinSpark известно време, но все пак е полезно за новоприсъединилите се или пък за тези, които обмислят такава покупка - за проверка на изрядността на бобините или комутаторите например... Ентусиазмът ти, колега, не е за подценяване - продължавай в същия дух!!!
ае таа търсачка за нищо я немате
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=295503#post295503
кога ще разберете че на практика на всеки въпрос вече има написан отговор? :love_umbrella:
Хубавото на цялата тази процедура е, че не се изискват никакви инструменти и уреди, и може да се направи за по-малко от 5 мин. Извинявам се и на колегите които си вадат хляба в сервизи, може би някои ще ги е яд, че издавам "таините".
Нямаш представа, колко от колегите НЕ знаят къде се намират тези елементи, камо ли да почнат да ги тестват:sad:
ае таа търсачка за нищо я немате
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=295503#post295503
кога ще разберете че на практика на всеки въпрос вече има написан отговор? :love_umbrella:
Кефиш ме:dance:
novalfist
02-02-2009, 14:58
Колеги, а какво ще кажете за варианта 3 бобини, вместо 2. Примерно аз преди време като ми каза майстора, че ми е изгорял 1-ния канал на едната бобина, я смених с нова. Сега обаче си мисля, че ако ми се случи това отново, мога да върна обратно старата ми бобина и да и свържа другия канал който си работи. Струва ми се възможно. Наи-големия проблем може би ще бъде да и намеря място при другите две, но пък си мисля че ако реално работят само по един канал на двете бобини те ще загряват по-малко. По-ниската температура на работа, удължава живота на самата бобина, а може би и спомага за по-добра искра и респективно по-добра работа на двигателя.
Колеги, а какво ще кажете за варианта 3 бобини, вместо 2.
а те бобините са 4 всъщност :ph34r:
Колеги, а какво ще кажете за варианта 3 бобини, вместо 2. Примерно аз преди време като ми каза майстора, че ми е изгорял 1-ния канал на едната бобина, я смених с нова. Сега обаче си мисля, че ако ми се случи това отново, мога да върна обратно старата ми бобина и да и свържа другия канал който си работи. Струва ми се възможно. Наи-големия проблем може би ще бъде да и намеря място при другите две, но пък си мисля че ако реално работят само по един канал на двете бобини те ще загряват по-малко. По-ниската температура на работа, удължава живота на самата бобина, а може би и спомага за по-добра искра и респективно по-добра работа на двигателя.
Може! Аз бях така извесно време.
Не можах да схвана идеята......Кой ти пречи да си носиш бобини и комутатори в багажника? и какво им пречи да са с висящ монтаж ако толкова закъсаш? Аз лично съм си прибирал от Русе с 1 бобина и освен по-високия разход и по-ниската мощност друго не съм видял. Ама като ти е толкова зор носи ги в багажника:thumbup:
Да ползвам темата- наистина ли на 1 бобина (1 свещ на цилиндър) разликата е толкова осезаема?
По трудно палене ,по-нестабилна работа на празен ход, по-тромава динамика ,и по-висок разход. Забравих да отбележа ,че съм имал клиенти които си карат така колите още от както са ги купили и си мислят ,че това си е ........И после има - А бе каква алфа бе?!?"
Обаче ако я оправиш- 'Мале каква кола карам!' :thumbup:
novalfist
02-02-2009, 16:40
Да ползвам темата- наистина ли на 1 бобина (1 свещ на цилиндър) разликата е толкова осезаема?
При мене имаше осезаема разлика в динамиката, но иначе колата си вървеше и не само може да се прибереш отнякаде, но и може да си караш така известно време(стига това да не те дразни разбира се).
Принципно погледнато идеята на туин спарка е, че с две свещи на цилиндър сместа се възпламенява по-бързо и от там няма нужда от по-голямо предварение. Друго предимство е, че двигателя може да гори по-добре по-бедна смес с по-малко емисии. Предполагам, че когато имаш искра само на едната свещ в някои от цилиндрите, сместа там съответно се възпламенява по-бавно и изгара по-бавно.
Само да се върна на въпроса в началото: По-старите"Класически"модели /33,75,164/работят най-общо с общ плус и общо управление, след тях идват моделите с общ плюс и работа на управлението/към дюзите/2по2/ ,още по-новите са с управление на всяка дюза, а най новите са с директно впръскване в цилиндрите.
Да ползвам темата- наистина ли на 1 бобина (1 свещ на цилиндър) разликата е толкова осезаема?
а баш
след време се зацапват яко свещите и отказва да запали
освен това върви по-зле
При мене имаше осезаема разлика в динамиката, но иначе колата си вървеше и не само може да се прибереш отнякаде, но и може да си караш така известно време(стига това да не те дразни разбира се).
Принципно погледнато идеята на туин спарка е, че с две свещи на цилиндър сместа се възпламенява по-бързо и от там няма нужда от по-голямо предварение. Друго предимство е, че двигателя може да гори по-добре по-бедна смес с по-малко емисии. Предполагам, че когато имаш искра само на едната свещ в някои от цилиндрите, сместа там съответно се възпламенява по-бавно и изгара по-бавно.
колега много Ви моля
бензинът не гори, а избухва
има съществена разлика
двете свещи имат съвсем друга цел при класическия тиун спарк
но и при 16 волтовия пак е различна от описаната тук
novalfist
02-02-2009, 17:43
колега много Ви моля
бензинът не гори, а избухва
има съществена разлика
Много точно сам си го написал. Първо се възпламенява (избухва) и след това изгаря. Сега разлика между избухва и възпламенява може и да има, но тя не е съществена в случая. Мисля, че всички са ме разбрали какво сам имал впредвид.
двете свещи имат съвсем друга цел при класическия тиун спарк
но и при 16 волтовия пак е различна от описаната тук
Би ли плииз ни обяснил каква е целта на двете свещи?
И ако може 16 клапанов евро 2 и евро 3- разликите. Щото има разлика в подреждането на кабелите и бобините. :thumbup:
Започва да ми става интересно:headbang:...... не заради спора м/у вас ,а за спора как работи Т.С., и изобщо какво е това чудо:ph34r: Крайно време е да се започне нещо.........
как работи Т.С., и изобщо какво е това чудо:ph34r:
що?
не знаеш ли? :flowers:
Мисля си ,че знам но никой не е веждесъщ. Пък е по гот като отговаряш на хора които нещо мислят.:flowers: Защото повечето колеги ги няма в това действие.
Rider_alfa155
03-02-2009, 09:53
......Пък е по гот като отговаряш на хора които нещо мислят. Защото повечето колеги ги няма в това действие.
.... този отговор ми хареса най много :bravo::bravo:
и на мен ми стана интересно да чета темата може да научи човек нещо ново
Радвам се ,че поне на някой нещо му е полезно . Защото напоследък си пишем само глупости:chair:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.