PDA

View Full Version : Отечки на ток



mariio
01-02-2009, 19:37
колеги,сори за баналния въпрос но как да проверя за отчка.алфа 146 1.6 99

nhg
02-02-2009, 00:23
без значение за каква кола: мултицет, откачаш клемата на акумулатора и мериш колко ток минава; до 50 mA е ОК

mariio
02-02-2009, 19:59
значи откачих минуса и с мултицета едното на акумулатора другото на клемата и ми показа 11.51.
после вместо на клемата сложих на купето и ми показа 0.02
алтернатора ми зарежда на празен ход без никакви консумативи 13.75-13.80
а когато всичко е вклюено ми зарежда с 13.51-13.60

kolev
02-02-2009, 22:14
ток трябва да мериш колега.

Sunny
02-02-2009, 22:47
Ето в тази тема има обяснено как се мери ТОК не напрежение .
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30254
Прочети и следвай написаното и ше разбреш дали имаш Утечка .

vlado_iv
06-02-2009, 21:47
Мултицета се настройва на Ампеметър и тогава се мери а не на Волтаж! И мериш както ти е написал - nhg.

mordohy
07-02-2009, 23:22
Понеже не ми се чете всичко,а и ми е по-лесно да го напиша-чети сега!Взимаш един мултицет и го слагаш на обхват 10 или 20 А,каквото има.След това разхлабваш едната клема и поставяш единия край на мултицета на клемата,а другия на клемата на акумулатора.Идеята е да не се прекъсне захранването на колата.Свалиш ли клемата на акумулатра и после сложиш мултицета е твърде вероятно да не премериш нищо,но можеш да го изгориш успешно.При това положение протича ток за централното,за кондензаторите по уредбата и други нещица и може да надхвърли допустимия ток на мултицета.За това първо клемите на уреда на клемата и клемата на акумулатора,а послеРазкачаш.Най-вероятните причини при дадени показания:150-200 mA-свети малка крушка в жабка;багажник и тн.80-120 mA;Постоянно включен стенбай на касетрофона или каквото има там;1 А-Вероятно неизправен ключ за парното и утечка през резизтора1-5 А.Лощо!Възможен проблем с релерегулатора.Старите бошови не го правят.С аларма нещата стават още по интересни.Това е от мене.Успех!

mariio
09-02-2009, 21:57
късе да сложа врътката.

tonov
09-02-2009, 22:03
къде да сложа врътката.

Слагаш я на DCA 10A и преместваш кабелите - черия на СОМ а червения на 10ADC.
После откачваш минуса на акумулатора и свързваш клемата с черния кабел, а червения допираш на минуса на акумулатора.

kolev
10-02-2009, 00:27
обаче по номера без прекъсването на веригата на mordohy че може да протече над 10А за секунди и да се простиш с мултицета.

mariio
10-02-2009, 18:50
mersi mnogo.V subota 6te go napravq i 6te pi6a kakuv e rezultata.:meeting:

КИРИЛИЦА !!! Не си нов във форума та да не знаеш

mordohy
10-02-2009, 20:29
обаче по номера без прекъсването на веригата на mordohy че може да протече над 10А за секунди и да се простиш с мултицета.
То тоя уред,който показва няма да гръмне!Ще гръмне някой от кабелите.Те са по слаби от шунта вътре.:evil:

mariio
21-02-2009, 18:02
колеги,проверих и има отечна,от касетофона ми е.превързаха го и са като изгася колата си гасне и касетофончето и всичко е в нормите.

mordohy
21-02-2009, 19:38
колеги,проверих и има отечна,от касетофона ми е.превързаха го и са като изгася колата си гасне и касетофончето и всичко е в нормите.
Браво,колега,културно приключи темата,което не го правят всички.Все пак , ако ми позволиш ще обясня,вместо тебе какъв е бил проблема.Съвременните касетофони имат крайни нискочестотни усилватели от порядъка на 45-50 вата.Това налага независимо захранване на крайните стъпала със сериозен ток.За това захранването е разделено на два клона.Силово , за крайните стъпала(препоръчително директно от акумулатора през предпазител) и оперативно,което захранва тунера,предеусилвателите,антената и изход за стенбай на мощен усилвател.Силовото захранване не черпи никакъв или пренебрежимо малък ток в режим на покой.Не така стои въпроса с оперативното.То черпи около 300 милиампера ток постоянно и е в състояние да скапе акумулатора за два-три дена,ако не се зарежда,тоест кара колата.Това всъщност се е случило.Ако не помогнах-поне не съм навредил!